Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5007599 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:Egyéb autók
« Válasz #30060 Dátum: 2021.10.14 12:49:21 »
haverom a főpolgiban dolgozik. szó sincs dízel kitiltásról. 
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #30061 Dátum: 2021.10.14 14:04:44 »
haverom a főpolgiban dolgozik. szó sincs dízel kitiltásról. 

Hú, ezt vizualizáljad!
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.14 14:07:03 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:Egyéb autók
« Válasz #30062 Dátum: 2021.10.14 15:24:40 »
Hú, ezt vizualizáljad!

Jaj Mester, tönkreteszel..  :cry:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #30063 Dátum: 2021.10.14 22:44:10 »
És a vicc az, hogy mindenki érti mire gondoltál - csak neki kell mindenáron, mindenbe belekötnie.

Ő biztosan az emlékmásból Kuato-ra gondolt  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #30064 Dátum: 2021.10.15 06:59:34 »
És a vicc az, hogy mindenki érti mire gondoltál - csak neki kell mindenáron, mindenbe belekötnie.

Ő biztosan az emlékmásból Kuato-ra gondolt  :D


Bizonyára arra van szükségem, hogy megmondja 1/2 fogadatlan prókátor, hogy mire is gondolék éppen!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30065 Dátum: 2021.10.15 10:36:00 »
Bizonyára arra van szükségem, hogy megmondja 1/2 fogadatlan prókátor, hogy mire is gondolék éppen!
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Innen már csak egy lépés, hogy magad is eszerint cselekedj...
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Egyéb autók
« Válasz #30066 Dátum: 2021.10.15 13:26:32 »
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Innen már csak egy lépés, hogy magad is eszerint cselekedj...

Csak ismétlem!
"Bizonyára arra van szükségem, hogy megmondja 1/2 fogadatlan prókátor, hogy mire is gondolék éppen!"
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #30067 Dátum: 2021.10.15 20:41:34 »
Csak ismétlem!
"Bizonyára arra van szükségem, hogy megmondja 1/2 fogadatlan prókátor, hogy mire is gondolék éppen!"

Nekem csak egy ügyben kell szerepet vállalnom, az pedig az online buli megszervezése, amikor Te végre majd úgy döntesz, hogy itt hagyod ezt a fórumot örökre.  :clap:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30068 Dátum: 2021.10.16 00:38:32 »
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #30069 Dátum: 2021.10.31 13:10:16 »
3 nap és majd 1000 km tapasztalata egy 2013-as Renault Espace (ez már a Grand kivitel, lehet akkor már nem gyártották a kisebbet?) 2.0 dci Aut Initiale-val.
A felszereltsége azt hiszem már nem is lehetett volna bőségesebb, teljes hosszában végigfutó panorámatető, fejtámlákban monitorok, Navi, elektromosan állítható bőr ülések, tolatókamera, külön nyitható üveg rész a csomagtérajtón, stb, stb. - szóval tényleg fullos.
Kipróbáltam, mindegyik üléssorban én kényelmesen elfértem, és ebbe tényleg belefér egymás mellé a 3 gyerekülés is - szóval tényleg családi autó.
Franciák mindig is adtak az apróságokra, amik kényelmesebbé teszik az utazást - így természetesen az összes oldalsó ablakon ott vannak a napfényvédő rolók, amik még a hátsó szélvédőre is felhúzhatóak, a megannyi figyelmesen elhelyezett apró világítótestnek köszönhetően pedig minden meg van világítva - lábterek, az ajtókban is van, így nem fogsz egy tócsába kiszállni - az ülések háttámláján asztalkák, amik masszívak, és tartják a rájuk helyezett 5-10 kg-s súlyt is - szóval megannyi figyelmesség, amire pl egy Toyota sosem gondolt - mondjuk a konkurens Previa esetében.
Nagyon sok tárolórekesz van az apróságoknak, viszont pohártartó az valahogy nem jutott az elöl ülőknek.
A vezető oldali ajtóra helyezett klímapanelt én is nagyra értékeltem, és ahol a karodat éppen pihentetni akartad, ott finom kellemes tapintású bőr fogadott.
Az Aut váltója - pláne az Avensis után - hülye, néha nem tudja mit is kellene csinálnia, illetve amikor csak gurulsz a lámpáig, érzed, ahogy visszapakolgatja a fokozatokat (apró rántásokkal kísérve). Viszont már 6 gangos, így a 130-as pályatempónál sem pörgött 2200 felett.
Lehet az Avensis végett magas a mérce, vagy csak így kellene megszokni - hosszú távon ezek biztosan nem tűnnének fel.

A nagy átlag az én nem éppen kímélő lábammal 7.2L lett, pályán tempomatos 135-140-et tartva 6 személlyel.
És persze egyszer - amikor 5 percre kikeveredtünk az Autobahnra  :lol: - akkor minden további erőlködés nélkül felment a digitális kijelző 185 km/h-s értékre, és még messze volt a pedál a padlótól.

Vicces volt ezt a kezdetleges kártyás autót vezetni, úgy értem ha a zsebedben van, akkor nyílnak az ajtók meg minden, ahogy kell, amint eltávolodsz 5m-re a kocsitól, már zár is mindent (és ugye franciásan behajtja a tükröket is, ahogy illik), viszont ez autómosásnál nem volt éppen kellemes, hogy a kocsitól távolodva azonnal zárt - de persze mindenre van megoldás.
A nyomógombos indítás is megszokható gyorsan, és persze ilyenkor is elég, ha csak a közelben van a kártya - gondolom azért a mai Renaultokban ez már kényelmesebben és figyelmesebben működik.
A dízel motor maga olyan szinten okozott meglepetést, hogy belül nem nagyon hallani, hidegen 1-2 panel zörög miatta, de utána ez is eltűnik. Persze gyorsításnál, visszaváltásoknál megjön a dízeles hangja, de ilyen fogyasztásért cserébe azt hiszem elfogadható.
Létezett belőle 2.0T benzines és persze a Nissan 350Z sportkocsiból származó 3.5 V6-os benzines is, csak győzze valaki azt tankolni.  :D

És persze azért a végére előjött a franciás kedvesség, bár lehet erről nem az autó tehetett, ugyanis pont az autó átvétele előtt cserélték át téli gumikra (225/55/17-es méretben), és gondolom az ilyenkor kötelező szenzor-kalibrálás elmaradt...
Így nem volt éppen kellemes arra az irtózatos csipogásra riadtan félreállni, miszerint durrdefektes lett az autó bal hátsó kereke, és azonnal álljak félre, és cseréljem le azt. - megjegyzem innentől kezdve végig ez az üzenet volt a fedélzeti kijelzőn, többet nem lehetett előhozni a fogyasztási adatokat.
Persze a guminak semmi baja nem volt, de sajnos nem találtam semmiféle gombot, ahol ezt a - sajnos új autóknál most már kötelező - TPMS guminyomás szenzorokat ki lehetett volna iktatni. Illetve hasonló youtube videót se láttam, hogyan cselezhető ez ki, szóval maradt a felirat a hátralévő úton.
Persze amikor lehűlt a gumi, utána megint minden ok volt kb 1 km-ig, utána megint jött a jelzés, hogy durrdefektes a gumi, ideje cserélni. Ezután nem sokkal a másik hátsó gumi is eljátszotta ezt, illetve nem sokkal később csatlakozott hozzá a jobb első is - bár annál csak azt írta, hogy a szenzor nem érzékelhető. Tehát gyakorlatilag - ő szerinte - 1 keréken tettem meg a hátralévő utat  :lol: - még szerencse, hogy nem állt rá valami vészmódra...

Szóval ez a TPMS incidens adott neki egy kicsi keserédes ízt, de lefogadom, hogy a gumisok csesztek csak el valamit a kerékcserekor.
A 4,8 m feletti hossza nem okozott gondot a belvárosban vagy a parkolásnál sem, a hátsó színes tolatókamera sávokkal is mutatja a kormányállás szögét, szóval okos kis szerkezet, elől pedig a szenzorok csak tényleg akkor jeleztek, ha valami már nagyon közel volt, de pl egy autó mögött állva sosem tették meg ezt - ellentétben 1-2 Ford típussal, amikhez sajnos volt szerencsém...
A panorámatető is dobott az esti hangulaton, ha valakit pl a csillagok érdekelnek - és ellentétben sok típussal, ennek nyitható is az üveg része - és a benne lévő 220e km ellenére sem nyöszörgött rossz úton.

Vezetési pozícióról kár is beszélni, ellátsz a többi autó felett, így előre láthatod milyen forgalmi eseményre kell számítanod. És mégsem egy ál-terepjáróban ülsz.

Hasonló korú és felszereltségű példányok - a legdrágábbak is talán már elérhetőek a 2-3M Ft-s árszinten.

Bevállalnék-e egyet? Azt hiszen simán, még akkor is, ha tudom, hogy nem lesz esetleg 3-4 gyerekem. De pl jól tud jönni néha, ha egy hűtőt vagy akárcsak egy asztalt kellene elvinni A-ból B-be, és emiatt nem kell azonnal furgont bérelned.
Az ülések pofonegyszerűen kivehetőek és variálhatóak, tényleg olyan sorrendben tudod betenni őket, ahogy akarod, mivel az ülésben magában van benne az öv és a csat is. Talán max 15 kg-t nyomhatnak, és nem kell komplett üléssorokat kiszedned egyszerre.
Mindegyik ülés külön mozgatható előre-hátra a síneken, a támlája is állítható, szóval tényleg csak a fantázia szab határt a megannyi állítási / variációs lehetőségnek.

És tényleg ez a baj, hogy igazi konkurenst nem is tudnék említeni. Volt már szerencsém furgonból kialakított buszokhoz (Transit, Vivaro, stb), de azok sosem lesznek ilyen kényelmesek és jól felszereltek.

Dióhéjban ennyi.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12153
Re:Egyéb autók
« Válasz #30070 Dátum: 2021.11.08 08:19:42 »
szép kis beszámoló.  ::)
A TPMS hibára mindig rá kell fújni a gumira. Próbáltad?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #30071 Dátum: 2021.11.08 22:47:04 »
Köszi  ;)

Amennyire mindenki leszólja a franciákat, ezen a TPMS-en kívül nem volt bajom egyikkel sem (pedig több Renault és Citroen is megfordult már a kezeim között - persze nem 10-20e km-es etapokra, azért tegyük hozzá.  :innocent: )

Nem akartam ezzel bíbelődni, hiszen látszott, hogy a kerekek vadi újak, és semmi bajuk sincsen. És szerencsére az autó se csipogott és emlékeztetett rá újabb csipogással 10-20 percenként, hanem csak amikor előjött, utána meg a kis grafikonon jelezte melyik keréknél "van" probléma.

Fiatalabbak imádtak a 3-ik sor ülésein utazni, azért ide egy 60-70 éves nagymamát már nem igazán szuszakolnék be - és nem is a tér hiánya miatt, mert az van egyaránt lábaknak és a fejnek is, csak a középső sor ülését előredöntve kell hátramenni, és nekik ez már biztosan macera lenne.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30072 Dátum: 2021.11.09 11:59:59 »
A francia autókhoz kicsit magasabb tolerancia küszöbre van szükség... :-D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10680
Egyéb autók
« Válasz #30073 Dátum: 2021.11.09 21:04:33 »
Lehet gáz az elektronikájuk meg stb, stb, viszont az olyan kis kényelmi apróságokat, amikről egy nagy kategóriás Toyota sosem álmodhatott, az bennük van.
Gyerekesek nagyra tudják értékelni az oldalsó ablakokra felhúzható napfényvédő rolókat (és most nem a boltban megvehető tapikorongos gagyikra gondolok), vagy egy megvilágított lábtér, lámpák a hátsó ajtókban is, bezáráskor maguktól becsukódó tükrök - mennyire apróságok ezek, és mégis a Toyota - vagy akárcsak a Lexus - nem tudom csak hány éve jutott el erre a szintre.
Filléres apróságok ezek, és mégis.

A TPMS rendszert pedig kidobnám minden autóból. Aki erre nem képes reggelente, hogy körbejárva au aztót megnézze a gumikat és a világítótesteket, az ne is üljön autóba...  :szemez: :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30074 Dátum: 2021.11.09 21:29:33 »
2013-ban már biztosan volt napfényvédő roló, legalábbis Versoban igen.
music