Nekem átépítették az autókát.
Errõl írnál bõvebben? :kacsint:
Kapott esetleg egy másik számítógépet, vagy hogy zajlott le ez az egész?
És ki csinálta, és fõleg ha publikus, kb mennyibe fáj egy ilyen átépítés?
A te géped tudtommal Navis, akkor ezek szerint ezt a problémát is tudták orvosolni? Talán fejegység-csere, vagy valamivel egyszerûbb mûvelet?
Mert így akkor a jóval drágább kanadai specifikációról le lehet mondani, a rádiót meg túléli az ember egy CD-tárral. :kacsint:
Nagykanizsáról vettem az autót, ott csinálta valaki, ha kell, megadom a telefonszámát. Én összevesztem vagy türelmetlen voltam vele, mert a kilométer órát fél év alatt sem szerezte be igérete ellenére, és sikerült szereznem egy bontottat. Azt egyszerûen kicseréltem, s tökéletesen mûködik. A fickó állítólag Lexusokat is szokott európaizálni.
Tudomásom szerint csak a szoftvert cserélték le, gondolom, kicsit meg kellet hackelni, hogy ne akadjon ki az eltérõ típustól. Ezek után úgy tudom, nem mûködött a kulcs, a kilométeróra, és egyéb apróságok, amik különböznek. Állítólag néhány százezer forintba és rengeteg idõbe került. Az idõt csökkenteni az ár növelésével lehet, ha egyszerûen besétál valaki egy márkakereskedésbe, és megrendeli ami kell. Pl. a kilométeróra 180.000,- Ft. Nekem 60-ért sikerült bontóban szerezni. Már nagyon bosszantott, hogy nem tudom, mennyi benzin van az autóban. Többször kifogyott, de elektromosan mindig el tudtam gurulni a következõ kútig. Tankolás után magához tér.
A navigáció nem lett megoldva, de addig nem érdekel, amíg nincs Magyarország térkép. Amiatt úgyis másképp kell megoldani. De szerintem a lejátszó cseréjével megoldható lenne a dolog - csodálkoznék, ha nem egy standard számítógépes dvd bele lenne benne. Az ülés alatt van egy dobozban, még könnyen hozzáférhetõ is. Egyszer lehet, hogy szétszedem. Mindenesetre mûködik, kiválaszthatok egy amerikai címet, s boldogan kiírja, hogy már csak 8000 mérföld a célig. Még az is lehet, hogy csak bele kell tenni az Európai dvd-t, ha találkozom valakivel, akinek ilyen van, majd kipróbálom. Nem biztos, hogy vacakoltak a régiókódolással.
A rádió bosszant, keresek bontóban egy európait. Egyébként 6 lemezes CD tár van benne. És van rajta garázsnyitó, ami 250-418 Mhz-ig mûködik. Sajnos európában 433MHz-esek. De erre nem költök, kibírom, hogy a távirányitót kell megnyomni.
Egyébként nem biztos, hogy bánnám, ha Amerikai maradt volna. A sebességet úgyis km/h-ban írná ki - ez átkapcsolható volt -, a fogyasztás MPG pedig abból a szempontból lenne érdekes, hogy az amerikai Prius fórumokon mindenki abban beszél, és ott egy kicsit nagyobb az élet, mint itt.
Az elektromos mód kapcsolót pedig saját kézzel gányoltam bele, és az új kilóméterórával már ki is jelzi, ha EV módban megyek.
Felszereltségben sokkal jobb, mint az Európaiak, bõr ülést csak 2006-tól lehetett itt rendelni. A belsõ tükör fényre sötétedik, nagyon kellemes. Ez az elsõ presztizs széria, amilyet Leonardo Di Caprio és társai is kaptak promócióból.
Valaki azt írta, hogy az amerikai modellek töröttek vagy beázottak. Szerintem a beázott/törött autók Németországban és Svájcban is értéktelenek, fölösleges ezért Amerikából hozatni, fõleg, hogy a szerelõ nem is láthatja élõben. Amerikából szerintem nagyon jó állapotú autókat érdemes megbízható helyrõl venni egyszerûen azért, mert ott fele annyiba kerül, mint itt.
De ez az átalakítás nagyon ritka dolog lehet, a Toyota szervizekben is úgy néznek rá, mint egy ufóra.