Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5124618 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12225 Dátum: 2011.09.02 12:03:16 »
Ha már hajtja az ember a kocsit magasabb fordulaton, akkor max egy 5W-40-ig talán még ésszerű eltérni az 5W-30-tól, de én célszerűbbnek látom, ha a hajtás miatt inkább rövidebbek a csereperiódusok, de garantáltan jó olaj viszkozitást, és minőségi olajat használ az ember. Ez megint az én véleményem.  ;)
Ebben nincs is vita... Pillanatig nem kérdéses, hogy sokkal jobb az 5 W-30 a motornak, mint a 10 W-40.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12226 Dátum: 2011.09.02 12:25:24 »
Már annyit olvastam itt a viszkozitással kapcsolatos vitákról, hogy megkérdezem: a lenti típusú és évjáratú motorhoz én következetesen 0W40-es Aral SuperTronic olajat használok. Vélemény? Az első generációs D4 VVTi-t is érinti a gyűrű probléma, vagy csak az 1.6 és 1.8-asokat, ill. Corolla motorokat? A D4-es ugyanis szerintem egy kicsit más konstrukció.
Olajfogyasztásom nincs, 50 000 km van az autóban.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12227 Dátum: 2011.09.02 13:18:50 »
Az olajfogyasztós probléma konkrétan az 1ZZ (1,8L), a 3ZZ (1,6L) és a 4ZZ (1,4L) vvt-i motorokat érintette. A 2,0 D4 motor más tudtommal, de ebben nem vagyok járatos. Így nem tudom megítélni, hogy az általad említett 0W-40 olaj jó-e. Maga az olaj elvileg nagyon jónak számít, mert teljesen szintetikus, hidegen kellően híg, üzem melegen, pedig kellően stabil, így én laikusként ismeretlenben azt mondanám, hogy jó olajat használsz, nincs oka a motornak tönkre menni. Úgy rémlik, hogy ezeknek inkább benzin érzékenységük van, de majd a többiek megerősítenek, vagy megcáfolnak ebben...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12228 Dátum: 2011.09.02 13:40:34 »
Már annyit olvastam itt a viszkozitással kapcsolatos vitákról, hogy megkérdezem: a lenti típusú és évjáratú motorhoz én következetesen 0W40-es Aral SuperTronic olajat használok. Vélemény? Az első generációs D4 VVTi-t is érinti a gyűrű probléma, vagy csak az 1.6 és 1.8-asokat, ill. Corolla motorokat? A D4-es ugyanis szerintem egy kicsit más konstrukció.
Olajfogyasztásom nincs, 50 000 km van az autóban.
Ha tényleg csak 50 ezer van benne (nem semmi, egy 10 éves kocsiban!), akkor bátran használhatsz 0 W-30-ast is; a gyári elsődleges ajánlás amúgy 5 W-30. Én is úgy tudom, hogy a 2.0 D-4 VVTi-t nem érinti ez az olajfogyasztós mizéria; nekünk is ilyenünk van amúgy. Mindazonáltal, ha neked bevált ez az olaj, akkor szerintem fölösleges változtatnod, maradj nyugodtan ennél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12229 Dátum: 2011.09.02 17:08:03 »
...úgy tudom, hogy a 2.0 D-4 VVTi-t nem érinti ez az olajfogyasztós mizéria...

Őszinte legyek?

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12230 Dátum: 2011.09.02 18:44:31 »
Mobile1-et honnan érdemes rendelni? Legutóbb a Thefiltershop.com-ról rendeltem. Van annál olcsóbb, de szintén megbízható hely (attól félek, hogy hamisítják)?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12231 Dátum: 2011.09.02 20:54:58 »
...úgy tudom, hogy a 2.0 D-4 VVTi-t nem érinti ez az olajfogyasztós mizéria...
Őszinte legyek?
Nem azt mondtam, hogy nem eheti az olajat  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12232 Dátum: 2011.09.02 21:49:21 »
...úgy tudom, hogy a 2.0 D-4 VVTi-t nem érinti ez az olajfogyasztós mizéria...

Őszinte legyek?
Mongya öszintén, forumtárs :yes:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12233 Dátum: 2011.09.02 22:03:53 »
   Látom előjött megint a tracccssparti, de fűzök hozzá véleményt.

Az adatlapokat megtekintve vannak sűrűbb 30 as olajok illetve, hígabb 40 esek.  Nagyon soknál csupán maga a szabvány tesz különbséget, hogy hová vannak sorolva.
Az, hogy 5W illetve 10W -- szerintem -- csupán télen van jelentősége, csillaggarázsban és mínusz 10 C' fok alatt.
   Ez is egy vélemény, amelyet meglehet szak-érteni is, és kritizálni is.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12234 Dátum: 2011.09.02 22:07:23 »
Mindig jobb a könnyebb inditás, még nyáron is (inditáskor kopik legjobban a motor) :yes:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12235 Dátum: 2011.09.02 22:21:01 »
Mindig jobb a könnyebb inditás, még nyáron is (inditáskor kopik legjobban a motor) :yes:
Az enyémben is Mobil 1 ESP 5W30 van. És az is lesz.

Kortörténete a sajátomnak 15 000 km enként:
1. Toyota gyári.
2. 5W40
3. 5w40
4. 5w40
5. 5W40
6. 5W30 ESP
7  5W30 ESP.
Én öt éves korában vettem, 3-4 mm a nívópálcán a veszteség / olajcsere.
Ettől a benzintől még a motorom is csendesebb, és a kopásról is ír pár sort.
http://www.omv.hu/portal/01/hu/!ut/p/c5/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3hfA0sPN89Qo1BHEyN37wBnE1MLAwgAykdiygdZGsLk8esOzijV9_PIz03VL8iNKAcAKMcD2A!!/dl3/d3/L3dJVkEvd0RNQUJrQUVnQSEhLzRCbjRSSUFnLzZfNzA5NDIzMDI5MFVRQzBJVUdBQjZFUDNHODcvN19NMDlIRklVMlVBNDJHS1BDU1JKMDAwMDAwMA!!/
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.02 22:22:59 írta szikla2 »
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12236 Dátum: 2011.09.02 22:29:56 »
Én már belefolytam a héten jobban mert itt a fórumon megkaptam hogy a 10w40 igenis kedvezőtlenebb mint az 5w40 és tényleg, adatlapokban jobban belemélyülve látszik, hogy a 40 fok és alatti hőmérsékleten (hideg indítás is ide tartozik) a 10w40 viszkozitása messze nagyobb mint az 5w40-é. Pl.:

-10 fokon: 10w40: ~2200 mm2/s,    5w40: ~1400 mm2/s (kinematikai)
+6 fokon:  10w40: ~700mm2/s,       5w40: ~450mm2/s   (kinematikai)

Így nyáron még tűrhető is a 10w40-es, de télen már tényleg sokat számít.

Úgy vettem ki eddig, hogy az 5w30-al azért vigyázni kell nehogy túl vékony legyen és ne kenjen eléggé. A HTHS viszkozitás (az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (10^6/s) nyírófeszültség mellett) rosszabb értéket mutat 5w30-asra mint 5w40 (2.9 vs 3.5).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12237 Dátum: 2011.09.02 22:33:44 »
Akkor szerintetek most egy E12 es toyotába 5W30 vagy 5W40 olaj kell fügetlen az olaj márkájától?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12238 Dátum: 2011.09.02 22:40:57 »
Üdv!

Nekem most az a problémám, hogy honnan rendelhetnék, ahol a legkisebb a valószínűsége a hamis olajnak?
Mert pl. ahonnan eddig rendeltem, a 4 literes olaj fajlagosan sokkal olcsóbbra jön ki, mint az 5 literes! Vagy ez természetes lenne? Az ember azt gondolná, hogy 5 literesből olcsóbb 1 liter, mint a 4 literesből, itt viszont sokkal drágább...Nekem ez egyelőre gyanús, meg van más is.

Kellene egy megbízható forrás, tudna valaki segíteni?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12239 Dátum: 2011.09.03 08:15:38 »
Én már belefolytam a héten jobban mert itt a fórumon megkaptam hogy a 10w40 igenis kedvezőtlenebb mint az 5w40 és tényleg, adatlapokban jobban belemélyülve látszik, hogy a 40 fok és alatti hőmérsékleten (hideg indítás is ide tartozik) a 10w40 viszkozitása messze nagyobb mint az 5w40-é. Pl.:

-10 fokon: 10w40: ~2200 mm2/s,    5w40: ~1400 mm2/s (kinematikai)
+6 fokon:  10w40: ~700mm2/s,       5w40: ~450mm2/s   (kinematikai)

Így nyáron még tűrhető is a 10w40-es, de télen már tényleg sokat számít.

Úgy vettem ki eddig, hogy az 5w30-al azért vigyázni kell nehogy túl vékony legyen és ne kenjen eléggé. A HTHS viszkozitás (az olaj dinamikus viszkozitása 150 °C-on, magas (10^6/s) nyírófeszültség mellett) rosszabb értéket mutat 5w30-asra mint 5w40 (2.9 vs 3.5).

Engedd meg, hogy ezen picit pontosítsak. Szerintem jól gondolod, csak rosszul fogalmazd meg.
A 30-as olajok is, mint minden olaj, képeznek a súrlódó felületeken egy vékony ún. olajfilm réteget. Amennyiben az autódban 30-as, vagy még vékonyabb olaj van, úgy arra kell vigyázni, hogy rendszeresen nem szabad magas üzemi fordulaton járatni az autót, mert ez a vékony film réteg megszakadhat és akkor rendellenes kopások jöhetnek létre fém-fém között. Az oljafilm réteg ezt hivatott csökkenteni.
A nem megfelelő kenés általában abból jöhet, hogy túl sűrű az olaj és ezáltal az olaj áramlása kedvezőtlenebb. Ha nem jut el minden kenést igénylő helyre, akkor szintén rendellenes kopás jelentkezhet a motoralkatrészekben.

Persze, az 5W-30 olajban bőven vannak tartalékok, nem kell vele óvatosan bánni, de a folyamatos, hosszú ifeig tartó magas fordulatszám esetén célszerűbb egy 40-es meleg oldali olaj használata...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i