Palaczk, én sem szeretnék ezen összeveszni. Nem is ezért írtam, de attól tartok, ebben nem tudsz meggyőzni. Megpróbáltad, oké, de nem fog menni.
A vvt-i motor kissé érzékenyebb az olaj minőségére, mint egy másfajta, itt elsősorban az ún. előszériásokra gondolok, mint, amilyen az enyém is. Bizonyára ismered azokat a tervezési hibákat, amikről oldalakon át beszélgettünk már többekkel. A gyári előírás hiába adja meg a 20W-s hidegoldali viszkót, most őszintén, tényleg azt gondolod, hogy egy ilyen modern(!!!) motorba reális megoldás ilyet tenni? Pont arról van szó, hogy kb 15 éve nincs frissítve a manual ide vonatkozó táblázata... Miért tegyek bele egy 10W-s olajat, amikor a manualban ott van a táblázat alatt, hogy a gyártó az 5W-30-as viszkozitást ajánlja?
Még egyszer felteszem a kérdést: Miért van az, hogy a 10W-vel használt korai vvt-i -k eszik az olajat, az 5W-30-cal használt motorok, pedig nem? Megmondom, azért, mert előbbinek a motor tervezési hibáit nem mondták el, így az nem keni megfelelően a részeit a motornak, nem folyik le rendesen, szemben az okosabb 5W-30-cal... Erről B.S. szakmaibb nyelven sokkal többet tudna értekezni, amit én meg sem próbálok. Ami, viszont fontos, hogy mindnyájan, akik a vvt-i -be töltendő 10W-t ellenezzük, tapasztalatból beszélünk, nem papírokra hivatkozva...