Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3340202 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17340 Dátum: 2017.11.08 22:54:25 »
Nem tudom ebben a topicban szabad- e ömlengeni, de ma elhoztuk a plug int... hát ez egy csoda.  :clap:
Csendes, tágas, és az az igazság, hogy szerintem tök jól rugózik.
Bár nekünk elsősorban nem a fogyasztás miatt volt kívánatos a hibrid, de azért: 4,5 l.  (Pomáz- Pest belváros- Őrmező- Pest belváros- Újpest- Pest belváros) 
Holnap irány Baranya, kíváncsi vagyok, országúton hogyan viselkedik.

Plug-in, ennek akkor nem is kellene fogyasztania, mert ez (elsősorban) ELEKTROMOS kocsi, vagy tévednék?
Vagy ez nálad valamilyen adóelkerülő manőver diesel helyett?
Esetleg csak nem volt idő tölteni?
Nem mondom, hogy rossz lenne a hibrid, de az elektromos még nagyobb durranás, nem?

mlui

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17341 Dátum: 2017.11.09 07:20:37 »
Plug-in, ennek akkor nem is kellene fogyasztania, mert ez (elsősorban) ELEKTROMOS kocsi, vagy tévednék?
Vagy ez nálad valamilyen adóelkerülő manőver diesel helyett?
Esetleg csak nem volt idő tölteni?
Nem mondom, hogy rossz lenne a hibrid, de az elektromos még nagyobb durranás, nem?

Ami elsősorban elektromos autó, az -legalábbis a gyártója szerint- az Ampera. A Prius plugin max. 25 km- t tud megtenni EV módban, ha jól emlékszem. Úgyhogy szvsz. a "plug in hibrid" meghatározás teljesen korrekt a gyár részéről. (mondjuk tényleg nem volt még időnk feltölteni)
Az adóelkerülés meg nem érdekel. P3 azért kellett, mert a 2009 óta szeretnék egyet- egyszerűen tetszik a formája-, zöld rendszám meg azért kellett, mert hiába vagy egy adott kerület lakója és parkolsz ingyen a kerületedben; bizonyos főutak a fővárosi önkormányzat tulajdonában vannak, ahol nem érvényes a parkolási engedélyed. Így a legközelebbi mellékutcában kell helyet keresned, osztozva a többi, főúton lakó autóstárssal, az adott mellékutcában lakókkal és a fizetős autósokkal. Úgyhogy nekünk óriási flash, hogy ezután a saját otthonunk előtt parkolhatunk...
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.09 07:22:24 írta mlui »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17342 Dátum: 2017.11.09 12:44:04 »
Plug-in, ennek akkor nem is kellene fogyasztania, mert ez (elsősorban) ELEKTROMOS kocsi, vagy tévednék?
A Toyota PHEV egy öszvér autó. Elsősorban HSD, amit azonban lehet kivülről tölteni is. Elektromos autóként hatótávolságban és hatékonyságban elmarad az elektromos konkurenciától. Az AC- DC töltési vesztesége is meglepően magas, viszont feltételezhetően a lassabb töltés kedvezőbb az akkumulátorának.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17343 Dátum: 2017.11.09 21:30:28 »
Nekem pl. a 90%ban elég lenne a 25km, vagy többnyire akár 20 is fűtéssel, néha talán spórolni kéne, vagy ha nem elég egész napra akkor is a pár km-es utakat le lehet tudni elektromosan.
Nincs bemelegedés, egyből hatékony, egyből fűt, egyből lehet nyomni neki, csendes (néma), rugalmas. Ettől elektromos, ezek nagy előnyök. Főleg télen rövid utakra a benzines vagy dízel kollégákat a porba alázza, a benzinesnél alapjárat, fogyasztás, káros anyag kibocsátás az egekben, fűtés sehol, dízelnél jobb a helyzet, de az meg nehezebben indul, még tovább és jobban kell kímélni, meg kormos lesz a belseje is:)
Ha nem tudod tölteni, akkor ennek annyi, de még gondolom így is lehet tartalékolni kakaót egy-egy rövid útra...
Hibridként amúgy többet lehet "spórolni" a több akkuval, vagy ez így egy kissé kevésbé hatékony rendszer?

Az ampera akkor vérzik el ha kifogy a delej, onnantól nem hatékony, de nem is akarják eladni (veszteséges?), pont van valami botrány a levegőben. A kis BMW i3 rex szintén rengeteget fogyaszt, ha kifogy a töltés. A prius plug viszont rövid és hosszú utakra is ideális kell legyen, de még akkor is jó kocsi marad, ha az akku elöregszik/elhasználódik és akár 50%-ra gyengül.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17344 Dátum: 2017.11.10 01:23:20 »
Nincs bemelegedés, egyből hatékony, egyből fűt, egyből lehet nyomni neki,

...még akkor is jó kocsi marad, ha az akku elöregszik/elhasználódik és akár 50%-ra gyengül.
Az elektromos autók akkujának is üzemi hőfok tartományba kell kerülnie, különben nagyon gyorsan tönkremennének. A fűtése- hűtése elektromos árammal megy, ami nincs ingyen.

~10 km re gyengült kapacitással elég drága parkolójegynek a zöld rendszám. Szerencsés ember akinek a napi ingázáshoz elég ilyen kis elektromos hatótáv.

Hajtás hatékonyságban a PHEV és a sima HSD között nincs különbség, ugyanolyan  rendszeren keresztül alakul át az elektromos energia mozgási vá.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17345 Dátum: 2017.11.10 10:09:28 »
Az ampera akkor vérzik el ha kifogy a delej, onnantól nem hatékony, de nem is akarják eladni

Kevered a két generációt. A régi Amperában valóban van range extender benzinmotor, az új Ampera-e csak villanyautó.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17346 Dátum: 2017.11.10 19:11:32 »
0-45fok között már üzemi a hőfok. Szóval nem igazán kell melegítésről beszélni, csak beül és akár padlógáz. Az akku fagypont alatti töltése - legyen szó akár visszatáplálásról - viszont komoly probléma.

Nincs ingyen a fűtés, míg a benzinesben ingyen van--ez bizony nagyon is igaz!!! Viszont az elektromos fűtés 10 perccel hamarabb kezd fűteni, erre gondoltam. Télen sokszor képtelenség 0 foknál hidegebb motorral elindulni, mert nem oldható meg a biztonságos kilátás az autóból.

Nem értem, a zöld rendszámért pluszban fizetni kell? A 10 km is 9-el több, mint ami sima priussal megtehető induláskor. Ha úgy érted, hogy x millió felárat nem ér meg a 25km-es hatótáv, vagy a p4 esetén az egyel kevesebb ülés és a nagyobb hatótáv azzal nehéz vitatkozni, de attól az autó még lehet zseniális, hogy irreálisan drága. Látszik is hogy nem gondolják komolyan, inkább csak gyári átépítés, mint a tervezéskor figyelembe vett opció...

Amperát nem ismerem, az új leaf viszont végre jól néz ki és jó a hatótáv is. Lassal a nyakunkon az elektromos verdák, csak úgy beszúrnak egy-egy résbe hogy pislogni sem marad időnk. Vasárnap egy i3 jött mellém mikor elfogyott a sáv, de nem volt kérdés kié a pozíció.



Az elektromos autók akkujának is üzemi hőfok tartományba kell kerülnie, különben nagyon gyorsan tönkremennének. A fűtése- hűtése elektromos árammal megy, ami nincs ingyen.

~10 km re gyengült kapacitással elég drága parkolójegynek a zöld rendszám. Szerencsés ember akinek a napi ingázáshoz elég ilyen kis elektromos hatótáv.

Hajtás hatékonyságban a PHEV és a sima HSD között nincs különbség, ugyanolyan  rendszeren keresztül alakul át az elektromos energia mozgási vá.

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17347 Dátum: 2017.11.12 18:12:08 »
Sziasztok.
A közeljövőben tervezem (remélem 1 hónapon belül) C-HR hybrid vásárlását. Mivel a típus topik nem igazán él, itt lenne pár kérdésem, vagyis igazából a hybrid rendszer szervíz igénye, a karbantartás, a költségek érdekelnének, vagyis mennyibe kerül a hybriddel kapcsolatos kötelező, garanciáléis szervizelések általában.
Köszi

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17348 Dátum: 2017.11.13 08:38:11 »
Sziasztok.
A közeljövőben tervezem (remélem 1 hónapon belül) C-HR hybrid vásárlását. Mivel a típus topik nem igazán él, itt lenne pár kérdésem, vagyis igazából a hybrid rendszer szervíz igénye, a karbantartás, a költségek érdekelnének, vagyis mennyibe kerül a hybriddel kapcsolatos kötelező, garanciáléis szervizelések általában.
Köszi
Pontos árat szerintem a szervizek elmondják de a hibriddel kapcsolatban alacsonyabb költségekkel kell számolj, mert nincsenek ékszíjak, a vezérlés láncos, a regeneratív fékezés kíméli a fékbetéteket/tárcsákat.
Sima olajcsere nekem P3-ra, hibridakku garanciával 35 körül volt Monoron.

Ps.: nem kell minden topikba beírni a kérdést, elég egy helyre is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17349 Dátum: 2017.11.13 09:34:21 »
Sziasztok.
A közeljövőben tervezem (remélem 1 hónapon belül) C-HR hybrid vásárlását. Mivel a típus topik nem igazán él, itt lenne pár kérdésem, vagyis igazából a hybrid rendszer szervíz igénye, a karbantartás, a költségek érdekelnének, vagyis mennyibe kerül a hybriddel kapcsolatos kötelező, garanciáléis szervizelések általában.
Köszi

A hibrid rendszer karbantartása:  az első két évben nulla forint.   Az időszakos szervizek díja nem különbözik egy hagyományos autóénál.  Olaj, szűrők ennyi.  A fékbetéteket, majd olyan 200E környékén kell cserélni, ott is csak az elsőt.  Nekem még gyári eredeti van hátul 222E-nél, igaz P3, de a CHR is ugyanaz a technika, csak ott gyengébb az összteljesítmény.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Snake

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17350 Dátum: 2017.11.13 16:21:17 »
Köszönöm mindkettőtöknek a választ, természetesen a szalonban, szervízben is érdeklődöm majd, szombaton megyek megnézni az autót.
Nem szándékozom mindent minden topikban megkérdezni, de nyilván a döntés meghozatalához minden infora viszonylag gyorsan szükségem lenne, némelyik topik viszont nagyon nehezen pörög.
Bocsánat.
Üdv.

mlui

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17351 Dátum: 2017.11.13 22:33:07 »
Megvolt az első országúti szakaszunk. Bp- Pécs; az első etap 4,5 literes fogyasztással, ami szerintem nagyon jó. Én országúton 110- 120- ra teszem az órát, ezt most is tartottam. Annyi, hogy kevesebbet előztem, mint szokásom volt ezelőtt, mert most elkapott a zen.  :innocent:
Ehhez kapcsolódik, hogy ráébredtem a Prius egyik nagy "hibájára": kicsit túlnyugtatott,Bonyhádnál meg kellett állnom inni egy kávét, mert a zen miatt már szó szerint majdnem bealudtam.   :yes:  Ami érdekesebb: ezután jött a Mecseken átvezető szakasz, ennek ellenére Pécsre érve 4,2- vel zártunk. (Igaz a hegyekben már nem 110- el mentem és miután rájöttem, hogy lehetséges, minden igyekezetemmel próbáltam égve tartani az ECO lámpát hegynek felfelé is)
Hazafelé már nem figyeltem, ma viszont kimentem Százhalombattára és vissza, ekkor 4,0 -t produkált. 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17352 Dátum: 2017.11.14 05:23:47 »
Megvolt az első országúti szakaszunk. Bp- Pécs; az első etap 4,5 literes fogyasztással, ami szerintem nagyon jó. Én országúton 110- 120- ra teszem az órát, ezt most is tartottam. Annyi, hogy kevesebbet előztem, mint szokásom volt ezelőtt, mert most elkapott a zen.  :innocent:
Ehhez kapcsolódik, hogy ráébredtem a Prius egyik nagy "hibájára": kicsit túlnyugtatott,Bonyhádnál meg kellett állnom inni egy kávét, mert a zen miatt már szó szerint majdnem bealudtam.   :yes:  Ami érdekesebb: ezután jött a Mecseken átvezető szakasz, ennek ellenére Pécsre érve 4,2- vel zártunk. (Igaz a hegyekben már nem 110- el mentem és miután rájöttem, hogy lehetséges, minden igyekezetemmel próbáltam égve tartani az ECO lámpát hegynek felfelé is)
Hazafelé már nem figyeltem, ma viszont kimentem Százhalombattára és vissza, ekkor 4,0 -t produkált.

Plug-in, ugye?  Akkor a négyfél annyira nem jó, mert a simával ez a hosszú átlagfogyim.  A négy liter, az viszont szép.   Kezded érezni a verdát, van még pár trükk.  :)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mlui

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17353 Dátum: 2017.11.14 13:41:55 »
Plug-in, ugye?  Akkor a négyfél annyira nem jó, mert a simával ez a hosszú átlagfogyim.  A négy liter, az viszont szép.   Kezded érezni a verdát, van még pár trükk.  :)

Hát ez az út nekünk is sima hibridként telt, mivel még nem volt érkezésem töltikézni.  :)
Tegnap este a garázsban bedugtam az otthoni töltőt, de csak kb. fél óráig tudtam húzni az időt mielőtt indulnom kellett. Ezalatt 5, 7 km- re töltötte fel magát. Érdekes (legalábbis nekem), hogy onnantól viszont automatikusan EV módban kapcsolódott be, és azt forszírozta, amíg lehetett. Aztán kiírta, hogy mivel fűteni merészelek, EV mód off. De nem baj, az előző autónk nyári 7, téli 8 literes bp.-i fogyasztásához képest nekem ezek a 4- 5 literes értékek is varázslatosak.  :D

nagydan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17354 Dátum: 2017.11.15 15:47:08 »
Sziasztok! Prius II-be kellene valmi kis lopásgátló, immobilizer, trükkös kapcsoló. Mit/kit ajánlotok?