Üdv az uraknak! Sürgősen autót kell vennük és a keret feszegetésével talán egy hármas Prius is beleférhet. Nyár elejéig gyorsan visszaolvastam ezt és a hibákról szóló topikot, utóbbi az olajevős és egyéb problémákkal picit lohasztott a lelkesedésemen. Elnézést ha nagyon triviális, hülye kérdéseket teszek fel, de semmi tapasztalatom nincs hibrid autókkal azt leszámítva, hogy egy rövid "tesztvezetés" erejéig vezettem egyik rokon új hibrid Rav4-esét (és baromi nehezen tudtam csak kiszállni belőle, annyira tetszett... de 10 milliót autóra csak a lottóötös után tudok majd költeni).
Vásárláskor az általános dolgokon kívűl (amit bármelyik normál autón is megnéz az ember) mit érdemes nézni egy Prius-on, mire figyeljek, mit lehet egyszerűen, diagnosztika nélkül ellenőrizni?
Lehet bárhogy az akkucsomag állapotáról bármilyen infót kijeleztetni az autóval? Gondolom legalább a töltöttségi szintet kijelzi valamelyik menüben / képernyőn. Mennyi állás nem tesz jót az akkucsomagnak? Gondolok itt a kereskedésben hetekig, hónapokig álló autóra, ami ki tudja milyen töltöttségi szinttel parkoltak le.
Milyen kvázi típushibák, általános előjövő problémák szoktak lenni a hármas Prius-nál? Nem teljesen rémlik, hogy az olajevés csak a korábbi modelleknél jött elő vagy még ennél is előjöhet?
Megvétel után a minden autónál szokásos motorolaj, fékolaj, gyertyák és összes szűrő cseréjén kívűl van még valami speciális dolog amit érdemes cserélni, ellenőrizni?
A legtöbb autót 215/45 R17 gumikkal hirdetik, de láttam 195/65 R15 gumival is. Ezek ugye gyárilag is megengedett váltóméretek? Utóbbi méret esetén esetleg a T22-es Avensis gyári alufelnije kompatibilis lehet a Prius-éval, azaz fel lehetne rakni rá 195/65 R15 gumival? Én nem vagyok híve ennek a hatalmas felni + vékony gumi trendnek, számomra komfortosabb egy ballonosabb gumi és nekem szemre is jobban tetszik.
Persze vásárlás előtt a kiszemelt autót szeretném márkaszervízzel vagy Prius-t jól ismerő szakemberrel átnézetni. Bár előbbiről már olvastam rossz tapasztalatokat (márkaszervíz szerint tökéletes autó valójában nagyon nem volt az)... utóbbira esetleg tudtok ajánlani jól ismert, bevált szakit Budapest és/vagy agglóból?
Bár elsősorban itthon eladott autót néznék, de persze a külföldről behozottakat sem vettem el. Van általánosan nem ajánlott és ajánlott ország? Illetve olvastam az USÁból behozott autókkal kapcsolatos problémákat, van valami egyszerű módszer amivel átnézéskor megállapítható (például alvázszámban levő kód), hogy USA vagy EU piacra lett gyártva?
És persze mivel tudom, hogy ezeket úgy lopják mint a cukrot (pláne Budapesten), már előre fosok... Öt éve a Suzukinkat is ellopták a parkolóból, az utána vett Avensis-be rögtön a vásárlás után került is Cerberos védelem ami igencsak korrekt védelmet adott. De a Prius-ba gondolom valami másfajta védelem kell majd, hiszen ebben nincs kuplung amit ki lehet iktatni, hagyományos váltó amit reteszelni lehet hátramenetben, üzemanyagszivattyú nélkül is elgurul egy darabig elektromos üzemben, stb...
Ha már védelem, ebben ugye még nem az érintésnélküli közelítőkártyás ajtónyitás van, hanem a régimódi gombnyomogatás a kulcson?
Előre is köszönök minden választ!