Szerintem azert picit tulragozzatok a temat. Nem csak a Toyota motorjai csoroghetnek hirtelen gazadasnal. Az a srac aki nekem programozta az autot, multkor meselte hany ilyen esetet latott mar palyafutasa alatt. A tobbseguk viszonylag fiatal 2-5 eves jarmu "modern" benzinmotorokkal, amik ugye felig aldozatul esnek az Euro3/4 kibocsatasi eloirasoknak. Az o regi Mitsuja is csinalja es csak nem akar kinyiffanni (igaz az ove picit erosebben).
Termeszetesen az egesz attol fugg mennyi ideig es hogyan csorog. Ha hirtelen gazadasnal neha picit csinalja (kb 0.1 - 0.2 mp) akkor attol szvsz semmi baja nem lesz a mocinak. Ha - mint nalam is - kozepes gazadasra es nagy gyorsitasnal 0.5-1mp-ig csinalta, na az mar nem jo. Mi is allitottunk rajta, illetve az ECU is alkalmazkodott. Azt is fontos tisztazni, hogy a lancos motoroknal alacsony fordulatnal es nagy terhelesnel maga a lanc is adhat ilyen hangot (akar akkor is, ha minden rendben van) mivel erolkodik a motor.
Ha valaki nagyon el van keseredve elvileg tudok szakembert aki meg tudja nezni es hallgatni profi cuccal, de ennek koltsege van:
1. le kell esztergalni egy kopogaserzekelo adaptert tarto menetes csavart
2. be kell ragasztani a motorblokkba orokre (en mar kikiserleteztem hova es milyet)
3. es vegul a sracnak is van orabere
Akit ez erdekel keressem privatban es akkor elkezdhetjuk szervezni. Jelenleg ez csak elvi otlet, meg kell kerdeznem az illetekeseket is errol.