Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3422608 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kari667

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Beszélgessünk...
« Válasz #735 Dátum: 2008.01.08 22:14:43 »
Négy éve járok vele! (prius)  Eddig semmilyen körülmények között sem sikerült 8,6l-nél többet megetetni vele.
Ez úgy jön össze ha az autót állandóan -5 fok alatt tartjuk, és rendkívül rövid távokra használjuk
miközben rendszeresén hagyjuk kihûlni.
Az autópályán való száguldás, (160-180 között) 6,9 l/ 100 eredménnyel zárult.(Egyszemélyel nyáron)
180-nál leszabályoz és egyetlen kilométerrel sem hajlandó feljebb menni. Ezt viszont bírja, ha muszáj.
A 135 a neki való !
aráti üdvözlettel:

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #736 Dátum: 2008.01.09 16:56:14 »
Nekem amerikai a Priusom, és teljesen meg vagyok elégedve vele. Csak annyi a gond, hogy nem garanciális Európában. Szerintem nem feltétlenül töröttebbek az amerikai autók, egyszerûen ott lényegesen olcsóbbak, mint itthon.

Két hétig nem jártam az autóval, és teljesen lemerült az akksi, de nem a hibrid, hanem a 12 voltos. Be kellett bikázni. Ezt nem is értem, miért nem tudja bebikázni magát? A hibrid akksi alig merült valamit.
Ilyen méretû automata váltós autót biztosan nem találsz hasonló fogyasztással. Én azt szeretem benne, hogy ha sietek, akkor egy dinamikus gyors autóm van, ha ráérek, akkor pedig nagyon kényelmes, takarékos autó. Fogyasztási rekordom 3,3 L/100km, 106 km-es távon.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #737 Dátum: 2008.01.09 22:07:09 »
A hibrid akksi és a normál akksi más feszültségen mûködik, ezért nem bikázza be magát...

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Beszélgessünk...
« Válasz #738 Dátum: 2008.01.10 11:16:17 »
Idézetet írta: "Iko"
Fogyasztási rekordom 3,3 L/100km, 106 km-es távon.

Ez fedcomp adat, vagy tankoltál? (Mert a tankolás nem túl megbízható ilyen rövid távon, a fedcompodat meg Te ismered, mennyire megbízható.)
music     

leszilaci

  • Vendég
Beszélgessünk...
« Válasz #739 Dátum: 2008.01.10 13:36:23 »
Idézetet írta: "Iko"
... ha ráérek, akkor pedig nagyon kényelmes, takarékos autó. Fogyasztási rekordom 3,3 L/100km, 106 km-es távon.

 :tongue:  :tonqe:   :10:
megverte az 1.3 yarisomat :nagymosoly:
közel fél literrel (4decivel)

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #740 Dátum: 2008.01.10 17:54:45 »
Idézetet írta: "Misi"
A hibrid akksi és a normál akksi más feszültségen mûködik, ezért nem bikázza be magát...

Hát... de tölteni tudja.

Idézetet írta: "music"
Ez fedcomp adat, vagy tankoltál? (Mert a tankolás nem túl megbízható ilyen rövid távon, a fedcompodat meg Te ismered, mennyire megbízható.)

Fedcomp adat. Szerintem az korrekt, 1 évig úgy használtam az autót, hogy nem láttam, mennyi benzin van a tankban, abból és a megtett távolságból számolgattam, mennyit mehetek még. Azért az hozzátartozik az igazsághoz, hogy hegy tetejérõl indultam.  :oops:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Beszélgessünk...
« Válasz #741 Dátum: 2008.01.10 19:37:11 »
A normál akksit egy hagyományos generátor tölti, a normál akksi forgatja meg a villanymotort és az indítja a benzinmotort.
Ha saját magát beindítaná, úgy, hogy a hibrid akksi megmozgatja a villanymotort, az forgatja a benzinmotort amíg a generátor feltölti a normál akksit, akkor az egyrészt tönkretenne egy csomó dolgot (pl.:katalizátor), másrészt az maga lenne a Perpetum mobile.
 :szemez:  :szemez:  :szemez:

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #742 Dátum: 2008.01.11 00:15:06 »
Idézetet írta: "Misi"
A normál akksit egy hagyományos generátor tölti, a normál akksi forgatja meg a villanymotort és az indítja a benzinmotort.

A kezelési útmutató azt írja a 12V-os akksiról, hogy a hibrid akkumulátor tölti. Ha nem így lenne, nem lehetne sokáig álldogálni elektromos módban, mert lemerítené a rádió meg egyéb kütyük. Ha terhelem a szivargyújtót, hamarabb lemerül a hybrid akksi.

És bebikázás után sem indult be a benzinmotor. Magához tért az autó, s maradt elektromos módban.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #743 Dátum: 2008.01.11 10:21:30 »
Idézetet írta: "Iko"
Nekem amerikai a Priusom

Igaz az, hogy az amcsi kivitelûeknek 6 küllõs a felnije (az európaiaké meg 7)?

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #744 Dátum: 2008.01.11 10:57:23 »
A felnit nem tudom, de ott létezik egy feszesebb hangolású futómûs kivitel, amiben gyárilag Xenon van.  :tonqe:

Bosszantó oldalról pedig a szokásos amerikai hülyeség, mérföld/órában és gallonban mérõ mûszerek és fedcomp adatok, no és persze a C helyetti F-fok. Ez utóbgbit még túléli az ember, a másik már valóban bosszantóbb apróság.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Beszélgessünk...
« Válasz #745 Dátum: 2008.01.11 12:36:26 »
Jah, a bosszantó dolgokról hallottam már.
Felni ügyben meg körülnéztem a hasznaltautón, meg egy német weboldalon és ha úgy van ahpogy írtam, akkor nálunk a hirdetéseknek legalább a fele amerikai autót takar (felnire koncentráltam), míg a német weboldalon egyetlen tengerentúlit sem láttam.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #746 Dátum: 2008.01.11 14:56:42 »
Az amerikai rádiók bosszantó szokását kifelejtettem, azok ugyanis csak a páratlan frekvenciákat képesek fogni.
És persze a DVD-s navigációs rendszer sem mûködne, hiszen más régiókód van ott érvényben, mint az EU-ban.

Egyébként azon nem lepõdöm meg, hogy mennyi az amerikai darab itthon. Hiszen eleve horror áron kínálják itthon az alapmodellt is (hiába a minimális összegû regadó, még így is drága sajnos), ennyi pénzért átszámítva a tengerentúlon meg már lazán megkapsz egy full extrás Camry Hibridet is.  :hmm:

Szóval jóval egyszerûbb és kifizetõdöbb behozni egyet, és megbarátkozni ezekkel az "amerikais" bosszantó apróságokkal.  :hmm:
3-5 év alatt garanciális hibákra úgysem kell nagyon számítani, utána meg már úgy is tök mindegy.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Iko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Beszélgessünk...
« Válasz #747 Dátum: 2008.01.11 18:09:50 »
Nekem átépítették az autókát, a bosszantó dolgok közül csak a rádió páratlansága maradt meg. Az tényleg elég zavaró.
Két garnitúra felnit kaptam hozzá, az egyik hét, a másik hat küllõs, úgyhogy abban nem tudok segíteni, hogy milyen volt eredetileg.
Viszont Xenon lámpás, gondolom eredeti.

Külsõ különbség: az európainál a sárvédõn, az amerikaiban pedig az elsõ lámpában van az index.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Beszélgessünk...
« Válasz #748 Dátum: 2008.01.11 18:19:24 »
Idézetet írta: "Xtrem"
Az amerikai rádiók bosszantó szokását kifelejtettem, azok ugyanis csak a páratlan frekvenciákat képesek fogni.
103.3, 103.9, 89.5 nekem pont elég lenne  :kacsint:
Laco 73 :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10716
Beszélgessünk...
« Válasz #749 Dátum: 2008.01.11 22:43:45 »
Idézetet írta: "Iko"
Nekem átépítették az autókát.


Errõl írnál bõvebben?  :kacsint:

Kapott esetleg egy másik számítógépet, vagy hogy zajlott le ez az egész?
És ki csinálta, és fõleg ha publikus, kb mennyibe fáj egy ilyen átépítés?

A te géped tudtommal Navis, akkor ezek szerint ezt a problémát is tudták orvosolni? Talán fejegység-csere, vagy valamivel egyszerûbb mûvelet?

Mert így akkor a jóval drágább kanadai specifikációról le lehet mondani, a rádiót meg túléli az ember egy CD-tárral.  :kacsint:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61