Engem úgy lelkileg az borított meg, hogy ahelyett, hogy cellát cserélt volna a "szak"szerviz, komplett akksit cseréltek.
A márkaszerviz azért márkaszervíz, mert gyári technológának megfelelően javít, a gyár által jóváhagyott eszközökkel és anyagokkal. Különösen igaz ez a garanciális javításokra. Az ügyeskedést, harácsolást, átveréseket most hagyjuk, azok sajnos minden mesterségnél előfordulnak.
A gyár a meghajtó akkut csak egyben forgalmazza, nincs külön cikkszáma az egyes egységekre. Így lehet megoldani egyszerűen és garantált minőségben a javítást.
Akkut cellánként javítani nehéz, mert a jó végeredményhez nem elég a kiugró hibás cella cseréje. Az összes cellán kellene effektív kapacitást mérni, és megközelítőleg azonos állapotú cellákból összeállítani a pakkot. Az összes csatlakozót oxidmentesíreni kell, valamint a cellákat azonos töltöttségi állapotba hozni azaz ballanszírozni. Utóbbihoz olyan töltő rendszerrre lenne szükség ami cellánként monitoroz és ennek megfelelően cellánként tölt.
Na ez utóbbi az amiről szívesen kamuznak egyesek, tudatlanságból vagy szándékosan, egyre megy. Ugyanis ilyen töltőt a HSD k- hez nem árulnak. Úgyhogy vki vagy épít magának, vagy sok töltővel egyszerre cellánként töltöget. Ebből sok vadiúj akkupakkot lehetne vásárolni. Igazából csak olyan műhelynek érné meg, ami a Toyotával szerződött, és nagy mennyiségű felujjítást végez. A 3. megoldás amikor vki időmilliomosként saját magának egyenként csinálja a kapacitás mérést és ballanszírozó töltés. Ez az egyidejüség hiánya miatt nem annyira jó mint célgéppel.
Maszek műhelyben sajnos vagy egyáltalán nem foglalkoznak a különböző töltöttséggel, vagy impulzus töltéssel próbálják helyettesíteni bízva abban, hogy a cellák belső ellenállása majd elintézi a kiegyenlítődést (azért ennek a hatékonysága erősen kétséges). A cellák egyenkénti kapacitás mérését pedig csak néhány mérnök csinálja hobbiból, általában magának, mert időigényes.
Szóval egyenletes, garantált minőség komplett cserével biztosítható.