Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7252893 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28830 Dátum: 2010.02.06 20:49:22 »
Így van. A problémás gázpedálokat nem csak a CTS gyártja, hanem ők is tervezték őket. Ez annak a fajta konstrukciós hibának a tipikus esete, amit nem igazán lehet előre kideríteni, mert elég sok körülmény balszerencsés találkozása kell ahhoz, hogy a jelenség fellépjen. A Totalcaros cikk alapján prímán érthető, hogy hogy is néz ki ez a konstrukció és mi a hiba oka.

A Denso-féle mechanizmussal pedig valóban nincs semmi gond.

Innentől meg majd jön az a biztonsági megoldás a Toyotánál is, hogy ha a vezető fékez és gázt ad egyszerre, akkor az elektronika elveszi a gázt. Viszlát, balláb-fék; pár magasabb vezetői tudású emberke ennek majd tutira nem örül, de a többségnek, a mostani hiszti után, nyilván megnyugtató lesz a dolog.
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.06 20:53:28 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28831 Dátum: 2010.02.06 20:50:56 »
[ a Hyundainak meg a Kiának is visszavan még ehhez legalább egy-másfél évtizede (föltéve persze, ha továbbra is jó autókat gyártanak).
15év az nagyon sok mai léptékben, szerintem nem kell annyi neki, ez már nem a 60-as 80as évek. Ezeknél a 'nem prémium' szegmensnél meg nem is lehet könnyen megállapítani a presztízs szintet. Talán úgy lehet, hogy adott ár mellett mennyi fogy belőle. A VW magas áron sok kocsit el tud adni EU-ban, így feltehetőleg magasabb a presztízse a Fiat-nál pl. Na mindegy, ebbe nem menjünk bele.

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28832 Dátum: 2010.02.06 21:13:01 »
Hevesen intenzív havazás van  :ph34r: Ne mindíg ez a gázpedál :( :wacko:

leszilaci

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28833 Dátum: 2010.02.06 21:48:06 »
emlékeztek még mikor 3-4 évvel ezelőtt a p307-esnek kanyarban beakadt a kormányzára.  itthon konkrét 2 eset is történt.
mi lett belőle? megcsinálták ingyen a rommátört autókat, volt 1 megyei napilapban egy cikk róla és ennyi. Az egyik egy autópálya felhajtóján maradt jobb oldalt, a másik főúton beszállt a bozótosba.
ez végülis nem veszélyes.
és a 307 öngyulladása? mégis be merek állni a garázsunkba vele ::)

Aszondja ma a tanfolyamon az egyik oktatónk (nem az, aki a műszaki ismereteket adja elő), hogy hát ugye van ez a gázpedálos balhé a Toyotánál. Hiába no, ezek a japánok kisebbek mint mi vagyunk, kisebb a lábuk is, és hát a saját cipőméretükre tervezték a gázpedált meg a helyet ott a lábtérben. Így hát az van, hogy ha nagyobb az ember lába, akkor már beleakadhat ott valamibe, és kész is a baj.................
a fent említett 307-ben az utólagos szőnyeget egyik kollégám rendszeresen hátra szokta dobni,m a pedálok alá becsúszik neki...
de én sem vagyok kibékülve vele: mivel csak 41-es lábam van, ezért az kuplung kinyomásakor be szokott akadni a cipőm a szőnyeg gumírozott felső része és a  kuplungpedál közé, így nem mindig sikerül kuplungot teljesen felengedni
most akkor kit pereljek?
-a pözsót,h túl nagy a pedál útja miatt?
-a szőnyeg gyártóját,h nem méretpontos?
-a cipő gyártóját (csak az egyik bőrcipőmnél akad így be ),h a cipő "pereme" túlságosan kidudorodik?
-a fateromat,m nem csinált még 4 perccel tovább,h 43 lábam legyen? [rohog]

szkaresz27

  • Vendég
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28834 Dátum: 2010.02.06 21:50:38 »
Szeva cimbim!! :D Téged is lehet látni??!! :D
Jahjah....faternál kell reklamálni ilyenkor...ez az "egy lökéssel több vagy kevesebb" tipikus esete!!  [rohog] :flowers:
Mikor jársz erre felém?? :D

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28835 Dátum: 2010.02.06 22:03:47 »
Így van. A problémás gázpedálokat nem csak a CTS gyártja, hanem ők is tervezték őket. Ez annak a fajta konstrukciós hibának a tipikus esete, amit nem igazán lehet előre kideríteni, mert elég sok körülmény balszerencsés találkozása kell ahhoz, hogy a jelenség fellépjen. A Totalcaros cikk alapján prímán érthető, hogy hogy is néz ki ez a konstrukció és mi a hiba oka.

A Denso-féle mechanizmussal pedig valóban nincs semmi gond.

Innentől meg majd jön az a biztonsági megoldás a Toyotánál is, hogy ha a vezető fékez és gázt ad egyszerre, akkor az elektronika elveszi a gázt. Viszlát, balláb-fék; pár magasabb vezetői tudású emberke ennek majd tutira nem örül, de a többségnek, a mostani hiszti után, nyilván megnyugtató lesz a dolog.
Megmondom őszintén nem vagyok teljesen kibékülve a villanygázpedállal, vagy legalább is ami járműveket vezettem azokban egyben se kaptam meg azt a lineáris adagolhatóságot mint egy analógnál.(Arról nem is beszélve, hogy így ugye kis trükkel elérhető az hogy hidegen is jaj de jól megy a gép kisgázra is történetet simán megoldhassa a gyártó kis érzékenységmódosítással...) Tessék fikázni engemetet.

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28836 Dátum: 2010.02.06 22:04:41 »
Töröltem...
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.06 22:09:02 írta kasu0707 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28837 Dátum: 2010.02.06 22:06:28 »
Ne menjünk át alpáriba, ha lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28838 Dátum: 2010.02.06 22:08:59 »
Megmondom őszintén nem vagyok teljesen kibékülve a villanygázpedállal, vagy legalább is ami járműveket vezettem azokban egyben se kaptam meg azt a lineáris adagolhatóságot mint egy analógnál.(Arról nem is beszélve, hogy így ugye kis trükkel elérhető az hogy hidegen is jaj de jól megy a gép kisgázra is történetet simán megoldhassa a gyártó kis érzékenységmódosítással...) Tessék fikázni engemetet.
Nekem sem maradéktalanul szimpi a gondolat, hogy az utasításaimat csak egy számítógépnek adom, amit az majd továbbít a saját meglátása szerint... De a helyzet az, hogy a gyártók az emberi faktort mint potenciális hibatényezőt próbálják kivédeni, ez meg máshogy nem megy. A repülésben nagyon rég bevált dolog ez. De, mondom, ennek ellenére én is idegenkedem tőle. Öregszünk alighanem  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28839 Dátum: 2010.02.06 22:21:58 »
Valahol írták, hogy ugye a gázpedállal a sz.gépnek adsz utasítást, tehát programozható, hogy ha ezzel egy időben a féket is nyomod, akkor megszünteti a "gázt". Így hiába ragadna be mechanikusan, mégis oldva lesz elektronikusan, ha a fékre lépsz ( bizonyos VW-kben már így van tudomásom szerint). Nem hülyeség szerintem (bár a ralis bohóckodást kizárja)  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28840 Dátum: 2010.02.06 22:23:52 »
Ja-ja, ezt írtam én is kicsit lejjebb. Mondjuk, a Toyota eddig eltekintett ettől a módszertől; ha tudták volna, hogy mi lesz  ::) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28841 Dátum: 2010.02.06 22:28:15 »
Ja-ja, ezt írtam én is kicsit lejjebb. Mondjuk, a Toyota eddig eltekintett ettől a módszertől; ha tudták volna, hogy mi lesz  ::) ...
Nem hiszem, hogy megterhelő feladat lenne egy szoftver frissítésbe beletenni és megnyugtató biztosíték lenne a kétkedőknek.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28842 Dátum: 2010.02.06 22:30:35 »
Öregszünk alighanem  :flowers:
Főleg Te  :flowers: én szépülök és fiatalodok :D

Mellesleg, a ballal fékezünkös mutatványokhoz se jó a vellanygáz. Mer ugye nem tudod, hogy éppen mennyi is az annyi az adott gázállásnál...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28843 Dátum: 2010.02.06 22:38:44 »
ha baj van, hívd a 911 és ezt teszik
legalább Porschével jönnek, ha már 911?  [rohog] [rohog] [rohog]
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: Beszélgessünk
« Válasz #28844 Dátum: 2010.02.06 23:02:53 »
Ha már a hibastatisztika szóba került. Íme a legújabb TÜV:

2-3 éves autók

6. Toyota Yaris 2,7
7. Toyota RAV4 2,9
10. Toyota Corolla Verso 3,0
12. Toyota Avensis 3,2
20. Toyota Corolla 3,4
30. Toyota Aygo 3,9   - (38. Peugeot 107 4,1 és 63. Citroën C1 5,0)
átlag: 5,1
megjegyzendő: 115. Dacia Logan 8,7 - tehát hű maradt a nevéhez...
és a két utolsó (érdemes nézni a különbséget):
124. Chrysler PT Cruiser 13,8
125. Kia Carnival 29,3

4-5 éves autók:

2. Toyota Corolla Verso 3,6
11. Toyota RAV4 4,9
15. Toyota Avensis 5,5
25. Toyota Corolla 6,4
32. Toyota Yaris 7,1
átlag: 9,9
116. Renault Laguna 21,9
118. Kia Carnival 28,2

6-7 éves autók:

2. Toyota RAV4 6,3
8. Toyota Yaris 8,3
9. Toyota Corolla 8,4
15. Toyota Avensis 10,3
átlag: 14,7
98. Renault Laguna 26,0
99. Kia Carnival 37,5

8-9 éves autók:

1. Toyota RAV4 6,6
7. Toyota Yaris 11,7
8. Toyota Corolla 11,8
9. Toyota Avensis 12,0
átlag: 19,2
81. Ford Ka 28,7
82. Chrysler Voyager 32,5

10-11 éves autók:

1. Toyota RAV4 10,2
2. Toyota Starlet 12,0
4. Toyota Corolla 12,9
8. Toyota Avensis 15,6
átlag: 24,1
69. Renault Twingo 33,2
71. Ford Ka 35,0
music