Oké, Bepi, feladom. A többiek örülhetnek, ez az utolsó
Xsara, Xsaxo faék. Nem releváns a meghibásodásban. Ja, biztos. Mert egy 8 szelepes benzin motor? (nem értem, miért )
Dobálózol olyan számokkal, amire semmi alapod nincs. 10-ből 9 szar
Citroen C3 1,6, robotizált váltóval (igen, a hibáktól hemzsegő MMT váltó francia változata): 2003-as, a nővérem használta 16 évig (majd vett egy Renaultot, mert biztos jól póruljárt a franciával ), most a lányánál van. Nem hibamentes, de megbízható a mai napig is.
Volt egy Citroen Picasso Klub, hasonlóan méretes tagszámmal. Ott 5. rigisztráltként nagyon hosszan olvashattam a tulajok problémáiról, kb 15 évig követtem. Nagyon eltulzod a meghibásodás mértékét. Gondolom valahonnan van valósabb információd erről.
Xantia? '93-'00 között forgalmazták. Mit kezdjek azzal az infóval, hogy mennyi az értéke most? Mindig itt lyukadsz ki
Hanyag összeszerelés, szar belső anyagok? Néhány évesen zörögnek? Használtál egy 20+ -ost. Sosem ültél újban, pár évesben (még mindig a 10 év alattiakról írok). 7 évesen, amikor eladtam, szinte semmi használati nyom nem volt rajta, nem hullott le egy műanyag sem, nem zörgött, pedig 2 gyerek nyúzta. Vagy ez is csak szerencse, biztosan. Lehányták, lekajáltál, legugdosták - mert nem lehet mindig figyelni rájuk. Nem azt állítom, hogy az autógyártás csúcsa, de közel sincs akkora különbség, mint ahogy beállítod. Tömegesen repedező T25 műszerfalak, letört szemüvegtartó, rakodó doboz fedél, fejedre hulló tetőkárpit ... stb az igényes és tartós beltérben. Nem bántásként, de le lehet jönni a földre. Jelentősen eltúlzod a különbséget.
Még egy utolsó: én nekem volt/van új és használt autós tapasztalatom mindkettőből (szar franciából és megbízható Toyotából) és fórumok más tulajokkal, tehát konkrét autók, konkrét élettel. Én ezeket írom le és ezek alapján mondom, hogy nincs akkora szakadék köztük, mint amit felvázolsz állandóan
Ps. ezt az időzetbe beleírást kibogarászni, hogy mit is írtál te vagy én, elég .... öööö ... időigényes
De ültem, sőt használtam is 4-5 éves Renault Mégane Grandtour-t 1,5 dci motorral. Figyu: 150e km alatti futásnál minden előjel nélkül beesett az ajtóba az ablak. A kódkártyáját 100e km futás alatt 2x cserélték, mert elfelejtette az autót és a belső kárpitokról is lekopott a bevonat. Igen, egy ilyen "autóm" volt, de az egy igen megkímélt darab volt, már akkor is számos, nála kopottabb Mégane futott az utakon. Családban van/volt több francia autó, a legfrissebb egy 2020-as Pug Rifter 1,5 hdi. 2700km-nél autópályán minden előjel nélkül megállt. Váltója szétesett, tréler. Ilyenekről a japán autók esetében nem igen hallassz. Nem azt mondom, hogy az összes francia autó szar, hanem, hogy arányait véve jelentősen több a meghibásodásuk, mint a japánoknak. És, mivel ezek között jellemzően elektronikai hibák vannak, sanszos, hogy a kényelmes utastérben ülve kell várnod a trélert az út szélén. Ilyenkor pont nem fog meghatni, az ülés háttámlájából kihajtható tálca, vagy a csomagtartóban az összecsukható-kivehető rekesz.
A Xsara hátsó futóműve 5 évente kér 70-110e Ft-ot a felújításra. Ez vonatkozik a Pug 206-ra, 306-ra, Berlingóra, Partnerrel, sőt, a Xsara Picassora is. A kormány karok vezetékelése rendszeresen eltörik, érintkezési problémákat okozva.
A Saxo-ban a kormányon és az üléseken kívül semmi sincs, így nehéz tönkremenjen, nem is jellemző rá. Ezért nem releváns ilyen szempontból. Lassan fél éve tagja vagyok a C4 Picasso csoportnak. Tudod, eléggé eltérő posztok vannak ott a Toyotás csoporthoz képest: ott nem az autómosásról, meg a kerékcseréről raknak fel képet, hanem bekérdeznek rendszeresen azza, hogy az 5-6 éves autó színes-digitális LCD panelja lefagy, beakad, szegmenshibás, stb. Vagy a robotváltó választókarja nem reagál, áll az autó, nem tud menni vele dolgozni. Ezek csak kiragadott példák, hosszan lehetne sorolni még...
Még egyszer: a francia autók avantgarde stílusát még kedvelem is, sok baromi jó ötletük van, de képtelenek jól, tartósan kivitelezni. Tipikus olyan gyártó, amelyik kizárólag az első 5-6 évre és kizárólag az első tulaj részére gyárt jó autót. Utána dögleni kezd a technika. EZ AZ, ami a japánokra sokkal kevésbé jellemző. És ez az, amit a használtautó piac szigorúan beáraz.
Én megértem, hogy neked jó véleményed van a
legkevésbé rossz jó francia típusról (Xsara Pic), de ettől még valamiért alulértékeltek a francia használtautók. Mondjuk, ez pont a Picasso-ra nem annyira érvényes, ha megkímélt, de gyakorlatilag az összes többi típusra igen.
ps.: a Xsarám csak az idén év végén lesz 20... bocsika...