Már írtuk többször hogy márkaszervizben is Toyota 75w olajat tesznek az E12 váltókba, itt a fórumon is többeknek az van már benne.
De jött mindíg a sok "okos" , hogy a kézikönyv meg az előírás.....oldalakon keresztül ment a vita az olajos topikban fotelból okoskodóktól
AZ E12 legfrisebb kézikönyvét 10-11 éve adták ki , így az ezen a területen messze nem naprakész...
Egyébként tehetsz bele 75W-90-et (Én ebből a Liqui Moly GL5-öst szoktam) és mehet bele a Toyota 75w is, legyen szó 4zz motoros Corolláról vagy Aurisról
A média tele van azzal, hogy vkik hangoztatnak valamit, mások meg át is veszik, de attól még nem biztos, hogy tárgy és tényszerű a tájékoztatás.
Persze megértem, hogy emberek ragaszkodnak az álláspontjukhoz, hiszen sokszor kellemetlen szembesülni a következményekkel, beismerni a tévedést pedig sok szakmában - sajnos - már elfogadhatatlannak tartanak.
A kézikönyvben leírtak érdekes módon megegyeznek azzal amit a márkaszervizes program cikkszám alapján kidob és ez egybevág a
Bepi cartárs által nemrég kikért Toyota Motor Magyarország hivatalos álláspontjával is, ami az E12 manuális váltóihoz 75W90-es viszkozitást ír elő.Általánosságban hozzáteszem, hogy a kézikönyvekben említett teljesítményszintű olajat, lehet hogy már nem is gyártják, de az újabb minősítésűek természetesen tudják a régit is, és természetesen az autó 10+ éves korában is üzemeltethető lenne a tervezéskori teljesítményszintű olajokkal.
A kérdés azonban az olaj viszkozitása körül forgott, és ami eltérés a motorolajoknál megengedett (alacsonyabb hidegoldali viszkozitású pl. 0w olajok használata) az a váltóolajoknál nem.
TZoli, az általad említett márkaszerviz adott ki Neked írásos nyilatkozatot arról, hogy ők a TMH utasításának nem megfelelő olajat használnak? Amennyiben igen, akkor annak használatát milyen számításokkal, független laboratóriumi mérésekkel támasztották alá?
Én nem feltételezem, hogy egy autót hasraütésszerűen terveznek, pusztán elméleti ismeretek alapján, gyakorlati tapasztalatok, tesztek és labormérések nélkül határozzák meg a szervizelését, valamint a Márkaképviselet nem naprakészen, a szabályoknak megfelelően nyilatkozik róla írásban. Nem gondolom, hogy a témában okosabb lennék a Toyota mérnökeinél, és nem is terjesztem ezt. Nekem ehhez nincs típusspecifikus ismeretem, és a szükséges erőforrások nem állnak rendelkezésemre.
Neked van fejlesztői, tesztmérnöki tapasztalatod? Akkor másképpen látnád ezeket a dolgokat is.