Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032928 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26550 Dátum: 2015.01.14 09:07:12 »
Már kismilliószor leírtam hogy azért nem hagyom benne nyárra a 75W-t mert ez egyfokozatú és a gyártó többfokozatú olajat ír elő ebbe a váltóba. Tehát eleve hígabb, de nyáron brutálisan híg a többfokozatú 75W-90-eshez képest, hiszen az egy 90-es olaj..
Azt meg nem értem mire írtad miben tárolom, mert normális olajos flakonba tárolom...

De nem érdekel, mindenki törődjön a saját dolgával, én csak leírtam hogy csinálom, és én hogy találom jónak, mondtam már mindenki saját dolga, hogy csinálja, hogy teszi tönkre az autóját, vagy hogy nem.

Azért azt ne várd el, hogy ha hülyeségeket írsz be egy fórumba akkor senki se írja le a véleményét róla.  :D

Egy mondás jut eszembe: "Akkor van gond, ha a hülyeség szorgalommal párosul!"  :lol:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26551 Dátum: 2015.01.14 12:36:36 »
Én is nem rég cseréltem le a váltóolajat (Motul Gear 300 75W-90-re), a régihez képest klasszissal jobb lett a váltó működése. Mit lehet ezen fokozni még tovább...
Szerintem az már csak érzeti szinten megy. De mindenkinek lelke rajta, hogy csinálja.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26552 Dátum: 2015.01.14 12:40:17 »
Feleslegesen kötekedtek, annak az olajnak nem lesz baja, mert kb fél évet áll. És nem az olajcserét spórolom meg de nem fogom 10 ezrenként lecserélni a váltóolajat azért, mert szezononként más váltóolajjal szeretnék járni, mert így jobbnak érzem, de biztonságosabbnak is. Az szerintem sokkal veszélyesebb is, hogy 75W-90 olaj az előírás és nyáron is vannak akik 75W-vel járnak, de így van ahogy írtátok a lényege az, mindenki a saját hülyeségét csinálja, és felel érte. Én így jónak látom még akkor is, ha nektek nem tetszik, vagy csak kötekedésből írtok ezt-azt.
Miért is veszélyes? Indokold már meg valamilyen érvekkel alátámasztva. Netán elemezted az összetételét? Vagy tesztelted 200.000 Km-en át, hogy mit művel a váltóban? Valamiért nívós szervizek ezt használják... és ugyan ilyen típusú váltóba, csak másik autóban is gyárilag ez kell. Netalán azért, mert a 10 éve íródott szerviz ajánlásnál, már van fejlettebb olaj? :)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26553 Dátum: 2015.01.14 12:43:14 »
Ha nincs full légmentesen lezárva a tárolt olajba nem kerülhet szennyezés és pára? Kis mértékben ha kerül bele, a váltód meg fogja hálálni. :)

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26554 Dátum: 2015.01.14 13:34:16 »
Ejj de nehéz megszokni ezt a fordulatszám emelős kuplungolást.  :turned:

boci és pipi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 232
  • Mozdonyvezetö
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26555 Dátum: 2015.01.14 14:00:31 »
Feleslegesen kötekedtek, annak az olajnak nem lesz baja, mert kb fél évet áll. És nem az olajcserét spórolom meg de nem fogom 10 ezrenként lecserélni a váltóolajat azért, mert szezononként más váltóolajjal szeretnék járni, mert így jobbnak érzem, de biztonságosabbnak is. Az szerintem sokkal veszélyesebb is, hogy 75W-90 olaj az előírás és nyáron is vannak akik 75W-vel járnak, de így van ahogy írtátok a lényege az, mindenki a saját hülyeségét csinálja, és felel érte. Én így jónak látom még akkor is, ha nektek nem tetszik, vagy csak kötekedésből írtok ezt-azt.
Na persze...a gyár hülye...elöir egy rossz olajat...de az a lényeg hogy te jól tudod!Akkor csináld ugy....de ehhez minek magad leégetni??

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26556 Dátum: 2015.01.14 15:49:06 »
Ejj de nehéz megszokni ezt a fordulatszám emelős kuplungolást.  :turned:
Nem emeli, csak egy ideig tartja. Nekem is sok idő volt megszokni, de már nagyon finoman tudok vele váltani.
Erre egyébként a környezetvédelmi normák miatt volt szükség, bár én nem látom teljesen át, ettől miért lesz kevesebb károsanyag.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mesti77

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 85
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26557 Dátum: 2015.01.14 16:29:01 »
Ejj de nehéz megszokni ezt a fordulatszám emelős kuplungolást.  :turned:
Ez előtt egy Daewoo Lanos-om volt, abban is volt ilyen, így fel sem tűnt Nekem...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26558 Dátum: 2015.01.14 16:32:37 »
Felemelem a lábam a gázról és csak közvetlenül utána taposom be a kuplungot (nem csúsztatva, hanem "külön-külön"), még akkor is minimálisan megemeli a fordulatot, láthatóan (fordulatszámmérő) és hallhatóan is.
Csak tartania kellene, picit (50-100-150 rpm) megemelnie nem szabadna?  :helpsmilie:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26559 Dátum: 2015.01.14 16:42:26 »
Felemelem a lábam a gázról és csak közvetlenül utána taposom be a kuplungot (nem csúsztatva, hanem "külön-külön"), még akkor is minimálisan megemeli a fordulatot, láthatóan (fordulatszámmérő) és hallhatóan is.
Csak tartania kellene, picit (50-100-150 rpm) megemelnie nem szabadna?  :helpsmilie:
Ja lehet, hogy ennyit emel rajta igen, most hogy mondod. Eleinte engem is idegesített, de már megszoktam.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TCr

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 851
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26560 Dátum: 2015.01.14 16:46:09 »
Már kezdtem megijedni... köszi.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26561 Dátum: 2015.01.14 18:24:00 »
Miért is veszélyes? Indokold már meg valamilyen érvekkel alátámasztva. Netán elemezted az összetételét? Vagy tesztelted 200.000 Km-en át, hogy mit művel a váltóban? Valamiért nívós szervizek ezt használják... és ugyan ilyen típusú váltóba, csak másik autóban is gyárilag ez kell. Netalán azért, mert a 10 éve íródott szerviz ajánlásnál, már van fejlettebb olaj? :)

Legalapabb dolog, hogy az előírtnál hígabb olaj használata fokozott kopást és csapágykárosodást okozhat. Ennyire egyszerű a magyarázat. Próbálkozhatunk hígabb olajokkal, de a kockázat azzal nő, és ezt senki nem magyarázza meg, hogy nem, mert nincs összehasonlítási alap, csak a puszta tények, amit már egy általános iskolásnak is tudnia kell, és józan paraszti ész.
Az meg megint buta dolog, hogy azzal magyarázzuk, hogy ugyanaz a váltó típusa, neve. És ami benne van?
A fejlettebb olaj oké, de itt most mi viszkozitásról beszélünk, és nem gondolom, hogy az olaj viszkozitása határozná meg egy olaj "fejlettségét" !!!! itt megint elbuktunk, nem tudod miről beszélsz..
Érdekes nálunk is nívós szervíz van, mégsem tesznek 75W olajat abba a váltóba, amibe 75W-90 van előírva, annak ellenére sem, hogy ugyanabba a "váltótípusba" később 75W-olajat írtak elő.
Van egy gyári ajánlás az autó szerelési könyvében, vagy ha ott nem is, de minden típusra van egy szerelési adatlap, SDS lap - service data sheet -.
na már most a tárgyban tárgyalt corollához sem az SDS lapokon, sem pedig a TMH által elérhető ajánlásban nem engedélyezik a 75W olaj használatát ebben az évjáratú autóban, ebben a váltóban!
Tehát mindenki, aki ezzel okoskodik saját kockázatára csinálja! Persze jó velem itt kötekedni, mert magatokat is próbáljátok nyugtatni, de hangsúlyozom sokadszorra, hogy NEM GYÁRI AJÁNLÁS. A TMH is megtehette volna, hogy állást foglal, de valamiért nem tette.. Vajon miért? Azért, mert ez egy kockázatos dolog.
És ismét sokadszorra mondom el, hogy mindenki saját döntése, hogy vállalja e azt a kockázatot, hogy esetlegesen tönkremegy a váltója komolyabb terhelésen, vagy szimplán hamarabb elhasználódik. Valamilyen szinten én is vállaltam ezt a kockázatot, de az ésszerűség nekem azt diktálta, hogy oké, jó dolog, de biztonságosabb, ha csak hideg időre van bent. +20 celsius felett semmi értelme, mert egyrészt melegebb időben már nem érezni különbséget kapcsolásérzetben, vagy csak nagyon minimálisat, másfelől ahogy nő a hőmérséklet, úgy nő a kockázat, és az elhasználódás fokozódása is.
Aki ezt nem fogadja el, az csak kötekedni akar velem, vagy magát nyugatgatni, hogy jól választott.
De a legbiztonságosabb mindig az, amit a gyártó megenged. Ez a kulcs. Minden vita felesleges.
                                                                                                                                                   

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26562 Dátum: 2015.01.14 19:19:06 »
Felemelem a lábam a gázról és csak közvetlenül utána taposom be a kuplungot (nem csúsztatva, hanem "külön-külön"), még akkor is minimálisan megemeli a fordulatot, láthatóan (fordulatszámmérő) és hallhatóan is.
Csak tartania kellene, picit (50-100-150 rpm) megemelnie nem szabadna?  :helpsmilie:
Nekem tele van a tököm tőle, pláne reggel...

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26563 Dátum: 2015.01.14 20:42:14 »
Amúgy valaki mért már olajhőmérsékleteket üzemmeleg motor esetén, téli (-10°C), és nyári (+30°C) külső hőmérséklet mellett? Nekem valami azt súgja, hogy nem 40°C lesz a különbség, de a 20-at se kockáztatnám meg.  ::)

A fordulatszám emelésre pedig a hirtelen elszegényedő keverék elégéséből származó NOx kibocsájtás csökkentése miatt van szükség.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #26564 Dátum: 2015.01.14 23:07:22 »
Amúgy valaki mért már olajhőmérsékleteket üzemmeleg motor esetén, téli (-10°C), és nyári (+30°C) külső hőmérséklet mellett? Nekem valami azt súgja, hogy nem 40°C lesz a különbség, de a 20-at se kockáztatnám meg.  ::)

A fordulatszám emelésre pedig a hirtelen elszegényedő keverék elégéséből származó NOx kibocsájtás csökkentése miatt van szükség.
Próbáltam obd adaptert használni például ilyen célból, de legagyizta az adaptert a torque pro, amivel a Ceed-emnél nem volt baja...