Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4992929 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7935 Dátum: 2011.09.07 14:10:11 »
Ez meg az "ami a csövön kifér"  :) ...



(Nézzétek meg a pillanatnyi fogyasztást is közben, benzines tulajok  :yes: !)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7936 Dátum: 2011.09.07 14:16:55 »
Egyszer mentem musspici 2.0 tádé Ave-ja ellen a Corival 200 métert (első kakucsi talin). Az 1.3-asom tiltásig pörgött, kb. 2 métert vertem rá.
Viszont ő közölte, hogy még csak el se forgatta a dízelt. Na persze itt nagyon nem egyezett a köbcenti sem, 1300 vs 2000.  :D
Ha mondjuk az érdi emelkedőn (hogy ismerős pályát mondjak)  :) 100-nál, ötösben nyomtatok volna egy padlót, máshogy nézett volna ki a dolog  :yes:

Hogy közúton melyik számít jobban, egyéni preferencia kérdése. Nekem biztos a rugalmasság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7937 Dátum: 2011.09.07 14:20:30 »
1.4 stock d4d nek nem ellenfél az 1.4 benya.........
kérdezzetek meg más d4d-s usert is, Andris, Kgabe.........

azért mert 7 loval erösebb a benyás,  de a dizel javára ott van + 60 nm, ami nem kevés :whistling:
0-100-on nem fogsz nyerni a dízellel a benzines ellen, ha annak a sofőrje ugyanolyan jó. Sőt, valszeg még egy kicsit ki is kapsz. Ahol megeszed reggelire, az az a szitu, ha visszaváltás nélkül mindketten odaléptek neki. Ott tudod kihasználni a plusz nyomatékot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7938 Dátum: 2011.09.07 14:24:19 »
Rugalmassag forgalma relativ. Van akinek a dizel auto a rugalmas mert nem szereti porgetni es szamit a fogyasztas. Van aki ugy valt fel, hogy a fordulat 4-5000 fole essen vissza. Annak a nyomatekszegeny benzines auto lesz a rugalmas auto...  :hug:

Fogalmazhatnam ugy is, hogy adott tartomanyban a dizel rugalmas, adott tartomanyban meg a benzines...

Palaczk eseteben a rugalmassag az alacsony fordulatszamtartomanyban valo rugalmassagot jelenti...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7939 Dátum: 2011.09.07 14:25:44 »
Ha csak 0-100 közötti gyorsulást nézünk, akkor jobb lesz az vvt-i, de ha rugalmasságot, akkor esélye sincs a d4-d ellen... A benzines jóval tovább forog, jobbára ott kezd el igazán húzni, ahol a dízel kifullad és felváltasz. Ha 4000 alatti (benzines) fordulatszámról van szó a tesztben, akkor a dízel bármilyen fokozatba legyorsulja, 4000 felett, viszont ugyanaz, de inkább jobb lesz a benzines. És ne lasi chippes d4-d-jét vegyük bele az összehasonlításba.
Ezért nem fix fordulatszám-értékek között mérjük a rugalmasságot, hanem fix sebesség-értékek között. Nyilván ez az a használat során, ami számít, és nem az, hogy közben mennyit forog a motor.

A kérdés tehát az: ha én 60-nál elkezdem előzni Zénókát az országúton  :) , és négyesben nyomok neki egy padlót, mi történik.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7940 Dátum: 2011.09.07 14:27:08 »
0-100-on nem fogsz nyerni a dízellel a benzines ellen, ha annak a sofőrje ugyanolyan jó. Sőt, valszeg még egy kicsit ki is kapsz. Ahol megeszed reggelire, az az a szitu, ha visszaváltás nélkül mindketten odaléptek neki. Ott tudod kihasználni a plusz nyomatékot.

Ez a pont az a szitu ami valojaban nem letezik, mert ha a benzines auto tulaja "versenyezni" akar, akkor vissza fog valtani...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #7941 Dátum: 2011.09.07 14:28:11 »
Ha mondjuk az érdi emelkedőn (hogy ismerős pályát mondjak)  :) 100-nál, ötösben nyomtatok volna egy padlót, máshogy nézett volna ki a dolog  :yes:
Sztem a Cori ott leköhögött volna és dö-dö-dö-dö... ilyen hanggal "gyorsult" volna. A tádé meg addigra Martonnál járna... :ph34r: :D
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7942 Dátum: 2011.09.07 14:28:50 »
Rugalmassag forgalma relativ. Van akinek a dizel auto a rugalmas mert nem szereti porgetni es szamit a fogyasztas. Van aki ugy valt fel, hogy a fordulat 4-5000 fole essen vissza. Annak a nyomatekszegeny benzines auto lesz a rugalmas auto...  :hug:

Fogalmazhatnam ugy is, hogy adott tartomanyban a dizel rugalmas, adott tartomanyban meg a benzines...

Palaczk eseteben a rugalmassag az alacsony fordulatszamtartomanyban valo rugalmassagot jelenti...
Bocsánat, de nem  :) ... Mint ahogy a 0-100 sem relatív, a rugalmasság sem az. A rugalmasság arra ad választ, hogy hogy húz az autó alacsony/közepes fordulaton. Nem az én esetemben, hanem minden esetben.

Úgy lehetne ehelyett mondani, hogy aki úgy vált fel, hogy a fordulat 4-5000 fölé essen vissza, annak nem számít a rugalmasság - annak a maximális gyorsulás számít, és ezáltal a maximális teljesítmény. Aki pedig úgy szeret vezetni, mint én, annak a rugalmasság számít, és a nyomaték.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7943 Dátum: 2011.09.07 14:30:26 »
0-100-on nem fogsz nyerni a dízellel a benzines ellen, ha annak a sofőrje ugyanolyan jó. Sőt, valszeg még egy kicsit ki is kapsz. Ahol megeszed reggelire, az az a szitu, ha visszaváltás nélkül mindketten odaléptek neki. Ott tudod kihasználni a plusz nyomatékot.
Ez a pont az a szitu ami valojaban nem letezik, mert ha a benzines auto tulaja "versenyezni" akar, akkor vissza fog valtani...
És ki beszélt versenyzésről  :) ? Általános használatról van szó. Ezért is írtam mindig, hogy a versenypályán nem igazán számít a rugalmasság. A közúton annál inkább.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7944 Dátum: 2011.09.07 14:32:00 »
1.4 benyás  2esben leforogja a 100at?
vagy kéri a 3adikat?
Sztem tutira 3-asban megy 100-at. Még az 1.6-os Carina sem tudja kettesben a 100-at, pedig annak hosszabb a váltója.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7945 Dátum: 2011.09.07 14:34:33 »
Az ignis-ünk 1 esben 50km/h 2 esben pontosan 100Km/h 3 asben 140Km/h 4esbe már nem tudja kiforogni a tiltást.
Mármint óra szerint, ugye? Mert akkor az nem valós 100 kettesben, hanem kevesebb. Ez volt a gond a Carinával is - óra szerint 105 felelt meg nála a valós 100-nak, viszont 102-nél leszabályozott kettesben. Persze hülyítésre jó lett volna, ha eszerint mérek  :D ... De az nem lett volna valós adat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re: Egyéb autók
« Válasz #7946 Dátum: 2011.09.07 14:39:28 »
0-100-on nem fogsz nyerni a dízellel a benzines ellen, ha annak a sofőrje ugyanolyan jó. Sőt, valszeg még egy kicsit ki is kapsz. Ahol megeszed reggelire, az az a szitu, ha visszaváltás nélkül mindketten odaléptek neki. Ott tudod kihasználni a plusz nyomatékot.
Ez a pont az a szitu ami valojaban nem letezik, mert ha a benzines auto tulaja "versenyezni" akar, akkor vissza fog valtani...
És ki beszélt versenyzésről  :) ? Általános használatról van szó. Ezért is írtam mindig, hogy a versenypályán nem igazán számít a rugalmasság. A közúton annál inkább.

ezért is mondom én mindig, amikor időről időre beindul ez a hülye vita, hogy automata váltóval kell kocsit venni és nincs gond a rugalmassággal többet  :lol:

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7947 Dátum: 2011.09.07 14:41:23 »
0-100-on nem fogsz nyerni a dízellel a benzines ellen, ha annak a sofőrje ugyanolyan jó. Sőt, valszeg még egy kicsit ki is kapsz. Ahol megeszed reggelire, az az a szitu, ha visszaváltás nélkül mindketten odaléptek neki. Ott tudod kihasználni a plusz nyomatékot.
Ez a pont az a szitu ami valojaban nem letezik, mert ha a benzines auto tulaja "versenyezni" akar, akkor vissza fog valtani...
És ki beszélt versenyzésről  :) ? Általános használatról van szó. Ezért is írtam mindig, hogy a versenypályán nem igazán számít a rugalmasság. A közúton annál inkább.
Senki nem beszelt itt versenyzesrol, ezert raktam "" jelek koze. Vagy ossze szeretnek merni melyik gyorsul jobban es ekkor a benzines tulaj visszavalt. Altalanos hasznalatban meg a dizel tulaj kihasznalja a nyomatekot es nem valt vissza, a benzies meg visszavalt es ugy eloz vagy gyorsit...  :flowers: Az alatalad felvazolt eset nem letezik, mert ha latom, hogy meg akarnak enni reggelire akkor visszavaltok meg utcan is (es minden ep eszu ember aki kiall egy dizel ellen, aki meg nem valt vissza az ugysem nyomja le jobban a gazpedalt innentol meg nem lehet osszemerni  :hug:). Maximum akkor jon elo, ha ossze szeretnenk merni adott sebessegi fokozatban lepadlozva melyik gyorsul jobban de ez nem altalanos eset es ilyet nem latsz az utcan csak akkor ha a ket fel elore megegyezik a jatekszabalyokban...  :winkiss:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7948 Dátum: 2011.09.07 14:42:09 »
'95-ös német Auto Katalog szerint: Corolla 1.4 VVTi 0-100 12.0 mp, Corolla 1.4 D-4D 0-100 13.3 mp. pzs adatai jók voltak  :yes: . Azt meg tudjuk a gyakorlatból, hogy a Toyota jellemzően óvatosan adja meg az adatokat - a benzinessel meg lehet csinálni a 100-at 11 körül, a dízellel 12 körül. Az nem kérdés, hogy ha "ugyanaz az ember vezeti mindkét autót", akkor a benzines 0-100-on legyorsulja a dízelt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7949 Dátum: 2011.09.07 14:47:03 »
Senki nem beszelt itt versenyzesrol, ezert raktam "" jelek koze. Vagy ossze szeretnek merni melyik gyorsul jobban es ekkor a benzines tulaj visszavalt. Altalanos hasznalatban meg a dizel tulaj kihasznalja a nyomatekot es nem valt vissza, a benzies meg visszavalt es ugy eloz vagy gyorsit...  :flowers: Az alatalad felvazolt eset nem letezik, mert ha latom, hogy meg akarnak enni reggelire akkor visszavaltok meg utcan is (es minden ep eszu ember aki kiall egy dizel ellen, aki meg nem valt vissza az ugysem nyomja le jobban a gazpedalt innentol meg nem lehet osszemerni  :hug:). Maximum akkor jon elo, ha ossze szeretnenk merni adott sebessegi fokozatban lepadlozva melyik gyorsul jobban de ez nem altalanos eset es ilyet nem latsz az utcan csak akkor ha a ket fel elore megegyezik a jatekszabalyokban...  :winkiss:
De ne gondolkodj már 2 sofőr egymás elleni "harcában" ... Autókat hasonlítottam össze, szituációkban. Nem azért hogy kiderüljön, mi van ha a 2 sofőr versenyezni akar. Hanem azért, hogy kiderüljön, mi van, ha én így vagy úgy használom egyik vagy másik autót. A "megeszi reggelire" megfogalmazás csak a különbséget akarta érzékelteni  :flowers:

Amúgy pl. jelentősebb emelkedőn hiába gangolsz vissza a kis köbcentis benzinessel a lóerőre azonos (!) turbódízel ellen... Ott fog hagyni. Próbáltam  ::) ... Konkrétan 1.6-os Carinával egy első generációs Octavia TDI ellen (nix chiptuning, full széria). Otthagyott, mint a borravalót  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )