Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2857700 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14175 Dátum: 2023.07.07 14:33:36 »
T27, 2009-es, 1,6 Valvematic motor.
A hátsó féket először 180e km-nél cserélték, az elsőt pedig 300e km-nél a hátsóval együtt. Nem szeretek fékezni, ez igaz  [rohog]
Engem nem lepett meg, mert mosásnál láttam, hogy a hátsó felni mindig sokkal fékporosabb volt mint az első  :yes:
Ami feltűnt még az, hogy fékezéskor nagyon minimálisat bólint az autó. Úgy gondolom, az automatikus fékerő elosztót úgy programozták, hogy kevesebb az első kezekekre jutó fékerő.

A szervizben panaszkodott a szerelő, hogy már többször meggyanusították, hogy csak alibiből cserél hátsó betéteket, mert ugye az általában lassabban kopik, mint az első  :lol:
Mint az Űrgolyhók elején: "Nem fékezünk senki kedvéért!"  :lol: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14176 Dátum: 2023.07.07 20:59:14 »
Azt nem írtam, hogy a kopást a "lábon" túl a használati mód is nagyban befolyásolja. Nálam ez 80% város (ott is főleg reggeli és délutáni Budapest dugó) és 20% országút, autópálya volt. Így bírt 30et a hátsó betét és 90e-t a tárcsa.
Nagycitromnál gondolom, hogy fordított az arány.
Nekem is sokkal jobban fékporos a hátsó felni, nem hiába.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14177 Dátum: 2023.07.17 21:43:59 »
Azt nem írtam, hogy a kopást a "lábon" túl a használati mód is nagyban befolyásolja. Nálam ez 80% város (ott is főleg reggeli és délutáni Budapest dugó) és 20% országút, autópálya volt. Így bírt 30et a hátsó betét és 90e-t a tárcsa.
Nagycitromnál gondolom, hogy fordított az arány.
Nekem is sokkal jobban fékporos a hátsó felni, nem hiába.
Természetesen igen.
Sok pálya, lakott területen kívüli utak (nem rohantam, felesleges), tempomat, kevés városi rövid. Az utak nagy része azonos, tehát nagyon ismertem. Volt benne jópár Mosonmagyaróvár-Szombathely péntek éjjel/szombat hajnal (attól függ honnan nézem  :D ), ahol még nem volt M85, mégis 3-5 fékezéssel abszolváltam háztól-házig. Valamivel szórakozni kellett, hogy el ne aludjak 2-3 között  ;).
Szóval nem releváns a felhasználásmód  :yes:
Egyébként Kleingy vette észre, hogy szinte semmit nem bólint az autó fékezéskor (5 éve ő használja az autót - nem is megy a km azóta bele  :D) .

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1101
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14178 Dátum: 2023.07.31 08:27:26 »
Az Avensisünk 205e km-rel került hozzánk.
Lépten-nyomon cserélték a betéteket-tárcsával együtt - elöl az 5., hátul a 6. garnitúra van, talán 1x volt, hogy csak betétet cseréltek..
Most 263e km van benne, s mióta nálunk van nem volt cserélve sem betét, sem tárcsa... Sőt áprilisban a szervizkor meg lett állapítva: 275nél viszem legközelebb, addig biztosan jó is lesz :)
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14179 Dátum: 2023.07.31 08:33:48 »
Az Avensisünk 205e km-rel került hozzánk.
Lépten-nyomon cserélték a betéteket-tárcsával együtt - elöl az 5., hátul a 6. garnitúra van, talán 1x volt, hogy csak betétet cseréltek..
Most 263e km van benne, s mióta nálunk van nem volt cserélve sem betét, sem tárcsa... Sőt áprilisban a szervizkor meg lett állapítva: 275nél viszem legközelebb, addig biztosan jó is lesz :)
Te is megfontolt fékezős üzemmódban vezetsz :)
Nálunk van a Carina már lassan 80 ezer km óta, de csak azért kellett egyszer fékbetétet cserélni elöl, mert az egyiken elengedett a ragasztás, vastag kopóréteg volt rajta akkor is (nemsokára 7 éve volt).
« Utoljára szerkesztve: 2023.07.31 08:50:20 írta vd1234 »

laorsi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14180 Dátum: 2023.08.07 10:51:05 »
Sziasztok!

Segítségért fordulok hozzátok. Nemrég vásároltunk egy 2017-es 1.8 TS Hybridet, 111e km-rel, ami a következő hibajelenséget produkálja - 90 km/h feletti sebességnél elkezd búgni/zúgni, ütemesen pár másodpercig, abbahagyja majd újra. A sebesség növelésével a zúgás/búgás is gyorsabbá válik. A hangot elölről véljük hallani...

Ami eddig történt:
- Csapágyak cseréje elöl mindkét oldalon
- Teleszkópok cseréje elöl mindkét oldalon
- Futómű állítás (nem volt nagymértékű rendellenesség)
- Első gumik centrírozása
- Gumik cseréje elöl és hátul is
- Alsó műanyagburkolat leszedése
- Motortartó gumibakok ellenőrzése (szemre a fenti rendben van, az alsót még nem tudtuk megnézni)

Van valakinek esetleg valamilyen tippje, hogy milyen irányba érdemes még nézelődni?
Mivel nem tudjuk, hogy mi baja és mekkora probléma, így félünk vele hosszabb távra elindulni...
Köszönöm, ha segítesz!



vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14181 Dátum: 2023.08.07 13:03:00 »
Szia!

Ezek szerintem durva hibák ahhoz, hogy egy 6 éves 111 ezret futott Toyotában előjöjjenek (kerékcsapágy, lengéscsillapító, hacsak nem durva úthibákon ment végig). A tartóbakok úgyszintén.
Ami hirtelen eszembe jut, az a váltóolaj cseréje (bár hibridnél nem tudom, mi a pontos előírás, de úgy tudom, ez ott is szükséges), illetve a féltengelycsuklók. Ha nem alászedett kormánynál van ez, hanem egyenes kormányállásnál, akkor esélyes, hogy a belső csuklók csinálhatják, érdemes ránézni tehát a féltengelyekre. Nekem a külsőkkel volt gond, azok nagyobb sebességnél autópályán be is rezonáltak, de kanyarban is recsegtek már. Alapesetben egy belső csukló viszont több külsőt túlél, de szakember gondolom megmondja, ha itt van a probléma. Ha viszont ez a baj, attól valószínűleg még mehetsz hosszabb távra vele, mert a legritkább eset az, hogy egy féltengely menet közben essen szét (hacsak nem törik, vagy valami gyártási hibája van), de természetesen igazad van, és legjobb a kijavítás, mert ha mégis gond van, akkor mozgásképtelen lesz a kocsi.
« Utoljára szerkesztve: 2023.08.07 13:08:23 írta vd1234 »

laorsi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14182 Dátum: 2023.08.17 11:52:32 »
Kedves vd1234!

Köszönöm szépen a kimerítő választ, végül a féltengely cseréje hozta meg a kívánt eredményt. Nem tudjuk mi történt vele pontosan, mert ezt a "kedves" eladó nem osztotta meg velünk, de bizonyára egy rohadt nagyot sikerült egy kátyúban zakózni a jobb oldalával.

Köszönöm szépen még egyszer, most már várjuk a következő eseménytelen 100e km-t 😂

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14183 Dátum: 2023.08.17 12:43:04 »
Szia!

Hála Istennek, hogy megoldódott, nagyon örülök, sok balesetmentes és örömteli kilométert kívánok  ;)

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14184 Dátum: 2023.09.30 18:20:47 »
Sziasztok,

A 2005-ös E12-es HB Corollàmon lassan esedékes lesz a hütöfolyadék cseréje (rozsaszinü SLLC van benne és max. 160e km-re tüntették fel az elsö cserét).

Azt szeretném kérdezni, hogy a hütöfolyadék cseréjekor egy ùttal mit lenne érdemes még cserélni ? Gondolok itt vizpumpàra, esetleg termosztàtra (mert ezek még gyàriak az automban), vagy a termosztàtot nem is fontos cserélni ilyenkor? Lenne màs egyéb alkatrész is amit viszont ajànlott lenne?

Elöre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2023.09.30 18:22:22 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

AA.Lipi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #14185 Dátum: 2024.01.26 11:02:15 »
Sziasztok fórumozók!
Nem emlékszem mióta nem voltam ezen a fórumon, így most megint új vagyok  :wub:


Segítséget, véleményt szeretnék kérni egy 2008-as 1.4 VVTI Aurissal kapcsolatban.

Decemberben a havas időszakban vettem észre, hogy hátramenetben recsegés hallható (nagyon hasonló mint amikor a hó ropog a kerék alatt ezért reménykedtem, de.... a hiba megvan sajnos főleg, ha picit terhelem, azaz fékezem vagy valamire fel akarom kapatni. Persze azóta nem merem használni az autót. (Csak a kertben teszteltem)

Ami még biztos, hogy a kuplung tárcsa már nagyon kopott lehet, mert magasan fog és kicsi a munka tartomány már.
Vinném szerelőhöz, ahol lakom, mert messze lenne a márkaszerviz (ráadásul többel is befürödtem, de ez más sztori), de jó lenne felkészülni mire is számíthatok...

Ha lesznek szakmailag hozzáértőktől válaszok azok nagyon jól jönnének, hogy ne "kajáljak be" akármit is.

Köszönöm szépen előre is!

Üdv Lipi
Lipi