Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6035742 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15015 Dátum: 2009.10.29 22:18:41 »
Az érem másik (sokszor emlegetett) oldala, hogy 192 ezerrel nálunk a kutya meg nem venné. Mármint annyiért nem, hogy a neppernek megérje.
Nálunk többet ér a dokumentálatlan 100ezer Km a dokumentált 150-nél....ez van. :no:
Egyébként bátor ember aki egy ilyen kisdízelt megvesz 'nyitott' előélettel....én ilyet csak és kizárólag márkaszervizes sz.könyvvel vennék, és első utam a toyota gari megvásárlásához vezetne 2év km korl. nélkül.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15016 Dátum: 2009.10.29 22:20:31 »
Szerintetek ezt idehaza hány kilométerrel árulnák?!

Én szeptemberben vettem, decemberben lesz 3 éves és 111ezer volt benne (tényleg annyi, megnézettem) meg a Reálszisztémánál szerintem nem szórakoznak ezzel. Ezt azért is gondolom, mert állt ott egy 11 hónapos Auris gyönyörű állapotban 90ezerrel :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15017 Dátum: 2009.10.29 22:45:07 »
Palaczk: olajnyomás van, de olajáramlás sokkal kevésbé mint rendes fordulaton. Ha én gyorsítani akarok, akkor 2ezer alatt inkább nem adok nagy gázt, inkább visszakapcsolok. Jobban is érzi tőle magát a motor...
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15018 Dátum: 2009.10.30 01:54:44 »
Ez egy népautókba szánt, tömeggyártású, szívó benzines  négyhengeres tucatmotor :)
Pontosan a nagy tömegekre való tekintettel egy neves gyártó nem engedhet meg magának olyat, hogy rossz az ECU (=elektronika) és több száz ezerért (irreálisan sok) lehet csak kicseréltetni.

Persze, benne van a hiba a pakliban, csak akkor ezt is ki kellene hosszított gariban cserélni, úgy mint az olajzabálós motorokat...

Az meg, hogy szívó, vagy nem, nincs jelentősége, egy turbos sem hiszem, hogy más elbírálás alá esne. A négy henger szintén nem lehet szempont.


barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15019 Dátum: 2009.10.30 02:02:53 »
Palaczk: olajnyomás van, de olajáramlás sokkal kevésbé mint rendes fordulaton. Ha én gyorsítani akarok, akkor 2ezer alatt inkább nem adok nagy gázt, inkább visszakapcsolok. Jobban is érzi tőle magát a motor...
Jah, csak az olajáramlás megléte kis fordulaton nem annyira szükséges, mint nagyobb fordulaton, ugyanis kisebb a teljesítmény akkor és a hőtermelés is, meg az elégetett benzin-levegő keverék mennyisége is...

Persze 2.000 alatt nem kell padógázzal gyorsítani, mert fölösleges terhelni a motort. Úgy, ahogy terheletlenül sem kell 3-asba 100-zal menni...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15020 Dátum: 2009.10.30 09:29:06 »
Pontosan a nagy tömegekre való tekintettel egy neves gyártó nem engedhet meg magának olyat, hogy rossz az ECU (=elektronika) és több száz ezerért (irreálisan sok) lehet csak kicseréltetni.

Persze, benne van a hiba a pakliban, csak akkor ezt is ki kellene hosszított gariban cserélni, úgy mint az olajzabálós motorokat...
Ebben egyetértünk, persze.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15021 Dátum: 2009.11.05 08:26:24 »
Azt szeretném tőletek kérdezni, hogy nektek mennyire könnyen indul az autó? Nekem ha pl 1-2 napot állt (szabadban, nincs garázsom) akkor akár 6-8 másodpercig is kell forgatni az önindítót mire beindul, melegen ez valamivel rövidebb. Lehet, hogy ez normális, csak a Suzukinál megszoktam, hogy a legnagyobb hidegben is az önidító kb első esetleg második fordulatra azonnal indította a motort. Van valami trükkje egyébként? Gáz nélkül indítok, kinyomott kuplunggal.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15022 Dátum: 2009.11.05 08:48:47 »
3-4 fordulat a normális, nyáron inkább 3 hidegben inkább 4 - esetleg 5
Érdemes megvárni, míg elalszanak a visszajelző lámpák a műszerfalon, ennyi idő kell a benzinnyomás felépüléséhez.  

- gázolajos verzióknál, akkor meg tessék figyelni az izzító visszajelzőjét, mínusz sok fokban érdemes esetleg kétszer izzítani.

- ha ezek ellenére nehezen indul, akkor valami nem kerek!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15023 Dátum: 2009.11.05 08:51:35 »
3-4 fordulat a normális, nyáron inkább 3 hidegben inkább 4 - esetleg 5
Érdemes megvárni, míg elalszanak a visszajelző lámpák a műszerfalon, ennyi idő kell a benzinnyomás felépüléséhez.  


Mindig megvárom még elalszik minden stb, ezeket tudom. Alapvetően nincs vele gond, a szerelő szerint sem, csak mondom a Suzukinál megszoktam, ezzel gond nélkül együtt lehet élni, csak kérdeztem :-) .
Szerintem a 3-5 fordulatba beleférek, majd figyelem. Ma délután pl fogok indulni vele 28 óra állás után.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15024 Dátum: 2009.11.05 09:31:40 »
6-8 mp az nem normális és nem is 3-4 fordulat

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15025 Dátum: 2009.11.05 09:53:26 »
Ja-ja, ezt nem értem én sem. Most 6-8 másodperc, vagy 6-8 fordulat? Utóbbira még nagyjából azt lehet mondani, hogy OK - előbbire semmiképpen. Jó állapotú akksival és önindítóval nem tarthat(na) 2-3 másodpercnél tovább, míg beindul a motor (és meg is kéne tennie másodpercenként 3-4 fordulatot az önindítónak).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15026 Dátum: 2009.11.05 10:58:27 »
Úgy van, ahogyan a kollégák mondják, 6-8 fordulat OK, az 1-2 sec. 6-8 másodperc viszont már sok. Nálam akkor szokott 3-4 lenni, ha negyed alatt van a benzinszint és a kocsi dombnak felfelé áll. Ha síkban van, akkor azonnal röffen, ha felfelé, akkor néha van 4-5 másodperc is. Sztem a benzin lassabban ér olyankor fel a motorba...

Ha minden egy napnál hosszabb állás esetén sikban több mint 3 másodperc az indítás, az probléma. Lehet, hogy gyenge a szívattyú, de a benzinszűrő is lehet, hogy el van dugulva.
Az olyan alapvető dolgokról nem is beszélek már, hogy légszűrő, gyertya, stb időbeni cseréje...

Első körben számold az időt magadban és jegyezd fel egy papírra az értékeket. 1-2 hét után látszik már, hogy vaklármáról van csak szó vagy tényleg hosszú sokszor az idő. Azután okoskodunk tovább.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15027 Dátum: 2009.11.05 19:07:25 »
Asszem most jött el a fékbetét csere ideje, így is majd' egy éve mondták, hogy lassan cserés lesz (remélem a tárcsám nem sínylette meg). Mentem be ma meló után a nagyfaluba, kellett egy picit nagyobbat fékezni (általában főként motorféket használok a fék helyett) és úgy éreztem, nem állt meg a "megfelelő" helyen az autó és mintha beljebb is esett volna a pedál egy picit (csak akkor). Na utána full para volt fél Budán keresztülautózni a legnagyobb forgalom idején.  :surrender: Holnap rendelek valamilyen fékbetétet, mert ez így nagyon nem pálya...  :ph34r:
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15028 Dátum: 2009.11.05 19:15:53 »

Első körben számold az időt magadban és jegyezd fel egy papírra az értékeket. 1-2 hét után látszik már, hogy vaklármáról van csak szó vagy tényleg hosszú sokszor az idő. Azután okoskodunk tovább.


Oké, köszönöm a válaszokat, majd figyelek! szürők, gyertyák stb cserélve, minden átnézve stb nem olyan régen volt, kb 2000 km-rel ezelőtt. Amúgy tényleg lehet, hogy csak vaklárma, és normális, csak előtte Suzukim volt, és ott tényleg a legnagyobb hidegben is elég volt egészen minimális idő indítózni. Gyakorlatilag egyet fordult az önindító, igen sokkal könnyebb motor volt (mármint a forgó tömegek, 1.0 3 hengeres volt a drága).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #15029 Dátum: 2009.11.05 19:16:34 »
Asszem most jött el a fékbetét csere ideje, így is majd' egy éve mondták, hogy lassan cserés lesz (remélem a tárcsám nem sínylette meg). Mentem be ma meló után a nagyfaluba, kellett egy picit nagyobbat fékezni (általában főként motorféket használok a fék helyett) és úgy éreztem, nem állt meg a "megfelelő" helyen az autó és mintha beljebb is esett volna a pedál egy picit (csak akkor). Na utána full para volt fél Budán keresztülautózni a legnagyobb forgalom idején.  :surrender: Holnap rendelek valamilyen fékbetétet, mert ez így nagyon nem pálya...  :ph34r:
Kéne fékfolyadékot is cserélni. Meg le kellene légteleníteni a rendszert. Vegyél 1 liter folyadékot, lehetőleg DOT 5.1-est ha van rá pénzed. Ez jobban bírja a hőt és tovább tart... Persze egy sima DOT4-es is megteszi.

Én a Bárdinál vettem 1 liter DOT5.1-es Mintex folyadékot 2.300-ért. Eddig nem tapasztaltam ezzel semmi problémát, pedig már évek óta ezt a márkát használjuk. Szerintem nagyobb márkát és drágábbat csak a pályaversenyzőknek érdemes venni.

Amire figyeljél, hogy ha a vett betét hátulján nincs zajcsillapító bevonat vagy lapka, akkor vegyél egy öntapadós cuccot hozzá, vágd ki méretre és ragaszd fel rá. Én nekem sem volt a Jpanpartson, vettem is rá 1.200-ért 3Mes cuccot. Nekem nem is cicereg, meg csikorog...

Azon felül a tárcsát le kell szabályoztatni, ez is fontos. Tutira vállas, és a fékhatás is jobb a szabályzást követően...