Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5008847 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30105 Dátum: 2022.02.01 20:11:27 »
Értem, de ebben a kategóriában nem lehet tanácsot adni.
Egy tizen-, de inkább huszonéves autón bármi lehet rossz, akármilyen típusú. Kifoghatsz roncs Corollát, és jó állapotú, műszakilag rendben lévő Renault-t is.
(Jártam már pórul eladóként itt a fórumon is, olyan autót kínáltam családi használatból, amiről utóbb kiderült, hogy elég rendesen ette az olajat. Pedig ami infóm volt róla aszerint korához képest jó állapotú volt, igaz, sok km-rel. Azóta is rosszul érzem magam miatta...)
Ha laikusként kell ilyen autók közt válogatni, igen, az szinte borítékolhatóan szívás...
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.01 20:13:09 írta music »
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Egyéb autók
« Válasz #30106 Dátum: 2022.02.02 13:37:17 »
Ha laikusként kell ilyen autók közt válogatni, igen, az szinte borítékolhatóan szívás...
Na erre kell határozottan és nyomatékosan felhívni az illető figyelmét.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30107 Dátum: 2022.03.17 21:55:38 »
Hirtelen felindulásból meghirdettek a Xsarát és bakker, 3 nap alatt elvitték pont egy százassal drágábban, mint amennyiért tavaly vettem.  :) A franc gondolta volna…

Kellett egy másik autó, ami lehetőleg jobb állapotú és kevésbé kockázatos, így vettem egy P12 Primera Wagont. Nem volt vészes a Citrom, csak szokásos szervizt csinálhattam rajta tavaly nyáron, le sem rohadt alattunk, de … elég volt. Nem akartam megvárni, amíg bármi baja lesz, így mennie kellett.

Az “új” szerzemény egy sima 1,6 benzin (109LE), de az érdekessége, hogy gyári fény van rajta körbe mindenhol. Nincs lelakva, sem ütve-verve, nincs mattulva a fényszóró búra sem. Úgy tűnik, gazdája is volt nemcsak tulaja. Egyetlen kisebb hiba miatt alkudtam, mégpedig a klíma nem hűt, de a kompresszor kapcsol. Innen gondolom, hogy csak közeget kell bele tölteni majd, de ennyi. Korrózió nyomát sem látni…

Igen, tudom, ez Renault fennhatóság alatt készült, de eddig semmiféle onnan származó anyagot nem láttam az utastérben, sem a motortérben.
Képeket majd hozok…

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22264
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Egyéb autók
« Válasz #30108 Dátum: 2022.03.20 17:54:36 »
Hirtelen felindulásból meghirdettek a Xsarát és bakker, 3 nap alatt elvitték pont egy százassal drágábban, mint amennyiért tavaly vettem.  :) A franc gondolta volna…

Kellett egy másik autó, ami lehetőleg jobb állapotú és kevésbé kockázatos, így vettem egy P12 Primera Wagont. Nem volt vészes a Citrom, csak szokásos szervizt csinálhattam rajta tavaly nyáron, le sem rohadt alattunk, de … elég volt. Nem akartam megvárni, amíg bármi baja lesz, így mennie kellett.

Az “új” szerzemény egy sima 1,6 benzin (109LE), de az érdekessége, hogy gyári fény van rajta körbe mindenhol. Nincs lelakva, sem ütve-verve, nincs mattulva a fényszóró búra sem. Úgy tűnik, gazdája is volt nemcsak tulaja. Egyetlen kisebb hiba miatt alkudtam, mégpedig a klíma nem hűt, de a kompresszor kapcsol. Innen gondolom, hogy csak közeget kell bele tölteni majd, de ennyi. Korrózió nyomát sem látni…

Igen, tudom, ez Renault fennhatóság alatt készült, de eddig semmiféle onnan származó anyagot nem láttam az utastérben, sem a motortérben.
Képeket majd hozok…

Elrektromos gondok lehetnek, de ki kell cserélni Denso-ra és örök élet. Pl. a gyertyapipa-trafó.  Gratulálok hozzá!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30109 Dátum: 2022.03.20 21:10:45 »
Vettem egy OFF-os autót, ha már az Avensis éppen lerobbant.
És a szegény kicsi Corolla rozsdásodása eljutott odáig, hogy sajnos már anyagilag nem érte volna meg feltámasztani, bontóba került.  :cry:

Citroen Evasion 2.0 benzin és Aut váltós, a fullos Exclusive felszereltséggel, 2001-es gyártás. Nem éppen az a családi pénztárca spórolós kivitel, de nem is azért vettem.  ;)
6 karfás ülés + szerintem belekerült egy színben picit eltérő 7-ik ülés is (így is vizsgázott 7 ülésesként) körbe rolók, az első két ülés 180 fokban meg tud fordulni - amolyan konferencia busz végett - billenő és panoráma tető, elektromosan állítható és fűthető első ülések, bőrkárpit és faberakás, 6 elektromos ablak, lenyitható asztalkák a háttámlákról, meg még kit tudja mit hagytam ki.  ;) Tudom ezek egy francia autót hajtónak magától értetődő praktikus extrák, sajnos a Toyotánál viszont sosem voltak azok...  :cry:

Mit mondjak, egy Previa elbújhat mellette a felszereltséget illetően - és egyelőre működik is minden rajta  :D

Meglátjuk ez a nagy "francia sztereotípia" beüt-e itt is, mindenesetre amiket eddig hajtottam, azokkal sosem volt semmi gond - persze ez most saját és huzamosabb célra vásárolt. Szerencsére az autót élőben megpillantva azonnal látszott rajta, hogy ennek volt tulajdonosa, egyszerűen nem szabadott ott hagyni.  :hug:  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30110 Dátum: 2022.03.20 21:15:00 »
Vettem egy OFF-os autót, ha már az Avensis éppen lerobbant.
És a szegény kicsi Corolla rozsdásodása eljutott odáig, hogy sajnos már anyagilag nem érte volna meg feltámasztani, bontóba került.  :cry:

Citroen Evasion 2.0 benzin és Aut váltós, a fullos Exclusive felszereltséggel, 2001-es gyártás. Nem éppen az a családi pénztárca spórolós kivitel, de nem is azért vettem.  ;)
6 karfás ülés + szerintem belekerült egy színben picit eltérő 7-ik ülés is (így is vizsgázott 7 ülésesként) körbe rolók, az első két ülés 180 fokban meg tud fordulni - amolyan konferencia busz végett - billenő és panoráma tető, elektromosan állítható és fűthető első ülések, bőrkárpit és faberakás, 6 elektromos ablak, lenyitható asztalkák a háttámlákról, meg még kit tudja mit hagytam ki.  ;) Tudom ezek egy francia autót hajtónak magától értetődő praktikus extrák, sajnos a Toyotánál viszont sosem voltak azok...  :cry:

Mit mondjak, egy Previa elbújhat mellette a felszereltséget illetően - és egyelőre működik is minden rajta  :D

Meglátjuk ez a nagy "francia sztereotípia" beüt-e itt is, mindenesetre amiket eddig hajtottam, azokkal sosem volt semmi gond - persze ez most saját és huzamosabb célra vásárolt. Szerencsére az autót élőben megpillantva azonnal látszott rajta, hogy ennek volt tulajdonosa, egyszerűen nem szabadott ott hagyni.  :hug:  ;)
Az egy fél siker, hogy volt gazdája és nincs lelakva. A kockázat ettől magas, ugyan, de te jó gazdája leszel és nem hiszem, hogy kitaposott majd a szemét. Ezekkel szépen csendben vonulni kell. Az újdonság varázsa most él, de visszavágysz majd a japánba…
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30111 Dátum: 2022.03.21 19:55:12 »
Az biztos, hogy vonulós autó, hiszen üresen is 1,6 tonna, ehhez meg a 136 benzines paci és a 200 alatti NM nem sokra elég - bár katalógus adatok szerint újkorában megfutotta a 188 km/h-t is.  :yawn:
Szépen váltogat az Aut váltó, de persze 100-nál már majdnem 3000-et forog negyedikben, mint a korabeli kis 1.6-os kávédarálók.  ;)

Illetve az Avensishez képest ebben a kézi váltás lehetősége tényleg a sofőr kezébe engedi a váltást, azaz nem csak azt tudod kézzel kapcsolni, hogy melyik sebességnél ne kapcsoljon feljebb.
Illetve szépen ahogy csökken a sebesség, észrevétlenül ilyenkor visszateszi a legideálisabb fokozatba - piros lámpához érve pedig magától 1-es fokozatba kapcsol.
Persze a váltás finomsága és észrevehetetlensége sehol sincs az Avensishez képest - de ugye ki tudja miken ment át a váltó az elmúlt 278e km során.

Bár megvan az autó szinte komplett előélete, 2019-ben lett behozva Mo-ra, előtte osztrák tulaj.
Ausztriai használathoz képest nincs szétrohadva a kocsi, bár a bal hátsó kerékjárati ív már lakatolva volt (állítólag típusbetegség, hogy a felgyülemlő sár nem tud elfolyni, és megágyazik a rozsdának).

Néztem Previákat, Avensis Versokat is, de egyszerűen kényelemben, felszereltségben sehol sincsenek az alul értékelt franciákhoz képest. Persze cserébe tartják az árukat, és a kínálat tetejéből szemezgetve kaphatsz egy jól felszerelt, karbantartott - de dízel - kivitelt 2M tájékán.

A Previa még csak hagyján, de a Versok sosem kínáltak a hátsó utasoknak kartámaszt, lenyitható asztalkákat, napfényvédő rolókat - kivétel talán az utolsó generációk legjobban felszerelt kivitelei - és ez nem kg-ra megvétel, csak ha az ember már vesz egy ilyen buszt - valószínűleg gyerekszállításra (vagy persze a kivételek, mint én, aki csak szereti a nagy teret meg a terpeszkedést  :szemez: ), azok örülnek és joggal várják el az ilyenfajta apróságokat, elvégre ezek az autók új korukban ugyanúgy súrolták, vagy át is lépték a 10M Ft-s vételárat.  :eek:

Persze hiányzik az Avensis, de szerintem itt is inkább a 2.4-es motor és a full extra tényező miatt, mert bocsánat a többiektől, de lehet az 1.6-os fapados kivitelt már nem ilyen szívesen hajtanám belőle, vagy költenék rá több-százezreket éves szinten...  :innocent: ;) Remélem érthető mire célzok.  ;)

Egy Lexus LS430-as, az már igen, talán még benne is aludnék.  :wub: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30112 Dátum: 2022.03.21 21:39:53 »
Vettem egy OFF-os autót, ha már az Avensis éppen lerobbant.
És a szegény kicsi Corolla rozsdásodása eljutott odáig, hogy sajnos már anyagilag nem érte volna meg feltámasztani, bontóba került.  :cry:

Citroen Evasion 2.0 benzin és Aut váltós, a fullos Exclusive felszereltséggel, 2001-es gyártás. Nem éppen az a családi pénztárca spórolós kivitel, de nem is azért vettem.  ;)
6 karfás ülés + szerintem belekerült egy színben picit eltérő 7-ik ülés is (így is vizsgázott 7 ülésesként) körbe rolók, az első két ülés 180 fokban meg tud fordulni - amolyan konferencia busz végett - billenő és panoráma tető, elektromosan állítható és fűthető első ülések, bőrkárpit és faberakás, 6 elektromos ablak, lenyitható asztalkák a háttámlákról, meg még kit tudja mit hagytam ki.  ;) Tudom ezek egy francia autót hajtónak magától értetődő praktikus extrák, sajnos a Toyotánál viszont sosem voltak azok...  :cry:

Mit mondjak, egy Previa elbújhat mellette a felszereltséget illetően - és egyelőre működik is minden rajta  :D

Meglátjuk ez a nagy "francia sztereotípia" beüt-e itt is, mindenesetre amiket eddig hajtottam, azokkal sosem volt semmi gond - persze ez most saját és huzamosabb célra vásárolt. Szerencsére az autót élőben megpillantva azonnal látszott rajta, hogy ennek volt tulajdonosa, egyszerűen nem szabadott ott hagyni.  :hug:  ;)
Erről a Toyota kereskedő jutott az eszembe. 2001-ben még a Picasso vásárlása előtt azért megnéztem egy aktuális Corolla Versot a szalonban (azután, hogy voltam a Citroen szalonban is). Meghallgattam mindent, megnéztem mindent és meg merészeltem kérdezni, hogy miért ennyire "fapados" egy Toyota pl egy Citroenhez képest.
- Mert a Toyota a megbízhatóságot tekinti elsődlegesnek és nem akar beletenni mindenféle kényelmi extrát, ami aztán elromolhat.
- Ja, így könnyű megbizható autót csinálni, ha mindent kihagyunk belőle :D - gondoltam én és vettem a Picassot.

És nem bántam meg. Amíg nálam volt, gyakorlatilag hibamentesen ment (7 év, 130e km). Tudom, annyit a "hülye is elmegy". De nekem addig volt minden klassz dolog az autóban, egy jó HDI motorral. Az, hogy 20 évesen milyen, nem érdekelt (miért is érdekelt volna?). Az új autó vásárló nem a 20 éves autók megbízhatósági listáját böngészi autóvásárlás előtt.
Az akkori Citroenben pl már volt akksi figyelő/védő: ha bizonyos szint alá eset álló helyzetben, kiírta a műszerfalon, hogy ECO MODE és lekapcsolt mindent, csak amotor indításhoz szükséges dolgok maradtak. Magyarul nem lehetett lemeríteni az akksit egy nyitva hagyott ajtóval, egy felkapcsolva hagyott lámpával. Ezt egy Prius III sem tudta (ha jól tudom), ami ugye a technika csúcsa volt jópár évvel később. A T27 2. FL már lekapcsolja a belső világítást egy idő után (a 2009-es még nem tette).

Nem tudom, mennyi gondod lesz egy 21 éves Citroennel. De hogy rohadt jól fogod érezni magad benn, az biztos  :yes:
Majd néha írj róla!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #30113 Dátum: 2022.03.22 05:52:52 »
A japán autók ilyenek. A buzukim is egy fapados bádogvödör. De amikor elforditom a kulcsot, "menni akar". Nem szenvedni, menni.  :whistling:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30114 Dátum: 2022.03.22 07:39:43 »
Erről a Toyota kereskedő jutott az eszembe. 2001-ben még a Picasso vásárlása előtt azért megnéztem egy aktuális Corolla Versot a szalonban (azután, hogy voltam a Citroen szalonban is). Meghallgattam mindent, megnéztem mindent és meg merészeltem kérdezni, hogy miért ennyire "fapados" egy Toyota pl egy Citroenhez képest.
- Mert a Toyota a megbízhatóságot tekinti elsődlegesnek és nem akar beletenni mindenféle kényelmi extrát, ami aztán elromolhat.
- Ja, így könnyű megbizható autót csinálni, ha mindent kihagyunk belőle :D - gondoltam én és vettem a Picassot.

És nem bántam meg. Amíg nálam volt, gyakorlatilag hibamentesen ment (7 év, 130e km). Tudom, annyit a "hülye is elmegy". De nekem addig volt minden klassz dolog az autóban, egy jó HDI motorral. Az, hogy 20 évesen milyen, nem érdekelt (miért is érdekelt volna?). Az új autó vásárló nem a 20 éves autók megbízhatósági listáját böngészi autóvásárlás előtt.
Az akkori Citroenben pl már volt akksi figyelő/védő: ha bizonyos szint alá eset álló helyzetben, kiírta a műszerfalon, hogy ECO MODE és lekapcsolt mindent, csak amotor indításhoz szükséges dolgok maradtak. Magyarul nem lehetett lemeríteni az akksit egy nyitva hagyott ajtóval, egy felkapcsolva hagyott lámpával. Ezt egy Prius III sem tudta (ha jól tudom), ami ugye a technika csúcsa volt jópár évvel később. A T27 2. FL már lekapcsolja a belső világítást egy idő után (a 2009-es még nem tette).

Nem tudom, mennyi gondod lesz egy 21 éves Citroennel. De hogy rohadt jól fogod érezni magad benn, az biztos  :yes:
Majd néha írj róla!
Én azért örülök, hogy vannak autók, amiknek a tervezésekor/gyártásakor a (hosszútávú) megbízhatóság is szempont valamennyire.
Szerintem az a fontos, hogy ha reggel beülök, induljon és menjen. 16 éves korától 28 éves koráig egyszer nem tudta ezt, amikor a menyét szétrágta a gyújtókábeleket. Nekem ez a része (nem a menyét) sokkal fontosabb, mint az, hogy milyen kütyüket szerel be a gyártó. Ha valami kütyü nélkül meg végképp nem bírom, akkor utólag megoldom.
Az új autót vásárlók meg azt is megnézik, mennyi öreg autó megy adott márkából, és figyelembe veszi, hiszen megbízható autókhoz szoktak ragaszkodni az emberek, egy öreg korában megbízható autó meg újkorában is majdnem biztosan az volt. Aztán ha valaki megszereti ilyesmiért egy adott gyártó termékét, annak ha több pénze lesz is,  valószínűbb, hogy ugyanattól vesz új vagy újabb autót. Az itt leírtak is ebben erősítenek meg. Te is Toyotát vettél, aki meg Toyota után mást, ők  is inkább csak átmenetileg, ahogy értem.
Aki meg impulzív vásárló, színre vesz autót, vagy van-e a napellenzőben tükör, vagy ilyenek, annak meg úgyis mindegy a kocsi többi része.
Amúgy pedig a tisztán villamos Toyoták hiányának nem örülök (egyelőre...).
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.22 07:49:24 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30115 Dátum: 2022.03.22 08:18:40 »
Néztem Previákat, Avensis Versokat is, de egyszerűen kényelemben, felszereltségben sehol sincsenek az alul értékelt franciákhoz képest. Persze cserébe tartják az árukat, és a kínálat tetejéből szemezgetve kaphatsz egy jól felszerelt, karbantartott - de dízel - kivitelt 2M tájékán.

A Previa még csak hagyján, de a Versok sosem kínáltak a hátsó utasoknak kartámaszt, lenyitható asztalkákat, napfényvédő rolókat - kivétel talán az utolsó generációk legjobban felszerelt kivitelei - és ez nem kg-ra megvétel, csak ha az ember már vesz egy ilyen buszt - valószínűleg gyerekszállításra (vagy persze a kivételek, mint én, aki csak szereti a nagy teret meg a terpeszkedést  :szemez: ), azok örülnek és joggal várják el az ilyenfajta apróságokat, elvégre ezek az autók új korukban ugyanúgy súrolták, vagy át is lépték a 10M Ft-s vételárat.  :eek:

Persze hiányzik az Avensis, de szerintem itt is inkább a 2.4-es motor és a full extra tényező miatt, mert bocsánat a többiektől, de lehet az 1.6-os fapados kivitelt már nem ilyen szívesen hajtanám belőle, vagy költenék rá több-százezreket éves szinten...  :innocent: ;) Remélem érthető mire célzok.  ;)

Egy Lexus LS430-as, az már igen, talán még benne is aludnék.  :wub: ;)
Azért a Corolla Versohoz elég nehezen lehet bármiben is hasonlítani az Evasion-t. Utóbbi eggyel nagyobb kategória, teljes értékű 7 személyes, míg a COV egy kompakt buszlimuzin, 5+2 üléssel.
A franciák anno azt találták ki, kompenzálandó a rossz hírnevük (megbízhatatlanságuk), hogy telepakolják extrákkal, apró figyelmességekkel az autóikat, hogy az újautó vásárlók felé ezzel legyenek hívogatóbbak. Ezek, egyébként valóban jópofák voltak, de magukban hordozták a hatványozott hibalehetőséget is. Példa erre az én ex-Xsarám is. Habár egy tök alap 1,4-es 75 lovas alapmotor volt benne, mégis, olyan extrákat tartalmazott, ami még eggyel magasabb kategóriában sem számított megszokottnak: esőszenzor, fényszenzor, automata klíma, dupla ajtó szigetelés, gázteleszkópos motorháztető kitámasztás, gyári tolatóradar. Persze, emellett ott volt a torziós hátsó futómű, a rendszeresen eltörő elektromos vezetékek (amik kontakthibákat okoznak a világítás kapcsolóban és az ajtókban - így nem működik nyitott ajtónál az elektromos ablakemelő), illetve, a gyenge hengerfejtömítés miatti olajfolyás, vagy a váltó kar sok cm-es kotyogása tetszőleges irányokba. Ilyen hibákat a japánok hírből sem ismernek. Az egész autó legjobb része a korróziómentesség.
Alighanem, nálad is hasonlókra kell számítani: olyan hibákra, amik a Toyotákon ismeretlenek, ezek sokszor zavarók is, mert váratlan helyzetekben keletkeznek és a gyártó nemtörődömsége miatt történnek. Ilyen szempontból. A futómű sokkal gyakrabban igényel új alkatrészt, fáradékonyabb, mint a japán technika. Persze, amikor meg jó, akkor nagyon tud tetszeni, mert franciásan finoman rugózik, nagyon puha, foteles az ülése, elringat.

Amit hozzá lehet hasonlítani, az a Previa. Egy 2,4-es benzines automata nagyságrenddel finomabb műszaki termék. A mobilén nézegetve, a 200k km alatt futott, megkímélt fullos példányokért jelenleg irreálisan magas, 8-12e EUR-t kérnek. Egéeszen biztosan tovább is mennek, mint bármelyik Evasion.

Az, meg, hogy mi a kávédaráló, mindig viszonyítás kérdése. Pl. a Te 2,4-esed is az, ha egy LS430-ból nézed...  :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30116 Dátum: 2022.03.22 11:04:57 »
Azért a Corolla Versohoz elég nehezen lehet bármiben is hasonlítani az Evasion-t.
Citroen Picasso vs Corolla Verso, szalonból, újonnan 2001-ben  ;)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30117 Dátum: 2022.03.22 20:37:44 »
2001-ben kapható volt Magyarországon Corolla Verso? Úgy emlékeztem, hogy mire elkezdték forgalmazni, egy évre rá jött már a szögletes.
music     

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30118 Dátum: 2022.03.22 21:06:39 »
2001-ben kapható volt Magyarországon Corolla Verso? Úgy emlékeztem, hogy mire elkezdték forgalmazni, egy évre rá jött már a szögletes.

Szerintem nem volt kapható, mivel az E12-esből ered, az meg mintha 2002-2003-ban jelent volna meg.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30119 Dátum: 2022.03.22 21:30:40 »
Azért a Corolla Versohoz elég nehezen lehet bármiben is hasonlítani az Evasion-t. Utóbbi eggyel nagyobb kategória, teljes értékű 7 személyes, míg a COV egy kompakt buszlimuzin, 5+2 üléssel.
A franciák anno azt találták ki, kompenzálandó a rossz hírnevük (megbízhatatlanságuk), hogy telepakolják extrákkal, apró figyelmességekkel az autóikat, hogy az újautó vásárlók felé ezzel legyenek hívogatóbbak. Ezek, egyébként valóban jópofák voltak, de magukban hordozták a hatványozott hibalehetőséget is. Példa erre az én ex-Xsarám is. Habár egy tök alap 1,4-es 75 lovas alapmotor volt benne, mégis, olyan extrákat tartalmazott, ami még eggyel magasabb kategóriában sem számított megszokottnak: esőszenzor, fényszenzor, automata klíma, dupla ajtó szigetelés, gázteleszkópos motorháztető kitámasztás, gyári tolatóradar. Persze, emellett ott volt a torziós hátsó futómű, a rendszeresen eltörő elektromos vezetékek (amik kontakthibákat okoznak a világítás kapcsolóban és az ajtókban - így nem működik nyitott ajtónál az elektromos ablakemelő), illetve, a gyenge hengerfejtömítés miatti olajfolyás, vagy a váltó kar sok cm-es kotyogása tetszőleges irányokba. Ilyen hibákat a japánok hírből sem ismernek. Az egész autó legjobb része a korróziómentesség.
Alighanem, nálad is hasonlókra kell számítani: olyan hibákra, amik a Toyotákon ismeretlenek, ezek sokszor zavarók is, mert váratlan helyzetekben keletkeznek és a gyártó nemtörődömsége miatt történnek. Ilyen szempontból. A futómű sokkal gyakrabban igényel új alkatrészt, fáradékonyabb, mint a japán technika. Persze, amikor meg jó, akkor nagyon tud tetszeni, mert franciásan finoman rugózik, nagyon puha, foteles az ülése, elringat.

Amit hozzá lehet hasonlítani, az a Previa. Egy 2,4-es benzines automata nagyságrenddel finomabb műszaki termék. A mobilén nézegetve, a 200k km alatt futott, megkímélt fullos példányokért jelenleg irreálisan magas, 8-12e EUR-t kérnek. Egéeszen biztosan tovább is mennek, mint bármelyik Evasion.

Az, meg, hogy mi a kávédaráló, mindig viszonyítás kérdése. Pl. a Te 2,4-esed is az, ha egy LS430-ból nézed...  :devil:

Vannak ebben is igazságok, de azért ne felejtsük, hogy az Evasion 2002-ben kifutott, és jött helyette a sokkal nagyobb C8-as és egyéb francia testvérei.
Azt hiszem 1994-ben jelent meg az Evasion - a már említett extrákkal, az akkori Previa biztosan nem tudott ilyen kunsztokat, ha már összehasonlítani akarunk.  ;)
De még a legutolsó 2006-os fullos Previa esetében is, rolók egyáltalán nem voltak hozzá, a kis filléres háttámlákból lehajtható asztalkák sem (amivel megjegyzem még egy sima autóban, mint egy Fiat Stilo is találkoztam), elektromos ülések, és még meg is tudnak fordulni... sehol az égvilágon nem volt ilyen kapható hozzá. Ilyen busz-méretben a konkurencia már elektromosan nyitotta és zárta az oldalajtókat és a csomagtartó fedelét is (amit még a vezető is tudott külön működtetni), és családapaként biztosan mindenki nagyra értékelt.
El tud romlani? Biztosan, főleg ha nekiesik 1-2 figyelemhiányos gyerek, kárt tud okozni egy autóban, de ezt márkától függetlenül.

Félre ne érts, nem fogom emiatt megutálni a japán autókat, de pl az Avensis - újkori árán 9,2M Ft-ért miért nem tudott még/már ilyen extrákat adni, mint pl 2 kézzel felhúzható hátsó oldalsó roló, vagy külön légbeömlő nyílás a hátsó utasoknak? Tolatáskor lebillenő jobb oldali külső tükör, hazakísérő fény, világítás a hátsó ajtókban is, és még a többi ezernyi apróság?
Ami nincs benne az nem is tud elromolni, tudom, és értem. De tessék, 2x robbant le az Avensis, és többet voltam vele be nem tervezett szervizlátogatáson, mint előtte a 3 db T22-essel összesen sem. A visszahívásokról meg már ne is beszéljünk.

Volt már 1-2 hibája az Avensisnek is, a mattuló Xenon foncsoroktól kezdve nálam a terhelésérzékelő is elszállt, ami automatikusan állította a fényszórók magasságát, akkor ugye az utastéri ventilátor erősségét/irányát szabályozó fogaskerék, ami bedöglött, és csak az az erős búgás és kattogás hallatszott az amúgy süket utastérben - mind mind 100e Ft feletti javítások voltak, de ugye már kellett cserélni katalizátort, lambda szondát is (2.4-esben állítólag 4! van belőle, és semmi jóval nem biztattak  :innocent: ) - tovább is van, mondjam még?  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61