Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5003474 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7950 Dátum: 2011.09.07 14:48:27 »
Úgy lehetne ehelyett mondani, hogy aki úgy vált fel, hogy a fordulat 4-5000 fölé essen vissza, annak nem számít a rugalmasság - annak a maximális gyorsulás számít, és ezáltal a maximális teljesítmény. Aki pedig úgy szeret vezetni, mint én, annak a rugalmasság számít, és a nyomaték.

Dizel autom van. Miert valtok el 4000 felett? Mert szamit a rugalmassag.

Benzines autom van. Miert valtok ugy, hogy 4000-6000 kozott maradjon a fordulat? Azert mert 50-100 mondjuk 7mp ha 4000 alatt elvaltok es 5 mp ha 6000 alatt nem valtok el -> rugalmasabb az auto szoval ponthogy szamit a rugalmassag szmomra, ezert valtok ugy, hogy lehetoleg 4-5000 kornyekere essen vissza....   :sorcerer:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7951 Dátum: 2011.09.07 14:52:01 »
A TDI az TDI, már írtam többször. Én anno A Passatunkkal (TDI 90LE, 210Nm) autópályán, emelkedőn, belső sávból villogtam le a 2,0 benzines Primerát visszaváltás nélkül lazán elmentem mellette. Pedig nyomta neki, mert egy ideig nem akart elengedni, csak látta, hogy jelentősen jobban megy a Passat, szó szerint estem rá... Pedig az 125-130LE körüli lehetett akkoriban (A Primera kb olyan '95-96-os lehetett sedan).
Akkoriban nem lehetett mit kezdeni a TDI-kkel... Durva jó motorok azok!  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7952 Dátum: 2011.09.07 15:00:33 »
Senki nem beszelt itt versenyzesrol, ezert raktam "" jelek koze. Vagy ossze szeretnek merni melyik gyorsul jobban es ekkor a benzines tulaj visszavalt. Altalanos hasznalatban meg a dizel tulaj kihasznalja a nyomatekot es nem valt vissza, a benzies meg visszavalt es ugy eloz vagy gyorsit...  :flowers: Az alatalad felvazolt eset nem letezik, mert ha latom, hogy meg akarnak enni reggelire akkor visszavaltok meg utcan is (es minden ep eszu ember aki kiall egy dizel ellen, aki meg nem valt vissza az ugysem nyomja le jobban a gazpedalt innentol meg nem lehet osszemerni  :hug:). Maximum akkor jon elo, ha ossze szeretnenk merni adott sebessegi fokozatban lepadlozva melyik gyorsul jobban de ez nem altalanos eset es ilyet nem latsz az utcan csak akkor ha a ket fel elore megegyezik a jatekszabalyokban...  :winkiss:
De ne gondolkodj már 2 sofőr egymás elleni "harcában" ... Autókat hasonlítottam össze, szituációkban. Nem azért hogy kiderüljön, mi van ha a 2 sofőr versenyezni akar. Hanem azért, hogy kiderüljön, mi van, ha én így vagy úgy használom egyik vagy másik autót. A "megeszi reggelire" megfogalmazás csak a különbséget akarta érzékelteni  :flowers:

Amúgy pl. jelentősebb emelkedőn hiába gangolsz vissza a kis köbcentis benzinessel a lóerőre azonos (!) turbódízel ellen... Ott fog hagyni. Próbáltam  ::) ... Konkrétan 1.6-os Carinával egy első generációs Octavia TDI ellen (nix chiptuning, full széria). Otthagyott, mint a borravalót  :nonono:

Ok, teljesen igazad van. De egyelore csak olyan szituaciok merultek fel ahol a dizel a jobb. Akkor hasonlitsuk ossze oket abban a szituacioban, hogy 5000 alatt nem er elvaltani... Benzinest igy kell hasznalni, dizelt meg amugy. Miert szelsoseges eseteket hasonlitunk ossze?
Mindket autot lehet ugy vezetni, hogy rugalmas legyen minden szitucioban tokmind1, hogy dizel vagy benzines (mas fordulatszam tartomanyban kell hasznalni, ennyi a titka).
A kiskobcentis benzinest meg ne a nagykobcentis olajkalyhaval hasonlitsuk ossze. Vegyel egy 2 literes benzinest es az mar tarja a tempot az Octavia TDI-vel ha visszavaltasz  :whistling:. Carinabol az 1.6 elegge "alulmotorizalt" a kasztni meretehez kepest...

Nem teljesen ertem miert merul fel mindig ez a vita itt a forumon es azt sem, hogy miert mindig olyan tesztekkel akarjuk alatamasztani a rugalmassagot ahol a dizel a furgebb... Valaki definialja mar nekem a rugalmassag fogalmat...? Ha autorol es dinamikarol beszelunk akkor kb pont annyira van osszefuggesben a sebessegi fokozattal mint a fordulatszam tartomannyal...  :ph34r:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7953 Dátum: 2011.09.07 15:09:31 »
Úgy lehetne ehelyett mondani, hogy aki úgy vált fel, hogy a fordulat 4-5000 fölé essen vissza, annak nem számít a rugalmasság - annak a maximális gyorsulás számít, és ezáltal a maximális teljesítmény. Aki pedig úgy szeret vezetni, mint én, annak a rugalmasság számít, és a nyomaték.
Dizel autom van. Miert valtok el 4000 felett? Mert szamit a rugalmassag.

Benzines autom van. Miert valtok ugy, hogy 4000-6000 kozott maradjon a fordulat? Azert mert 50-100 mondjuk 7mp ha 4000 alatt elvaltok es 5 mp ha 6000 alatt nem valtok el -> rugalmasabb az auto szoval ponthogy szamit a rugalmassag szmomra, ezert valtok ugy, hogy lehetoleg 4-5000 kornyekere essen vissza....   :sorcerer:
::) ... Amiről te beszélsz, az a gyorsulás. A rugalmasságot alacsony-közepes fordulaton mérik, mérték. Akkor is már, amikor TD még egyáltalán nem létezett. Hogy tudd, mit várhatsz az autótól takarékos vezetési stílus mellett, amikor minél hamarabb felváltasz.

Rosszul fogalmazom meg, vagy mi  :hmmmm: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7954 Dátum: 2011.09.07 15:10:57 »
Valaki definialja mar nekem a rugalmassag fogalmat...?
:surrender:

Videók, odalent. Gyorsítás visszaváltás nélkül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7955 Dátum: 2011.09.07 15:11:17 »
::) ... Amiről te beszélsz, az a gyorsulás. A rugalmasságot alacsony-közepes fordulaton mérik, mérték. Akkor is már, amikor TD még egyáltalán nem létezett. Hogy tudd, mit várhatsz az autótól takarékos vezetési stílus mellett, amikor minél hamarabb felváltasz.
Rosszul fogalmazom meg, vagy mi  :hmmmm: ?

Kik?  :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7956 Dátum: 2011.09.07 15:15:07 »
Kik?  :clap:
Látom mire megy ki a játék...  :winkiss:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7957 Dátum: 2011.09.07 15:22:47 »
Kik?  :clap:
Látom mire megy ki a játék...  :winkiss:

Ha en azt mondom Neked, hogy 30 Celsius fok homersekleten 86 Fahrenheit homersekletet mernek, akkor azt is tudom mellekelni, hogy miert mondom ezt.

Remelem erted mar, hogy mire megy ki a jatek. Bela Bacsi a rugalmassagot 2000es fordulaton meri en meg 5000es fordulaton. Azert valami hivatalos definiciot, szabvanyt ami kimondja, hogy rugalmassagot hol kell merni es ki hol meri mellekelhetnel...  :yawn:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7958 Dátum: 2011.09.07 15:22:52 »
Úgy lehetne ehelyett mondani, hogy aki úgy vált fel, hogy a fordulat 4-5000 fölé essen vissza, annak nem számít a rugalmasság - annak a maximális gyorsulás számít, és ezáltal a maximális teljesítmény. Aki pedig úgy szeret vezetni, mint én, annak a rugalmasság számít, és a nyomaték.

Dizel autom van. Miert valtok el 4000 felett? Mert szamit a rugalmassag.

Benzines autom van. Miert valtok ugy, hogy 4000-6000 kozott maradjon a fordulat? Azert mert 50-100 mondjuk 7mp ha 4000 alatt elvaltok es 5 mp ha 6000 alatt nem valtok el -> rugalmasabb az auto szoval ponthogy szamit a rugalmassag szmomra, ezert valtok ugy, hogy lehetoleg 4-5000 kornyekere essen vissza....   :sorcerer:
Kb azt írtad le, PZS, amit Palaczk is említett, hogy nem fordulatszámok között kell őket összehasonlítani, hanem sebességek között. De ekkor megint sántít a dolog, mert a dízelnek a benzines ugyanabban a fokozatban ugyanarról a sebességről (pl. 60-120 között IV.-ben) nem ellenfél, a dízel biztosan jobban megy, de, ha ezt a benzinessel III.-ban csinálnánk, akkor már közel sem biztos, hogynem a benyás nyerne. Tehát, valóban megállja a helét az a gondolat, hogy a dízel bizonyos intervellumokon belül rugalmasabb, mint a benzines (igen, a hétköznapi használatban valóban), de egy ettől különböző tartományban a benzines az erősebb, ezáltal rugalmasabb. Mindkettőt tudni kell vezetni ahhoz, hogy a lehető legnagyobb gyorsulást tudjuk elérni velük, és mindkettőt MÁSHOGY kell ehhez vezetni.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Egyéb autók
« Válasz #7959 Dátum: 2011.09.07 15:24:08 »
::) ... Amiről te beszélsz, az a gyorsulás. A rugalmasságot alacsony-közepes fordulaton mérik, mérték. Akkor is már, amikor TD még egyáltalán nem létezett. Hogy tudd, mit várhatsz az autótól takarékos vezetési stílus mellett, amikor minél hamarabb felváltasz.
Rosszul fogalmazom meg, vagy mi  :hmmmm: ?

Kik?  :clap:

Jajj Gyerekek  :)

Diesel vagy benzines, örök dilemma. Úgy hasonlítsd össze, hogy azonos lökettérfogat, és azonos feltöltő, vagy a nélküli a 2 motor.
Innentől nincs kérdés. 2 liter szívó dieselt megeszi a 2 lityós benyás és a 2 liter tdi-t megkajolja pl egy 2 literes bubu.
Összehasonlíthatatlan, amiről beszéltek, azaz összehasonlítható, de értelmetlen. A diesel nyomatékos, a benzines pörgős.
Persze a traktor turbó nélkül elég karcsú....
Nekem is szívják a vérem a cégnél. 3 literes turbodiesel 3-as bömbi 186 veszedelmes lóval... Mondtam, hogy megkerülöm a fele akkora űrtartalmú szívó benzines bevásárlóautómmal.
Még  mosolyognak, de csúnya vége lesz.  :devil2:  
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7960 Dátum: 2011.09.07 15:27:02 »
Remelem erted mar, hogy mire megy ki a jatek. Bela Bacsi a rugalmassagot 2000es fordulaton meri en meg 5000es fordulaton. Azert valami hivatalos definiciot, szabvanyt ami kimondja, hogy rugalmassagot hol kell merni es ki hol meri mellekelhetnel...  :yawn:
Valami egész mást mellékelnék, nagy örömmel  :winkiss: ... És természetesen értem, hogy mire megy ki a játék. Ha pedig valóban érdekel (dehogy érdekel!), keress rá a neten.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7961 Dátum: 2011.09.07 15:27:42 »
Lizardnál a pont, mert rossz az alap gondolat.

Music pár napja kérdezte, hogy miért gyorsul jobban egy SEAT 1,9PDTDI 105LE-vel (és 50Nm többlettel), mint egy FIAT JTD 115LE-vel?

ERRE próbáljunk a beszélgetéssel visszatérni. Ez egy korrekt összehasonlítás, a benzin-dízel nem az! Csak 2 dízel autót lehet összehasonlítani, illetve 2 benzinest...  :surrender: :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7962 Dátum: 2011.09.07 15:29:16 »
Diesel vagy benzines, örök dilemma.
Szó sem volt eredetileg dízelről meg benzinesről. Teljesítményről meg nyomatékról volt szó, és arról, hogy ezeknek milyen hatása van egy autó menetteljesítményeire. Csak aztán elment afelé, hogy ki csinál hülyét kiből. Én meg egy darabig nem gondoltam bele, hogy olyasvalakivel állok le vitatkozni, aki anno közvéleménykutatást indított ellenem. Ez elég nagy hiba volt a részemről, úgyhogy abba is hagyom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7963 Dátum: 2011.09.07 15:30:25 »
Nekem is szívják a vérem a cégnél. 3 literes turbodiesel 3-as bömbi 186 veszedelmes lóval... Mondtam, hogy megkerülöm a fele akkora űrtartalmú szívó benzines bevásárlóautómmal.
Még  mosolyognak, de csúnya vége lesz.  :devil2:  
Nyomd be a REC gombot a kamerádon majd, és oszd meg velünk az eredményt, légyszi! Már előre izgulok, de tudom az eredményt... A kollégáid a cégnél naívak, de nem baj....  :clap: :clap: :clap:

SpeedingLizard!!!  :devil:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Egyéb autók
« Válasz #7964 Dátum: 2011.09.07 15:32:21 »
...miért gyorsul jobban egy SEAT 1,9PDTDI 105LE-vel (és 50Nm többlettel), mint egy FIAT JTD 115LE-vel?
ERRE próbáljunk a beszélgetéssel visszatérni. Ez egy korrekt összehasonlítás, a benzin-dízel nem az! Csak 2 dízel autót lehet összehasonlítani, illetve 2 benzinest...  :surrender: :whistling:
A max lóerő és max nyomaték pont elhanyagolható, ha ismerjük a nyomatékgörbét. A teljesítményadatnál csak az van megadva, hogy hány le és hány Nm max leadására képes. Az nincs, hogy milyen tartományban. Egy lapos de magasan végigszaladó nyomatékgörbe simán veri a hegyesen és magasabbra ívelő, de végén lefele kanyarodó nyomatékút.
Válasz a kérdésre: Me nem olasz  ::)
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)