Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3743075 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13245 Dátum: 2017.05.09 17:51:57 »
Egy 1.8  vagy 2.0 avesist szereték vásároli,
mire kell figyeli milye motorok ezek?
vagy melyikkel érdemes?
2003-2004 évjáratok. t25

kpeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13246 Dátum: 2017.05.09 21:42:57 »
Egy 1.8  vagy 2.0 avesist szereték vásároli,
mire kell figyeli milye motorok ezek?
vagy melyikkel érdemes?
2003-2004 évjáratok. t25
2,0 benzin. Csak javaslat!  ::)
Péter

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13247 Dátum: 2017.05.09 22:13:48 »
2,0 benzin. Csak javaslat!  ::)
Meg tudod esetleg indokolni, hogy miért?

kori01

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 177
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13248 Dátum: 2017.05.10 07:19:30 »
Inkább nekem indokoljátok meg milyet vegyek meg miért.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13249 Dátum: 2017.05.10 07:46:30 »
Nyilván a tipushibákra pl.
Ezt tényleg minden héten feldobja valaki :) ?

Egy 1.8  vagy 2.0 avesist szereték vásároli,
mire kell figyeli milye motorok ezek?
vagy melyikkel érdemes?
2003-2004 évjáratok. t25

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1102
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13250 Dátum: 2017.05.10 09:25:31 »
- a 2.0 nem szereti a városozást, rövid utakat, kokszolódásra hajlamos, direkt befecskendezéses, valamint a korábban leírtak szerint a 4 lambdaszonda szeret bohóckodni.
- az 1.8 2005.06. hóig lehet olajevős, amit a gyűrűzés megold - jobb esetben: vagy már megcsinálták, vagy még korábban gyárilag blokkcserével orvosolták.

Ezen felül a szokásos dolgok, esetleges törések nyomai, kopó-fogyó alkatrészek állapotára kell figyelni.

'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Don Sniper

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13251 Dátum: 2017.05.11 16:31:58 »
- a 2.0 nem szereti a városozást, rövid utakat, kokszolódásra hajlamos, direkt befecskendezéses, valamint a korábban leírtak szerint a 4 lambdaszonda szeret bohóckodni.
- az 1.8 2005.06. hóig lehet olajevős, amit a gyűrűzés megold - jobb esetben: vagy már megcsinálták, vagy még korábban gyárilag blokkcserével orvosolták.

Ezen felül a szokásos dolgok, esetleges törések nyomai, kopó-fogyó alkatrészek állapotára kell figyelni.

- a 2.0 benzines => a Toyotás szerelőm szerint szívesen elkormolja a gyertyákat 
   (2.0D-4 => direkt & 4 henger; ebből volt nem közvetlen befecskendezéses is)
  https://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=3592

- 1.8 benzines => meg tudom erősíteni, eszegeti az olajat :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.11 16:38:57 írta Don Sniper »

Gyömbér

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13252 Dátum: 2017.05.12 12:00:05 »
- a 2.0 benzines => a Toyotás szerelőm szerint szívesen elkormolja a gyertyákat 
   (2.0D-4 => direkt & 4 henger; ebből volt nem közvetlen befecskendezéses is)
  https://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=3592

- 1.8 benzines => meg tudom erősíteni, eszegeti az olajat :cry:

Lehet, hogy én vagyok szerencsés de volt gyertyacserém és a kiszedett gyertyák olyanok voltak mint az újak.
Szerintem sem rossz a 2.0 benzines. Olajat meg egyátalán nem eszik.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13253 Dátum: 2017.05.12 13:15:04 »
Egy 1.8  vagy 2.0 avesist szereték vásároli,
mire kell figyeli milye motorok ezek?
vagy melyikkel érdemes?
2003-2004 évjáratok. t25

Én az 1.8 -at javaslom, bár mindkettőnek vannak előnyei hátrányai.

A 2.0 mellett lehet mondani, hogy erősebb minimálisan, de ezért valamivel többet is kér benzinben. A felszereltség tekintetében a 2.0 -ban már vagy kiépítetten találod a tempomat vezetékelést, vagy bele is rakták már gyárilag, ha annó úgy vettet az első tulaj. Az 1.8-ba nem lehetni gyári tempomatot építeni. :(
A 2.0 -ra azt írták injektor gondokkal küzd, meg kormolódik is. Az 1.8-nak ilyen gondja nincs.
A 2.0 ban 4 db lambda szonda van és két részes katalizátora. Az 1.8 két szondás, és egy részes katalizátorral szerelt. Az előbbiben ugye több szonda és drágább katalizátor van, utóbbiban kettő szonda és egyszerűbb katalizátor. Ez csak azért lényeges, mert az ilyen korú, futású darabokban már ennél a Toyota típusnál kezd gyengülni a katalizátor, és aztán vagy csere, vagy mókolás kicsit. Előbbi zsebbe nyúlós, útóbbi olcsóbb, de tudni kell mit csinálsz. Árban pedig értelemszerűen a 2.0 katalizátora drágább.
Amúgy a vásárláshoz javaslom egy jobb OBDII olvasó használatát. Ha a katalizátor readiness adata még mérés alatt lesz, vagyis ott nem az OK felirat jelenik meg, akkor szinte fix, hogy lehúzták az eladás alőtt az akku sarut vagy nullázták a hibakódot. Ez azért érdekes, mert a kat gyengeség miatt a P0420 hibakódot dobja be az autó, ami kikapcsolja a TRC -t a VSC-t, és felgyúllad ezen két lámpa mellett a motordiag lámpa is. Ha kitörlik a kódot, egy 100-200 km-ig megint semmi, aztán megint kigyúllad.. Erről olvashatsz visszafelé a topicban.
Aztán vannak mindkét típusban megjelenő hibák: fűtésmotor állító motor kerregése, bal oldali féltengely szárának törése, vagy indítómotor bronzkefe elkopása. Most ennyi jutott eszembe. Ezek jó szerelővel, aki nem húz le, pár ezer Ft-os tételek javításban. A féltengelyszár csere a leghúzósabb 30-50 körül van. Ezeket vagy megelőzésként megjavítod, vagy megvárod míg elfárad vagy meghibásodik, és akkor ha nem ragadsz ott nagyon vele shol a világ végén, akkor egy jó ideig használtad még az alkatrészt.

Az olajevés valóban a 2005.06 hó előtt gyártott 1ZZ-FE motorok baja. Ez az 1.8-asok legnagyobb nyűgje, azonban a gyári motorcserések, vagy a más módon 2005.06. hó után gyártott motorra cserések már teljesen jók, egy deka olaj sem fogy. A forgalmiba bejegyzik a cserét, és láthatod, ha hivatalos, és első tulajtól veszed. Más esetben nem tudom hogy kell csekkolni, de nekem a forgalmiban volt, mert első tulajtól vettem. Az új motor nívópálcáján az alsó pötty 2,5 cm-re van a pálca aljától. A régi blokkosak meg 1,5 cm-re. Külföldi oldalon meg lehet amúgy ezt találni. Ha ezt nézed meg, jó eséllyel el lehet dönteni, hogy új vagy régi blokk. Aztán persze van okos nepper/tulaj is, aki a nívópálca vezetőt és a pálcát kicserélni az újabbra, és akkor a régi blokkot veszed azt gondolván, hogy már megvolt a motorcsere. Szóval a KEKKH-s adatok a legbiztosabbak, ha ott be van jegyezve, illetve a forgalmiba.

Fojtószelepet, és légtömegmérőt érdemes idönként megtisztítani, az jótékony hatású a fogyasztásra, és működésre is az 1.8 esetén.

Írták páran, hogy a váltócsapágyak is adnak néha hangot már. Ebből két nagyobb van, ami tönkre szokott menni. Az egyik "könyen" cserélhető a váltó levétele nélkül, a másikhoz szét kell bontani. Az árra nem emlékszem, de vhol 100 alatt van talán a komplett cseréjük ha jól rémlik. Ezt mondjuk akkor érdemes cserélni, ha már zúgnak.

Fogyiban az 1.8-ról azt látom, hogy pályán végig a megengedett maxxal járok, amúgy sem tojást tartok a gázpedál alatt, úgy az 1.8 -as fogyasztása 7.8-8.2 közt alakul. Egyszer kipróbáltam, hogy ha nagyon tojáséjazok, és max 90-el megyek, úgy 6,7 -re írta, és kb az is volt reális a tankolás alapján. Az 2.0-t ugye nem tudom, majd valaki leírja. De ha decizgeted a benzint, akkor szerintem ne ilyen kategóriájú autót vegyél, én csak hajtom, mindez csak kíváncsiság volt, hogy egyáltalán mér-e a fed comp, meg reálisat mutat-e valamennyire :D Amúgy a fogyis topicban azt írják, hogy mind csak valami sacc adat, néhányaknak többet, kevesebbet, szóval van mindenféle, mint a búcsúban. :D

Hirtelen ezek jutottak eszembe. Összességében én az 1.8-at vettem, a tempomatot sajnálom, de meg tudok lenni nélküle. A felszereltsége az én Sol verziómnak is elég jó, szóval ezzel elégedett vagyok. A fenti típushibákat én már mind javítottam kettő kivételével, vátó csapágy hangom még nem volt, az reméljük sokáig bírja, de pl a bal féltengely szárának a cseréjét már beütemeztem néhány hónapon belül.

Ezenkívül javaslom a megvásárlás után az alábbiakat mielőbb ha hosszabb távra tervezel vele:

- első hátsó féktárcsa és fékbetét cserét szerelékkel. (ATE tárcs, Bosch fékbetét, ATE szerelék nekem bevált),
- motorolaj csere (én Eneos 5w-30 -at teszek bele, nem eszi egyáltalán),
- váltóolaj csere (Castrol Tansxl vagy vmi ilyesmi a neve, ami kell, de itt is benne van a topicban),
- féltengelyszimmeringeket megnézetni, hogy nem-e eresztenek,
- laposszíj csere, esetleg feszítőpatron csere a karral együtt,
- szelepdekni tömítésének ellenőrzése (a gyertyáknál áll az olaj, ha már előregszik a tömítés, és észre sem veszed, csak kinyírja a gyújtás trafót..),
- gyertyacsere,
- levegőszűrő, pollenszűrő csere és esetleg egy klíma tisztítás sem árt,
- futómű ellenőrzés gumik ellenőrzésével együtt,
- fékolaj, akksi ellenőrzés,
- összes lámpa izzó cseréje hátul, és esetleg elől (utóbbihoz nehezen férsz hozzá),
- ajtózárak megkenése finoman kicsi szilikonzsírral, azt ami a kasznin van kis fém kampó, meg az ajtóhatárolókat sem árt kicsit megkenni finoman, sokkal jobb érzés lesz az ajtót nyitni-zárni :).

Szép napot!
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 13:20:22 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13254 Dátum: 2017.05.12 14:07:45 »
Szép összefoglaló. :clap:

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13255 Dátum: 2017.05.12 14:15:46 »
Szép összefoglaló. :clap:

Köszi, igyekeztem :cool2:

Ha valami kimaradt, majd hozzá lesz írva :D

Szerk.: Már eszembe is jutott, hogy a xenon lámpásaknak bemattul a tompított lencséje... Ez is típushiba mindegyiknél.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.12 14:28:54 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

farkasattila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13256 Dátum: 2017.05.12 17:06:03 »
Sziasztok. lenne egy kerdesem. Tudja vki hogy mi lehet a gond. Ha a meleg motrot megallitom nehezen gyul vissza. Es ha nagyon hideg van pl -20 akkor is nehezen gyul be. Uzemanyag szuro,izzogyertyak cserelve.

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13257 Dátum: 2017.05.12 19:04:02 »
Üdv!

Kezdődik a klíma idény, az autómban elég érdekesen viselkedik, hűt meg minden, de szakaszosan felpörgeti a ventit/ket, illetve az alapjáratot is erősen megemeli.. Néztem cimbi avensisén, az övé nem csinálja.. Itt egy kis video róla:

https://drive.google.com/file/d/0ByUnG1riHO8aWC1waTBDalE4bWM/view?usp=drivesdk

Ötletek?
Előre is köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13258 Dátum: 2017.05.12 19:18:07 »
Üdv!

Kezdődik a klíma idény, az autómban elég érdekesen viselkedik, hűt meg minden, de szakaszosan felpörgeti a ventit/ket, illetve az alapjáratot is erősen megemeli.. Néztem cimbi avensisén, az övé nem csinálja.. Itt egy kis video róla:

https://drive.google.com/file/d/0ByUnG1riHO8aWC1waTBDalE4bWM/view?usp=drivesdk

Ötletek?
Előre is köszi!
Töltet fullon van? Ellenőriztetted a töltöttséget?

helkis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 184
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13259 Dátum: 2017.05.13 19:49:21 »
köszi az ötletet, még nem volt ellenőrizve, így is nagyon jól hűt.
ha lenne valamilyen referencia hőfok, amit tudnia kell, akkor azt meg tudnám mérni..