Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032910 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26580 Dátum: 2015.01.28 20:38:20 »
Epp ezen gondolkodom, hogy ez a meleg tükör elég-e, hogy levigye az esöcseppeket? Mondjuk egy nyàri zàpor közepette rendesen vizes tud lenni a tükör és kérdés mennyi idö alatt lehetne làtni is benne valamit, ha csak erre a fütésre tàmaszkodnànk?

Amùgy gondolom le is lehet vàlasztani ezt a védöt egy hajszàrito segitségével, ha esetleg nem vàlna be...
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.28 20:40:13 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Josh30

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26581 Dátum: 2015.01.29 09:44:30 »
Epp ezen gondolkodom, hogy ez a meleg tükör elég-e, hogy levigye az esöcseppeket? Mondjuk egy nyàri zàpor közepette rendesen vizes tud lenni a tükör és kérdés mennyi idö alatt lehetne làtni is benne valamit, ha csak erre a fütésre tàmaszkodnànk?

Amùgy gondolom le is lehet vàlasztani ezt a védöt egy hajszàrito segitségével, ha esetleg nem vàlna be...

Lejön az hajszárító nélkül is, elég, ha elfelejted, hogy ott van és behajtod a tükröt... :)
Amúgy szerintem kidobott pénz. Ha a tükör ázik, akkor az oldalablak pláne, és ugyanúgy nem látsz.
Furgonon láttam olyan terelőt, ami a menetszelet rávezeti a tükörre és az letolja a vizet. Annak esetleg volna értelme, de szgk-n még nem találkoztam vele, ráadásul valószínűleg elég zajos megoldás

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26582 Dátum: 2015.01.29 12:06:19 »
Lejön az hajszárító nélkül is, elég, ha elfelejted, hogy ott van és behajtod a tükröt... :)
A leiràs szerint kb. 6cm szélességü lenne a védöcsik, ami elvileg a behajtott tükörrel is el kellene férjen.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26583 Dátum: 2015.01.30 13:01:29 »
Felütötte nálam egy jelenség a fejét.
Nagy hidegben (ha nem a garázsban állt a kocsi), hidegen elindulva egyesben, ha nem bánok nagyon finoman a kuplunggal, akkor rángat, remeg az autó nem kis mértékben, miközben elindulok. Ekkor kuplung kinyom, utána újra vissza. Olyan 1.200-es fordulat az optimális neki. Amint melegszik, megszűnik a jelenség. Mi lehet ennek az oka?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26584 Dátum: 2015.01.30 13:11:11 »
Ha engem zavarnának a hidegben előjövő jelenségek, most a kocsi állna üres motortérrel, szétpakolt műszerfallal. :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26585 Dátum: 2015.01.30 13:18:14 »
Ha engem zavarnának a hidegben előjövő jelenségek, most a kocsi állna üres motortérrel, szétpakolt műszerfallal. :)
Nem az alapjáraton a hideg óta zörgő motorháztető izgat, illetve egyéb plusz nyöszörgés, hanem a daráló, remegő hatás.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26586 Dátum: 2015.01.30 13:28:25 »
Felütötte nálam egy jelenség a fejét.
Nagy hidegben (ha nem a garázsban állt a kocsi), hidegen elindulva egyesben, ha nem bánok nagyon finoman a kuplunggal, akkor rángat, remeg az autó nem kis mértékben, miközben elindulok. Ekkor kuplung kinyom, utána újra vissza. Olyan 1.200-es fordulat az optimális neki. Amint melegszik, megszűnik a jelenség. Mi lehet ennek az oka?
Milyen olaj van a motorban és a váltóban?
Váltóolajszint megfelelő?

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26587 Dátum: 2015.01.30 17:59:00 »
Milyen olaj van a motorban és a váltóban?
Váltóolajszint megfelelő?
Novemberben vettük. Októberben volt szervizelve Toyotánál, valamilyen csomagot kapott, az olaj fajtája nem látszik a rendszerben.
136.000 km van benne, tavasszal akarok váltóolajat cseréltetni. Nem volt még cserélve (gondolom a gyári van benne), hogy mekkora a szint, nem tudom.

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26588 Dátum: 2015.01.30 18:40:33 »
Ha ezt nem tudjuk, mindegy, bár nem is olyan valószínű, hogy olajtól lenne.
Egy váltóolajcsere nem árt, ahogy írod.
Hidegben rángatás terhelésre, esetleg gyújtás, régi gyertyák.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26589 Dátum: 2015.01.31 06:11:32 »
Felütötte nálam egy jelenség a fejét.
Nagy hidegben (ha nem a garázsban állt a kocsi), hidegen elindulva egyesben, ha nem bánok nagyon finoman a kuplunggal, akkor rángat, remeg az autó nem kis mértékben, miközben elindulok. Ekkor kuplung kinyom, utána újra vissza. Olyan 1.200-es fordulat az optimális neki. Amint melegszik, megszűnik a jelenség. Mi lehet ennek az oka?

A fent vázolt körülményeket alapul véve, szerintem didereg. :D
Azért a motortartó bakokat is megvizsgálnám v. vizsgáltatnám, hiszen a motor egyenetlen járása üresben és álló helyzetben is jelentkeztetné a vázolt problémát.Mivel a leírásodból egyértelműen az látszik, hogy akkor történik a nem kívánt jelenség, amikor a motortömbből kívülre helyezed annak nyomatékát. :yes: 
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.31 06:28:09 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26590 Dátum: 2015.01.31 08:21:21 »
Nekem a corollan volt hasonló jelenség, igaz, ezzel együtt nekem nem tetszett a kuplungolashoz szükséges nagy erokifejtes és fogáspont sem. En kicsereltettem a kiplungszettet és minden addigi kellemetlen jelenség megszűnt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26591 Dátum: 2015.01.31 08:53:48 »
Szerintem is kuplung lehet. Hidegben úgy gondolom annak felülete sem tökéletesen száraz (lehet rosszul gondolom) és talán ettől egy-egy pillanatra megcsúszik. Abból gondolom, hogy nekem a céges főleg hidegen és főleg párás, esős időben csinálja/csinálta.
Gabe 254.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26592 Dátum: 2015.01.31 09:59:58 »
Szerintem is kuplung lehet. Hidegben úgy gondolom annak felülete sem tökéletesen száraz (lehet rosszul gondolom) és talán ettől egy-egy pillanatra megcsúszik. Abból gondolom, hogy nekem a céges főleg hidegen és főleg párás, esős időben csinálja/csinálta.
Amit társítasz,az inkább a kerék-útteset pillanatnyi kapcsolatáról visszacsatolt jelenség.Amit a cartárs írt az nem esős-párás, hanem erősen 0-alatti kkh-i körülmények közbeni, a motorblokk tehetetlenségi nyomatéka keltette jelenség. Szerintem.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26593 Dátum: 2015.01.31 10:58:34 »
Felütötte nálam egy jelenség a fejét.
Nagy hidegben (ha nem a garázsban állt a kocsi), hidegen elindulva egyesben, ha nem bánok nagyon finoman a kuplunggal, akkor rángat, remeg az autó nem kis mértékben, miközben elindulok. Ekkor kuplung kinyom, utána újra vissza. Olyan 1.200-es fordulat az optimális neki. Amint melegszik, megszűnik a jelenség. Mi lehet ennek az oka?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26594 Dátum: 2015.01.31 11:23:42 »
Amit társítasz,az inkább a kerék-útteset pillanatnyi kapcsolatáról visszacsatolt jelenség.Amit a cartárs írt az nem esős-párás, hanem erősen 0-alatti kkh-i körülmények közbeni, a motorblokk tehetetlenségi nyomatéka keltette jelenség. Szerintem.
Ennyire azért ne nézz madárnak, hogy nem tudok különbséget tenni a hajtásláncban meglévő és az úttest-kerék viszonylatban keletkező jelenségek között ;)
Gabe 254.