Az biztos, hogy vonulós autó, hiszen üresen is 1,6 tonna, ehhez meg a 136 benzines paci és a 200 alatti NM nem sokra elég - bár katalógus adatok szerint újkorában megfutotta a 188 km/h-t is.
Szépen váltogat az Aut váltó, de persze 100-nál már majdnem 3000-et forog negyedikben, mint a korabeli kis 1.6-os kávédarálók.
Illetve az Avensishez képest ebben a kézi váltás lehetősége tényleg a sofőr kezébe engedi a váltást, azaz nem csak azt tudod kézzel kapcsolni, hogy melyik sebességnél ne kapcsoljon feljebb.
Illetve szépen ahogy csökken a sebesség, észrevétlenül ilyenkor visszateszi a legideálisabb fokozatba - piros lámpához érve pedig magától 1-es fokozatba kapcsol.
Persze a váltás finomsága és észrevehetetlensége sehol sincs az Avensishez képest - de ugye ki tudja miken ment át a váltó az elmúlt 278e km során.
Bár megvan az autó szinte komplett előélete, 2019-ben lett behozva Mo-ra, előtte osztrák tulaj.
Ausztriai használathoz képest nincs szétrohadva a kocsi, bár a bal hátsó kerékjárati ív már lakatolva volt (állítólag típusbetegség, hogy a felgyülemlő sár nem tud elfolyni, és megágyazik a rozsdának).
Néztem Previákat, Avensis Versokat is, de egyszerűen kényelemben, felszereltségben sehol sincsenek az alul értékelt franciákhoz képest. Persze cserébe tartják az árukat, és a kínálat tetejéből szemezgetve kaphatsz egy jól felszerelt, karbantartott - de dízel - kivitelt 2M tájékán.
A Previa még csak hagyján, de a Versok sosem kínáltak a hátsó utasoknak kartámaszt, lenyitható asztalkákat, napfényvédő rolókat - kivétel talán az utolsó generációk legjobban felszerelt kivitelei - és ez nem kg-ra megvétel, csak ha az ember már vesz egy ilyen buszt - valószínűleg gyerekszállításra (vagy persze a kivételek, mint én, aki csak szereti a nagy teret meg a terpeszkedést
), azok örülnek és joggal várják el az ilyenfajta apróságokat, elvégre ezek az autók új korukban ugyanúgy súrolták, vagy át is lépték a 10M Ft-s vételárat.
Persze hiányzik az Avensis, de szerintem itt is inkább a 2.4-es motor és a full extra tényező miatt, mert bocsánat a többiektől, de lehet az 1.6-os fapados kivitelt már nem ilyen szívesen hajtanám belőle, vagy költenék rá több-százezreket éves szinten...
Remélem érthető mire célzok.
Egy Lexus LS430-as, az már igen, talán még benne is aludnék.