Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3422604 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #750 Dátum: 2008.01.12 22:05:17 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "Iko"
Nekem átépítették az autókát.


Errõl írnál bõvebben?  :kacsint:

Kapott esetleg egy másik számítógépet, vagy hogy zajlott le ez az egész?
És ki csinálta, és fõleg ha publikus, kb mennyibe fáj egy ilyen átépítés?

A te géped tudtommal Navis, akkor ezek szerint ezt a problémát is tudták orvosolni? Talán fejegység-csere, vagy valamivel egyszerûbb mûvelet?

Mert így akkor a jóval drágább kanadai specifikációról le lehet mondani, a rádiót meg túléli az ember egy CD-tárral.  :kacsint:


Nagykanizsáról vettem az autót, ott csinálta valaki, ha kell, megadom a telefonszámát. Én összevesztem vagy türelmetlen voltam vele, mert a kilométer órát fél év alatt sem szerezte be igérete ellenére, és sikerült szereznem egy bontottat. Azt egyszerûen kicseréltem, s tökéletesen mûködik. A fickó állítólag Lexusokat is szokott európaizálni.

Tudomásom szerint csak a szoftvert cserélték le, gondolom, kicsit meg kellet hackelni, hogy ne akadjon ki az eltérõ típustól. Ezek után úgy tudom, nem mûködött a kulcs, a kilométeróra, és egyéb apróságok, amik különböznek. Állítólag néhány százezer forintba és rengeteg idõbe került. Az idõt csökkenteni az ár növelésével lehet, ha egyszerûen besétál valaki egy márkakereskedésbe, és megrendeli ami kell. Pl. a kilométeróra 180.000,- Ft. Nekem 60-ért sikerült bontóban szerezni. Már nagyon bosszantott, hogy nem tudom, mennyi benzin van az autóban. Többször kifogyott, de elektromosan mindig el tudtam gurulni a következõ kútig. Tankolás után magához tér.

A navigáció nem lett megoldva, de addig nem érdekel, amíg nincs Magyarország térkép. Amiatt úgyis másképp kell megoldani. De szerintem a lejátszó cseréjével megoldható lenne a dolog - csodálkoznék, ha nem egy standard számítógépes dvd bele lenne benne. Az ülés alatt van egy dobozban, még könnyen hozzáférhetõ is. Egyszer lehet, hogy szétszedem. Mindenesetre mûködik, kiválaszthatok egy amerikai címet, s boldogan kiírja, hogy már csak 8000 mérföld a célig. Még az is lehet, hogy csak bele kell tenni az Európai dvd-t, ha találkozom valakivel, akinek ilyen van, majd kipróbálom. Nem biztos, hogy vacakoltak a régiókódolással.

A rádió bosszant, keresek bontóban egy európait. Egyébként 6 lemezes CD tár van benne. És van rajta garázsnyitó, ami 250-418 Mhz-ig mûködik. Sajnos európában 433MHz-esek. De erre nem költök, kibírom, hogy a távirányitót kell megnyomni.

Egyébként nem biztos, hogy bánnám, ha Amerikai maradt volna. A sebességet úgyis km/h-ban írná ki - ez átkapcsolható volt -, a fogyasztás MPG pedig abból a szempontból lenne érdekes, hogy az amerikai Prius fórumokon mindenki abban beszél, és ott egy kicsit nagyobb az élet, mint itt.

Az elektromos mód kapcsolót pedig saját kézzel gányoltam bele, és az új kilóméterórával már ki is jelzi, ha EV módban megyek.

Felszereltségben sokkal jobb, mint az Európaiak, bõr ülést csak 2006-tól lehetett itt rendelni. A belsõ tükör fényre sötétedik, nagyon kellemes. Ez az elsõ presztizs széria, amilyet Leonardo Di Caprio és társai is kaptak promócióból.

Valaki azt írta, hogy az amerikai modellek töröttek vagy beázottak. Szerintem a beázott/törött autók Németországban és Svájcban is értéktelenek, fölösleges ezért Amerikából hozatni, fõleg, hogy a szerelõ nem is láthatja élõben. Amerikából szerintem nagyon jó állapotú autókat érdemes megbízható helyrõl venni egyszerûen azért, mert ott fele annyiba kerül, mint itt.

De ez az átalakítás nagyon ritka dolog lehet, a Toyota szervizekben is úgy néznek rá, mint egy ufóra.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #751 Dátum: 2008.01.12 23:37:47 »
Köszi a leírást.
Közben nézegettem az ebay-on a használt Priusokat, és láttam, hogy van rajtuk egy "km/h" feliratú gomb, ahogy írtad is. Ha ezzel megoldódik, hogy a sebességet és a megtett távot km-ben számolja, akkor nem is kell másik kijelzõ után nézni.

A C vs F fok kérdés sem akkora gond, egyszer beállítja az ember az utastér hõmérsékletét, és az elektronika majd gondoskodik annak tartásáról télen-nyáron.

A bõrülések valóban sokat dobnak az összképen, és szerencsére nem csak egyfajta színben rendelhetõ. Egy gondom van vele, hogy ha jól olvastam, még felárért sem lehet kérni hozzá ülésfûtést. Talán Kaliforniában nem is lenne rá szükség, de azért ott is vannak zord téli idõjárással bíró Államok.
Persze utólag ezt is meg lehet oldani, sõt akár a hátsó ülésekre is be lehet szereltetni, minden csak pénz kérdése.

Ahogy olvastam, ha az ember tolatókamerára vágyik, csak emiatt nem kell megrendelnie a DVD-s Navit, mint ahogy itthon kellene.

Normális méretû csomagtartója van, még a jóval nagyobb hosszúságú Hibrid Camryt is lepipálja.
Csak az a bajom, hogy nekem a Camry jobban bejön formailag, mégha az észérvek a Prius mellett is szólnak, a fene az ízlésemet.  :kacsint:

Az autó-csere még nem aktuális, majd valahol az év vége felé, 2009 elején. De azért addig is érdemes tájékozódni.

Az igazi megoldás egy dízel motoros, Aut váltós Avensis lenne, talán az új modellhez már végre rendelhetõ lesz ez a kombináció is...  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #752 Dátum: 2008.01.13 12:00:53 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Köszi a leírást.
Közben nézegettem az ebay-on a használt Priusokat, és láttam, hogy van rajtuk egy "km/h" feliratú gomb, ahogy írtad is. Ha ezzel megoldódik, hogy a sebességet és a megtett távot km-ben számolja, akkor nem is kell másik kijelzõ után nézni.

Csak a sebességet mutatja km/h-ban, a megtett távolságot és a fogyasztást nem.

Idézetet írta: "Xtrem"
Normális méretû csomagtartója van

Egy Toyota Yarishoz képest mindenképp. :-) Nekem kicsit kicsinek tûnik.

Idézetet írta: "Xtrem"
...nekem a Camry jobban bejön formailag

Nekem is, sõt, fura mód a Lexus LS600hL még jobban. ;-)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #753 Dátum: 2008.01.13 14:08:01 »
Idézetet írta: "squiddy"
Jah, a bosszantó dolgokról hallottam már.
Felni ügyben meg körülnéztem a hasznaltautón, meg egy német weboldalon és ha úgy van ahpogy írtam, akkor nálunk a hirdetéseknek legalább a fele amerikai autót takar (felnire koncentráltam), míg a német weboldalon egyetlen tengerentúlit sem láttam.


További amerikaiautó-sajátosság, ami nem hangzott el: általában nem lehet behajtani a külsõ tükrüket (ja, náluk sok a hely...), és nem lehet belülrõl állítani a fényszórójukat. De nem állítom, hogy minden autó ilyen lenne, amit az amerikai piacon forgalmaznak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Beszélgessünk...
« Válasz #754 Dátum: 2008.01.13 16:25:20 »
:hmm: érdekes,h egy yarisnak a fed.computerén át lehet állítani a fogyasztást MPG-be és l/100km-re is.
akkor egy agyonokosított, hightech priusban miért nem :?:  :sunyi:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #755 Dátum: 2008.01.13 18:07:38 »
Gondolom itt az játszott közre, hogy Angliában is hasonló mértékegységek vannak érvényben, és azért a  :toy: szempontjából fontos piac ez. Yaris, Corolla, Avensis, ezek mind tudják ezt.

Amit meg Amerikában gyártanak, vagy netán Japánban (de amerikai exportra), abba nem teszik bele ezt (a gondolom nem egetverõen drága) kis alakatrészt/számítógépet/opciót, vagy mit, ami lehetõvé tenné a gombnyomásra változtatható mértékegységeket.  :banging:  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #756 Dátum: 2008.01.13 23:27:17 »
Idézetet írta: "Palaczk"
További amerikaiautó-sajátosság, ami nem hangzott el: általában nem lehet behajtani a külsõ tükrüket (ja, náluk sok a hely...), és nem lehet belülrõl állítani a fényszórójukat. De nem állítom, hogy minden autó ilyen lenne, amit az amerikai piacon forgalmaznak.

Kézzel be lehet hajtani a külsõ tükröket, de valóban nem lehet állítani a fényszórót.
Idézetet írta: "leszilaci"
:hmm: érdekes,h egy yarisnak a fed.computerén át lehet állítani a fogyasztást MPG-be és l/100km-re is.
akkor egy agyonokosított, hightech priusban miért nem :?:  :sunyi:

Nekem rég nem volt ilyen fapados autóm, de valahogy kibírom. A hightech hibrid cucc emel a fényén, és a sajátos külsõ. Ez nem agyonokosított autó, az a Lexus LS 600hL.
Idézetet írta: "Xtrem"
...Amit meg Amerikában gyártanak, vagy netán Japánban (de amerikai exportra), abba nem teszik bele ezt (a gondolom nem egetverõen drága) kis alakatrészt/számítógépet/opciót, vagy mit, ami lehetõvé tenné a gombnyomásra változtatható mértékegységeket.  :banging:  :hmm:

Azért nem teszik bele, mert Amerikában sokkal olcsóbban adják el az autókat, mint Európában. Ha ugyanolyan lenne az autó, mindenki onnan hozatná. Ezért nem lehet érvényesíteni itt a garanciáját sem.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #757 Dátum: 2008.01.14 10:03:52 »
Idézetet írta: "Iko"
Kézzel be lehet hajtani a külsõ tükröket, de valóban nem lehet állítani a fényszórót.


Kézzel még egy kisautónak is be lehet hajtani a tükreit, de amerikában az elektromosan behajtható tükör igen kevés autónak a sajátja. Netán a csúcsfelszereltségben benne van, de igen rövid azon autók listája, ahol szériában ezt adnák.  :hmm:
Még a mai fullos Camrynek sincsen ilyen funkciója, ennek ellenére amikor itthon még forgalmazták a régebbi verziót 2003-ban, annak bizony elektromosan lehetett behajtani a tükreit.
Nagyon praktikus (és gondolom nem túl drága) kis funkció ez, mi mindennap használjuk.  :10:

A fényszórók bellülrõl történõ állíthatatlansága pedig nonszensz dolog. Mit csinál az amerikai, ha beülteti a családját (egy mintacsaládot, akik hamburgeren és kólán élnek, 100 Kg-s testsúllyal fejenként), és még egy hétvégi kirándulásra elegendõ cuccost is berak a csomagtartóba? Az ilyen hogy oldja meg, hogy ne vakítson senkit az utakon?
Felnyítja a motorháztetõt, és csavarhúzóval állít a magasságon? Komolyan érdekel a dolog, hogyan oldhatják meg ezt a mindennapos kérdést, és hogy a  :toy: miért felejti ki ezt a filléres apróságot szinte az összes ottani modelljébõl...  :hmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #758 Dátum: 2008.01.14 11:10:21 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Idézetet írta: "Iko"
Kézzel be lehet hajtani a külsõ tükröket, de valóban nem lehet állítani a fényszórót.


Kézzel még egy kisautónak is be lehet hajtani a tükreit, de amerikában az elektromosan behajtható tükör igen kevés autónak a sajátja. Netán a csúcsfelszereltségben benne van, de igen rövid azon autók listája, ahol szériában ezt adnák.  :hmm:
Még a mai fullos Camrynek sincsen ilyen funkciója, ennek ellenére amikor itthon még forgalmazták a régebbi verziót 2003-ban, annak bizony elektromosan lehetett behajtani a tükreit.
Nagyon praktikus (és gondolom nem túl drága) kis funkció ez, mi mindennap használjuk.  :10:


Nem teszik bele az ottani autókba, mert nincs rá igény. Ott a standard parkolóhely mérete akkora, hogy ez a funkció totál fölösleges. Egyébként még az is a jobbik eset egy ottani autónál, ha egyáltalán kézzel be lehet hajtani. Pl. a 2000-es évek eleji Chrysler Concorde-on egyáltalán nem lehet a tükröket behajtani, holott az ottani viszonylatban is egy nagyobb kategóriába tartozó autó.

Idézetet írta: "Xtrem"
A fényszórók bellülrõl történõ állíthatatlansága pedig nonszensz dolog. Mit csinál az amerikai, ha beülteti a családját (egy mintacsaládot, akik hamburgeren és kólán élnek, 100 Kg-s testsúllyal fejenként), és még egy hétvégi kirándulásra elegendõ cuccost is berak a csomagtartóba? Az ilyen hogy oldja meg, hogy ne vakítson senkit az utakon?
Felnyítja a motorháztetõt, és csavarhúzóval állít a magasságon? Komolyan érdekel a dolog, hogyan oldhatják meg ezt a mindennapos kérdést, és hogy a  :toy: miért felejti ki ezt a filléres apróságot szinte az összes ottani modelljébõl...  :hmm:


A válasz ismét: nincs rá igény. Ugye nagyjából ez dönt el mindent azon a téren, hogy mi van benne egy autóban és mi nem. Igen, az amerikaiak a mai napig kézzel állítják elöl a motortérben a fényszórót, ha kell - mint ahogy ezt tette Európa is kábé egy évszázadon át, egészen a 90-es évek elejéig/közepéig. Aztán itt valaki kitalálta, hogy ez a funkció kell egy autóba (ne érts félre: szerintem is hasznos, jó dolog), és utána elterjedt, majd kötelezõvé is tették. Az amiknál ez nincs, na bumm. Cserébe klíma, szervó és elektromos ablak volt az autóikban már akkor is, amikor mi még az ilyesmirõl kvázi azt sem tudtuk, hogy létezik. Máshol vannak a prioritásaik, van ilyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #759 Dátum: 2008.01.14 11:12:37 »
Xenon lámpa van az autóban? Mert ha van és gyári, akkor abban elektromos a fényszóró állítása.

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #760 Dátum: 2008.01.14 12:42:49 »
Idézetet írta: "Misi"
Xenon lámpa van az autóban? Mert ha van és gyári, akkor abban elektromos a fényszóró állítása.

Nem állítja.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #761 Dátum: 2008.01.14 12:53:13 »
Gyári Xenon? Mosó van benne?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #762 Dátum: 2008.01.14 19:28:27 »
Gyári a Xenon (a Touring kivitelben alapáras, a másikhoz csomagban rendelhetõ), mosó nélkül.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #763 Dátum: 2008.01.14 19:49:20 »
Mosó nélkül?
Ez érdekes. Európában Xenon lámpa csak mosóval és automatikus magasságállítással hozható forgalomba.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #764 Dátum: 2008.01.14 23:44:16 »
Idézetet írta: "Misi"
Mosó nélkül?
Ez érdekes. Európában Xenon lámpa csak mosóval és automatikus magasságállítással hozható forgalomba.


Európában lehet, de az USA-ban még a hagyományos fényszórók utastérbõl állítási lehetõsége sem szokott benne lenni az autókban. Úgyhogy simán el tudom képzelni, hogy a xenon is fixre szerelt legyen. A gyárnak ez csak jó, megpspórol autónként 3 dollár 74 centet :| ... Persze pár százezer eladott Priusnál ez már tétel, szó se róla.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )