Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7252675 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28845 Dátum: 2010.02.06 23:03:20 »
ha baj van, hívd a 911 és ezt teszik
legalább Porschével jönnek, ha már 911?  [rohog] [rohog] [rohog]
Lexus! Nem olvastad?  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28846 Dátum: 2010.02.06 23:56:07 »
Ha már a hibastatisztika szóba került. Íme a legújabb TÜV...
Köszi  :) ! Megnyugtató számok  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28847 Dátum: 2010.02.07 00:38:14 »
Elhangzott itt, hogy nincs értelme viszonyítgatni más márkák problémáihoz ezt a mostani Toyota-visszahívást, az érintett autók száma miatt.

Aha...

Kicsit keresgéltem. Néhány példa. 2003 októberében a Nissan 2.6 millió autót hívott vissza egy motorhiba miatt; persze erre lehet mondani, hogy ez nem biztonsági hiba volt.

OK. Fékprobléma miatt a Mercedes 2005 márciusában 1.3 millió autót hívott vissza. Elég csinos szám, a Mercedes eladásaihoz viszonyítva.

A Ford pedig 1992 óta épít be az autóiba olyan tempomat-kapcsolókat, amelyek adott esetben tüzet okoznak (halálos áldozatok is voltak már) - emiatt 2008-ig 9.6 millió, majd tavaly újabb 4.5 millió autót hívtak vissza.

Utána lehet ezeknek keresgélni a neten; de pl. a Ford-dologról itt egy cikk.

Egyetlen különbség van ezek, és a mostani Toyotás ügy között: hogy csak ebből lett ilyen világméretű sajtóhadjárat és hisztéria.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28848 Dátum: 2010.02.07 00:49:41 »
Más kérdés, hogy mi lesz most, mert a roncsprémium megszűntével pl. a német piacon a 2010 januári eladások hatalmas mértékben estek vissza.
Palaczk! A német eladások 4%-al estek vissza a januári adatok alapján roncsprémium nélkül, hol van ez a hatalmastól? Ne írjunk már le ilyeneket. A magyar autópiac, na az hatalmasat esett vissza, 60%-al..
(a roncsprémium is segített a VW-nek, meg az új TSI motorcsalád, meg a Golf6 és az új Polo és A4 stb....a lényegen nem változtat)
Milyeneket ne írjunk le? 2010 január a német piac eddigi legrosszabb hónapja az újraegyesítés óta! Klikk ...

Amiről te írsz, az a (szintén gyenge) 2009-es januárhoz viszonyított, egész pontosan 4.2 %-os csökkenés. Mert 2009 januárjában a roncsprémium még nem éreztette a hatását! Később viszont igen, a 2010 januári eredmény pedig mind ehhez képest, mind abszolút skálán nézve nagyon rossz. 2009-ben havonta átlagosan (!) 317.000 új autó kelt el Németországban, 2010 januárban 181.000 ... Ha ez nem hatalmas visszaesés, akkor nem tudom, mit nevezünk annak.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.07 00:58:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28849 Dátum: 2010.02.07 08:46:13 »
Nálunk is esik a hó este óta. Mindkét autó hótakaró alatt.



     
         

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28850 Dátum: 2010.02.07 09:01:49 »
Köszi  :) ! Megnyugtató számok  :yes:

Mar az elso otben sincsennek benne. Mi ezen a megnyugtato?  ::) Lathatoan romlik a megbizhatosag.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28851 Dátum: 2010.02.07 09:02:33 »
Itt az utóbbi két évben tán összesen sem hullott ennyi hó..... amit persze nem bánok. :whistling:
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28852 Dátum: 2010.02.07 09:13:12 »
Ha már a hibastatisztika szóba került. Íme a legújabb TÜV:



Valahol el lehet olvasni, hogy mit szamitanak hibanak? Magyarul vagy angolul erdekelne, ha valakinek van linkje keznel :szemez:


/guglival osszevesztunk, mar nem a baratom :flowers: /
kisa
born to ride

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28853 Dátum: 2010.02.07 09:15:15 »
Nálunk is esik a hó este óta. Mindkét autó hótakaró alatt.



De szep, irigy vagyok, homevagyat csinaltal.....
kisa
born to ride

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28854 Dátum: 2010.02.07 09:16:54 »
Elhangzott itt, hogy nincs értelme viszonyítgatni más márkák problémáihoz ezt a mostani Toyota-visszahívást, az érintett autók száma miatt.
Aha...
Kicsit keresgéltem. Néhány példa. 2003 októberében a Nissan 2.6 millió autót hívott vissza egy motorhiba miatt; persze erre lehet mondani, hogy ez nem biztonsági hiba volt.
OK. Fékprobléma miatt a Mercedes 2005 márciusában 1.3 millió autót hívott vissza. Elég csinos szám, a Mercedes eladásaihoz viszonyítva.
A Ford pedig 1992 óta épít be az autóiba olyan tempomat-kapcsolókat, amelyek adott esetben tüzet okoznak (halálos áldozatok is voltak már) - emiatt 2008-ig 9.6 millió, majd tavaly újabb 4.5 millió autót hívtak vissza.
Utána lehet ezeknek keresgélni a neten; de pl. a Ford-dologról itt egy cikk.
Egyetlen különbség van ezek, és a mostani Toyotás ügy között: hogy csak ebből lett ilyen világméretű sajtóhadjárat és hisztéria.
Ebből is az látszik, hogy a hisztériakeltés valamilyen érdekcsoportok szándékos műve. És a hírekben nem is említenek egy korábbi esetet sem, ahol milliós viszahívások voltak, mintha ez lenne az első.
Noha személyi sérülésről nincs infóm, de a Ford esetében 550!! tűzeset történt, ahol számos kár keletkezett.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.07 09:19:41 írta Villi »
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28855 Dátum: 2010.02.07 09:47:45 »
Átlagban mennyi most egy műszaki vizsga, ha szabad ilyet kérdeznem?

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28856 Dátum: 2010.02.07 10:01:04 »


Ha már vasárnap, akkor főzzünk. [rohog]
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28857 Dátum: 2010.02.07 10:04:03 »
Mar az elso otben sincsennek benne. Mi ezen a megnyugtato?  ::) Lathatoan romlik a megbizhatosag.
Ha a flottát néznéd, első lenne. Azt viszont nehéz megmondani, hogy mi az oka annak, hogy az idősebb Toyoták előrébb végeznek: ennyivel jobbak a régiek, vagy idővel (egyre) jobban kijön a megbízhatóságuk. Én hajlamos lennék az utóbbit mondani, mert már évek óta tapasztalom a jelenséget, a fiatalabb évjáratok az élmezőnyben vannak, de nem legelöl (kivételt a tavalyi év képezett, amikor a Corolla Verso volt az első a legfiatalabbaknál), és aztán egyre előrébb kerülnek.
music     

Gabes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
  • '08 2.0 D4D
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28858 Dátum: 2010.02.07 10:06:38 »
Gázpedál téma  :cry:

Szomorúan láttam, hogy a mi kocsink is benne van a körben. Különösebben nem aggódom, de nyilván meg fogom nézetni. Ahogy a hsz.-ket olvasgatom Nem Kicsit vagytok elfogultak, de miért? Mert a Toyotáról van szó? Lássuk már be, k..va nagyot hibáztak. Engem hidegen hagy, hogy talán a CTS pedálok a hibásak, bárki más is gyárthatta volna. Ami szerintem számít: Ki rendelte meg? - A Toyota. Ki építette be azokat? - A Toyota. Beépítés előtt tesztelte-e? Ha nem, miért? - Ha igen, nem létezik, hogy nem tudták. Ha én gyártok valamit és annak egy részét egy haverom csinálja és az s.ar, akkor kutya kötelességem, hogy abban a pillanatban amikor kiderül értesítek mindenkit és szánom-bánom a dolgot. Nem várok addig amíg több millió terméket kell utólag javítani, - abban bízva, hátha el lehet tussolni. Mindezt úgy, hogy lehetséges, hogy emberi életekkel játszanak - ezt nem tényként mondom, de felmerülhet! Ha egy gázpedál felakad, ezzel számolni kell! Ezzel cseszték el - nálam - a legjobban. Nem a hiba a fő ok, hanem az, hogy hanyag módon megpróbálták titkolni. Miért, nyilván a profit és a márkakép (egyre rosszabb) miatt. Az ő általuk fémjelzett kocsikba szerelték be és ennyi. Nincs mit magyarázni! Szerintem nagyon jól tetten érhető a profit mindenekelőtt szemlélet. A Denso cuccok szinte mind hibátlanok, akkor miért készítettnek másik gyártóval? Nyilván a profit végett. Nézegettem a motorteret is, egy alkatrészen a matrica szerint Denso-Hungary. Hát ez egy vicc. Hogy kerül egy valaha japán kocsiba magyar cucc, - ismerve a magyar munkamorált - tisztelet a kivételnek, de nem így van??  "Kis pénz, kis foci...."

Nem ez az első Toyotánk és nem mondom, hogy az utolsó. Azonban sajnos nagyon jól tetten érhető a márkán az egyre inkább spórolós, egyre igénytelenebb anyagok használata. Ez az amit kívülről látsz, de mi a helyzet belül? Az utóbbi időben több garanciális autónál végzett motorcseréről-váltócseréről lehet-lehetett hallani. Egy olyan gyártónál, akinek a 20 éves motorjai is úgy járnak mint a Doxa. Beszélhetünk még a lovaskocsi módjára csikorgó fékekről. Persze ezt meg a Bosch gyártotta...  Kicsit sok a kifogásolható hiba a japóknál nem? Na most akkor TOYOTA vagy toyota ???  5-10 évvel ezelőtt senkit nem fikáztak ha toyotája volt. Ettől függetlenül szerintem is még mindig az egyik legjobb választás - nyilván azért van, de jó lenne ha visszatérnének a régi kerékvágásba, mert szerintem ha így megy tovább a kutya nem fogja kifizetni az autóikért kért összeget. Ha ez is ennyiszer elromlik, akkor vesznek egy bármilyen más márkát. Ha nem jó legalább olcsó legyen. - Hülye szemlélet, de nagyon sok ember így fogja fel.  Uff..

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28859 Dátum: 2010.02.07 10:15:29 »
Erre asszem sokan fognak reagálni. Én csak annyit, hogy
- régebben egyszerűbb motorok volt és jóval kevesebb elektromos cucc, ergo jóval kevesebb hiba
- igen, a Toyota sem a Máltai szeretetszolgálat, ők is pénzből élnek és a profitra hajtanak, hogy aztán abból többek között új autókat fejlesszenek nekünk
- igen, ki vagyunk akadva a gázpedál dolgon, de máshol még nagyobb ***ok is voltak, mégse volt televerve vele a világsajtó (lásd Palaczk fentebbi hsz-ét)
- igen, elfogult vagyok (különben nem lennék egy márkaspecifikus fórum tagja) és védem a mundér becsületét, de csak normális keretek között
- igen, a Toyotánál is vannak hibák, ez pl az, és a motorcserés vvt-ik is, de melyik másik gyártónál olvastál olyat, hogy az autó 7 éves koráig ingyen és bérmentve új blokkot kap a kocsi?
- igen, a Toyota is tisztában van vele, hogy ha tudott volna erről a hibáról, akkor nem szerelteti be, mert egyrészt életveszélyes is lehet, másrészt akkora imidzsrombolást kap most, amit nagyon sokáig tart majd visszaépíteni az emberek tudatában. nincs az a profit, ami ezt megérné