Közben nézegettem ezt az autót mûiszakilag is, és meg ne bántódjon senki, de nincs benne semmi ûrhajó.
Persze nem szabad elfelejteni, hogy egy hibrid hajtásláncban egészen más szempontok szerint kell hangolni egy benzinmotort, de meglepett ez a puritánság, amit láttam.
Kicsit olyan, mintha egy régebbi mocit vettek volna le a múzeum polcáról, megspékelték egy kis elektronikával, ami majd szabályozza és ennyi.
Szal kicsit olyn érzése van az embernek, hogy biztosra akartak itt menni, ha esetleg nem jönne be akkor se bukjanak nagyot.
Ha az új árát nézzük akkor tehát technikailag/mûszakilag alaposan túl van fizetve 7 misiért.
Persze gondolom itt a fejlesztést kell megfizetni, illetve, hogy a két motort úgy hangolják össze, hogy minél gazdaságosabb legyen.
Másrészt nagyon olyan érzésem van, hogy egy kicsit nagyobb motorral jobb értékek is lehtségesek lennének, illetve az a bizonyos autópályás történet sem lenne a kocsival kapcsolatban.
Következõ érdekesség, hogy ha azt vesszük, hogy az induló ár 7 mft. Jelen hasznltautóárakat tekintve, magyarországi vásárlás esetén 3 évesen kb 3,5 mft!!!
Ez azért durva! Persze ez az irdatlan értékvesztés alulról korlátos, tehát idõvel csökken ez az árzuhanás.
Szerintetek miért van az, hogy halomra adják el õket pedig alig van bennük kilometer?
Ahol csak tudok olvasok róla, de még csak futómû gondot sem írnak, sõt fékbetét sem kell neki, mert villannyal fékez többnyire. Szal ezek szerint megveszed és használod, és mégis....
Mi lehet a titok? :hmm:
Tessenek nekem segíteni!
"Nem ûrhajó", persze hogy nem ûrhajó, de azért ahogy megoldották a mûködését a gyakorlatban, ahogy összehangolták a két motort, az nem kis mûszaki teljesítmény. Vezetésre amúgy tuladjonképpen "csak" egy fokozat nélküli automata váltós kocsi, azzal a különbséggel, hogy az elektromotor nyomatéka miatt kis sebességekrõl eléggé vehemensen meg tud indulni.
Ami a megbízhatóságát illeti. Nem tudom miért adják el õket használtan, szerintem leginkább azért, mint bármilyen más autót
... Egy rakás különféle indokból, de a megbízhatósági problémák biztosan nincsenek ezek között, mert ami forrást fel lehet lelni errõl a kocsiról, az mind egyetért abban, hogy kimagaslóan megbízható. A ma 9-10-11 éves legöregebb példányok is; nincs infó arról, hogy bármi gyakori gond lenne az akksikkal vagy magával a hibrid hajtáslánccal.
Az természetesen zöldség, hogy az autót kvázi le sem szabad mosni, mert elrozsdásodnak a fékek, lévén a kocsi javarészt csak visszatáplál és nem fékez. Már hogy a fenébe ne fékezne, csak erõsebben oda kell lépni hozzá. Ha csak simogatod a pedált, akkor naná hogy csak visszatáplál.
Hogy miért van a legtöbb használt példányban gyanúsan kevés km? Mert visszaállítják a számlálót, ugyanúgy mint minden más használt autónál :|
Hogy miért nem veszik többen? Mert félnek a hibridtõl, ahogy tulajdonképpen te is
... Pedig nincs rá ok.
Amúgy OK hogy van hely a Priusban, de azt nehezen tudom elképzelni, hogy több lenne, mint a Carinában.
-----------------------------------
Ami a konkrét kérdést illeti, ti. hogy mire cseréld majd le a Carinát - hát nem tudom, véleményem szerint a legkézenfekvõbb utód az Ave II - mi is emellett döntöttünk. Azért a két autó nem ugyanaz a kategória.