Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3767265 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

komaromiferi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13335 Dátum: 2017.05.30 23:20:41 »
Sziasztok,

Visszatértem friss hírrel a szürkés füstöléstre aztmondta a cég, hogy rendelnek bele egy zsir uj dpf-et. Valoszinuleg ezert füstölt gyorsításkor. Ez valóban így lehet? Hibás dpf füstöl?
Még nem kaptam vissza elvileg turbo oke injektorok oke es egr is oke aztmondtak mas oka nemlehet a fustolesnek. Az injektorokat nemszedtek ki csak fogyasztas alpjan neztek meg valami diagnosztikat neztek menet kozben.

Remélem mostmár minden renbenlesz az autóval. Esetleg van amit tudnátok javasolni hogy nézessek át tüzetesebben?

Köszönöm! A továbbiakról is beszámolok!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13336 Dátum: 2017.05.31 09:19:34 »
Visszatértem friss hírrel a szürkés füstöléstre aztmondta a cég, hogy rendelnek bele egy zsir uj dpf-et. Valoszinuleg ezert füstölt gyorsításkor. Ez valóban így lehet? Hibás dpf füstöl?
Ha városi használatban volt sokáig, akkor simán telítődhetett és füstölhet tőle. Vannak a tisztításra praktikák, de ezek eléggé gyerekcipőben járnak, tényleges jó eredményt általában csak az új DPF biztosít.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13337 Dátum: 2017.05.31 11:20:26 »
Sziasztok,

Visszatértem friss hírrel a szürkés füstöléstre aztmondta a cég, hogy rendelnek bele egy zsir uj dpf-et. Valoszinuleg ezert füstölt gyorsításkor. Ez valóban így lehet? Hibás dpf füstöl?
Még nem kaptam vissza elvileg turbo oke injektorok oke es egr is oke aztmondtak mas oka nemlehet a fustolesnek. Az injektorokat nemszedtek ki csak fogyasztas alpjan neztek meg valami diagnosztikat neztek menet kozben.

Remélem mostmár minden renbenlesz az autóval. Esetleg van amit tudnátok javasolni hogy nézessek át tüzetesebben?

Köszönöm! A továbbiakról is beszámolok!
Te tudsz valamit, ha ezt sikerült kidumálnod (amúgy jogosan) a kereskedőből. :csorog:

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13338 Dátum: 2017.05.31 11:25:23 »
Ha városi használatban volt sokáig, akkor simán telítődhetett és füstölhet tőle. Vannak a tisztításra praktikák, de ezek eléggé gyerekcipőben járnak, tényleges jó eredményt általában csak az új DPF biztosít.
Ugyebár, minek lenne az a szűrő, ha utána mégis a légbe engednénk a szutykot... :hmmmm:
150-250 körül általában telítődik, aztán vagy áldoznak párszázast, vagy nem...
Ezt az esetet végül dicséretesen oldották meg. :clap: (szvsz ritkaság számba megy)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13339 Dátum: 2017.05.31 12:14:16 »
Hasonló jelenségem volt a kopottas, öregecske, gyári méretű gumimmal (Turanza ER300) Békés megye 2 számjegyű útjain néha elindult hol erre-hol arra. Nem volt túl gyakori, de amikor előfordult mintha más belenyúlt volna a kormányba...
Az idei tavasszal már inkább újakat tettem fel, eddig talán 1-2 alkalommal vettem észre, hogy ezzel is elindul, de közel sem olyan erőteljesen. (BluResponse - 4000km) 6hete voltam márkaszervizben: futóművet emelőn manuális cibálással és rázópadon is rendben találták. Kormányon annyit vettem észre, hogy talán a szokottnál kisebb a holtjáték, szinte nincs is.

Köszi a választ!

Itt a legjobb tükörsima úton is produkálja a hibát.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13340 Dátum: 2017.05.31 12:50:17 »
Köszi a választ!

Itt a legjobb tükörsima úton is produkálja a hibát.

Rendes nyomvályúban megy minden mint a sínautó. Közepesen ramaty, enyhébb nyomvályúnál vettem észre, illetve össze-vissza hullámos úton. A futóművet tekintve a kerékösszetartás tud ebbe, de ha ott minden rendben, a kormányművel jó helyen kapizsgáltok szvsz.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13341 Dátum: 2017.05.31 19:05:20 »
Ugyebár, minek lenne az a szűrő, ha utána mégis a légbe engednénk a szutykot... :hmmmm:
Ez egyszerű. Legalábbis biológia szakosoknak és vegyészeknek. :D Szóval: a modern nagynyomású dízelekben a tökéletesített égés akkora pár mikron méretű koromrészecskéket állít elő, amik a tüdő O2-CO2 cserélésére való pórusokon át bejutnak/beférnek a véráramlásba. Ez rákkeltő. Egy nem hatékony régi dízel koromrécsecskéi hatalmasak a modern pár mikronos koromhoz képest. A DPF lényege az, hogy a mikron méretű korom összeáll nagyméretű korommá és így pöfögteti ki a rendszer. Így már nem jut be a humán véráramlásba.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13342 Dátum: 2017.05.31 22:18:02 »
Ez egyszerű. Legalábbis biológia szakosoknak és vegyészeknek. :D Szóval: a modern nagynyomású dízelekben a tökéletesített égés akkora pár mikron méretű koromrészecskéket állít elő, amik a tüdő O2-CO2 cserélésére való pórusokon át bejutnak/beférnek a véráramlásba. Ez rákkeltő. Egy nem hatékony régi dízel koromrécsecskéi hatalmasak a modern pár mikronos koromhoz képest. A DPF lényege az, hogy a mikron méretű korom összeáll nagyméretű korommá és így pöfögteti ki a rendszer. Így már nem jut be a humán véráramlásba.

Bocsánat, de ez badarság. Egyrészt, a régi dízeleknél sem csak "hatalmas" koromszemcsék keletkeztek, hanem aprók is, amelyek ugyan úgy a környezetbe jutottak.
Másrészt, a DPF nem nagy szemcsékké alakítja a kicsiket és azokat kipöfögi, (ha a kicsi nem tud átjönni rajta, akkor a nagyobb hogyan jönne át?), hanem oxidálja a részecskéket, CO2, CO, N és hamu keletkezik. Az egészségkárosító hatás tekintetében fontos tényező a részecskék tömege, amit a levegőbe emittál a jármű. A modern dízel kipufogójába 50 ezer km után is benyúlhatsz, nem lesz kormos az ujjad....

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13343 Dátum: 2017.05.31 22:22:44 »
Ez egyszerű. Legalábbis biológia szakosoknak és vegyészeknek. :D Szóval: a modern nagynyomású dízelekben a tökéletesített égés akkora pár mikron méretű koromrészecskéket állít elő, amik a tüdő O2-CO2 cserélésére való pórusokon át bejutnak/beférnek a véráramlásba. Ez rákkeltő. Egy nem hatékony régi dízel koromrécsecskéi hatalmasak a modern pár mikronos koromhoz képest. A DPF lényege az, hogy a mikron méretű korom összeáll nagyméretű korommá és így pöfögteti ki a rendszer. Így már nem jut be a humán véráramlásba.
Hogy ezt milyen jól kitalálták. :eek:
Vesszek meg, egyszer tényleg el fogom olvasni a középiskolás bioszkönyvet! Én eddig azt hittem, hogy az 1.6d kettesgolf fekete füstjétől nincs egészségtelenebb. ;)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13344 Dátum: 2017.06.01 08:23:46 »
Hogy ezt milyen jól kitalálták. :eek:
Vesszek meg, egyszer tényleg el fogom olvasni a középiskolás bioszkönyvet! Én eddig azt hittem, hogy az 1.6d kettesgolf fekete füstjétől nincs egészségtelenebb. ;)

Az a durva, hogy a tudomány jelenlegi állása szerint ez már korántsem biztos:

Ezek a régi, DPF nélküli, kisebb nyomáson dolgozó (adagolós) rendszerek jóval nagyobb mennyiségben bocsátották, khm, Magyarország, elnézést, bocsájtják ki a nagy méretű, tehát látható koromszemcséket. Emellett a mai modern dízelekhez képest elenyésző mértékű a szemmel már nem látható méretű részecskék aránya.
A nagyobb méretű részecskéket a tüdő nyálkahártyája jó hatásfokkal megszűri és nem jut a véráramba. Cserébe a koromrészecskék mondjuk úgy "tuskés, horgos" formájuk miatt sokkal nagyobb arányban ágyazódnak be örökre a tüdő nyálkahártyájába és okoznak rákos elváltozásokat hosszútávon. Ezek a koromrészecskék mondjuk úgy extraképpen elképesztően a nagy relatív felülettel rendelkeznek, ezért rengeteg az égés során képződő károsanyagot képesek a felületükön megkötve a tüdőbe exportálni.
Érme másik oldala:
A modern dízelek a sokkal tökéletesebb égés miatt már nem, vagy csak kisebb arányban pufognak ki nagy méretű koromrészecskéket. Sőt, valójában már ki sem pufogják azokat, hiszen a DPF-nek pontosan az az (egyik) feladata, hogy ezeket a nagy méretű részecskéket megkösse, majd egy telítési ciklus végén oxidációval (égés) kisebb méretű tiszta szén részecskékké és CO2-vé alakítsa. És itt jön a turpisság: a nagy mennyiségben keletkező kisebb méretű, szemmel nem látható koromrészecskék megkötésére a DPF nem, vagy csak nagyon korlátozottan képes, illetve maga is ilyeneket állít elő regenerálás közben (ennél ez sokkal bonyolultabb a valóságban, ráadásul a Toyota DPNR-je egy nagyságrenddel egy sima DPF-nél is komplexebb működésű. Igaz, Spet?). Amiért emlegettem a tudomány jelenlegi állását, az az, hogy kis kutakodással lehet sok cikket találni, melyben azt vizsgálják, hogy ezeknek az apró méretű koromrészecskéknek milyen egészségügyi hatásai lehetnek. Egy már bizonyos, ezen kis méretű koromrészecskék ellen a tüdő szűrőmechanizmusa már nem, vagy nem olyan mértékben hatékony. Magyarra fordítva ezek a részecskék gyakorlatilag akadály nélkül kerülnek be a véráramba, ezáltal jutnak el a test bármely pontjára. Visszautalnék, hogy ezeknek a részecskéknek is elképesztően nagy a relatív a felületük (A/V arány), így a méretükhöz képest brutális mennyiségű egyéb hülyeséget tudnak megkötni magukon és ezzel betaxizni a szervezetbe kicselezve a tüdőt, mint első védvonalat. Nem tudom, hogy az aktuális cikkek milyen eredményekről tudnak beszámolni, de nem gondolom, hogy ez a jelenség teljesen elhanyagolható az egészségünk szempontjából.

Nem akarom, is nem is tisztem eldönteni, hogy melyik dízel technológia az egészségtelenebb, én csak az érem két oldalát szerettem volna egy kicsit árnyalni és bemutatni, hogy ebben a témában nincs fekete vagy fehér.

Extra szívás, hogy még ki sem derítették, hogy ezak a részecskék hosszútávon milyen nyűgöket okozhatnak, de már a közvetlen befecskendezéses benzinesek is ezeket a részecskéket pufogják a levegőbe nagy mennyiségben, szóval már nem is csak a dízelekről szól ez a történet. (Nem tudom, hogy csak tervezik, vagy már piacra is dobták, de van szó róla, hogy ezek a benzineseket is elkezdik DPF-fel szerelni, mert némelyik tényleg láthatóan kormol...)

Toyota Hybrid for president! :)

Üdv:
BF

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13345 Dátum: 2017.06.01 09:20:07 »
Szép összefoglaló. :) DPF és egy DPNR közt mi a különbség?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13346 Dátum: 2017.06.01 19:22:19 »
Szép összefoglaló. :) DPF és egy DPNR közt mi a különbség?

Ez egy elég jó kérdés és én sem tudom rá pontosan a választ, butaságot, feligazságot pedig nem akarok írni.

Keress rá, Spet írt már többször is hosszabb, már-már tudományos cikk alaposságát és részletességét súroló összefoglalókat a saját komoly méréseiről, irodalmból összebányászható adatokról, információkról.

Cifra dolgokat fogsz olvasni a Toyota összevont DPF, katalozátor és oxidáló egységéről, a DPNR-ről ala D-Cat. Jó szórakozást!

Üdv:
BF

Lenny

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13347 Dátum: 2017.06.02 18:10:33 »
Sziasztok!
Valaki cserélt már T25-ben tompított izzót? A lámpa kiszedése nélkül nem is lehet kicserélni?
Bal oldalt meg csak csak, de jobb oldalt előtte van az ablakomso tartály betöltöje.

Esetleg valahol valami leírás?

Előre is köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13348 Dátum: 2017.06.02 18:15:01 »
Sziasztok!
Valaki cserélt már T25-ben tompított izzót? A lámpa kiszedése nélkül nem is lehet kicserélni?
Bal oldalt meg csak csak, de jobb oldalt előtte van az ablakomso tartály betöltöje.

Esetleg valahol valami leírás?

Előre is köszi!
SOTE nőgyógyászati szakkönyvet szerezz be. A leginkább közelítő segítség abban van.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13349 Dátum: 2017.06.02 19:54:59 »
Ha erre jársz szívesen kicserélem neked. Most csináltam 2 hónapja, meglepően könnyű volt, szerintem a bal első a szarabb, mert az akksit is fel kell szabadítani.

https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=342.msg695053#msg695053
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS