Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5008560 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30120 Dátum: 2022.03.22 22:09:27 »
2001-ben kapható volt Magyarországon Corolla Verso? Úgy emlékeztem, hogy mire elkezdték forgalmazni, egy évre rá jött már a szögletes.
Igazad van.  :yes:
A Picasso 2001-es gyártású, 2002. tavaszi üzembehelyezésű autó volt. Tehát a történet 2002-ben volt.
Bocs a fals infóért  :flowers:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30121 Dátum: 2022.03.22 22:33:12 »
Az alavető különbség a véleményekben (tartós, de fapad japán vagy hamarabb amortizálódó kényelmes, praktikus francia) abból adódik, hogy teljesen más kritériumok fontosak egy új autó vásárlásánál, mint ha azt 2-3 tulajként veszed meg.
Ezért kár vitatkozni ezen, hogy melyik "jobb".
A franciák rossz híre pont a 2000-es években változott meg. És mondjuk éppen a Picasso volt a legjobb típusuk ebből a szempontból is.
Ha kiadsz egy csomó pénzt egy új autóra, nem az lebeg a szemed előtt, hogy melyik lesz jobb majd a 2-4 tulajnak (ugye ezt nem kell magyarázni, hogy miért). Engem 7 évig hibamentesen kiszolgált és élveztem minden ötletes, kényelmes megoldását. Kettő kiskorú gyerekkel egy tökéletes autó volt. Azért váltottam másik újra, mert érdekel más autó és mert megtehettem. 6 évesen akartam lecserélni, de nem volt semmi gondom vele és az akkori újak közül egy sem volt az az "akarom". Így húzódott bő egy évig a csere.
Nagyon gyorsan és jó áron száltam ki belőle, a Picasso csoporton belül vette meg valaki.
Szóval szerintem kár ebből japán autó vs francia autó hitvitát generálni. 4 francia autóm volt, valamelyik 400e km feletti futással (Peugeot 205 1.9D) és egyikkel sem volt komoly gondom, egyik sem hagyott az útszélen. Biztos csak szerencsém volt, de szerintem kb annyira igaz, hogy a francia egy fos, mint hogy a Toyota sosem romlik el. Egyik sem igaz.  :flowers: :flowers: :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #30122 Dátum: 2022.03.23 07:45:50 »
Az alavető különbség a véleményekben (tartós, de fapad japán vagy hamarabb amortizálódó kényelmes, praktikus francia) abból adódik, hogy teljesen más kritériumok fontosak egy új autó vásárlásánál, mint ha azt 2-3 tulajként veszed meg.
Ezért kár vitatkozni ezen, hogy melyik "jobb".
A franciák rossz híre pont a 2000-es években változott meg. És mondjuk éppen a Picasso volt a legjobb típusuk ebből a szempontból is.
Ha kiadsz egy csomó pénzt egy új autóra, nem az lebeg a szemed előtt, hogy melyik lesz jobb majd a 2-4 tulajnak (ugye ezt nem kell magyarázni, hogy miért). Engem 7 évig hibamentesen kiszolgált és élveztem minden ötletes, kényelmes megoldását. Kettő kiskorú gyerekkel egy tökéletes autó volt. Azért váltottam másik újra, mert érdekel más autó és mert megtehettem. 6 évesen akartam lecserélni, de nem volt semmi gondom vele és az akkori újak közül egy sem volt az az "akarom". Így húzódott bő egy évig a csere.
Nagyon gyorsan és jó áron száltam ki belőle, a Picasso csoporton belül vette meg valaki.
Szóval szerintem kár ebből japán autó vs francia autó hitvitát generálni. 4 francia autóm volt, valamelyik 400e km feletti futással (Peugeot 205 1.9D) és egyikkel sem volt komoly gondom, egyik sem hagyott az útszélen. Biztos csak szerencsém volt, de szerintem kb annyira igaz, hogy a francia egy fos, mint hogy a Toyota sosem romlik el. Egyik sem igaz.  :flowers: :flowers: :flowers:
Nem tudom, új autót nem vettem és ahogy írtam, simán lehet, hogy nem is fogok. Viszont próbálok néha belegondolni, mi lenne, ha mégis: ezt az előző hsz-omban le is írtam, és nem látom indokoltnak elvetni azt, sem francia, sem egyéb márkák tekintetében. Én megbízhatóság tekintetében sem állítottam soha, ami az utolsó mondatodban volt, viszont valószínűségekről írtam, amit szintén tartok. Örülök, hogy Neked bejött, de azt gondolom, ha megszaladna és vennék új autót, akkor legyen az bármilyen kényelmes, kétszer is meggondolnám, hogy franciát vegyek. Szoktam nézni használtakat néha, főleg az "árrobbanás" előtt, de amikor utánanéztem a típushibáknak, rögtön le is tettem róluk. Az is igaz, hogy azok is 7 évnél öregebbek voltak.
Carinának is kb. egy típushibája volt, abba is beleszaladtam: mondjuk 7 év alatt azon se jött elő a gyári gyűrűhiba.
Sajnos ismerőseim körében nem tudok új "francia" autó vásárlóról, hacsak a Dacia nem vehető ide. Volt kollégám vett (talán 2015 körül?) új Dustert 1.6 szívóbenzinest. Mindig lelkiismeretesen hordta márkaszervizbe, de ahogy tehette lecserélte egy lágyhibrid Vitarára, mert a Dacia elgyengült, sokat fogyasztott, nem tudták megoldani a problémáját, elege lett és elpattintotta. Egyszer láttam a motorterét, a légszűrőház például kritikán aluli kivitel volt, ennyit konkrétan tudok mondani, szerintem jól tette ezt a cserét. A Vitarával meg teljesen elégedett azóta is, de kíváncsi vagyok, az mit mutat mondjuk 7 év után.
Na de a lényeg, hogy legyen písz  :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30123 Dátum: 2022.03.23 07:56:26 »
Az alavető különbség a véleményekben (tartós, de fapad japán vagy hamarabb amortizálódó kényelmes, praktikus francia) abból adódik, hogy teljesen más kritériumok fontosak egy új autó vásárlásánál, mint ha azt 2-3 tulajként veszed meg.
Ezért kár vitatkozni ezen, hogy melyik "jobb".
A franciák rossz híre pont a 2000-es években változott meg. És mondjuk éppen a Picasso volt a legjobb típusuk ebből a szempontból is.
Ha kiadsz egy csomó pénzt egy új autóra, nem az lebeg a szemed előtt, hogy melyik lesz jobb majd a 2-4 tulajnak (ugye ezt nem kell magyarázni, hogy miért). Engem 7 évig hibamentesen kiszolgált és élveztem minden ötletes, kényelmes megoldását. Kettő kiskorú gyerekkel egy tökéletes autó volt. Azért váltottam másik újra, mert érdekel más autó és mert megtehettem. 6 évesen akartam lecserélni, de nem volt semmi gondom vele és az akkori újak közül egy sem volt az az "akarom". Így húzódott bő egy évig a csere.
Nagyon gyorsan és jó áron száltam ki belőle, a Picasso csoporton belül vette meg valaki.
Szóval szerintem kár ebből japán autó vs francia autó hitvitát generálni. 4 francia autóm volt, valamelyik 400e km feletti futással (Peugeot 205 1.9D) és egyikkel sem volt komoly gondom, egyik sem hagyott az útszélen. Biztos csak szerencsém volt, de szerintem kb annyira igaz, hogy a francia egy fos, mint hogy a Toyota sosem romlik el. Egyik sem igaz.  :flowers: :flowers: :flowers:
A kiemelt rész: Ezzel nem értek egyet. A japán autó nem fapad! Teljesen normális felszereltsége van. A 2002-es Picatsu párja a Corolla Verso volt. Nem volt az sem fapad. Az igaz, hogy nála a Pica felszereltségben többet adott.

A Xsara Picasso valóban messze a legjobb (értsd: a legkevesebb hiba ezzel foprdult elő) francia autó volt akkoriban, Te a legjobb francia autó alapján mondod azt, hogy nem volt vele bajod, amit meg is értek. Ott tévedsz, hogy a francia típusok nem véletlenül váltak hírhedtté. Előtte és utána is bőven szolgáltak érdemi okkal, amiért nincs jó hírük. A Pug 205 1,9d motorja híresen jó motor volt a saját korában. Ezt a motort tették bele az E11 Corollába is, nem véletlenül. Tehát, újra csak azt kell mondanom, hogy 2 alapvetően kimagasló megbízhatóságú francia autó alapján jelented ki, hogy elégedett voltál a francia autókkal. A nagy számok törvénye alapján, azonban, koránt sem ennyire jó a tulajok véleménye ezekről, nem véletlenül. Bármelyik francia autót nézed, igen jelentős a kockázati hibalistája, ami nem azért írodott, mert "csak az romolhat el, ami bele van építve", hanem konkrétan, tényszerűen is szeret elromlani az alkalmazott technika, köszönhetően a slendrián anyag- és összeszerelési minőségnek.

Szóval, szerintem, igenis valid az az álláspont, hogy az embernek mérlegelnie kell - főleg hasznáéltautó vásárlás előtt -, hogy az extrásabb, puhább, olcsóbb, de kockázatosabb franciát válassza, vagy tartósabb, megbízhatóbb, de szerényebb felszereltségű japánt. Költségek szempontjából is azt vallom, hogy az a drága alkatrész, amit ki kell fizetni, így a francia autók szervizelési- és fenntartási költsége egészen biztosan magasabb lesz, mint a japánoké. Itt nem 1-1 autóról beszélek, hanem mondjuk egy 10000-10000-es merítésről. Nekem nincs bajom ezekkel a francia autókkal, amíg választhatok mást is. A Xsara jó volt 1 évig, de a következő műszakira nagyjából 200-250 ezret rá kellett volna locsolni, ha azt akarom, hogy a kinézetének megfelelő legyen a műszaki állapota is és ne zsebbe dugott 20ezressel menjen át.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30124 Dátum: 2022.03.23 08:49:12 »
Ezt a kitételt - a francia szervizelése drágább - megerősíti a PCV is, sajnos...
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Egyéb autók
« Válasz #30125 Dátum: 2022.03.23 09:59:35 »
Ha már francia  kocsik a PUG nagyon jó úton jár. Ezt a sárgát imádom!   :wub:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30126 Dátum: 2022.03.23 11:39:45 »
A kiemelt rész: Ezzel nem értek egyet. A japán autó nem fapad! Teljesen normális felszereltsége van. A 2002-es Picatsu párja a Corolla Verso volt. Nem volt az sem fapad. Az igaz, hogy nála a Pica felszereltségben többet adott.
Oké, sarkosabb volt a megfogalmazás. A két autót (COV - Picasso) egymás mellé téve azért már nem annyira.
A "szegényesebb kényelmi felszereltségű japán", így maradhat?


A Xsara Picasso valóban messze a legjobb (értsd: a legkevesebb hiba ezzel foprdult elő) francia autó volt akkoriban, Te a legjobb francia autó alapján mondod azt, hogy nem volt vele bajod, amit meg is értek. Ott tévedsz, hogy a francia típusok nem véletlenül váltak hírhedtté. Előtte és utána is bőven szolgáltak érdemi okkal, amiért nincs jó hírük. A Pug 205 1,9d motorja híresen jó motor volt a saját korában. Ezt a motort tették bele az E11 Corollába is, nem véletlenül. Tehát, újra csak azt kell mondanom, hogy 2 alapvetően kimagasló megbízhatóságú francia autó alapján jelented ki, hogy elégedett voltál a francia autókkal. A nagy számok törvénye alapján, azonban, koránt sem ennyire jó a tulajok véleménye ezekről, nem véletlenül. Bármelyik francia autót nézed, igen jelentős a kockázati hibalistája, ami nem azért írodott, mert "csak az romolhat el, ami bele van építve", hanem konkrétan, tényszerűen is szeret elromlani az alkalmazott technika, köszönhetően a slendrián anyag- és összeszerelési minőségnek.

Szóval, szerintem, igenis valid az az álláspont, hogy az embernek mérlegelnie kell - főleg hasznáéltautó vásárlás előtt -, hogy az extrásabb, puhább, olcsóbb, de kockázatosabb franciát válassza, vagy tartósabb, megbízhatóbb, de szerényebb felszereltségű japánt. Költségek szempontjából is azt vallom, hogy az a drága alkatrész, amit ki kell fizetni, így a francia autók szervizelési- és fenntartási költsége egészen biztosan magasabb lesz, mint a japánoké. Itt nem 1-1 autóról beszélek, hanem mondjuk egy 10000-10000-es merítésről. Nekem nincs bajom ezekkel a francia autókkal, amíg választhatok mást is. A Xsara jó volt 1 évig, de a következő műszakira nagyjából 200-250 ezret rá kellett volna locsolni, ha azt akarom, hogy a kinézetének megfelelő legyen a műszaki állapota is és ne zsebbe dugott 20ezressel menjen át.
4 francia volt. PUG 205 1,9D, 1.4 Xsara kombi, 1.1 Xsaxo (városi futkosó, 80%-ban hideg motor, igazi ovi/suli járat, boltba, postára járós), 2.0 HDI Xsara Picasso. A másik kettő milyen meghibásodásu francia?  :?:

Még egyszer. ÚJ autó vásárlása, ott és akkor, 2002-ben, amiről írtam. Erre megint a használt autó jön elő ;)

A nincs benne és akkor nem romlik el elvet akkor sem tudom elfogadni. Mekkora rizikó faktor egy hazakisérő fény? Egy parkoló cetlit tartó műanyag fül? Egy beépített-kivehető kerekes kosár/csomagtartó rekesz? Kettő birnga első villa rögzítő a két szélső hátsó ulás alatt? A lehajtható kisasztal az első ülések háttámláján? A két magasságban nyitható hátsó 5. ajtó (alacsonyabb belmagasságú garázs esetén nagyon hasznos)? Már nagyon rég eladtam, nem emlékszem minden oksságra, de volt bőven még. És mennyivel élhetőbb egy családi egyterű a sok okossággal?  ;)
Mindenkinek más a prioritása egy autó vásárlásnál. Valahol mindig komromisszumot kell kötni, tökéletes nincsen. Ha valaki attól alszik jól, hogy a megbízhatóságot sokszoros szorzóval veszi, annak természetesen nem lesz francia, olasz autója. De ha azt a 10-20 éves autók statisztikájából veszi, az téved egy új autó vásárlásánál. A 2009-es T27 első három évében bő fél milliós javítási költségem volt - garanciálisan és fizetősen.  A Picassonál nem volt ilyen. Akkor melyik szerviz a drágább most?  :whistling: Tudom, mákom volt, meg miegymás, de attól még így van, és most is azt vallom, hogy jobb döntés volt 2002-ben egy 2.0HDI-s Picasso, mint egy 1,6-os COV (kb árban így voltak azonosak). És az sem teljesen igaz, hogy lényeges több rizikót vállaltam, mert a 2.0HDI motor már akkor is a nagyon megbízható motorok közé tartozott, míg a 1,6-os VVTi viszont - mint később kiderült - drága tudott lenni.
Megint csak azt tudom írni, hogy sokkal rosszabb a fejekben a francia autók megitélése (az első 10 évében), mint a realitás.
Értem a statisztikát, meg a nagy számok törvényét (bár rüheltem a valszámokat az egyetemen :D) , de egy tulaj nem fogja jobban érezni magát, ha a statisztikailag kimagaslóan jó autója áll meg alatta, romlik el rajta olyan alkatrész, aminek nagyon nem kéne 800e km alatt. Ott és akkor rosszabbul járt. Ez viszont tény és nem statisztika.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30127 Dátum: 2022.03.23 12:41:26 »
Oké, sarkosabb volt a megfogalmazás. A két autót (COV - Picasso) egymás mellé téve azért már nem annyira.
A "szegényesebb kényelmi felszereltségű japán", így maradhat? - Persze. Így korrekt. A fapados az a Dacia.
4 francia volt. PUG 205 1,9D, 1.4 Xsara kombi, 1.1 Xsaxo (városi futkosó, 80%-ban hideg motor, igazi ovi/suli járat, boltba, postára járós), 2.0 HDI Xsara Picasso. A másik kettő milyen meghibásodásu francia?  :?: - A Saxo faék és a Xsara is (amennyiben az első generációs volt). Ezekkel még nem tudod cáfolni a francia autók kollektíve rossz hírnevét. Valamiért csak kialakult, nem? És nyilván a tulajok véleménye alapján történhetett mindez. Itt megint az van, hogy nyilván nem minden francia autó rossz, de arányait véve jelentős a gyakran meghibásodó típusok száma. Jelentősen több, mint egy bármilyen japán autó esetében.

Még egyszer. ÚJ autó vásárlása, ott és akkor, 2002-ben, amiről írtam. Erre megint a használt autó jön elő ;) - Oké, ebben igazad van.

A nincs benne és akkor nem romlik el elvet akkor sem tudom elfogadni. Mekkora rizikó faktor egy hazakisérő fény? Egy parkoló cetlit tartó műanyag fül? Egy beépített-kivehető kerekes kosár/csomagtartó rekesz? Kettő birnga első villa rögzítő a két szélső hátsó ulás alatt? A lehajtható kisasztal az első ülések háttámláján? A két magasságban nyitható hátsó 5. ajtó (alacsonyabb belmagasságú garázs esetén nagyon hasznos)? Már nagyon rég eladtam, nem emlékszem minden oksságra, de volt bőven még. És mennyivel élhetőbb egy családi egyterű a sok okossággal?  ;) - Igen, van sok hasznos és ötletes dolog a Pica-ban, én is láttam ezeket és megerősítem. A franciáknak soha nem az ötleteikkel, hanem a megvalósítás módjával volt a gond. Egyszerűen hanyagok. Az autóik pár éves korukban lötyögnek, zörögnek, a futómű kiverődik, a gumitömítés elporlad, a kárpitok szakadnak, törnek, napfényre elszíneződnek stb. Egyszerűbben: A lemezek alatt és felett használt anyagaik silány minőségűek.
Mindenkinek más a prioritása egy autó vásárlásnál. Valahol mindig komromisszumot kell kötni, tökéletes nincsen. Ha valaki attól alszik jól, hogy a megbízhatóságot sokszoros szorzóval veszi, annak természetesen nem lesz francia, olasz autója. De ha azt a 10-20 éves autók statisztikájából veszi, az téved egy új autó vásárlásánál. A 2009-es T27 első három évében bő fél milliós javítási költségem volt - garanciálisan és fizetősen.  A Picassonál nem volt ilyen. Akkor melyik szerviz a drágább most?  :whistling: Tudom, mákom volt, meg miegymás, de attól még így van, és most is azt vallom, hogy jobb döntés volt 2002-ben egy 2.0HDI-s Picasso, mint egy 1,6-os COV (kb árban így voltak azonosak). És az sem teljesen igaz, hogy lényeges több rizikót vállaltam, mert a 2.0HDI motor már akkor is a nagyon megbízható motorok közé tartozott, míg a 1,6-os VVTi viszont - mint később kiderült - drága tudott lenni. - Ebben van igazság, csak azt is vedd figyelembe, hogy a vvt-i motor baját garanciálisa, igen nagy vonalúan orvosolta a Toyota. Ingyen.
Megint csak azt tudom írni, hogy sokkal rosszabb a fejekben a francia autók megitélése (az első 10 évében), mint a realitás.
Értem a statisztikát, meg a nagy számok törvényét (bár rüheltem a valszámokat az egyetemen :D) , de egy tulaj nem fogja jobban érezni magát, ha a statisztikailag kimagaslóan jó autója áll meg alatta, romlik el rajta olyan alkatrész, aminek nagyon nem kéne 800e km alatt. Ott és akkor rosszabbul járt. Ez viszont tény és nem statisztika. - Igen. Csak az az egyetlen tulaj, akinek a másik tíz közül nem volt rossz a francia autója, nem fogja érteni, miért nem tudja normális pénzért eladni a megkímélt autóját. Hát azért, mert a másik 9 annyira szar, hogy ezt a használtautó piac kegyetlenül beárazta. Mit gondolsz, miért nincs áruk a Xsaráknak, Xantiáknak?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30128 Dátum: 2022.03.23 13:08:10 »
Ehhez annyi adalékot, hogy a szomszéd az 1 évvel fiatalabb dízel Picassóját feleannyiért adta el, mint én a többet futott, de benzines COV-t. (800 vs 1600) Nem biztos, hogy reális, az árkülönbség, de valós.
« Utoljára szerkesztve: 2022.03.23 13:28:04 írta music »
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30129 Dátum: 2022.03.23 13:56:15 »
Ehhez annyi adalékot, hogy a szomszéd az 1 évvel fiatalabb dízel Picassóját feleannyiért adta el, mint én a többet futott, de benzines COV-t. (800 vs 1600) Nem biztos, hogy reális, az árkülönbség, de valós.
Hány évesen? 20+?  Valós.
Mint ahogy írtam, a meghibásodási olló pont hogy ilyen korban nyilik nagyot. Ezen nem vitatkoztam soha. 7 évesen, jó állapotban, nálam ráadásul kevés km-rel, dízel HDI-t (akkoriban ez + volt, nem - mint manapság), nagyon jó áron adtam el (közel fél áron).

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30130 Dátum: 2022.03.23 14:51:57 »
Oké, Bepi, feladom. A többiek örülhetnek, ez az utolsó  :clap:  :flowers:  :D

Xsara, Xsaxo faék. Nem releváns a meghibásodásban. Ja, biztos. Mert egy 8 szelepes benzin motor?  (nem értem, miért  :?:)
Dobálózol olyan számokkal, amire semmi alapod nincs. 10-ből 9 szar :?: :nonono:
Citroen C3 1,6, robotizált váltóval (igen, a hibáktól hemzsegő MMT váltó francia változata): 2003-as, a nővérem használta 16 évig (majd vett egy Renaultot, mert biztos jól póruljárt a franciával :D), most a lányánál van. Nem hibamentes, de megbízható a mai napig is.
Volt egy Citroen Picasso Klub, hasonlóan méretes tagszámmal. Ott 5. rigisztráltként nagyon hosszan olvashattam a tulajok problémáiról, kb 15 évig követtem. Nagyon eltulzod a meghibásodás mértékét. Gondolom valahonnan van valósabb információd erről.
Xantia? '93-'00 között forgalmazták. Mit kezdjek azzal az infóval, hogy mennyi az értéke most? Mindig itt lyukadsz ki  :whistling:

Hanyag összeszerelés, szar belső anyagok? Néhány évesen zörögnek? Használtál egy 20+ -ost. Sosem ültél újban, pár évesben (még mindig a 10 év alattiakról írok). 7 évesen, amikor eladtam, szinte semmi használati nyom nem volt rajta, nem hullott le egy műanyag sem, nem zörgött, pedig 2 gyerek nyúzta. Vagy ez is csak szerencse, biztosan. Lehányták, lekajáltál, legugdosták - mert nem lehet mindig figyelni rájuk. Nem azt állítom, hogy az autógyártás csúcsa, de közel sincs akkora különbség, mint ahogy beállítod. Tömegesen repedező T25 műszerfalak, letört szemüvegtartó, rakodó doboz fedél, fejedre hulló tetőkárpit ... stb az igényes és tartós beltérben. Nem bántásként, de le lehet jönni a földre. Jelentősen eltúlzod a különbséget.

Még egy utolsó: én nekem volt/van új és használt autós tapasztalatom mindkettőből (szar franciából és megbízható Toyotából) és fórumok más tulajokkal, tehát konkrét autók, konkrét élettel. Én ezeket írom le és ezek alapján mondom, hogy nincs akkora szakadék köztük, mint amit felvázolsz állandóan  :hug: :surrender:

Ps. ezt az időzetbe beleírást kibogarászni, hogy mit is írtál te vagy én, elég .... öööö ... időigényes  :tt2:



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Egyéb autók
« Válasz #30131 Dátum: 2022.03.23 15:40:34 »
Oké, Bepi, feladom. A többiek örülhetnek, ez az utolsó  :clap:  :flowers:  :D

Xsara, Xsaxo faék. Nem releváns a meghibásodásban. Ja, biztos. Mert egy 8 szelepes benzin motor?  (nem értem, miért  :?:)
Dobálózol olyan számokkal, amire semmi alapod nincs. 10-ből 9 szar :?: :nonono:
Citroen C3 1,6, robotizált váltóval (igen, a hibáktól hemzsegő MMT váltó francia változata): 2003-as, a nővérem használta 16 évig (majd vett egy Renaultot, mert biztos jól póruljárt a franciával :D), most a lányánál van. Nem hibamentes, de megbízható a mai napig is.
Volt egy Citroen Picasso Klub, hasonlóan méretes tagszámmal. Ott 5. rigisztráltként nagyon hosszan olvashattam a tulajok problémáiról, kb 15 évig követtem. Nagyon eltulzod a meghibásodás mértékét. Gondolom valahonnan van valósabb információd erről.
Xantia? '93-'00 között forgalmazták. Mit kezdjek azzal az infóval, hogy mennyi az értéke most? Mindig itt lyukadsz ki  :whistling:

Hanyag összeszerelés, szar belső anyagok? Néhány évesen zörögnek? Használtál egy 20+ -ost. Sosem ültél újban, pár évesben (még mindig a 10 év alattiakról írok). 7 évesen, amikor eladtam, szinte semmi használati nyom nem volt rajta, nem hullott le egy műanyag sem, nem zörgött, pedig 2 gyerek nyúzta. Vagy ez is csak szerencse, biztosan. Lehányták, lekajáltál, legugdosták - mert nem lehet mindig figyelni rájuk. Nem azt állítom, hogy az autógyártás csúcsa, de közel sincs akkora különbség, mint ahogy beállítod. Tömegesen repedező T25 műszerfalak, letört szemüvegtartó, rakodó doboz fedél, fejedre hulló tetőkárpit ... stb az igényes és tartós beltérben. Nem bántásként, de le lehet jönni a földre. Jelentősen eltúlzod a különbséget.

Még egy utolsó: én nekem volt/van új és használt autós tapasztalatom mindkettőből (szar franciából és megbízható Toyotából) és fórumok más tulajokkal, tehát konkrét autók, konkrét élettel. Én ezeket írom le és ezek alapján mondom, hogy nincs akkora szakadék köztük, mint amit felvázolsz állandóan  :hug: :surrender:

Ps. ezt az időzetbe beleírást kibogarászni, hogy mit is írtál te vagy én, elég .... öööö ... időigényes  :tt2:
De ültem, sőt használtam is 4-5 éves Renault Mégane Grandtour-t 1,5 dci motorral. Figyu: 150e km alatti futásnál minden előjel nélkül beesett az ajtóba az ablak. A kódkártyáját 100e km futás alatt 2x cserélték, mert elfelejtette az autót és a belső kárpitokról is lekopott a bevonat. Igen, egy ilyen "autóm" volt, de az egy igen megkímélt darab volt, már akkor is számos, nála kopottabb Mégane futott az utakon. Családban van/volt több francia autó, a legfrissebb egy 2020-as Pug Rifter 1,5 hdi. 2700km-nél autópályán minden előjel nélkül megállt. Váltója szétesett, tréler. Ilyenekről a japán autók esetében nem igen hallassz. Nem azt mondom, hogy az összes francia autó szar, hanem, hogy arányait véve jelentősen több a meghibásodásuk, mint a japánoknak. És, mivel ezek között jellemzően elektronikai hibák vannak, sanszos, hogy a kényelmes utastérben ülve kell várnod a trélert az út szélén. Ilyenkor pont nem fog meghatni, az ülés háttámlájából kihajtható tálca, vagy a csomagtartóban az összecsukható-kivehető rekesz.

A Xsara hátsó futóműve 5 évente kér 70-110e Ft-ot a felújításra. Ez vonatkozik a Pug 206-ra, 306-ra, Berlingóra, Partnerrel, sőt, a Xsara Picassora is. A kormány karok vezetékelése rendszeresen eltörik, érintkezési problémákat okozva.
A Saxo-ban a kormányon és az üléseken kívül semmi sincs, így nehéz tönkremenjen, nem is jellemző rá. Ezért nem releváns ilyen szempontból. Lassan fél éve tagja vagyok a C4 Picasso csoportnak. Tudod, eléggé eltérő posztok vannak ott a Toyotás csoporthoz képest: ott nem az autómosásról, meg a kerékcseréről raknak fel képet, hanem bekérdeznek rendszeresen azza, hogy az 5-6 éves autó színes-digitális LCD panelja lefagy, beakad, szegmenshibás, stb. Vagy a robotváltó választókarja nem reagál, áll az autó, nem tud menni vele dolgozni. Ezek csak kiragadott példák, hosszan lehetne sorolni még...

Még egyszer: a francia autók avantgarde stílusát még kedvelem is, sok baromi jó ötletük van, de képtelenek jól, tartósan kivitelezni. Tipikus olyan gyártó, amelyik kizárólag az első 5-6 évre és kizárólag az első tulaj részére gyárt jó autót. Utána dögleni kezd a technika. EZ AZ, ami a japánokra sokkal kevésbé jellemző. És ez az, amit a használtautó piac szigorúan beáraz.

Én megértem, hogy neked jó véleményed van a legkevésbé rossz jó francia típusról (Xsara Pic), de ettől még valamiért alulértékeltek a francia használtautók. Mondjuk, ez pont a Picasso-ra nem annyira érvényes, ha megkímélt, de gyakorlatilag az összes többi típusra igen.

ps.: a Xsarám csak az idén év végén lesz 20... bocsika...  :D ;) :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Egyéb autók
« Válasz #30132 Dátum: 2022.03.23 15:58:45 »
Hány évesen? 20+?  Valós.
Mint ahogy írtam, a meghibásodási olló pont hogy ilyen korban nyilik nagyot. Ezen nem vitatkoztam soha. 7 évesen, jó állapotban, nálam ráadásul kevés km-rel, dízel HDI-t (akkoriban ez + volt, nem - mint manapság), nagyon jó áron adtam el (közel fél áron).
sokat vezettem bátyám renault megane-ját, az a fajta volt, amikből manapság elég sok a taxi.  1.5ös dízelmotorral. újkorától asszem 4-5 évig volt meg, 5 literrel ment, elég volt bele az a motor, kényelmes volt, semmi baj nem volt vele. nagyon jó ár-érték arányú kocsi volt. szerettük.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Egyéb autók
« Válasz #30133 Dátum: 2022.03.23 18:13:05 »
Hány évesen? 20+?  Valós.
Nem veled vitatkozva írtam, csak kiegészítésnek. A COV 12 éves volt, a Picasso 11. 2 szomszédunknál is volt C4 Picassója, sokszor néztem irigykedve, hogy milyen tágasak, még apró praktikus ötletekkel vannak megtűzdelve, aztán fordult a kocka, mert évente 1-2 alkalommal nem láttam őket napokig. Akkor ők néztek engem irigykedve, hogy az én autóm megy...
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9391
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #30134 Dátum: 2022.03.23 21:37:46 »
Xtrem miért nem ír itt a kocsimosásról?
Bepi, nálad is gariban javították a VVTi-t, ugye? Hány VVTit javított már a Bcsabai szerelő?
Nekem miért lett 200e-nél olajevős a Valvematic? Itt is csak mákom van.
A végtelenségig sorolhanánk mindkét oldalt.
Még mindig csak az aránnyal van bajom, eltúlzod. 10-ből 9 szar.  :nono: