. Egyébként sajnos azt látom, hogy ma már nincs annyira a toppon a Toyota mint 10-20 éve, mármint minőségét tekintve. Kéretik megkövezni, de azt látom, hogy a minőség eltolódott a Lexus irányába.
Ugyan ez a helyzet a VW-vel (most tekintsük el az idióta 'szar a VW éljen a japó kocsi' hitvallástól). Az 1-es és 2es Golf pl elpusztíthatatlan volt, de a 3as sem volt baj, és a korai Fastrák is gond nélkül behúzták az első pár százezer km-t.
Volt egy aránylag egyszerű motor (mert a kezdeti 16v-s japó motorok igen is egyszerűek voltak egy valvematichoz képest), hozzá egy kasztni, oszt kész.
Ma meg teli van kütyükkel a kocsi, mellette globális gyártás van (vége a japó szerelés+japó beszállítók dolognak). =itt jegyzem meg, a denso gázpedálokkal semmi baj nem volt)
Na meg nagy biznisz, ha valami elromlik, és meg kell venni a cserealkatrészt, na.
De ezekkel nem mondtam újat, abban igazad van, hogy az össz minőségérzet nem emelkedik ma már úgy ki a tömegből, mint 10éve pl.
Egyébként ezt a Toyota is belátta, voltak is szlogenek még pár hónapja, hogy mostantól a minőséget helyezzük a központba stb.