Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3422578 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #765 Dátum: 2008.01.15 12:21:51 »
Idézetet írta: "Misi"
Mosó nélkül?
Ez érdekes. Európában Xenon lámpa csak mosóval és automatikus magasságállítással hozható forgalomba.


Ott a korábbi generációs Lexus GS430-ashoz sem járt mosó, pedig abban is gyárilag volt Xenon.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #766 Dátum: 2008.01.15 14:23:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Misi"
Mosó nélkül?
Ez érdekes. Európában Xenon lámpa csak mosóval és automatikus magasságállítással hozható forgalomba.


Európában lehet, de az USA-ban még a hagyományos fényszórók utastérbõl állítási lehetõsége sem szokott benne lenni az autókban. Úgyhogy simán el tudom képzelni, hogy a xenon is fixre szerelt legyen. A gyárnak ez csak jó, megpspórol autónként 3 dollár 74 centet :| ... Persze pár százezer eladott Priusnál ez már tétel, szó se róla.


Ez maximum a toyotánál lehet így költségmegtakarítás miatt. Valóban az igény minimális rá, hogy legyen de létezik. Sok márkánál alapból van, csak nem kötelezõ állami szinten a megléte. És nem csak ez létezik, de egyébb profibb megoldások is még távolsági fényszórónál is. :nana: Szó szerint és eredeti nyelven idézek akkor a Wired amerikai magazin 2008 januári számából:

"Selfdimming headlights

For 50 years, automakers tried-and failed-to build self-dimming headlights that wouldn't blind oncoming traffic. Gentex has cracked the code with a system of cameras and image sensors called Smart Beam (available on all Chrysler vehicles and some other domestic makers), which turns your high beams on and off."
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #767 Dátum: 2008.01.15 15:51:18 »
Idézetet írta: "OK fine"
"Selfdimming headlights

For 50 years, automakers tried-and failed-to build self-dimming headlights that wouldn't blind oncoming traffic. Gentex has cracked the code with a system of cameras and image sensors called Smart Beam (available on all Chrysler vehicles and some other domestic makers), which turns your high beams on and off."


És akkor ezzel nem tudom bosszúból direkt kisütni a szembejövõ, rosszul beállított fényszórós kötsög szemét?!? Ejj, de gáz :nagymosoly:  :kacsint:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Beszélgessünk...
« Válasz #768 Dátum: 2008.01.15 17:24:47 »
Idézetet írta: "Palaczk"


És akkor ezzel nem tudom bosszúból direkt kisütni a szembejövõ, rosszul beállított fényszórós kötsög szemét?!? Ejj, de gáz :nagymosoly:  :kacsint:


Igen, így van. Viszont szerintem ez hasznos. Le van korlátozva a hülyeség lehetõsége. Pont így kéne kikapcsolhatatlanná tenni az összes 3 betûs elektronikát is. Ezek persze, mint ez a lámpa is, önkényes dolgok, de a társadalmunk többsége gyökér, ezért szükséges ilyen lépéseket tenni.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Beszélgessünk...
« Válasz #769 Dátum: 2008.01.15 17:40:45 »
Idézetet írta: "OK fine"
Idézetet írta: "Palaczk"


És akkor ezzel nem tudom bosszúból direkt kisütni a szembejövõ, rosszul beállított fényszórós kötsög szemét?!? Ejj, de gáz :nagymosoly:  :kacsint:


Igen, így van. Viszont szerintem ez hasznos. Le van korlátozva a hülyeség lehetõsége. Pont így kéne kikapcsolhatatlanná tenni az összes 3 betûs elektronikát is. Ezek persze, mint ez a lámpa is, önkényes dolgok, de a társadalmunk többsége gyökér, ezért szükséges ilyen lépéseket tenni.


Ne érts félre, én is okos dolognak tartom ezt az extrát :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Beszélgessünk...
« Válasz #770 Dátum: 2008.01.18 19:44:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kari667"
A prius III ígérkezik nagy durranásnak, ismét, és az ára is rendkívül meggyõzõ lesz .....ígérik a japánok.


Monológ: A cégnél kaptam egy vadonat új ford focus 1.8 flexifuelt. Ez a bioetanolos verzió. Menni még csak ..csak, de rettenetesen idegesít a kézi váltója, hogy állandóan a kulcsért kell kapkodnom , meg az a kõkorszaki autók szégyene kuplung !
A váltó is állandóan rossz sebességben van,szinte már felháborít hogy nekem kell vele foglalkoznom. Az egész autó rángat,  darabos és primitiv……elszoktam tõle.
És akkor jön a fogyasztás  11.2 liter benzinbõl, 14.7 liter bioetanolból. Katasztrófa.
Pedig állítólag ez is korszerû autó.
……………adjátok vissza a priusom.


Automata váltó után nem kellemes visszaülni a kéziváltósba, ez tény. Fogyasztás: na ja, 1.8 benzin, városban... Mondjuk még ehhez képest is sok (2.0 Avensisünk szintén itt Pécsett bõven 10 alatt tartható). Azért valszeg megy majd lejjebb is a Focus fogyija, egyrészt ha kicsit megszokod újra a kézi váltót, másrészt ha túl lesz a motor a bejáratás elsõ pár ezer km-én. Szerintem lehet rá számítani, hogy lemegy 10 alá, mármint benzinnel. Apropó: ezt az etanol cuccot, ezt hol tudod beszerezni?


Pesten speciel a teszkó kutakon van.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #771 Dátum: 2008.01.19 08:47:57 »
Üdv a Prius topic-ban vitázó kollégáknak!

A mai naptól kezdeve rendszeres olvasója/hozzászólója  leszek ennek a topicnak, elõre láthatólag butábnál butább kérdésekkel fogom bombázni a Prius tulajokat, mivel úgy döntöttem, hogy ha pár év múlva kocsi csere lesz, komolyan fogok foglalkozni e tipussal.

Elsõ nagyon hülye kérdésem, hogy hol gyártják ezt a csodát?
Pontosabban csak japó gyártású van?(ez nekem fontos, bocs)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #772 Dátum: 2008.01.19 10:23:55 »
Igen, Prius csak Japánban készül.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #773 Dátum: 2008.01.19 11:14:25 »
Közben nézegettem ezt az autót mûiszakilag is, és meg ne bántódjon senki, de  nincs benne semmi ûrhajó.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy egy hibrid hajtásláncban egészen más szempontok szerint kell hangolni egy benzinmotort, de meglepett ez a puritánság, amit láttam.
Kicsit olyan, mintha egy régebbi mocit vettek volna le a múzeum polcáról, megspékelték egy kis elektronikával, ami majd szabályozza és ennyi.
Szal kicsit olyn érzése van az embernek, hogy biztosra akartak itt menni, ha esetleg nem jönne be akkor se bukjanak nagyot.
Ha az új árát nézzük akkor tehát technikailag/mûszakilag alaposan túl van fizetve 7 misiért.
Persze gondolom itt a fejlesztést kell megfizetni, illetve, hogy a két motort úgy hangolják össze, hogy minél gazdaságosabb legyen.
Másrészt nagyon olyan érzésem van, hogy egy kicsit nagyobb motorral jobb értékek is lehtségesek lennének, illetve az a bizonyos autópályás történet sem lenne a kocsival kapcsolatban.


Következõ érdekesség, hogy ha azt vesszük, hogy az induló ár 7 mft. Jelen hasznltautóárakat tekintve, magyarországi vásárlás esetén 3 évesen kb 3,5 mft!!!
Ez azért durva! Persze ez az irdatlan értékvesztés alulról korlátos, tehát idõvel csökken ez az árzuhanás.

Szerintetek miért van az, hogy halomra adják el õket pedig alig van bennük kilometer?

Ahol csak tudok olvasok róla, de még csak futómû gondot sem írnak, sõt fékbetét sem kell neki, mert villannyal fékez többnyire. Szal ezek szerint megveszed és használod, és mégis....

Mi lehet a titok? :hmm:

Tessenek nekem segíteni!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #774 Dátum: 2008.01.19 11:23:27 »
A használt árának alacsony mivoltát az is befolyásolja, hogy honnan származik az autó. Az amcsiknál ez a járgány 0 km-esen is csak 5 millió, ha ott megveszed használtan és behozod, még akkor is jóval olcsóbban jön ki. A regadó ezekre a modellekre nincs 200.000 HUF sem!
A motornak meg nem kell 22. századinak lennie szerintem, hisz amint a példa is mutatja, így is takarékos és népszerû. Ez az autó elsõsorban városi használatra készült, ezért nem nagyon volt szempont, hogy 150-nél hogy viselkedik...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #775 Dátum: 2008.01.19 15:37:40 »
Idézetet írta: "Iko"
A navigáció nem lett megoldva, de addig nem érdekel, amíg nincs Magyarország térkép. Amiatt úgyis másképp kell megoldani. De szerintem a lejátszó cseréjével megoldható lenne a dolog - csodálkoznék, ha nem egy standard számítógépes dvd bele lenne benne. Az ülés alatt van egy dobozban, még könnyen hozzáférhetõ is. Egyszer lehet, hogy szétszedem. Mindenesetre mûködik, kiválaszthatok egy amerikai címet, s boldogan kiírja, hogy már csak 8000 mérföld a célig. Még az is lehet, hogy csak bele kell tenni az Európai dvd-t, ha találkozom valakivel, akinek ilyen van, majd kipróbálom. Nem biztos, hogy vacakoltak a régiókódolással.


Úgy tûnik teljesen kompatibilis az Amcsi DVD-s Navi egység. A kép tanúsága szerint a Mo-i DVD-t is megjeleníti, igaz ez egy Camrys kép, de gondolom akkor a többi modellben is mûködni fog.

2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: _
« Válasz #776 Dátum: 2008.01.19 20:07:57 »
Idézetet írta: "b.c."
Közben nézegettem ezt az autót mûiszakilag is, és meg ne bántódjon senki, de  nincs benne semmi ûrhajó.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy egy hibrid hajtásláncban egészen más szempontok szerint kell hangolni egy benzinmotort, de meglepett ez a puritánság, amit láttam.
Kicsit olyan, mintha egy régebbi mocit vettek volna le a múzeum polcáról, megspékelték egy kis elektronikával, ami majd szabályozza és ennyi.
Szal kicsit olyn érzése van az embernek, hogy biztosra akartak itt menni, ha esetleg nem jönne be akkor se bukjanak nagyot.
Ha az új árát nézzük akkor tehát technikailag/mûszakilag alaposan túl van fizetve 7 misiért.
Persze gondolom itt a fejlesztést kell megfizetni, illetve, hogy a két motort úgy hangolják össze, hogy minél gazdaságosabb legyen.
Másrészt nagyon olyan érzésem van, hogy egy kicsit nagyobb motorral jobb értékek is lehtségesek lennének, illetve az a bizonyos autópályás történet sem lenne a kocsival kapcsolatban.


Következõ érdekesség, hogy ha azt vesszük, hogy az induló ár 7 mft. Jelen hasznltautóárakat tekintve, magyarországi vásárlás esetén 3 évesen kb 3,5 mft!!!
Ez azért durva! Persze ez az irdatlan értékvesztés alulról korlátos, tehát idõvel csökken ez az árzuhanás.

Szerintetek miért van az, hogy halomra adják el õket pedig alig van bennük kilometer?

Ahol csak tudok olvasok róla, de még csak futómû gondot sem írnak, sõt fékbetét sem kell neki, mert villannyal fékez többnyire. Szal ezek szerint megveszed és használod, és mégis....

Mi lehet a titok? :hmm:

Tessenek nekem segíteni!


"Nem ûrhajó", persze hogy nem ûrhajó, de azért ahogy megoldották a mûködését a gyakorlatban, ahogy összehangolták a két motort, az nem kis mûszaki teljesítmény. Vezetésre amúgy tuladjonképpen "csak" egy fokozat nélküli automata váltós kocsi, azzal a különbséggel, hogy az elektromotor nyomatéka miatt kis sebességekrõl eléggé vehemensen meg tud indulni.

Ami a megbízhatóságát illeti. Nem tudom miért adják el õket használtan, szerintem leginkább azért, mint bármilyen más autót ;) ... Egy rakás különféle indokból, de a megbízhatósági problémák biztosan nincsenek ezek között, mert ami forrást fel lehet lelni errõl a kocsiról, az mind egyetért abban, hogy kimagaslóan megbízható. A ma 9-10-11 éves legöregebb példányok is; nincs infó arról, hogy bármi gyakori gond lenne az akksikkal vagy magával a hibrid hajtáslánccal.

Az természetesen zöldség, hogy az autót kvázi le sem szabad mosni, mert elrozsdásodnak a fékek, lévén a kocsi javarészt csak visszatáplál és nem fékez. Már hogy a fenébe ne fékezne, csak erõsebben oda kell lépni hozzá. Ha csak simogatod a pedált, akkor naná hogy csak visszatáplál.

Hogy miért van a legtöbb használt példányban gyanúsan kevés km? Mert visszaállítják a számlálót, ugyanúgy mint minden más használt autónál :|

Hogy miért nem veszik többen? Mert félnek a hibridtõl, ahogy tulajdonképpen te is ;) ... Pedig nincs rá ok.

Amúgy OK hogy van hely a Priusban, de azt nehezen tudom elképzelni, hogy több lenne, mint a Carinában.

-----------------------------------

Ami a konkrét kérdést illeti, ti. hogy mire cseréld majd le a Carinát - hát nem tudom, véleményem szerint a legkézenfekvõbb utód az Ave II - mi is emellett döntöttünk. Azért a két autó nem ugyanaz a kategória.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
_
« Válasz #777 Dátum: 2008.01.19 21:11:08 »
Nos, a helyzet az, hogy nem kifejezetten a félelem az ok amiért nem ugrok bele egybe, hanem egyrészt az ára még használtan is magas számomra egyelõre.
A másik dolog, ami miatt gondolkodóba estem, hogy úgy vettem észre, hogy kezdek kicsit másképpen, racionálisabban gondolkodni.
Összeszedtem, hogy mit is várok egy autótól, hol, milyen körülmények közt használom és arra jöttem rá, hogy egy az egyben a Prius lenne a nyerõ számomra.
Igaz, hogy futólag volt már szerencsém kívülröl megnézni egyet, szerintem nincs gond a hellyel, még a carina-val összehasonlítva sem.
De tény, ha egyszer valós esély lesz arra, hogy venni tudok egyet, akkor elõtte mindenképpen törekedni kell majd egy minél hosszabb próbaútra.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #778 Dátum: 2008.01.19 21:25:45 »
Szerintem a Titánnál is van Prius tesztautó, ott ki tudod próbálni. De ha mégsem, akkor egy pesti utad alkalmával keress meg és összehozzuk...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Beszélgessünk...
« Válasz #779 Dátum: 2008.01.20 00:02:48 »
Szõke cicimasszirozós R.I.P.  :torsziv:  :cry:
Gabe 254.