Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5009055 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30135 Dátum: 2022.03.23 21:46:58 »
Nem veled vitatkozva írtam, csak kiegészítésnek. A COV 12 éves volt, a Picasso 11. 2 szomszédunknál is volt C4 Picassója, sokszor néztem irigykedve, hogy milyen tágasak, még apró praktikus ötletekkel vannak megtűzdelve, aztán fordult a kocka, mert évente 1-2 alkalommal nem láttam őket napokig. Akkor ők néztek engem irigykedve, hogy az én autóm megy...
Mint ahogy írtam, a 7 éves Xsara Picassot közel fél áron adtam el (2.290.000, újonnan 4.970.000 volt). Nem godolom, hogy az egy vállalhatatlan értékvesztés volt  :flowers:
Nem volt addig extra meghibásodásom. Egy motortartó bakot viszont cseréltek rajta

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30136 Dátum: 2022.03.23 22:34:29 »
Xtrem miért nem ír itt a kocsimosásról?
Bepi, nálad is gariban javították a VVTi-t, ugye? Hány VVTit javított már a Bcsabai szerelő?
Nekem miért lett 200e-nél olajevős a Valvematic? Itt is csak mákom van.
A végtelenségig sorolhanánk mindkét oldalt.
Még mindig csak az aránnyal van bajom, eltúlzod. 10-ből 9 szar.  :nono:
Nem értem, miért akadt be neked ez a 10/9, nem szó szerint értettem.
Az én autóm motorját az életében csak egyszer kellett megcsinálni. Egy torziós futóműre nagyjából 5 évente kell jelentős összeget költeni. És ez csak egy hibaforrás a sok közül. Az Avensisnek, pedig, AZ egyetlen hibaforrása. Baromira nem mindegy.  ;) :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30137 Dátum: 2022.03.24 06:43:26 »
Mint ahogy írtam, a 7 éves Xsara Picassot közel fél áron adtam el (2.290.000, újonnan 4.970.000 volt). Nem godolom, hogy az egy vállalhatatlan értékvesztés volt  :flowers:
. Nem tűnik annak, volt idő, mikor a 3 éves autókat lehetett féláron eladni. De persze összehasonlítani csak úgy lehetne, ha tudnánk, hogy mennyiért tudtad volna eladni a Toyotát ugyanekkor. Az én esetemben pl. az árkülönbség nagyobb részét az okozta, hogy az enyém benzines volt, ha dízel lett volna, akkor max. 1200ezret kaptam volna érte, és ez is nagyon a teteje. Bár te is benzines Toyotát nem vettél a dízel citrom helyet.,
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #30138 Dátum: 2022.03.24 08:19:21 »
Mint ahogy írtam, a 7 éves Xsara Picassot közel fél áron adtam el (2.290.000, újonnan 4.970.000 volt). Nem godolom, hogy az egy vállalhatatlan értékvesztés volt  :flowers:
Nem volt addig extra meghibásodásom. Egy motortartó bakot viszont cseréltek rajta
jó kis ingoványos vitatéma az új vs- használt... :)
bizonyos szempontból van értelme az összehasonlításnak, de csak akkor, ha a használtautósok tényleg feljegyzik a fenntartási költségeket. mert ugye az új autóknál viszonylag könnyű: megveszed sok pénzért, valószínűleg nem lesz baja pár évig, aztán eladod kevesebbért és az értékvesztés lesz a kalkuláció fő összetevője. a használtaknál meg gyakran sorjáznak az ilyenolyan cserélendő alkatrészek.

én pl. a priussal elégedett vagyok, három évesen vásároltam szalonból az új listaárának valamivel több, mint feléért két év garanciával. aztán azóta ment bő százezer km-t olyan brutális hibákkal, mint a kipufogótartó bilincs elfáradása, két stabpálcát kellett még cserélni, a két hátsó (!) féktárcsát, meg négy betétet. a többi csak kötelező szerviz.
 egy kollegám pedig majdnem ugyanakkor megvette újonnan ugyanazt az autót. csak ő fehéret. 9000 euróval fizetett többet érte. akkor én úgy értékeltem a helyzetet, hogy nem éri meg, és mostanra kábé öt év után már bizonyosnak is tűnik, hogy anyagilag én jártam jobban. az hogy a jövő még mit hoz, persze nem tudjuk.

(de azért amit mindezen megspóroltam, azt szerintem  bőven rálocsoltam már az mx5-re :D)

apám újonnan vett egy renault kadjart pár éve, frankó az is. az új autóban az a tuti, hogy van rá sok év garancia.
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.24 08:24:44 írta csufár »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30139 Dátum: 2022.03.24 09:10:11 »
Nem értem, miért akadt be neked ez a 10/9, nem szó szerint értettem.
Talán mert ezt írtad?  :hmmmm: :D :tt2:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30140 Dátum: 2022.03.24 18:41:39 »
Talán mert ezt írtad?  :hmmmm: :D :tt2:
Én is ilyen szenzitív leszek 10 év múlva? 😁
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30141 Dátum: 2022.03.24 21:07:16 »
Én is ilyen szenzitív leszek 10 év múlva? 😁
Már az vagy  :tt2: :lol: (->"fapados Toyota")

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30142 Dátum: 2022.03.24 21:14:53 »
Már az vagy  :tt2: :lol: (->"fapados Toyota")
NEMFAPADOOOOOS!!!!!!!!!!!!!!!  :lol: [rohog] :nonono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30143 Dátum: 2022.03.24 21:25:40 »
Xtrem miért nem ír itt a kocsimosásról?
Bepi, nálad is gariban javították a VVTi-t, ugye? Hány VVTit javított már a Bcsabai szerelő?
Nekem miért lett 200e-nél olajevős a Valvematic? Itt is csak mákom van.
A végtelenségig sorolhanánk mindkét oldalt.
Még mindig csak az aránnyal van bajom, eltúlzod. 10-ből 9 szar.  :nono:

Kocsimosás vagy a motor gyűrűzése?  :D ;)

A T25-ös fórumban leírva megint "előjöttek az emlékek", még mindig fáj az ostobaságom. Ha egyszer találsz egy olyan szerelőt, akiben megbízol, nem vidd máshova... :cry: De hát ha ugye egy szerelőt a végtelenségig fényeznek, csak elhiszed te is, hogy csak jó lehet. Sajnos nálam jó sz@r lett belőle, és sajnálom, hogy így, és ilyen körülmények között kellett megismernem Békéscsabát...
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30144 Dátum: 2022.03.25 04:46:08 »
Én is értetlenkedek ezen, hogy 200 ezer körül olajevős a Toyota, a Carina sem volt kivétel, a 94-95-ös sorozat gyári gyűrűhibás volt. Ha ez nincs, akkor meg ez a tökéletes autó :D Viszont olajevősen is volt rendes alapjárat és ment jól, nem is fogyasztott sok üzemanyagot, csak füstölt. Szerelő ismerősömmel beszéltem, milyen autót lenne jó venni, szóba került a Zafira, azt mondta az is enni fogja, és gyűrűzés után is elég hamar ugyanaz lesz. Apósom Corsáján mikor eldurrant a hűtővizet elosztó műanyag dekni, akkor alig mertem hozzányúlni bármihez: villamos csatlakozók műanyagjai porladtak szét az ember kezében (2012-es kocsi). A gyári alkatrész ugyanúgy pár év múlva el fog durranni (boltban mondták, hogy hát ez van, ez ilyen, mész vele és eldurran, mert elöregszik). Aztán vontatás vagy tréler.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30145 Dátum: 2022.03.25 09:18:03 »
Kocsimosás vagy a motor gyűrűzése?  :D ;)

A T25-ös fórumban leírva megint "előjöttek az emlékek", még mindig fáj az ostobaságom. Ha egyszer találsz egy olyan szerelőt, akiben megbízol, nem vidd máshova... :cry: De hát ha ugye egy szerelőt a végtelenségig fényeznek, csak elhiszed te is, hogy csak jó lehet. Sajnos nálam jó sz@r lett belőle, és sajnálom, hogy így, és ilyen körülmények között kellett megismernem Békéscsabát...
Én is nagyon sajnálom ezt a dolgot, főleg, hogy én ajánlottam Neked.
Viszont, azért ne vitassuk el attól a szerelőtől azt, hogy az 1,4-1,6-1,8 vvti motorokhoz ért, bőséges a tapasztalata velük. Az enyémet 7 éve gyűrűzte, azóta is hiba nélkül megy, ahogy a számtalan Corolla, Avensis is, ami az ő kezei közül került ki és gond nélkül szaladnak azóta. Ez Téged nyilván nem vígasztal, de az igazsághoz hozzátartozik és úgy vagyunk korrektek, ha megemlítjük.
Így utólag azt gondolom, nem kellett volna elvállalja a javítást. Nem az a gond, ha bevallja, hogy nem ért hozzá, hanem az, ha kóklerül nyúl hozzá. Ehhez a 2,4-es motorhoz képest a sima vvt-i motorok játékszerek, csukott szemmel javíthatók.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30146 Dátum: 2022.03.25 09:20:53 »
Én is értetlenkedek ezen, hogy 200 ezer körül olajevős a Toyota, a Carina sem volt kivétel, a 94-95-ös sorozat gyári gyűrűhibás volt. Ha ez nincs, akkor meg ez a tökéletes autó :D Viszont olajevősen is volt rendes alapjárat és ment jól, nem is fogyasztott sok üzemanyagot, csak füstölt. Szerelő ismerősömmel beszéltem, milyen autót lenne jó venni, szóba került a Zafira, azt mondta az is enni fogja, és gyűrűzés után is elég hamar ugyanaz lesz. Apósom Corsáján mikor eldurrant a hűtővizet elosztó műanyag dekni, akkor alig mertem hozzányúlni bármihez: villamos csatlakozók műanyagjai porladtak szét az ember kezében (2012-es kocsi). A gyári alkatrész ugyanúgy pár év múlva el fog durranni (boltban mondták, hogy hát ez van, ez ilyen, mész vele és eldurran, mert elöregszik). Aztán vontatás vagy tréler.
Az olajfogyasztás zavaró dolog, de megállni nem fog miatta az autó, szemben más gyártmányok típusbetegségeivel. Szerintem a Carinádon nem kérheted számon, hogy 20 évesen miért ette az olajat. Nem te használod új kora óta és a Carina E tipikusan az az autó, amit az ismert szólás-mondással lehet jellemezni: a Carina szétüthetetlen, igénytelen, megbízható technika.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30147 Dátum: 2022.03.25 09:21:10 »
Csak ennek a 2,4-es motornak annyi köze van az 1,8-hoz, hogy ugyanaz az embléma rajta. Ennyit kellett volna csak tudnia és akkor nem vállalja el.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30148 Dátum: 2022.03.25 09:22:00 »
Csak ennek a 2,4-es motornak annyi köze van az 1,8-hoz, hogy ugyanaz az embléma rajta. Ennyit kellett volna csak tudnia és akkor nem vállalja el.
Pontosan ezt írtam. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Egyéb autók
« Válasz #30149 Dátum: 2022.03.25 19:26:43 »
Én is nagyon sajnálom ezt a dolgot, főleg, hogy én ajánlottam Neked.
Viszont, azért ne vitassuk el attól a szerelőtől azt, hogy az 1,4-1,6-1,8 vvti motorokhoz ért, bőséges a tapasztalata velük. Az enyémet 7 éve gyűrűzte, azóta is hiba nélkül megy, ahogy a számtalan Corolla, Avensis is, ami az ő kezei közül került ki és gond nélkül szaladnak azóta. Ez Téged nyilván nem vígasztal, de az igazsághoz hozzátartozik és úgy vagyunk korrektek, ha megemlítjük.
Így utólag azt gondolom, nem kellett volna elvállalja a javítást. Nem az a gond, ha bevallja, hogy nem ért hozzá, hanem az, ha kóklerül nyúl hozzá. Ehhez a 2,4-es motorhoz képest a sima vvt-i motorok játékszerek, csukott szemmel javíthatók.

Azzal nincs baj, hogy Te ajánlottad, elvégre csak jót akartál te is - a szerelő kellett volna, hogy korrekt legyen legkésőbb akkor, amikor levette a motor burkolatát, hogy na ő ilyet még nem látott és szerelt az életében...  :hmmmm:

És említettem is, hogy a vvt-i motorokhoz biztosan ért, de a D4-hez nem...  ::)

Kicsit sokba került nekem a kísérletező-énje.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61