Minél magasabb egy autó csúcsteljesítménye, annál jobb lesz a széles sebességtartományban mért (több sebességfokozatot átfogó) gyorsulása (például a leggyakrabban megadott 0-100). Minél nagyobb a csúcsnyomatéka, és azt minél alacsonyabb/szélesebb fordulatszám-tartományban adja le, annál jobb lesz a gyorsítóképessége egy adott sebességfokozaton belül, az alacsonyabb fordulatszám-tartományokban is. Az ehhez tartozó mérést angol nyelvterületen in-gear accelerationnak hívják, német nyelvterületen elastizitätnek, vagyis rugalmasságnak, és nekem eddig az volt a benyomásom, hogy ez a kifejezés nálunk is használatos. Hogy ezt miért így hívják, és jellemzően miért úgy mérik, ahogy, azt nem nálam kell reklamálni, mert nem én találtam ki. Csak alkalmazom, mert szerintem tökéletesen modellezi azt, amikor valaki takarékos stílusban (értsd: nem pörgetve) vezeti az autóját. Ha valaki szerint ez a megoldás rossz, és jobb lenne helyette egy olyan feltételrendszer, amely nem lenne egységes és ezzel nem tenné lehetővé az egyes autók összevetését, az írjon a megfelelő helyekre. De ezzel az erővel a buta Józsikát meg az okos Pistikét se osztályozzuk egységesen az iskolában, mert az a butával szemben kedvezőtlen.
Részemről a dőlttel szedett gondolattal egyet értek, ez így van.
Viszont a vastaggal szedettel van kis problémám. Ugyanis, ha egy autós alacsony fordulatról gyorsít, és azt tapasztalja, hogy az autója nem elég rugalmas, akkor visszavált, hogy NE alacsony fordulatról gyorsítson. Szerintem EZ életszerűbb, mint az, hogy végig gyorsít az alacsony tartományon keresztül egészen addig, ahol már érezhetően jobban/kényelmesebben húz.
Példának említeném mondjuk az én autóm motorját. 60-ról 5.-ben nem gyorsítok, mert lassan megy még ott, inkább visszaváltok, és máris rugalmasabban viselkedik. Ez az életszerű.
Ami a tesztekben leírt rugalmassági adatokat illeti szerintem CSAK arra szolgál, hogy azt összehasonlítsuk egy másik autó hasonló adatával, adataival. De az adatok egy része nem életszerű, hiszen gyorsításnál szerintem mindnyájan arra törekszünk, hogy kényelmesen gyorsulva érjük el a kívánt sebességet. Meg, ugye ott van a sportos stílus is, amikor kiaknázzuk az autó maximális képességét a gyorsulásban. De utóbbi sem teljesen életszerű, kb annyira, amennyire az alacsony fordulatról gyorsítás, hiszen döntő többségben, pzs, Te sem forgatod 6000-ig, hanem egy számodra "normál" tartományon belül használod.
Így mindkettőtöknek igaza van részben, de egyikőtöknek sem teljesen!
Azt gondolom, hogy én értem mindkettőtök véleményét a témával kapcsolatban, de Ti egymást nem értitek meg...