Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3412651 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kari667

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Beszélgessünk...
« Válasz #825 Dátum: 2008.03.01 22:23:37 »
Idézetet írta: "Songoman"
Idézetet írta: "kari667"
Csak akkor fog világítani a motorellenõrzõ lámpa, ha indításnál nem lépsz a fék pedálra. Ha ezt megteszed semmi sem fog feleslegesen jelezni.
A fogyasztásról meg annyit, hogy meg kell vele tanulni autózni. Soha nem szabd teljesen leszállni a gázpedálról, és nem szabad a lendületet sem elveszíteni, és a fékezések hossza, és idõtartalma is jelentõsen befolyásolja a fogyasztást.
Ha csak rugdosod a pedálokat, ne várj semmilyen látványos eredményt.


Valoszinuleg a hideg ido okozza, de nekem sehogy sem sikerul 6,5 L ala bevinni a fogyasztast. Kulonosen a hosszu 15-30 perces csordogalasban megy fel a fogyasztas. Mit ertesz azon, hogy nem szabad teljesen leszallni a gazpedalrol? Mindenkeppen be szeretnek menni 6 L ala...


Hát a 6,5 literes fogyasztásoddal tényleg nem kell a vállad veregetni. Az sok. Mi lehet a hiba ? 1. Nem fûtött garázsból indulsz. 2 Esetleg nagyon rövid távokon használod. 3. Széles téli gumikat raktál fel. 4. A klímát állítsd lejjebb pl: 20 fokra (rövid távon úgysem tud melegebbre fûteni, hosszútávon persze nem érdemes fagyoskodni.)
5. Hideg motorral, ha állsz a villanyrendõrnél kapcsold ki a klímát. Általában azonnal le áll a motor is. 6. A fékezéseket próbáld meg nyújtani. (Hosszút gyengén, ne rövidet erõsen.) 7. Próbáld csak a villanymotort használni induláskor. 8.Törekedj az egyenletes pedálállásokra. (Ne rugdosd, óvatosan , egyenletesen, szívósan.) 9. Lejjebb a tempóval. (egyszer megszorultam üzemanyaggal a szerbeknél, 55-45 közötti tempóval 2,5l/100 átlagot értem el, nyáron egyedül.)
aráti üdvözlettel:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Beszélgessünk...
« Válasz #826 Dátum: 2008.03.03 10:15:09 »
Sziasztok!

Már pár hónappal ezelõtt végigolvastam az itteni hozzászólásokat (is), de idáig gondolkodtam azon, hogy érdemes-e regisztrálnom. Egyrészt nincs és legalább egy évig még nem is lesz Toyotám (Prius lesz 99%), másrészt itt is szépen megfigyelhetõ az a külföldi fórumokon megszokott trend, hogy két hajthatatlan tábor alakul ki (az egyik minden lehetõséget megragad a hibrid technológia szapulására félinformációk alapján, a másik meg körömszakadtáig védi szintén féligazságokra támaszkodva), és ezek aztán véget nem érõ csatározásba kezdenek. Amúgy érdekes, hogy a jóval "populárisabb", "szélesebb" Index fórumon nem ez a helyzet. Na mindegy, reméljük a legjobbakat a jövõre nézve!   :)

A legtöbben a Priust dízel autókkal hasonlítgatják. Ahol szerintem a hibrid technológiának egyértelmû elõnye van, az a motor (és az egész autó) járáskultúrája, csendessége. Ez pedig az elõremutató technikai megoldásokkal, a környezetvédelemmel párosulva számomra el is dönti a kérdést. Csak még várnom kell picit a használtpiaci árak esésére, valamint hogy megjelenjenek végre a nem amerikából jöttem típusú eladó példányok is. Remélhetõleg a jövõ év elején esedékes új Prius elintézi ezt a két apróságot.  :)

Sanya

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Beszélgessünk...
« Válasz #827 Dátum: 2008.03.03 10:23:26 »
Idézetet írta: "kari667"
Hát a 6,5 literes fogyasztásoddal tényleg nem kell a vállad veregetni. Az sok. Mi lehet a hiba ? 1. Nem fûtött garázsból indulsz. 2 Esetleg nagyon rövid távokon használod. 3. Széles téli gumikat raktál fel. 4. A klímát állítsd lejjebb pl: 20 fokra (rövid távon úgysem tud melegebbre fûteni, hosszútávon persze nem érdemes fagyoskodni.)
5. Hideg motorral, ha állsz a villanyrendõrnél kapcsold ki a klímát. Általában azonnal le áll a motor is. 6. A fékezéseket próbáld meg nyújtani. (Hosszút gyengén, ne rövidet erõsen.) 7. Próbáld csak a villanymotort használni induláskor. 8.Törekedj az egyenletes pedálállásokra. (Ne rugdosd, óvatosan , egyenletesen, szívósan.) 9. Lejjebb a tempóval. (egyszer megszorultam üzemanyaggal a szerbeknél, 55-45 közötti tempóval 2,5l/100 átlagot értem el, nyáron egyedül.)


Nem tudom ki hogy van vele, de ha nekem egy 1300kg-os beniznes automata járgány csak 6,5l-t fog fogyasztani télen rövid távokon csak városban, nem fogom a klímát kapcsolgatni a lámpánál, hanem örülni fogok ennek az értéknek :D (ugyanis egy ilyen nem hibrid járgány legalább 10-12-t bekap motormérettõl és használattól függõen). Persze tudom, különbözõek vagyunk, de szerintem az emberek 99%-a úgy áll hozzá, hogy az autó van értem és nem fordítva.

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #828 Dátum: 2008.03.03 12:31:28 »
Idézetet írta: "sghu77"
Nem tudom ki hogy van vele, de ha nekem egy 1300kg-os beniznes automata járgány csak 6,5l-t fog fogyasztani télen rövid távokon csak városban, nem fogom a klímát kapcsolgatni a lámpánál, hanem örülni fogok ennek az értéknek :D (ugyanis egy ilyen nem hibrid járgány legalább 10-12-t bekap motormérettõl és használattól függõen). Persze tudom, különbözõek vagyunk, de szerintem az emberek 99%-a úgy áll hozzá, hogy az autó van értem és nem fordítva.

Majd meglátod... Amíg nem volt Priusom, én is úgy gondolkodtam, mint Te, de most már kifejezetten zavar, hogyha megállok a lámpánál, és nem áll le a motor azért, mert megy a fûtés. A klíma ki-be kapcsoló ott van a kormányon, könnyebb elérni, mint az indexet. És ez nem zsugoriság, hanem játék.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Beszélgessünk...
« Válasz #829 Dátum: 2008.03.03 14:27:01 »
Idézetet írta: "Iko"
Majd meglátod... Amíg nem volt Priusom, én is úgy gondolkodtam, mint Te, de most már kifejezetten zavar, hogyha megállok a lámpánál, és nem áll le a motor azért, mert megy a fûtés. A klíma ki-be kapcsoló ott van a kormányon, könnyebb elérni, mint az indexet. És ez nem zsugoriság, hanem játék.


Persze, értem én, hogy játék. Csak a deciken való reszelgetés feleslegesnek tûnik innét a 10-15l-es fogyasztás magasságából.  :D

Azt azért hozzátenném, hogy mikor kocsival jártam munkába és hazafelé a mélygarázsból indultam, a legnagyobb hidegeket kivéve én sem tekertem fel a fûtést a kis szutyokban (a tekerõ a leghidegebb állásban volt) a 16km-es út kedvéért. De ha a családi batárral mentem valamiért, akkor az automata klímát nem állítottam el 22 fokról.

Songoman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Beszélgessünk...
« Válasz #830 Dátum: 2008.03.03 18:18:45 »
Idézetet írta: "kari667"

Hát a 6,5 literes fogyasztásoddal tényleg nem kell a vállad veregetni. Az sok. Mi lehet a hiba ? 1. Nem fûtött garázsból indulsz. 2 Esetleg nagyon rövid távokon használod. 3. Széles téli gumikat raktál fel. 4. A klímát állítsd lejjebb pl: 20 fokra (rövid távon úgysem tud melegebbre fûteni, hosszútávon persze nem érdemes fagyoskodni.)
5. Hideg motorral, ha állsz a villanyrendõrnél kapcsold ki a klímát. Általában azonnal le áll a motor is. 6. A fékezéseket próbáld meg nyújtani. (Hosszút gyengén, ne rövidet erõsen.) 7. Próbáld csak a villanymotort használni induláskor. 8.Törekedj az egyenletes pedálállásokra. (Ne rugdosd, óvatosan , egyenletesen, szívósan.) 9. Lejjebb a tempóval. (egyszer megszorultam üzemanyaggal a szerbeknél, 55-45 közötti tempóval 2,5l/100 átlagot értem el, nyáron egyedül.)


1. Nem fûtött garázsból indulsz. - Igen, kint allok vele szabadban
2 Esetleg nagyon rövid távokon használod. - Kb. 10-15 km-es szakaszokon
3. Széles téli gumikat raktál fel. - Teli gumi van fent, nem tudom hogy szelesnek szamit-e ami fent van. :)
4. A klímát állítsd lejjebb pl: 20 fokra (rövid távon úgysem tud melegebbre fûteni, hosszútávon persze nem érdemes fagyoskodni.) - Klime telen nincs bekapcsolva, csak a futesventillator vagy legalso vagy eggyel magasabb fokozaton.
5. Hideg motorral, ha állsz a villanyrendõrnél kapcsold ki a klímát. Általában azonnal le áll a motor is. - Uresbe szoktam tenni lampanal.
6. A fékezéseket próbáld meg nyújtani. (Hosszút gyengén, ne rövidet erõsen.) - Igen altalaban engedem futni, vagy ha kicsit erosebben kell fekezni, akkor motorfeket is bekapcsolom.
7. Próbáld csak a villanymotort használni induláskor. -Probalom :) de nehez, az a baj ha csak villannyal akaorok gyorsitani sokszor ramdudalnak, mert azert csak nem gyorsi olyan gyorsan.
8.Törekedj az egyenletes pedálállásokra. (Ne rugdosd, óvatosan , egyenletesen, szívósan.) - Igen ez is megvan.
9. Lejjebb a tempóval. (egyszer megszorultam üzemanyaggal a szerbeknél, 55-45 közötti tempóval 2,5l/100 átlagot értem el, nyáron egyedül.) - Nem nagyon megyek 50 fole a varosban.

Ami viszont nagyon rossz, ha dugoban allok, akkor folyamatosan 10 feletti az "atlagfogyasztas". Mondjuk amikor 30 perc alatt ertel el a BAH csomoponttol a Deli-ig :(

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #831 Dátum: 2008.03.03 20:37:08 »
Ezt a 10 literes dugós fogyasztást nem nagyon értem. A Versom nem fogyaszt annyit...
Arról nem is beszélve, hogy Lexusszal is jobb értékeket értem el, pedig ott 3.300 ccm a legkisebb hibrid.
(RX-el 7.6 a rekordom, kizárólag Bp-i forgalomban.)

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Beszélgessünk...
« Válasz #832 Dátum: 2008.03.03 22:18:12 »
Idézetet írta: "Misi"
Ezt a 10 literes dugós fogyasztást nem nagyon értem. A Versom nem fogyaszt annyit...

Akkor olvasd el a folytatást is! :kacsint: A BAH-csomóponttól a Déli kb. 1 km-re van, ezt teszi meg fél óra alatt 10 literes átlaggal. Ha Te ezt a Versoval utánacsinálod, megeszem a kalapom.
Nekem is 8 liter körüli fogyim van, de nem dugóban. Olyankor 10 fölé menne, ha hagynám, de nem szoktam dugóban járni.
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #833 Dátum: 2008.03.03 22:47:17 »
Hmm...
Minden nap dugóban ülök, reggel-este.
Az Örsrõl járok a Budaörsi útra, ez 15 km/45-60 perc. A fogyim így 8-9 liter között mozog.
A karácsonyi full dugóban megy közel 10 liter közelébe.
A hibrid lexusokkal ugyanezt az útvonalat teszem/tettem meg, hasonló fogyasztási értékekkel. De 2-3x ekkora motorokkal.
A hibrid rendszer lekapcsolja a benzinmotort (ha az már üzemmeleg) állás közben, így nagyon nem szabadna 10 litert fogyasztania...

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #834 Dátum: 2008.03.04 08:59:21 »
Idézetet írta: "Misi"
Hmm...
Minden nap dugóban ülök, reggel-este.
Az Örsrõl járok a Budaörsi útra, ez 15 km/45-60 perc. A fogyim így 8-9 liter között mozog.
A karácsonyi full dugóban megy közel 10 liter közelébe.
A hibrid lexusokkal ugyanezt az útvonalat teszem/tettem meg, hasonló fogyasztási értékekkel. De 2-3x ekkora motorokkal.
A hibrid rendszer lekapcsolja a benzinmotort (ha az már üzemmeleg) állás közben, így nagyon nem szabadna 10 litert fogyasztania...

Hacsak nem kell sokat töltenie a merült aksit a motornak, plusz a fûtés.Szerintem itt a dugónak van a legkevesebb szerepe.
A motor sok hidegindítása csinálhat ilyet, erre még rájátszhat, hogy alig van hozzá km.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Beszélgessünk...
« Válasz #835 Dátum: 2008.03.04 09:07:28 »
Nézd, a fél óra alatt 1 km, és a 60 perc alatt 15 közt elég jelentõs a különbség, simán belefér, hogy neki 10, neked ennél kevesebb a fogyi.

Dugó és dugó közt is van különbség. Van "üzemanyagkímélõs", amikor ritkán, de viszonylag nagyobbat megy a sor, ez jellemzõen ott fordul elõ, ahol egy lámpa csinálja a sort - ilyen helyeken én mindig leállítom a motort; és van a folyamatos dugó, amikor kiszámíthatatlan ritmusban, de jellemzõen egy percnél sûrûbb idõközönként 2-3 autónyit lehet elõrejutni, ez meg zabálja az üzit.
music     

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Beszélgessünk...
« Válasz #836 Dátum: 2008.03.04 09:16:15 »
Idézetet írta: "music"
Nézd, a fél óra alatt 1 km, és a 60 perc alatt 15 közt elég jelentõs a különbség, simán belefér, hogy neki 10, neked ennél kevesebb a fogyi.

Dugó és dugó közt is van különbség. Van "üzemanyagkímélõs", amikor ritkán, de viszonylag nagyobbat megy a sor, ez jellemzõen ott fordul elõ, ahol egy lámpa csinálja a sort - ilyen helyeken én mindig leállítom a motort; és van a folyamatos dugó, amikor kiszámíthatatlan ritmusban, de jellemzõen egy percnél sûrûbb idõközönként 2-3 autónyit lehet elõrejutni, ez meg zabálja az üzit.

Na erre mondják a priusosok, hogy hibridül kell gondolkodni.
Egy priusnak nagyon mindegy, hogy hol ÁLL!Ha meg kicsit gurulni kell mondjuk 3 autónyit azt villannyal teszi.
Tehát az üa. fogyija 0!
Ez a zseniális benne.
A gond csak akkor van, ha valami miatt mégis indítgatnia kell a mocit, plusz hideg meg az ég tudja mi, ami bezavar az összképbe, és végül 10 l jön ki.
Szerintem ilyet egy lemerült, ne adj isteni kicsit zárlatos, vagy valami miatt megnövekedett fogyasztású (benzin, villany mindegy) rendszerrel lehet csinálni.

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26341
Beszélgessünk...
« Válasz #837 Dátum: 2008.03.04 09:50:35 »
Idézetet írta: "b.c."
A gond csak akkor van, ha valami miatt mégis indítgatnia kell a mocit, plusz hideg meg az ég tudja mi, ami bezavar az összképbe, és végül 10 l jön ki.
Szerintem ilyet egy lemerült, ne adj isteni kicsit zárlatos, vagy valami miatt megnövekedett fogyasztású (benzin, villany mindegy) rendszerrel lehet csinálni.

Errõl van szó, lemerül az akksi.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #838 Dátum: 2008.03.04 13:04:51 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "b.c."
A gond csak akkor van, ha valami miatt mégis indítgatnia kell a mocit, plusz hideg meg az ég tudja mi, ami bezavar az összképbe, és végül 10 l jön ki.
Szerintem ilyet egy lemerült, ne adj isteni kicsit zárlatos, vagy valami miatt megnövekedett fogyasztású (benzin, villany mindegy) rendszerrel lehet csinálni.

Errõl van szó, lemerül az akksi.


Na, ez az. Ha minden nap el kell játszani ezt a fél óra/egy km játékot, és ezen kívül nem megy eleget ahhoz, hogy az akksi feltöltõdjön (márpedig a leírása alapján nem megy), akkor a rendszer elõbb-utóbb nem fogja leállítani a benzinmotort, hanem egyre többet járatja.

Megjegyzem, musicnak tök igaza van abban, hogy a fél óra/egy km viszonylatban kijött 10 literes átlagfogyasztás szerintem így is zseniálisan kevés :!: Ha ezt eljátszanám bármilyen, "hagyományos" benzinessel, hát valami egészen brutál átlagfogyasztás jönne ki arra az egy kilométerre.

És tényleg megnézném, hogy milyen más benzines autóval lehetne -azonos körülmények között- 6.5 literes átlagfogyasztást produkálni. Még kis hengerûrtartalmú dízelekkel is igen nehezen lenne teljesíthetõ a feladat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Beszélgessünk...
« Válasz #839 Dátum: 2008.03.04 13:34:30 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Megjegyzem, musicnak tök igaza van abban, hogy a fél óra/egy km viszonylatban kijött 10 literes átlagfogyasztás szerintem így is zseniálisan kevés :!: Ha ezt eljátszanám bármilyen, "hagyományos" benzinessel, hát valami egészen brutál átlagfogyasztás jönne ki arra az egy kilométerre.


Nekem volt már ilyen esetem. Budafokról indulva mire lejutottam az alsó rakpartra, kb. 45 perc telt el, ebbõl legalább fél óra ácsorgás volt a Lágymányosi hídtól a Petõfi hídig. 25l felett mutatott a végére az átlagfogyasztásmérõ! Aztán mivel a rakparti kettes alapjáraton csorgás már "csak" 15l-t emésztett fel 100km-enként, ment az érték szépen lefele. Szeláví.  :)

Érdekes dolog ez a pillanatnyi, vagy rövid távú átlagfogyasztás. Mert láttam én már kettes padlógázon kiírt 77l-es (saját kocsinál 50l-es) fogyasztást is (jó, ezek turbos benzinesek voltak). Vagy pl. tempomattal, 150-nel a bicskei völgyben lefelé 5l, felfelé 17l. Az átlagok átlagának az átlaga talán már mond valamit.

Idézetet írta: "Palaczk"
És tényleg megnézném, hogy milyen más benzines autóval lehetne -azonos körülmények között- 6.5 literes átlagfogyasztást produkálni. Még kis hengerûrtartalmú dízelekkel is igen nehezen lenne teljesíthetõ a feladat.


Pontosan...

Amúgy pont ezek miatt értelmetlen is különbözõ autók csak látszólag azonos helyzetben mért fogyasztását összehasonlítani. Mert így mindig csak almát fogunk a körtével hasonlítani.