Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.5%)
Eneos
130 (32%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.8%)
Liqui Moly
42 (10.3%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 406

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 5129195 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12195 Dátum: 2011.09.02 08:34:27 »
Nagycitromnál a pont.  ;) Nem kétlem, hogy ez a Motul egyike a lehető legjobb 10W-40-es olajoknak (abban is biztos vagyok, hogy nincs 15.000Ft alatt az ára), de, maradjunk annyiban, hogy a belinkelt Corollába a "minőségi 10W-40-es olaj" a Castrol Magnatecet jelenti 90%-ban! Hiába nem hajtod az autót, vigyázva közlekedsz vele, az olaj minőségi hiányának következtében lerakódások fognak keletkezni a hengerfalon, a dugattyúkon és minden olyan helyen, ahová az olaj bejut működés közben.   ;)
Úristen, ember  ::) ... Nem 20 W-50-es VIP-Carról beszélünk, bakker  :cry:

Közben meg öntögettek az autóitokba mindenfélét, cserénként más-más olajat, ami sokkal nagyobb hülyeség!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12196 Dátum: 2011.09.02 08:39:02 »
Ki gyárt fullszintetikus 10W40-et?  ;)
De az észrevétel azért jogos  :yes:
Gyakorlatilag minden viszkozitásból léteznek drága, minőségi, teljesen szintetikus olajok is. Pl. olyanokból is, mint 15 W-40, 15 W-50, sőt 25 W (!) - 50. Jellemzően sport- és versenycélokra. Csak ezek kevésbé ismertek, és a boltok polcain nem is nagyon fogod őket megtalálni. De létezik rá igény, ergo gyártják is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12197 Dátum: 2011.09.02 08:40:35 »
Ti, akik azt írjátok, hogy nem vennétek meg ezt az autót, csak amiatt mert 10 W-40-essel járatták... Ugye, csak vicceltek  :hmmmm: ? Ugye ez nem komoly, hogy pusztán ezért nem vennétek meg egy amúgy korrekt kocsit, mert 5 W-30 helyett 10 W-40 volt eddig benne? Ugye, itt mindenki ért annyira hozzá, hogy megértse: eközött a két viszkozitás között NINCS akkora különbség, ami egy ilyen döntést indokolna?

Mondjátok, hogy ez nem komoly  :surrender:
Nézd meg egy 10W-40-es olaj és egy 5W-30-as adatlapját... Nem nagy a különbség? Szerintem az, és, ha egy autóba 5W-30 a kifejezett ajánlás, akkor miért lenne tuti vétel egy olyan autó, amit 10W-40-nel használtak, megjegyzem, ki tudja, hogy?
ÉN komolyan gondoltam, amit leírtam. Az én autómnákl is megvan a hatása a 10W-40 félszint. ásványi olajnak... Érdekes, amiket az elejétől fogva 5W-30-cal használnak, az miért nem eszi az olajat 100.000km felett? És az enyém miért igen 138.000-nél?  :hmmmm:

Leírtam, hogy mindenki azt tesz a vvt-i-be, amit akar, de ÉN nem tartozom azok közé, aki 10W-40-nel használja az autóját...

Palaczk, Nálad a Camry esetében oké, az való bele, de az új motorokba NEM! És ez elő is van írva, világosan.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12198 Dátum: 2011.09.02 08:42:04 »
Nagycitromnál a pont.  ;) Nem kétlem, hogy ez a Motul egyike a lehető legjobb 10W-40-es olajoknak (abban is biztos vagyok, hogy nincs 15.000Ft alatt az ára), de, maradjunk annyiban, hogy a belinkelt Corollába a "minőségi 10W-40-es olaj" a Castrol Magnatecet jelenti 90%-ban! Hiába nem hajtod az autót, vigyázva közlekedsz vele, az olaj minőségi hiányának következtében lerakódások fognak keletkezni a hengerfalon, a dugattyúkon és minden olyan helyen, ahová az olaj bejut működés közben.   ;)
Úristen, ember  ::) ... Nem 20 W-50-es VIP-Carról beszélünk, bakker  :cry:

Közben meg öntögettek az autóitokba mindenfélét, cserénként más-más olajat, ami sokkal nagyobb hülyeség!
Ezt meg Te nem gondolod komolyan... Százszor váltogatom inkább a Mobil, Castrol, Q8 Total olajakból az 5W-40-et, mint, hogy 1x beleöntsem a 10W-t...  :nonono:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12199 Dátum: 2011.09.02 08:42:36 »
Palaczk: a vvt-i olajkajálás miatt vagyunk extra érzékenyek a 10W40-es olajra.
         

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12200 Dátum: 2011.09.02 08:58:55 »
 [rohog] [rohog] Most komolyan ne vesszetek össze... de nem értem mi köze lehet a 10w40 olajnak a vvt-i-hez. Én úgy tudom, hogy a vvt-i mocik (vagy a vvt) csak vezérlésváltáskor és felette csipegetnek az olajból, alatta nem (viszont lomha dögök is). Hidegen amíg egyáltalán szerepet játszik a "10w" (mert ugye melegen már a melegoldali viszkot nézzük), gondolom Ti sem rúgjátok el neki ;). Ha meg mégis eszi az olajat, lehet, hogy nem is az 5/10w-vel van a probléma. Szóval én csak annyit szeretnék mondani, hogy ha egy ismertebb gyártó 10w40 szintetikus olaját önti bele a kocsijába attól még nem lesz semmi baja és simán vállalható.... nem kell tragédiázni :D

Itt mindneki hengerfal volt előző életében??? :ph34r:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12201 Dátum: 2011.09.02 09:04:01 »
Nézd meg egy 10W-40-es olaj és egy 5W-30-as adatlapját... Nem nagy a különbség? Szerintem az, és, ha egy autóba 5W-30 a kifejezett ajánlás, akkor miért lenne tuti vétel egy olyan autó, amit 10W-40-nel használtak, megjegyzem, ki tudja, hogy?
ÉN komolyan gondoltam, amit leírtam. Az én autómnákl is megvan a hatása a 10W-40 félszint. ásványi olajnak... Érdekes, amiket az elejétől fogva 5W-30-cal használnak, az miért nem eszi az olajat 100.000km felett? És az enyém miért igen 138.000-nél?  :hmmmm:

Leírtam, hogy mindenki azt tesz a vvt-i-be, amit akar, de ÉN nem tartozom azok közé, aki 10W-40-nel használja az autóját...

Palaczk, Nálad a Camry esetében oké, az való bele, de az új motorokba NEM! És ez elő is van írva, világosan.
Szó sem volt Camryről, ne kanyarogjunk.

Pontosítsunk viszont: van egy elsődleges ajánlás (NEM kizárólagos előírás, hanem csak ajánlás!), és emellett fel van sorolva egy csomó más, használható viszkozitás is. Köztük a 10 W-40-nél jóval "sűrűbbek" is. Innentől fogva egy amúgy korrekt autót (amiben ráadásul 10 ezrenként cseréltek olajat) csak azért nem megvenni, mert 10 W-40-el járatták, szerintem bolondság. És megnézném, hogy a gyakorlatban tényleg így döntenétek-e ... Szerintem nem  ;) ... De mindegy, veszekedni tényleg nem akarok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

a000

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12202 Dátum: 2011.09.02 09:27:30 »
Sziasztok

Sebváltó olajat és kormányműben olajat milyen időközönként kell cserélni? 2004-es 2.0 diezel avensis.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12203 Dátum: 2011.09.02 09:28:45 »
Palaczk, én sem szeretnék ezen összeveszni. Nem is ezért írtam, de attól tartok, ebben nem tudsz meggyőzni. Megpróbáltad, oké, de nem fog menni.  :hug:

A vvt-i motor kissé érzékenyebb az olaj minőségére, mint egy másfajta, itt elsősorban az ún. előszériásokra gondolok, mint, amilyen az enyém is. Bizonyára ismered azokat a tervezési hibákat, amikről oldalakon át beszélgettünk már többekkel. A gyári előírás hiába adja meg a 20W-s hidegoldali viszkót, most őszintén, tényleg azt gondolod, hogy egy ilyen modern(!!!) motorba reális megoldás ilyet tenni? Pont arról van szó, hogy kb 15 éve nincs frissítve a manual ide vonatkozó táblázata... Miért tegyek bele egy 10W-s olajat, amikor a manualban ott van a táblázat alatt, hogy a gyártó az 5W-30-as viszkozitást ajánlja?
Még egyszer felteszem a kérdést: Miért van az, hogy a 10W-vel használt korai vvt-i -k eszik az olajat, az 5W-30-cal használt motorok, pedig nem? Megmondom, azért, mert előbbinek a motor tervezési hibáit nem mondták el, így az nem keni megfelelően a részeit a motornak, nem folyik le rendesen, szemben az okosabb 5W-30-cal... Erről B.S. szakmaibb nyelven sokkal többet tudna értekezni, amit én meg sem próbálok. Ami, viszont fontos, hogy mindnyájan, akik a vvt-i -be töltendő 10W-t ellenezzük, tapasztalatból beszélünk, nem papírokra hivatkozva... ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.02 09:30:36 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12204 Dátum: 2011.09.02 09:37:53 »
Palaczk: a vvt-i olajkajálás miatt vagyunk extra érzékenyek a 10W40-es olajra.
Ööö, nem tudtam, hogy időközben bizonyítást nyert, hogy ez okozza  :flowers: ...

Viszont rémlik olyan, hogy valakinek az Avensisébe végig 5 W-30-at töltöttek, vigyáztak is rá, 100 ezer alatt is futott, és mégis ette az olajat.

---------------------------

NE ÉRTSETEK FÉLRE  :) ! Én nem azt mondom, hogy nem az 5 W-30 a legjobb ezekbe a motorokba. Az a legjobb, ez nem is kérdéses. De ez, hogy valaki ne vegyen meg egy ilyen autót amiatt, mert 10 W-40 ment bele... Na... Hát ennyire azért ne legyünk buták  :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12205 Dátum: 2011.09.02 09:39:29 »
Ezt meg Te nem gondolod komolyan... Százszor váltogatom inkább a Mobil, Castrol, Q8 Total olajakból az 5W-40-et, mint, hogy 1x beleöntsem a 10W-t...  :nonono:
Jól is teszed  :yes: ... Biztos használt is most a motorodnak ez a legutóbbi olaj, amit fogyasztgatott  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12206 Dátum: 2011.09.02 09:41:41 »
Sziasztok

Sebváltó olajat és kormányműben olajat milyen időközönként kell cserélni? 2004-es 2.0 diezel avensis.
Sebváltó olajat elvileg 60 ezernél csak ellenőrizni kell - gyakorlatilag némelyik szervíz ilyenkor már cseréli is; mások csak 90 vagy 105 ezernél. Szerintem ez utóbbiak járnak el helyesen.

A kormányműben nincs olaj. A kormányszervóba, amennyiben hidraulikus (nemtom így fejből, hogy ebben az Avéban milyen van, vegyesen szerelték őket elektromossal és hidraulikussal), ATF (automata váltó olaj) való, ezt elvileg nem szükséges cserélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12207 Dátum: 2011.09.02 09:54:44 »
Még egyszer felteszem a kérdést: Miért van az, hogy a 10W-vel használt korai vvt-i -k eszik az olajat, az 5W-30-cal használt motorok, pedig nem? Megmondom, azért, mert előbbinek a motor tervezési hibáit nem mondták el, így az nem keni megfelelően a részeit a motornak, nem folyik le rendesen, szemben az okosabb 5W-30-cal... Erről B.S. szakmaibb nyelven sokkal többet tudna értekezni, amit én meg sem próbálok. Ami, viszont fontos, hogy mindnyájan, akik a vvt-i -be töltendő 10W-t ellenezzük, tapasztalatból beszélünk, nem papírokra hivatkozva... ;)
Lásd amit Gyöngyinek írtam... Tudtommal nincs kimutatva összefüggés. Amennyire tudom, a problémát a túl kis átmérőjű olajfuratok miatt leragadó dugattyúgyűrűk okozzák, amihez inkább az olaj minőségének, mintsem viszkozitásának lehet köze. Persze az jogos, hogy egy 10 W-40 jellemzően alacsonyabb minőségű mint egy 5 W-30, de itt megintcsak nem lehet akkora eltérésekről beszélni, ami indokolna egy ilyen kijelentést, hogy emiatt ne vegyél meg egy autót.

Egyébként szerintem "éles" helyzetben megvennéd te azt simán  :yes: ... FULL kizártnak tartom, hogy ha amúgy minden szuper lenne a kocsival, akkor csak emiatt azt mondanád, hogy kösz, de nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

a000

  • Vendég
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12208 Dátum: 2011.09.02 09:56:04 »
Sziasztok

Sebváltó olajat és kormányműben olajat milyen időközönként kell cserélni? 2004-es 2.0 diezel avensis.
Sebváltó olajat elvileg 60 ezernél csak ellenőrizni kell - gyakorlatilag némelyik szervíz ilyenkor már cseréli is; mások csak 90 vagy 105 ezernél. Szerintem ez utóbbiak járnak el helyesen.

A kormányműben nincs olaj. A kormányszervóba, amennyiben hidraulikus (nemtom így fejből, hogy ebben az Avéban milyen van, vegyesen szerelték őket elektromossal és hidraulikussal), ATF (automata váltó olaj) való, ezt elvileg nem szükséges cserélni.

Köszi a választ.
Még ennyi érdekelne, hogy motorolajból milyet érdekes? Most 5w-40 van. Konkrét fajta érdekelne, gyártóval együtt.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12209 Dátum: 2011.09.02 09:57:36 »
Még ennyi érdekelne, hogy motorolajból milyet érdekes? Most 5w-40 van. Konkrét fajta érdekelne, gyártóval együtt.
Melyik dízel ez? Motorkód? Itt nézz szét!