Szerző Téma: Ráncfelvarrott Avensis I  (Megtekintve 499727 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2145 Dátum: 2014.08.08 20:05:25 »
Sziasztok!

Elég régen írtam ebbe a  topikba...

Végre megtörtént a gyűrű csere a járgányban!!!  :clap:
Most hoztam haza. Egyenlőre úgy "viselkedik" mint a szerelő előtt, ez megnyugtató. De majd 1...2 000 km alatt kiderül, hogy jó lett-e.
Majd beszámolok róla, ha érdekel más sorstársakat is.
Nagy kő esett le a szívemről, hogy túl vagyunk rajta... :cool2:

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2146 Dátum: 2014.08.08 20:55:47 »
Sziasztok!

Elég régen írtam ebbe a  topikba...

Végre megtörtént a gyűrű csere a járgányban!!!  :clap:
Most hoztam haza. Egyenlőre úgy "viselkedik" mint a szerelő előtt, ez megnyugtató. De majd 1...2 000 km alatt kiderül, hogy jó lett-e.
Majd beszámolok róla, ha érdekel más sorstársakat is.
Nagy kő esett le a szívemről, hogy túl vagyunk rajta... :cool2:

Üdv!

Ez a rész kimaradt nekem, bocsánat  :surrender:
Úgy látszik, hogy 4AFE-nél ez 2001-ben is megvolt még?? Vagy ez már VVT-i??
A tiédbe is füstölésgátlót tehettek, és olajcsere után jobban előjön a dolog  :censored:
Visszaolvastam, hát nálad még az enyémnél is több fogyott  :eek:
Jó látni, hogy hosszútávra gondolkodsz vele :clap:  :yes:

Általában jó, ha az említett 1-2000 km után újra motorolaj- és szűrőcserét csinálsz, mert a gyűrűk bekopásának elején a fémkopadék mennyisége ezt indokolhatja. Én az elején kíméltem a motort (olyan 5000 km-ig). Lehet érezni, ahogy majd nő a nyomaték a kompresszió fokozatos növekedése miatt  :yes: De gondolom beszéltetek a szerelővel ezekről  :otlet: Milyen olajat használsz?

Kíváncsi vagyok a továbbiakra  :yes:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2147 Dátum: 2014.08.08 21:16:49 »
 
Ez már 1.6 vvt-i.
A Mester azt mondta, hogy -mivel nem volt gépmunka- mehetek nyugodtan 10 000 km-t az olajjal. Egyébként Eneos 5w-40-et tett bele.
Én az 5w-30-at preferálnám, de talán ezzel is elmegy. Azt mondta, hogy a hengerek nem voltak kopottak és a gyűrűk sem voltak leragadva, csak talán kilágyulva(?) Ez egyébként érdekes, mert itt általában mindenki gyűrűk leragadásáról szűmolt be :hmmmm: :otlet:
Nagyon bízom benne, hogy jó lesz. A dugattyún a két furat közé fúrt egy harmadikat kérésemre. Így most 6 furat van/dugó.(A két furat közé még kettő nem nagyon fért volna el a Mester szerint). De nem ezen fog múlni... ;)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2148 Dátum: 2014.08.08 21:45:34 »

Ez már 1.6 vvt-i.
A Mester azt mondta, hogy -mivel nem volt gépmunka- mehetek nyugodtan 10 000 km-t az olajjal. Egyébként Eneos 5w-40-et tett bele.
Én az 5w-30-at preferálnám, de talán ezzel is elmegy. Azt mondta, hogy a hengerek nem voltak kopottak és a gyűrűk sem voltak leragadva, csak talán kilágyulva(?) Ez egyébként érdekes, mert itt általában mindenki gyűrűk leragadásáról szűmolt be :hmmmm: :otlet:
Nagyon bízom benne, hogy jó lesz. A dugattyún a két furat közé fúrt egy harmadikat kérésemre. Így most 6 furat van/dugó.(A két furat közé még kettő nem nagyon fért volna el a Mester szerint). De nem ezen fog múlni... ;)

Értem!
Hát ez elég szomorú, hogy még a VVT-iknél is befigyelt ez a jelenség :ph34r:

Ez az olajcsere tudtommal nem gépmunka-függő. Azután rendesen lepucolnak mindent. Persze lehet összefüggést találni.
Nálam a gyűrűszetthez kapott leírásban írták az olajcsere szükségességét (a csomagolásán, és semmit nem írtak ehhez gépi munkáról) mindössze 500 (!) km után. Ezt általában túlzásnak mondják, de így jártam el, nem akartam kockáztatni pár ezer forint miatt. Persze Te döntöd el, hogyan csinálod.

Nem tudom, a tiédbe mi az előírás, de gondolom jó az 5w40. Nálam közvetlenül a gyűrűzés után sem ette az 5w40-et, és bejáratás után kapott Eneos PH 5w30-at, de az sem fogyott hála Istennek. Aztán kiderült, hogy a 4AFE-hez az Eneos 10 fokig ajánlja a PH 5w30-at, így most 5w40 van benne újra.

Az elején a gyűrűknél magasabb lokális hőmérsékletek lehetnek, és ezt az 5w40 jobban tolerálja, ahogy ismerem a témát. Pont ezért is nagyobb a kopásuk ilyenkor, ami miatt el tudom fogadni egy közbenső olajcsere megejtését.
Ha a tiédbe általában is jó az 5w30, akkor a bejáratás után simán bele lehet tenni szerintem  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.08 21:49:32 írta vd1234 »

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2149 Dátum: 2014.08.08 21:56:31 »
Miért korábban is volt típushibás olajfogyasztós Toyota motor (vvti előtt)? :hmmmm: Eddig csak a vvti-t tudtam ilyennek. :otlet:
Közbenső olajcseréről elgondolkodom. :hmmmm: De nem sok kedvem van már olajat venni megint az eddigieket figyelembe véve... :nonono:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2150 Dátum: 2014.08.08 22:04:22 »
Miért korábban is volt típushibás olajfogyasztós Toyota motor (vvti előtt)? :hmmmm: Eddig csak a vvti-t tudtam ilyennek. :otlet:
Közbenső olajcseréről elgondolkodom. :hmmmm: De nem sok kedvem van már olajat venni megint az eddigieket figyelembe véve... :nonono:
Sajnos igen, az 1994-1995-ös gyártású 1.6 4AFE motorok biztosan. Az enyém 1994 augusztusi...
Persze, értelek, elég sokba fájhatott a mutatvány. Másrészről pont azért is érdemes, ha (amatőr létemre) véletlenül igazam lenne. Carina esetében több szakember szerint is kellett gyűrűzés után (köztük fórumos is volt). Jó kedvezményt lehet kapni az alkatrészes topicban, bőven 10 alatt lenne a kanna Eneos PH 5w40 szűrővel. Én cseréltem, nem akartam, hogy a csomó pénz meg munka felesleges legyen. Nem bántam meg.  Emlékszem, még a francos Simsonkát is járattuk, meg olajosabb keverékkel tankoltuk gyűrűzés után, pedig ott seccperc egy gyűrűzés.

De mondom, Te döntöd el. Lehet, hogy a szerelődnek van igaza.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2151 Dátum: 2014.08.08 23:49:16 »
Sziasztok!

Elég régen írtam ebbe a  topikba...

Végre megtörtént a gyűrű csere a járgányban!!!  :clap:
Most hoztam haza. Egyenlőre úgy "viselkedik" mint a szerelő előtt, ez megnyugtató. De majd 1...2 000 km alatt kiderül, hogy jó lett-e.
Majd beszámolok róla, ha érdekel más sorstársakat is.
Nagy kő esett le a szívemről, hogy túl vagyunk rajta... :cool2:

Mennyi volt, ha nem titok, és miket cserélt ki ?

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2152 Dátum: 2014.08.09 07:19:47 »
A költségeim:
Amit én vettem:
-NPR dugattyúgyűrű szett (~18 000.- postával)
-Elring felső tömítéskészlet (~17 500.-) Bárditól
-Elring hengerfejcsavar klt. (~4500.- ) Bárditól

Bárdinál egyik rokonnak van kedvezménye, Ő vette. ;)

A mester cserélt még gyertyákat(Bosch, ilyen volt éppen a helyi bótban), hosszbordás szíj (elfelejtettem milyen, de NEM Gates, Bosch Dayco :hmmmm:), 1 db főtengely szimmering(Elring), Eneos 5w-40 olaj,(szűrőt nem cseréltünk mert 2000 km-el ezelőtt volt cserélve) Ezekért összesen 20 000.- Ft-ot számolt ;)
A munkadíj : 50 000.- Ft
Természetesen számlát kaptam( kérés nélkül) ...
Be is linkelem, hogy ki csinálta, ha nem tiltja a fórum szabályzat. ;)




Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2153 Dátum: 2014.08.09 07:51:47 »
Szervusz andras69! Belinkleheted nyugodtan, ezek szerint nem az általam javasoltra esett végül a választás? Remelem, jo lesz az autó, de olajból nehány 1000 km után érdemesebb lenne váltani az 5w30-ra. Ez folyósabb, ezáltal jobb áramlási jellemzői vannak, mint az 5w-40-nek.
Ezeken kívül más költséged nem volt? Tudsz valamit mondani a dugók állapotáról? Volt rajtuk lerakódás? Melyik henger volt a ludas? Vagy mindegyiken volt hiba? A gyűrűk vályata a dugón is el volt kokszosodva? Mennyi időbe telt a munka?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2154 Dátum: 2014.08.09 08:28:51 »
A költségeim:
Amit én vettem:
-NPR dugattyúgyűrű szett (~18 000.- postával)
-Elring felső tömítéskészlet (~17 500.-) Bárditól
-Elring hengerfejcsavar klt. (~4500.- ) Bárditól

Bárdinál egyik rokonnak van kedvezménye, Ő vette. ;)

A mester cserélt még gyertyákat(Bosch, ilyen volt éppen a helyi bótban), hosszbordás szíj (elfelejtettem milyen, de NEM Gates, Bosch Dayco :hmmmm:), 1 db főtengely szimmering(Elring), Eneos 5w-40 olaj,(szűrőt nem cseréltünk mert 2000 km-el ezelőtt volt cserélve) Ezekért összesen 20 000.- Ft-ot számolt ;)
A munkadíj : 50 000.- Ft
Természetesen számlát kaptam( kérés nélkül) ...
Be is linkelem, hogy ki csinálta, ha nem tiltja a fórum szabályzat. ;)

Ezek szerint szelepszárszimmering nem lett cserélve. A hengerfej nem is lett bántva egyáltalán ?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2155 Dátum: 2014.08.09 08:29:52 »
Szervusz andras69! Belinkleheted nyugodtan, ezek szerint nem az általam javasoltra esett végül a választás? Remelem, jo lesz az autó, de olajból nehány 1000 km után érdemesebb lenne váltani az 5w30-ra. Ez folyósabb, ezáltal jobb áramlási jellemzői vannak, mint az 5w-40-nek.
Ezeken kívül más költséged nem volt? Tudsz valamit mondani a dugók állapotáról? Volt rajtuk lerakódás? Melyik henger volt a ludas? Vagy mindegyiken volt hiba? A gyűrűk vályata a dugón is el volt kokszosodva? Mennyi időbe telt a munka?

Charlie is 5W40est használ

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2156 Dátum: 2014.08.09 08:32:43 »

Ő csinálta: http://demkoauto.hu/

4-5 szerelővel beszéltem mielőtt őt választottuk.
Miért rá bíztuk?
- szerelt már Toyotát (és állítólag jó is lett)
- 40 év tapasztalat
- kollega is szereltetett nála (persze ennél "kisebb" munkát, de meg volt elégedve)
- reális munkadíj
- kis átfutási idő( kedden reggel vittem, péntek d.u. hoztam) :yes:
- szimpatikus hozzáállás, "partnernek" nézett. Pl. a dugattyú fúrást is vállalta.
- garanciát is vállalt a munkájára (persze az alkatrészekre nem, amit én vittem), hogy pontosan mennyit, azt nem tudom :hmmmm:
- helyben volt
- utángyártott alkatrészeket is szerel

bepi81! Egyébként az általad ajánlott is szimpatikus volt, de vele csak telefonon beszéltem. Közben találtuk a fentit és időben is el tudta vállalni(szabim alatt) így nem rágódtunk tovább ... valakit úgy is ki kellett választani.

Más költség nem volt (eddig) ;)
A Mester szerint a gyűrűk nem voltak leragadva, a furatok sem eldugulva. A 4. hengerre mondta, hogy a dugattyú oldala "tiszta" volt az olajtól(?), (remélem nem a kopástól). Persze azért kitisztította...
Lehet,hogy ez köszönhető az előéletének: 0w-40,5w-40 olaj. A szervízkönyv szerint összesen kétszer volt benne "vastagabb" 10w-40 olaj. ;)

A hengerben nem volt kopás, hónolás látszott állítólag.

Szelepszár szimmering is cserélve volt! ( anélkül nem is vállalta volna a Mester) Az Elring felső tömítés klt. azt is tartalmazza.
A szelepek egyébként tiszták voltak, jól zártak, nem kellet becsiszolni. ;)




Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2157 Dátum: 2014.08.09 09:24:53 »
Na, jó tudni, hogy van erre felénk is olyan szaki, akit érdekel még a szakmája.  ;)
Andras69, ha teheted, maradj velünk, itt, a fórumon és számolj be a tapasztalatokról.

Egyébként tanulságos a sztorid, mert eddig szinte mindenhonnan az az információ jött vissza egy-egy ilyen felújítást követően, hogy a blokk hengerfalán gyakorlatilag 0 a kopás még sok százezer km után is. A Corolla Club Hungary fórumán Toytib (ő a fórum legnagyobb tiszteletben álló szakija) pl. azt írta, bontott már meg 500e+ futású Toyota motort is (nem tudom pontosan, de vvt-i előtti féle, valszeg FE motoros) és ott is tökéletesen látszott a gyári hónolás, semmilyen kopás nem volt rajta. De ez a tapasztalata általános a Toyota motorokkal kapcsolatban.

Egyre inkább körvonalazódik bennem az a gondolat, hogy a vvt-i motorok olajfogyasztását legnagyobb részt a gyűrűk téves kialakítása ÉS a dugók olajfuratainak túl kevés száma okozza.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2158 Dátum: 2014.08.09 09:39:04 »
A költségeim:
Amit én vettem:
-NPR dugattyúgyűrű szett (~18 000.- postával)
-Elring felső tömítéskészlet (~17 500.-) Bárditól
-Elring hengerfejcsavar klt. (~4500.- ) Bárditól

Bárdinál egyik rokonnak van kedvezménye, Ő vette. ;)

A mester cserélt még gyertyákat(Bosch, ilyen volt éppen a helyi bótban), hosszbordás szíj (elfelejtettem milyen, de NEM Gates, Bosch Dayco :hmmmm:), 1 db főtengely szimmering(Elring), Eneos 5w-40 olaj,(szűrőt nem cseréltünk mert 2000 km-el ezelőtt volt cserélve) Ezekért összesen 20 000.- Ft-ot számolt ;)
A munkadíj : 50 000.- Ft
Természetesen számlát kaptam( kérés nélkül) ...
Be is linkelem, hogy ki csinálta, ha nem tiltja a fórum szabályzat. ;)

Nyugodj meg, nekem is Elring és Dayco van benne, két éve semmi gondjuk. A gyűrűszettem ACL (Mahle), a vezérlés INA lett.
Nemcsak a gyári (fő)alkatrészekkel lehet jó eredményt elérni :clap: , bár többen nem tudják elhinni   :excl:
Ami feltűnt:
1. Vezérlés láncos, hogy nem említed?
2. Hűtőfolyadékot nem cseréltétek?
3. Hengerfejben a szelepek le lettek pucolva? Olajevésnél erősen koszolódnak  :hmmmm:
4. Nem mondom, hogy rossz a Bosch gyertya (én nem veszek ilyet, de ez más kérdés), csak a megfelelő típus legyen benne, előírt hézaggal, ez fontos  :yes:
5. Vízpumpa jó volt? Nálam szívás volt a vízpumpa, gyűrűzés után kb. másfél évvel dobta be a törölközőt, de megérte volna előtte cserélni.

Az Elring felső tömítéskészletben két dolog nem vált be: a szelepfedél tömítő alátétjei és a szelepfedéltömítés. Ezeket gyárira kellett cserélnem, azok sokkal jobbak  :otlet:

De nagyon korrektnek tartom az eddigiek alapján az árazást! Ha annak idején nem 150.000-ről van infóm legolcsóbban (de hallottam 300.000-est is számla nélkül), akkor még el is gondolkodtam volna rajta. Csak ugye ez a műhely sem a környéken van  :excl:
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.09 09:53:42 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Ráncfelvarrott Avensis I
« Válasz #2159 Dátum: 2014.08.09 09:42:24 »
Charlie is 5W40est használ
Gyűrűzés után elsőre érthető. De amikor bekopott, már nyugodtan mehet az 5w30. Az enyém sem ette, direkt kipróbáltam, akkor a VVT-i főleg nem fogja, és tudtommal ez az elsődleges ajánlás hozzá  :yes:

Az enyémben 315.000 km-nél azért volt hely, néhány folt, ahol tükrös volt a henger fala. De ez úgy is maradt, pedig akartam hónolót, ám nem jött össze.
Eddig nem panaszkodott (lassan 10.000 km gyűrűzés után)  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2014.08.09 09:45:26 írta vd1234 »