Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032981 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26520 Dátum: 2015.01.11 15:40:59 »
Azt azért tegyük hozzá, hogy az azonos cikkszám nem feltétlenül jelent azonos beltartalmat is. Értem ezalatt a más anyagminőségeket, más illesztéseket, stb. Ismert tény, hogy a gyártók egy modellcikluson belül is elég sokat fejlesztenek "fű alatt" a beérkező visszajelzések alapján.

mike710

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26521 Dátum: 2015.01.11 16:13:31 »
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani mennyi a normális alapjárati szám 2006-os 1.4 es corollánál? Csak mert észrevettem hogy kicsit rázza a motor a kasznit és nem tudom ez mennyire normális.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26522 Dátum: 2015.01.11 16:19:46 »
G86!
Azért ez már elég durva évente 2x cserélni a váltóolajat :innocent:
Nekem 1x volt eddig cserélve, mert csapágycsere esete forgott fenn  :flowers:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26523 Dátum: 2015.01.11 16:30:45 »
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani mennyi a normális alapjárati szám 2006-os 1.4 es corollánál? Csak mert észrevettem hogy kicsit rázza a motor a kasznit és nem tudom ez mennyire normális.
600-650 körül, de ez a rázás normális a vvti motoroknál, szóval no para.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mike710

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26524 Dátum: 2015.01.11 16:31:46 »
Köszönöm szépen a gyors választ ez megnyugtató azért! :)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26525 Dátum: 2015.01.11 17:39:53 »
Azt azért tegyük hozzá, hogy az azonos cikkszám nem feltétlenül jelent azonos beltartalmat is. Értem ezalatt a más anyagminőségeket, más illesztéseket, stb. Ismert tény, hogy a gyártók egy modellcikluson belül is elég sokat fejlesztenek "fű alatt" a beérkező visszajelzések alapján.

 :yes: :yes:
Ennek a figyelemben tartásával "kell" variálni az olaj kiválasztásakor!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26526 Dátum: 2015.01.11 19:32:23 »
Nem új olajat öntök bele, csak félreteszem a korábban leengedettet, és leülepítem, az alját nem öntöm vissza, 1-2 deci friss olaj fog bekerülni csak a régi mellett, ami az alján maradt ahelyett.

A motorolajjal nyilván nem tehetném meg ugyanezt, hiszen az nagyobb igénybevételnek van kitéve, mellette az égés, keveredik az üzemanyaggal, savasodik, 1 év állás után is sokat romlik az állaga ha már volt a motorban, de a váltóolaj teljesen más, azzal nincsenek ilyen problémémák.

Szóval én külön téli és külön nyári váltóolajjal fogok járni. Csak mert nekem is nagyon bejön ez a 75W, viszont nyáron azért félteném hogy az élettartam rovására menne.


G86!
Ilyenkor az előző téli szezonban használt 75W olajat visszatöltöd a következő szezonban, vagy mindig újat töltesz bele? A motorolajnál ugyan ez merül fel, de ott 10...15E-ként úgy is cserés, tehát gondolom azt nem töltöd vissza. :whistling:
Ez a költségek miatt azért nem mindegy.... :hmmmm: Megér annyit, hogy szezononként más olajat használjon az ember... ? hiszen a mai olajok táli/nyáriak egész évben használhatóak... :hmmmm: :otlet:
 :surrender:

G86!
Azért ez már elég durva évente 2x cserélni a váltóolajat :innocent:
Nekem 1x volt eddig cserélve, mert csapágycsere esete forgott fenn  :flowers:
                                                                                                                                                   

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26527 Dátum: 2015.01.11 21:26:46 »
Az azonos váltóval szerelt Aurisokban 75W a gyári váltóolaj előírás. Nekem eddig 60 ezret ment vele, és most a második kör van benne. Annyira jó, többet nem megy más bele...
Én is szeretem így a váltót. :)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26528 Dátum: 2015.01.11 21:30:05 »
Nem új olajat öntök bele, csak félreteszem a korábban leengedettet, és leülepítem, az alját nem öntöm vissza, 1-2 deci friss olaj fog bekerülni csak a régi mellett, ami az alján maradt ahelyett.

A motorolajjal nyilván nem tehetném meg ugyanezt, hiszen az nagyobb igénybevételnek van kitéve, mellette az égés, keveredik az üzemanyaggal, savasodik, 1 év állás után is sokat romlik az állaga ha már volt a motorban, de a váltóolaj teljesen más, azzal nincsenek ilyen problémémák.

Szóval én külön téli és külön nyári váltóolajjal fogok járni. Csak mert nekem is nagyon bejön ez a 75W, viszont nyáron azért félteném hogy az élettartam rovására menne.
Gondolom mennyire jót fog tenni, hogy csűrölöd a váltóolajat. A váltón kívüli tárolásnál, mennyi szennyezés vagy pára kerülhet majd bele és így töltöd vissza.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26529 Dátum: 2015.01.11 21:30:14 »
600-650 körül, de ez a rázás normális a vvti motoroknál, szóval no para.

Normális, de vacak. Éppezért van a aki felemeli a fordulatszánot 1000-1100 köré, és kisimul mint a vaj. Bowdenes pillangószelepnél könnyű megoldani. Most hogy eszembe juttattátok, meg is csinálom.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26530 Dátum: 2015.01.11 21:32:40 »
anno a corimon én is feljebbtekertem.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26531 Dátum: 2015.01.11 22:21:00 »
Nem új olajat öntök bele, csak félreteszem a korábban leengedettet, és leülepítem, az alját nem öntöm vissza, 1-2 deci friss olaj fog bekerülni csak a régi mellett, ami az alján maradt ahelyett.

A motorolajjal nyilván nem tehetném meg ugyanezt, hiszen az nagyobb igénybevételnek van kitéve, mellette az égés, keveredik az üzemanyaggal, savasodik, 1 év állás után is sokat romlik az állaga ha már volt a motorban, de a váltóolaj teljesen más, azzal nincsenek ilyen problémémák.

Szóval én külön téli és külön nyári váltóolajjal fogok járni. Csak mert nekem is nagyon bejön ez a 75W, viszont nyáron azért félteném hogy az élettartam rovására menne.

És "leüllepítés" után mennyire tartja meg az olaj a lebegtető képességét?  :hmmmm:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26532 Dátum: 2015.01.11 22:25:23 »
És tudjuk, hogy az olajnak a levegővel való találkozás is különösen is jót tesz...
Már felbontott olajat is egy év után nem töltünk be az autóba, nemhogy olyat, ami már lejött, állt valamennyit...
Nekem 75w van benne 4 és fél éve és tökéletes.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26533 Dátum: 2015.01.12 05:25:40 »
Normális, de vacak. Éppezért van a aki felemeli a fordulatszánot 1000-1100 köré, és kisimul mint a vaj. Bowdenes pillangószelepnél könnyű megoldani. Most hogy eszembe juttattátok, meg is csinálom.
Nekem 800-900 közé van felemelve.Ott is jó.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26534 Dátum: 2015.01.12 20:08:41 »
Ne vicceljetek már.. Lezárt flakonban mit találkozik az a levegővel porral? semmit..
A váltóban sem vákuum van, hanem levegő az olajon kívül..
Aki azt akarja nekem bemagyarázni, hogy a leengedett váltóolaj "tönkremegy" vagy állaga változik ahhoz képest, mintha ugyenennyi időt a váltóban állna, az butaságokat beszél...

Inkább azon gondolkoznék el azok helyébe, akik ilyet írnak, hogy egy egyfokozatú téli viszkozitású olaj hogy állhatja meg a helyét egy olyan váltóban, ahol többfokozatú olaj az előírás, nyáron, mikor a levegő hőmérséklete is meghaladja a 30 fokot árnyékban.... Az a váltóolaj akkor olyan lesz mint a víz...  Biztos nagyon jó lesz az élettartam szempontjából..
Én inkább leveszem, minthogy kockáztassak. Nekem a kényelem és az élettartam maximalizálása egyaránt célom. Ezért választottam ezt az arany középutat. Akinek nem tetszik, törődjön bele, de kötekedni nem hiszem, hogy sok értelme lenne...
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.12 20:10:56 írta G86 »