Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3315447 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17430 Dátum: 2018.01.08 18:52:51 »
Sajnos az én 3-as priusom nem navis.Ebben az esetben hogyan lehet,egyáltalán lehet-e ehhez a menühöz hozzáférni?Vagy valahol lehet navit venni?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17431 Dátum: 2018.01.08 19:22:59 »
Sajnos az én 3-as priusom nem navis.Ebben az esetben hogyan lehet,egyáltalán lehet-e ehhez a menühöz hozzáférni?Vagy valahol lehet navit venni?

Ez esetben egyetlen egy megoldás van: Androidos fejegység beszerzése és egy wifi hot spot.  Nincsen benne ilyen menü.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17432 Dátum: 2018.01.08 20:22:15 »
A P3-ban van egy kevesek által ismert és még kevesebbek által használt menü, ahol tetszés szerint be lehet állítani a különféle csereperiódusokat, igaz ehhez kell a nagynavi.  A nagynavisok menürendszerében  a Setup megnyomását követően a Vechicle gombot megnyomva a Maintenance alatt feltárul egy részletes ikonhalmaz, melyből, ha kiválasztjuk mondjuk az Oil nevűt és az almenüben beállítjuk a kilométert/időpontot, akkor a kocsi "szól", ha az intervallum lejár.  A Maintenance menü előhívásokor ami be van állítva és még nem futott túl a beállított km-en, az zöld, míg a túlfutottak piros színűek.

A kisnaviban nem tudom, hogy mindez benne van, de ez könnyen elenőrizhető.  Igaz ez a +-ra is.

" a kocsi "szól","
Ez mit jelent pontosan? Csak pirosodik a menüben... vagy?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17433 Dátum: 2018.01.08 21:16:36 »
A kisnaviban nem tudom, hogy mindez benne van, de ez könnyen elenőrizhető.  Igaz ez a +-ra is.
Nálam nincsenek ilyen opciók - P3 Fl, JBL kis navi
Attila 31
  - Avensis
- Prius

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17434 Dátum: 2018.01.09 08:06:39 »
Tulajdonképpen nekem nem tragédia amennyiben nekem kell számontartani az olajcserék és egyéb szervíz intervallunok időpontját.Az elmúlt 33-évben is ezt tettem az autóimmal,előtte a motorokkal.Ismét csak köszönöm a közösség segítségét!

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17435 Dátum: 2018.01.10 14:52:14 »
Túl vagyunk az első 200 km-en a hármas Priusunkkal. Eddig tetszik a családnak, bár a belső a szürke plüssre emlékeztető üléshuzatokkal kissé puritánnak hat és a felfüggesztés is picit keményebb az előző autónkhoz képest, jobban érezni az úthibákat és a csomagtartóban levő tálcák zörgése is kissé zavaró. Nappali menetfény és tolatóradar (esetleg kamera) beszereltetése tervben van. 15"-os acélfelnit nem tudtam még rápróbálni, mert nagy meglepetésemre kisebb kerékanyák vannak rajta, az autóhoz adott kerékkulcs egyáltalán nem tud rákapni... eddig azt hittem, hogy mindenhol standard méretű anyákat raknak fel.

Néhány "Prius driving tips" videó megnézése után rájöttem, hogy korábban rosszul gondoltam a hibdrid rendszer optimális használatát  ::) Budapesti csúcsban 5,6 - 5,8 között változik egyelőre az átlagfogyasztás, a forgalom és leginkább a sok egybites autós megnehezíti az optimális vezetést.

Pár kérdés felmerült bennem az eddigi használat során.

Bejelentkeztem "mindent cserélünk" nagyszervízre, hibrid átvizsgálással és garanciával, illetve hajtóműolaj cserét is kérek. Mindjárt valami szénszűrővel(?) és függönylégzsák konzollal kapcsolatos visszahívást is megejtenek majd rajta, úgyhogy egész nap ott lesz az autó, ezért csak két hét múlvára lett időpont mert nagyon tele vannak. Azt mondta a munkafelvevő, hogy addig se hibakód ne legyen törölve, se a 12 Voltos akku ne merüljön le, különben nem tudják megcsinálni a hibrid rendszer átvizsgálását ha előtte nincs 5 indítás és 600 km. Hibakód remélem nem lesz, viszont a kis akkunál honnan lehet tudni, hogy a végét járja? Van ennek valami figyelmeztető előjele? Nem örülnék, ha pont ebben a két hétben halna meg és emiatt ugrana a hibrid átvizsgálás és garancia. Napi 2x 10-13 km-t megy az autó, gondolom elég töltést kap, hogy ne merüljön le. Mindenesetre a szerviz után szerintem lecseréltetem majd biztos ami biztos alapon, ki tudja milyen idős és állapotú már.

A "műszerfal" kijelzők fényerejének állandónak kell lennie vagy a külső fényviszonyok alapján változhat? Azt figyeltem meg, hogy időnként lejjebb veszi a fényerőt, például sötétedéskor. Nem tudom, hogy ez egy funkció vagy hiba amiatt aggódnom kell.

Esőszenzoros ablaktörlés: egyáltalán nem vagyok elájulva tőle... sőt, visszasírom a változtatható intervallumú szakaszos törlést. Látszólag teljesen hülye módon, össze-vissza intenzitással töröl egyenletes csöpögő esőben. Van erre valami trükk, vagy szemerkélő, enyhe esőben ez tényleg ilyen béna?

Bluetooth összekötés Androidos telefonnal nem navis autóban, mi ennek a trükkje?  ::) A leírás szerint reseteltem az egészet, hogy semmi korábbi telefon ne legyen benne, majd elvileg sikeresen párosítottam is a telefonommal. A párosítás után létre is jön a kapcsolat, az autó kirakja a kis térerő ikont, telefon is jelzi a sikeresen csatlakoztatott autót - mindezt kemény 2 másodpercig, aztán megszakad a kapcsolat és soha többet nem látják egymást, autó kijelzőjéről is eltűnik a kis ikon. Neten keresve csak ugyanilyen panaszokat találtam, illetve hogy a BT eszköz tulajdonságainál az üzenetek legyenek kikapcsolva, de nekem eleve nincs is ilyen a telefonon.

A facebook csoportba valaki tud segíteni bejutni? Nagyon ritkán használom, csak pár ismerősőm van, gondolom ezért gyanús a profilom.
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.10 15:01:19 írta simico »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17436 Dátum: 2018.01.10 18:56:48 »
Túl vagyunk az első 200 km-en a hármas Priusunkkal. Eddig tetszik a családnak, bár a belső a szürke plüssre emlékeztető üléshuzatokkal kissé puritánnak hat és a felfüggesztés is picit keményebb az előző autónkhoz képest, jobban érezni az úthibákat és a csomagtartóban levő tálcák zörgése is kissé zavaró. Nappali menetfény és tolatóradar (esetleg kamera) beszereltetése tervben van. 15"-os acélfelnit nem tudtam még rápróbálni, mert nagy meglepetésemre kisebb kerékanyák vannak rajta, az autóhoz adott kerékkulcs egyáltalán nem tud rákapni... eddig azt hittem, hogy mindenhol standard méretű anyákat raknak fel.

Néhány "Prius driving tips" videó megnézése után rájöttem, hogy korábban rosszul gondoltam a hibdrid rendszer optimális használatát  ::) Budapesti csúcsban 5,6 - 5,8 között változik egyelőre az átlagfogyasztás, a forgalom és leginkább a sok egybites autós megnehezíti az optimális vezetést.

Pár kérdés felmerült bennem az eddigi használat során.

Bejelentkeztem "mindent cserélünk" nagyszervízre, hibrid átvizsgálással és garanciával, illetve hajtóműolaj cserét is kérek. Mindjárt valami szénszűrővel(?) és függönylégzsák konzollal kapcsolatos visszahívást is megejtenek majd rajta, úgyhogy egész nap ott lesz az autó, ezért csak két hét múlvára lett időpont mert nagyon tele vannak. Azt mondta a munkafelvevő, hogy addig se hibakód ne legyen törölve, se a 12 Voltos akku ne merüljön le, különben nem tudják megcsinálni a hibrid rendszer átvizsgálását ha előtte nincs 5 indítás és 600 km. Hibakód remélem nem lesz, viszont a kis akkunál honnan lehet tudni, hogy a végét járja? Van ennek valami figyelmeztető előjele? Nem örülnék, ha pont ebben a két hétben halna meg és emiatt ugrana a hibrid átvizsgálás és garancia. Napi 2x 10-13 km-t megy az autó, gondolom elég töltést kap, hogy ne merüljön le. Mindenesetre a szerviz után szerintem lecseréltetem majd biztos ami biztos alapon, ki tudja milyen idős és állapotú már.

A "műszerfal" kijelzők fényerejének állandónak kell lennie vagy a külső fényviszonyok alapján változhat? Azt figyeltem meg, hogy időnként lejjebb veszi a fényerőt, például sötétedéskor. Nem tudom, hogy ez egy funkció vagy hiba amiatt aggódnom kell.

Esőszenzoros ablaktörlés: egyáltalán nem vagyok elájulva tőle... sőt, visszasírom a változtatható intervallumú szakaszos törlést. Látszólag teljesen hülye módon, össze-vissza intenzitással töröl egyenletes csöpögő esőben. Van erre valami trükk, vagy szemerkélő, enyhe esőben ez tényleg ilyen béna?

Bluetooth összekötés Androidos telefonnal nem navis autóban, mi ennek a trükkje?  ::) A leírás szerint reseteltem az egészet, hogy semmi korábbi telefon ne legyen benne, majd elvileg sikeresen párosítottam is a telefonommal. A párosítás után létre is jön a kapcsolat, az autó kirakja a kis térerő ikont, telefon is jelzi a sikeresen csatlakoztatott autót - mindezt kemény 2 másodpercig, aztán megszakad a kapcsolat és soha többet nem látják egymást, autó kijelzőjéről is eltűnik a kis ikon. Neten keresve csak ugyanilyen panaszokat találtam, illetve hogy a BT eszköz tulajdonságainál az üzenetek legyenek kikapcsolva, de nekem eleve nincs is ilyen a telefonon.

A facebook csoportba valaki tud segíteni bejutni? Nagyon ritkán használom, csak pár ismerősőm van, gondolom ezért gyanús a profilom.

Szia, FB csoportba való belépésnél  tudok segíteni, ha megírod, hogy néven néven próbálkozol.

Esőszenzor:   tessék alaposan zsíreltávolítóval, alkohollal, vagy szilikon eltávolítval, féktisztítóval, vagy zsíroldó hatású készítménnyel alaposan megtakarítani a szélvédő szenzor előtti területét, valamint tökéletes állapotú ablaktörlőt használni, és tökéletesen fog működni az esőszenzor.

Fényerő:  úgy működik, ahogy kell.

Fogyasztás:  lesz az még alacsonyabb is.  Most nekem 4,9-en áll a BC, kicsit beszabadultam a jó nagyfalucska dugójába.

Kisakksi: addig használd, míg műxik.  Utána csere, mintha hagyományos kocsiban tennéd.
Ha lemerülne, akkor sincsen gáz, kicsit később lesz meg a hibridgari.

Kerékanya:  Én az aluszetthez és az acélszetthez is azonos kulcsnyílású csavarokat vettem.  Sőt a kerékőr is ugyanolyan kulccsal nyitható.  Figyelni kell, a gyári aluhoz alátétes zárt vérgő kerékanya való, míg az acélhoz sima hatvanfokos nyitott anya.   
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17437 Dátum: 2018.01.10 18:59:33 »
" a kocsi "szól","
Ez mit jelent pontosan? Csak pirosodik a menüben... vagy?

Pirosodik a menüben, valamint a navi gomb megnyomásakor kiírja, hogy ez+az csereérett.  Legalabbis a magyar nyelvű nagynavi így tesz. Amig csak ángilus nyelven beszélt, addig ezt nem tette.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Dave89

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17438 Dátum: 2018.01.10 23:15:18 »
Olvastam már több helyen ezt a hybrid garit. Mi ennek a feltétele? Mennyibe kerül ezt elintézni az autóra és mit foglal magába? Én is a fehér úton vettem az autót, bár nekem még nincs semmi baja (mint a másik topicban író márkatársnak).... lekopogom.... Egyébként a fehér út miért annyira tabu? Azért ki lehet fogni jót ott is?

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17439 Dátum: 2018.01.11 10:54:27 »
Szia Trotter! Köszönöm válaszod, privátban megírom a nevem.

Én nem is tudtam, hogy különböző kulcsnyílású anyák vannak... valószínűleg mert eddig az összes általam használt autón ugyanakkora volt mindegyik, az alu- és acélfelnihez persze különböző anyák voltak, de ugyanazzal a kerékkulcs jó volt mindhez bármelyik autón. Baromira meglepődtem, hogy erre az előző tulaj kisebbet rakatott és nem tudtam a kerékkulccsal mit csinálni - persze ekkor már a régi autóról leszedtem az egyik kereket, amit így rakhattam is vissza. Mindig tanul valami újat az ember. Úgyhogy 20 db acélfelnihez való anya is felkerül a listára, legyenek már ezeket is ugyanolyan kulcsnyílásúak mint az összes többi.

Ablakot jól megpucolom majd, egyébként is meg akartam tenni. Lapátokat is lecserélem, pont tegnap este tűnt fel, hogy a jobb oldali visszafele irányba egy szép vízcsíkot húz.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17440 Dátum: 2018.01.11 15:09:17 »
Olvastam már több helyen ezt a hybrid garit. Mi ennek a feltétele? Mennyibe kerül ezt elintézni az autóra és mit foglal magába?

Ez tulajdonképpen biztosítás kötése a nagyakku meghibásodására. Az autó 10 éves koráig köthető. Ára 10000 (vagy ha szervizzel együtt csináltatod, akkor 5000) Ft körül van és egy évig érvényes. A nagyakkut ellenőrzik műszerrel és ha rendben van, akkor megkötik. Ha ez él, akkor a nagyakku meghibásodása esetén ingyen cserélik azt.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17441 Dátum: 2018.01.11 15:34:04 »
Pirosodik a menüben, valamint a navi gomb megnyomásakor kiírja, hogy ez+az csereérett.  Legalabbis a magyar nyelvű nagynavi így tesz. Amig csak ángilus nyelven beszélt, addig ezt nem tette.

Köszi!
Akkor ezért nem ír nekem ki semmit sosem ha lejárnak a dolgok. :)

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17442 Dátum: 2018.01.11 15:35:14 »
Ez tulajdonképpen biztosítás kötése a nagyakku meghibásodására. Az autó 10 éves koráig köthető. Ára 10000 (vagy ha szervizzel együtt csináltatod, akkor 5000) Ft körül van és egy évig érvényes. A nagyakkut ellenőrzik műszerrel és ha rendben van, akkor megkötik. Ha ez él, akkor a nagyakku meghibásodása esetén ingyen cserélik azt.

Egy év vagy 15e km.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17443 Dátum: 2018.01.11 17:58:08 »
A hibridgarihoz hozzátartozik, a kocsi összes elemének technológia szerinti vizsgálata a gyári szoftverrel.  Garancia, viszont csak az akkupakkra vonatkozik.   Más szóval a teljes rendszer tesztelve van.  Jó dolog, megéri a 10E HUFot.  Ha meg 4+ csomagban kérsz hozzá mondjuk kisszervizt, akkor csak 5E HUF. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17444 Dátum: 2018.01.11 19:12:03 »
A hibridgarihoz hozzátartozik, a kocsi összes elemének technológia szerinti vizsgálata a gyári szoftverrel.  Garancia, viszont csak az akkupakkra vonatkozik.   Más szóval a teljes rendszer tesztelve van.  Jó dolog, megéri a 10E HUFot.  Ha meg 4+ csomagban kérsz hozzá mondjuk kisszervizt, akkor csak 5E HUF.
És jár hozzá assistance is, (vagy az nem konkrétan a hibirdgarihoz jár?) ami arra az esetre marhajó ha az EU-ban valahol neadjisten' megállna a vas. Trélerrel ingyen a legközelebbi szervízbe viszik és azthiszem még valami szállást is fizetnek ha nem tudják megjavítani a gépet. Így még inkább megéri a 10 vagy 5 darab mátyást.