Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6043403 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15000 Dátum: 2009.10.29 15:45:33 »
Jó a kérdés. Mondjuk ha a csörgés a rossz előgyűjtás okozta detonációs égéssel egyenlő, akkor elméletileg árt a motornak. Lehet, hogy nem rövid távon, de a detonációs égés sosem jó egy benzinesnek.

Ha ez a csörgés nem egyenlő a detonációs égéssel, akkor mi csörög benne konkrétan? Ugye még a lánc csöröghet szerintem, nagyon más nem... Bár ki tudja.
De-de, ez a jellegzetes "gyújtás-csörgés", szal a picit korai detonáció. Viszont nem törvényszerű, hogy ez kis időtartamban ill. mértékben ártson a motornak. Erről csak annyit, hogy pl. a Moszkvics előgyújtását úgy KELLETT beállítani, hogy nagy gázadásra kicsit becsörögjön a gyújtás! Ez volt az előírt beállítás, erről tudtad, hogy jó. Na most, OK hogy Moszkvics motor nem egyenlő VVTi, de ugye az alapvető működési elv azonos. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy rendeltetésszerű-e ez a csörgés a VVTi-knél, mert nyilván nem; de a kérdés ugye az, hogy kell-e emiatt aggódni. Szerintem: nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15001 Dátum: 2009.10.29 15:59:02 »
Ez egy modern változó vezéslésű japán Toyota, nem egy villamos...

Juteszembe, már akartam kérdezni, lehet tudni hogy a vezérlés milyen fordulaton vált?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15002 Dátum: 2009.10.29 16:12:18 »
Ez egy modern változó vezéslésű japán Toyota, nem egy villamos...
Ez egy népautókba szánt, tömeggyártású, szívó benzines  négyhengeres tucatmotor :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15003 Dátum: 2009.10.29 18:57:41 »
Szerintem azert picit tulragozzatok a temat. Nem csak a Toyota motorjai csoroghetnek hirtelen gazadasnal. Az a srac aki nekem programozta az autot, multkor meselte hany ilyen esetet latott mar palyafutasa alatt. A tobbseguk viszonylag fiatal 2-5 eves jarmu "modern" benzinmotorokkal, amik ugye felig aldozatul esnek az Euro3/4 kibocsatasi eloirasoknak. Az o regi Mitsuja is csinalja es csak nem akar kinyiffanni (igaz az ove picit erosebben).

Termeszetesen az egesz attol fugg mennyi ideig es hogyan csorog. Ha hirtelen gazadasnal neha picit csinalja (kb 0.1 - 0.2 mp) akkor attol szvsz semmi baja nem lesz a mocinak. Ha - mint nalam is - kozepes gazadasra es nagy gyorsitasnal 0.5-1mp-ig csinalta, na az mar nem jo. Mi is allitottunk rajta, illetve az ECU is alkalmazkodott. Azt is fontos tisztazni, hogy a lancos motoroknal alacsony fordulatnal es nagy terhelesnel maga a lanc is adhat ilyen hangot (akar akkor is, ha minden rendben van) mivel erolkodik a motor.

Ha valaki nagyon el van keseredve elvileg tudok szakembert aki meg tudja nezni es hallgatni profi cuccal, de ennek koltsege van:
1. le kell esztergalni egy kopogaserzekelo adaptert tarto menetes csavart
2. be kell ragasztani a motorblokkba orokre (en mar kikiserleteztem hova es milyet)
3. es vegul a sracnak is van orabere

Akit ez erdekel keressem privatban es akkor elkezdhetjuk szervezni. Jelenleg ez csak elvi otlet, meg kell kerdeznem az illetekeseket is errol.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15004 Dátum: 2009.10.29 19:07:15 »
Szerintem azert picit tulragozzatok a temat. Nem csak a Toyota motorjai csoroghetnek hirtelen gazadasnal. Az a srac aki nekem programozta az autot, multkor meselte hany ilyen esetet latott mar palyafutasa alatt. A tobbseguk viszonylag fiatal 2-5 eves jarmu "modern" benzinmotorokkal, amik ugye felig aldozatul esnek az Euro3/4 kibocsatasi eloirasoknak. Az o regi Mitsuja is csinalja es csak nem akar kinyiffanni (igaz az ove picit erosebben).
Azért a vvt-i motoroknál ez nem egy néha becsörög kategória volt sajnos. Nekem is volt anno ilyen bajom. Gyakorlatilag pl 100as tartott tempónál, ha elértem egy enyhe emelkedőt elkezdett csörögni és nem is hagyta abba, amíg vagy nagyobb gázt nem adtam, vagy pedig lassítottam. jellemzően akkor csinálta, mikor egy picit csökkenni kezdett az olajszint, úgyhogy én tényleg minden tankolásnál néztem a végén, és szépen töltögettem is utána, szinte decinként...
Igazság szerint egy osztrák túra alkalmával lett elegem belőle, akkor döntöttem a cseréről, mikor egy hétig jártuk Kőszeg és tágabb környékét, és a folyamatos osztrák benzines járatással sem szűnt a csörgés.
Gabe 254.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15005 Dátum: 2009.10.29 19:19:03 »
Dehat leirtam. Ha padlogaznal csinalja neha 0.1-0.2mp-ig  az ok. Ha reszternelesnel vagy padlogazon  csinalja 0-5-1mp-ig vagy megtovabb az gond. Lasd fent. Most olvastam el Szullosz irasat csak, de tokeletesen egybevag az enyem is azzal amit O irt.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15006 Dátum: 2009.10.29 20:22:45 »
Ha a Kgabe által leírt módon/mértékben csörög, az már tényleg nem szerencsés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15007 Dátum: 2009.10.29 20:54:23 »
Most a témával kapcsolatban tudom, hogy nem csak alacsony fordulaton van a csörgés, de szerintem felejtsük el, hogy 2ezres fodulat alatt padlógázt adunk (alacsony fordulaton nagy terhelés) akármilyen autónál, mert nem a legjobb. (mivel alacsony fordulaton az olajáramlás sem túl jó, nehogy akkor terheljük már jobban az autót..)
                                                                                                                                                   

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Gabe 254.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15009 Dátum: 2009.10.29 21:44:43 »
Szerintetek ezt idehaza hány kilométerrel árulnák?!


idehaza nem árulják :) vagy van róla infod?
de így állapot meg évjárat alapján, 30-40ezer km tudok elképzelni, többet nem vallanának be ilyen autónál...
                                                                                                                                                   

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15010 Dátum: 2009.10.29 21:49:43 »
Tudtommal nem, ezért volt a feltételes mód.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15011 Dátum: 2009.10.29 22:04:18 »
Most a témával kapcsolatban tudom, hogy nem csak alacsony fordulaton van a csörgés, de szerintem felejtsük el, hogy 2ezres fodulat alatt padlógázt adunk (alacsony fordulaton nagy terhelés) akármilyen autónál, mert nem a legjobb. (mivel alacsony fordulaton az olajáramlás sem túl jó, nehogy akkor terheljük már jobban az autót..)
Igen, de ez inkább az 1200-1300-as és azalatti fordulatokra vonatkozik. 1400-1500 fölött szvsz már lehet padlót nyomni, főleg 1-2-3-ban; 1700-1800-tól meg a magasabb fokozatokban is. Ott azért már van olajnyomás elég.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15012 Dátum: 2009.10.29 22:07:54 »
Szerintetek ezt idehaza hány kilométerrel árulnák?!
68 ezerrel, 60 ezerig pecsételt szervízkönyvvel, 2.7-ért  :hug:

Pontosan ezeket az autókat hordják be a nepperek. Mert megéri ::)

Az érem másik (sokszor emlegetett) oldala, hogy 192 ezerrel nálunk a kutya meg nem venné. Mármint annyiért nem, hogy a neppernek megérje.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.29 22:09:25 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15013 Dátum: 2009.10.29 22:09:49 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15014 Dátum: 2009.10.29 22:12:14 »
Elég hasonlót saccoltunk  :yes:

"Hát igen, beleraktak 25 ezret évente, dehát ez egy dízel, keveset eszik, azért vették, hogy menjenek vele" ...  :D ...  :death:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )