Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5124604 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12210 Dátum: 2011.09.02 10:01:42 »
Sziasztok

Sebváltó olajat és kormányműben olajat milyen időközönként kell cserélni? 2004-es 2.0 diezel avensis.
Sebváltó olajat elvileg 60 ezernél csak ellenőrizni kell - gyakorlatilag némelyik szervíz ilyenkor már cseréli is; mások csak 90 vagy 105 ezernél. Szerintem ez utóbbiak járnak el helyesen.
En Xanyira hallgattam es 60-nal csereltettem. Nem bantam meg, a valtom jelenleg uber kiraly, kiveve az egyest  :yes: Raadasul most jo darabig nem kell majd hozzanyulni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12211 Dátum: 2011.09.02 10:29:00 »
Még ennyi érdekelne, hogy motorolajból milyet érdekes? Most 5w-40 van. Konkrét fajta érdekelne, gyártóval együtt.
5 W-40 nem a legjobb választás ebbe a motorba. Könnyű futású 5 W-30-as az elsődleges gyári ajánlás, ezen belül olyan, ami teljesíti az ACEA B1-es és/vagy B5-ös minősítést. Ilyet érdemes keresned. Pl. ilyen a Mobil-1 ESP Formula típus.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12212 Dátum: 2011.09.02 10:31:01 »
En Xanyira hallgattam es 60-nal csereltettem. Nem bantam meg, a valtom jelenleg uber kiraly, kiveve az egyest  :yes: Raadasul most jo darabig nem kell majd hozzanyulni.
Biztos nem tetted rosszul. Ezzel együtt, ez rugalmas; nekem pl. szintén Xanyi tanácsolta a Yarisra, hogy mivel az olaj még nem volt cserélve (84 van most a kocsiban), de a váltó kapcsolhatósága tökéletes, ezért bőven ráérek majd 105 ezernél cserélni.

Avéban viszont kicseréltettük 75 ezernél, mert ott a kapcsolhatóság hagyott már maga után kívánnivalót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12213 Dátum: 2011.09.02 10:40:53 »
Palaczk: a vvt-i olajkajálás miatt vagyunk extra érzékenyek a 10W40-es olajra.
Ööö, nem tudtam, hogy időközben bizonyítást nyert, hogy ez okozza  :flowers: ...

Viszont rémlik olyan, hogy valakinek az Avensisébe végig 5 W-30-at töltöttek, vigyáztak is rá, 100 ezer alatt is futott, és mégis ette az olajat.

---------------------------

NE ÉRTSETEK FÉLRE  :) ! Én nem azt mondom, hogy nem az 5 W-30 a legjobb ezekbe a motorokba. Az a legjobb, ez nem is kérdéses. De ez, hogy valaki ne vegyen meg egy ilyen autót amiatt, mert 10 W-40 ment bele... Na... Hát ennyire azért ne legyünk buták  :hug:
Csak dióhéjban a hibáról, hogy érthetőbb legyek: Arról van szó, hogy a dugók kialakítása tévesnek bizonyult. Az olaj visszafolyására szolgáló két kis furat számszerint is kevés, és a furat átmérője is túl szűk, ami megnehezítette az olaj megfelelő visszafolyását. Ami ott maradt, az vagy lerakódott a dogó falára, és ráégett, vagy az égéstérben maradva részben elégve távozott a motorból, a maradék, viszont ráégett a dugattyút tetejére, illetve az így lecsökkent kenés eredményeként a kívánatosnál gyengébb minőségű gyűrűk is részben megolvadtak, képtelenek voltak a továbbiakban lehúzni az olajat a hengerfalról. Minél tovább használták az autót a nem megfelelő sűrű olajjal, annál inkább fokozódott a hiba mértéke, annál nagyobb mennyiségben ette a motor az olajat.

Nincs bizonyítva, de mindenképpen kézenfekvő FELTÉTELEZÉS, hogy ezt az "érzékenységet" a hígabb olajok kezdetektől fogva történő használatával nagyrészt el lehetett volna kerülni. Ezt bizonyítják azok a motorok, amiket - ahogy írtam is - elejétől kezdve a hígabb 5W-30-as olajakkal használtak. Persze, elképzelhető, hogy 200.000km elteltével így is jelentkezne némi minimális olajfogyás, de az, hogy 60.000km-nél már 1L/1000-2000km mértékű volt több esetben a fogyás, az semmiképpen nem nevezhető üzemszerűnek.

Én még mindig szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem olyan a motorom, amit azonnal szét kellene szedni és dugó- illetve gyűrű- és szimeringcserének kellene alávetnem. De 1-2 éven belül nálam is valószínű, hogy meg kell, hogy lépjem.
Ha még az eddig nálam eltöltött 3 éve alatt is végig 10W-s olajjal használnám a kocsit, kb most lenne ez a komoly anyagi vonzatú dolog aktuális... Na, az 5W-s olajak használatával ezt akarom minél inkább kitolni időben.
Oké, hogy ezek nagy része a "mi lett volna, ha..." feltételezéseken alapul, de mivel nagyon drága javításról van szó, talán célszerűbb, ha más kárából tanulok, szerintem...  ;)

--------------------------


Nem értem félre, de nem butaság egy 10W-vel használt facelift előtt Corolla vételének "nemtámogatása", hiszen a következő tulajdonos felesleges kockázatot vállal a vétellel ahelyett, hogy ellenőrizhetően jobb olajjal szervizelt vvt-i motoros autót választana... Ezért nem ajánlom a szóban forgó autó vételét.  :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.02 10:46:53 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12214 Dátum: 2011.09.02 10:44:49 »
Ezt meg Te nem gondolod komolyan... Százszor váltogatom inkább a Mobil, Castrol, Q8 Total olajakból az 5W-40-et, mint, hogy 1x beleöntsem a 10W-t...  :nonono:
Jól is teszed  :yes: ... Biztos használt is most a motorodnak ez a legutóbbi olaj, amit fogyasztgatott  ;)
Nem biztos, hogy az olaj alacsony minősége miatt ette jobban a Q8-at a kocsim. Ez tulajdonképpen mindegy is, mert fél év/8000km-nél cserélem jövő hét végén le. Ennyi km alatt semmi gondot nem okozhatott, ezt ki merem jelenteni. API SM minősítésű, ACEA A3/B3/B4, bőven túlteljesíti a gyári előírásokat, még az újakat is. Mégis mit árthatott volna? Ne viccelj!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12215 Dátum: 2011.09.02 10:46:41 »
Nem értem félre, de nem butaság egy 10W-vel használt facelift előtt Corolla vételének "nemtámogatása", hiszen a következő tulajdonos felesleges kockázatot vállal a vétellel ahelyett, hogy ellenőrizhetően jobb olajjal szervizelt vvt-i motoros autót választana... Ezért nem ajánlom a szóban forgó autó vételét.  :)
OK  :) ... Egyezzünk ki annyiban, hogy ha mondjuk lehet választani két autó között, ahol minden más feltétel azonos, de az egyiket 10 W-40-el járatták, a másikat 5 W-30-al, akkor én is az utóbbit venném. Ez így rendben van, remélem  :yes: ...

(De én azt akartam mondani, és továbbra is azt mondom, hogy csak emiatt nem megvenni egy amúgy full korrekt autót, szerintem rossz döntés.)

Deal  :szemez: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12216 Dátum: 2011.09.02 10:48:45 »
Nem biztos, hogy az olaj alacsony minősége miatt ette jobban a Q8-at a kocsim.
Nem biztos, hogy a 10 W-40-től jobban eszik az olajat a VVTi-k, mint az 5 W-30-tól  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12217 Dátum: 2011.09.02 11:06:11 »
Nem értem félre, de nem butaság egy 10W-vel használt facelift előtt Corolla vételének "nemtámogatása", hiszen a következő tulajdonos felesleges kockázatot vállal a vétellel ahelyett, hogy ellenőrizhetően jobb olajjal szervizelt vvt-i motoros autót választana... Ezért nem ajánlom a szóban forgó autó vételét.  :)
OK  :) ... Egyezzünk ki annyiban, hogy ha mondjuk lehet választani két autó között, ahol minden más feltétel azonos, de az egyiket 10 W-40-el járatták, a másikat 5 W-30-al, akkor én is az utóbbit venném. Ez így rendben van, remélem  :yes: ...

(De én azt akartam mondani, és továbbra is azt mondom, hogy csak emiatt nem megvenni egy amúgy full korrekt autót, szerintem rossz döntés.)

Deal  :szemez: ?
Ahogy mondod, ha választani kellene pontosan azonosan használt két autó között, amikből az egyiket a 10w-s, a másikat az 5W-sel szervizeltek, akkor így van, az utóbbit választanám.  :clap:

De Palaczk, fogadd el, kérlek a véleményemet, hogy ÉN NEM venném meg azt a Corollát vvt-i motorral, amit 10W-s olajjal szervizeltek. Butaságnak tartod, vagy sem, ezt gondolom, és adott helyzetben így is döntenék.  :flowers: Ha Te nem így látod, én azt is elfogadom... De miért kockáztatnál ezzel? Van kismillió Corolla a piacon, egyszerűen nem életszerű, hogy pont egy olyan fogjon meg (és az összes többi nem!), amit a sűrűbb olajjal használtak...  :tt2: ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12218 Dátum: 2011.09.02 11:10:07 »
Nem biztos, hogy az olaj alacsony minősége miatt ette jobban a Q8-at a kocsim.
Nem biztos, hogy a 10 W-40-től jobban eszik az olajat a VVTi-k, mint az 5 W-30-tól  :flowers:
A tapasztalatok azt mutatják eddig, hogy ha az elejétől fogva (ezt nem tudom, hányadjára írom le, mint lényeges elemet) használod a sűrűbbet, akkor szinte kivétel nélkül olajfogyós autóhoz vezetett, míg, ha a hígabbat, akkor nem.

Amennyiben az én esetemet alapul véve kezdetben feltételezhetően 10W-s olajjal futott, de nálam 3 éve hígabbat kap, akkor kisebb mértékű LEHET a fogyás. Ezen belül, pedig, Neked azt, gondolom, nem kell magyarázni, hogy gyártó és gyártó terméke között is adódhatnak és vannak is különbségek azonos jellemzők mellett, ami elsősorban az alkalmazott adalékok mennyiségének és milyenségének köszönhető.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12219 Dátum: 2011.09.02 11:27:41 »
Egyébként tegyük hozzá, hogy amint valaki bele fogja tenni egyszer ezekbe a 10W40-est, akkor ugyanúgy kampec lesz a motornak és lehet 2 kilóért felújítani.  :hmmmm:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12220 Dátum: 2011.09.02 11:40:51 »
Ezt, mondjuk kétlem, hogy egy olajcsere periódus alatt bármit is tönkre tenne, de inkább nem ajánlott kipróbálni.

Ha már hajtja az ember a kocsit magasabb fordulaton, akkor max egy 5W-40-ig talán még ésszerű eltérni az 5W-30-tól, de én célszerűbbnek látom, ha a hajtás miatt inkább rövidebbek a csereperiódusok, de garantáltan jó olaj viszkozitást, és minőségi olajat használ az ember. Ez megint az én véleményem.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12221 Dátum: 2011.09.02 11:54:31 »
De Palaczk, fogadd el, kérlek a véleményemet, hogy ÉN NEM venném meg azt a Corollát vvt-i motorral, amit 10W-s olajjal szervizeltek. Butaságnak tartod, vagy sem, ezt gondolom, és adott helyzetben így is döntenék.  :flowers: Ha Te nem így látod, én azt is elfogadom... De miért kockáztatnál ezzel? Van kismillió Corolla a piacon, egyszerűen nem életszerű, hogy pont egy olyan fogjon meg (és az összes többi nem!), amit a sűrűbb olajjal használtak...  :tt2: ::)
Azért kockáztatnék, mert ezt a kockázatot minimálisnak tartom, és sokkal többet nyomna a latban, hogy amúgy az autó rendben van. Ha nem így gondolnám, szerinted tépném itt a számat  ;) ? Ez egy túllihegett dolog, ez a démonizálása a 10 W-40-nek, ami itt megy (amúgy ezt már sokszor írtam). A 10 W-40 elégséges megoldás ezekbe az autókba; messze nem optimális, de nem is ok arra, hogy emiatt ne vegyünk meg egy autót. De ez már csak ismétlés  :)

Amúgy a Yarisomat 10 W-40-el szervízelték, de meg sem fordult a fejemben, hogy emiatt ne vegyem meg. OK, tudom, a Yarisnak nincs ez a problematikája, de azért ez is VVTi meg minden.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12222 Dátum: 2011.09.02 11:55:13 »
Egyébként tegyük hozzá, hogy amint valaki bele fogja tenni egyszer ezekbe a 10W40-est, akkor ugyanúgy kampec lesz a motornak és lehet 2 kilóért felújítani.  :hmmmm:
:eek: ...  [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12223 Dátum: 2011.09.02 11:57:09 »
Ezen belül, pedig, Neked azt, gondolom, nem kell magyarázni, hogy gyártó és gyártó terméke között is adódhatnak és vannak is különbségek azonos jellemzők mellett, ami elsősorban az alkalmazott adalékok mennyiségének és milyenségének köszönhető.
Stimmel. És én ezt bőven nagyobb kockázatnak tartom; ezért nem is értem a logikát, hogy egyrészt lutrizunk a különféle gyártók olajaival, másrészt leírunk ilyesmiket, amik itt lejjebb elhangzottak a 10 W-40-el kapcsolatosan. Ez a hozzáállás nem túl következetes  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12224 Dátum: 2011.09.02 11:59:10 »
De Palaczk, fogadd el, kérlek a véleményemet, hogy ÉN NEM venném meg azt a Corollát vvt-i motorral, amit 10W-s olajjal szervizeltek. Butaságnak tartod, vagy sem, ezt gondolom, és adott helyzetben így is döntenék.  :flowers: Ha Te nem így látod, én azt is elfogadom... De miért kockáztatnál ezzel? Van kismillió Corolla a piacon, egyszerűen nem életszerű, hogy pont egy olyan fogjon meg (és az összes többi nem!), amit a sűrűbb olajjal használtak...  :tt2: ::)
Azért kockáztatnék, mert ezt a kockázatot minimálisnak tartom, és sokkal többet nyomna a latban, hogy amúgy az autó rendben van. Ha nem így gondolnám, szerinted tépném itt a számat  ;) ? Ez egy túllihegett dolog, ez a démonizálása a 10 W-40-nek, ami itt megy (amúgy ezt már sokszor írtam). A 10 W-40 elégséges megoldás ezekbe az autókba; messze nem optimális, de nem is ok arra, hogy emiatt ne vegyünk meg egy autót. De ez már csak ismétlés  :)

Amúgy a Yarisomat 10 W-40-el szervízelték, de meg sem fordult a fejemben, hogy emiatt ne vegyem meg. OK, tudom, a Yarisnak nincs ez a problematikája, de azért ez is VVTi meg minden.
Látod, pont leírtad az egész "vita" lényegét! Yarissal kapcsolatban én sem aggódnék emiatt, hiszen nem volt velük ilyen jellegű gond. De a Corollák-Avék-Rav4-Celica-kal igen, és ez valós kockázat, nem túllihegett dolog.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i