Toyotabol a Yaris sztem minden szempontbol a legjobb valasztas tanulo autonak. Abbol is talan az 1.3as mert azt nem kell annyira porgetni
Tobb indok is szol mellette:
- az elso generacio elso darabjait meg Japanban gyartottak (volt mar sok vita azon, hogy igazabol nincs kulonbseg a francia meg a japan gyartasu Yaris kozott. Sztem van, de mindenkinek lehet szemelyes velemenye, tapasztalata
)
- nagyon magas az ulespozicio a tobbi autohoz kepest es az mindenkeppen elony egy tanulo vezeto szamara
- szervizelese talan a legolcsobb a felsoroltak kozul
- kis meretenek koszonhetoen lehet "erezni" az autot. Ignisen tanultam. Az sem egy nagy testu auto, de eg es fold a kulonbseg a ketto kozott. Azt honapok alatt nem sikerult megszoknom. A Yaris-t par nap alatt sikerult... Meg azt is megkockaztatom, hogy erzetre nagyobb a beltere. Szamomra mindenkeppen kenyelmesebbnek tunik
A 3 ajtost zard ki mar elso korben. Nem lenne kenyelmes tanulo autonak (biztonsagi ov tul hatul van; ha esetleg tobb tanulo is tartozkodik az autoban kenyelmetlen ki es beszallas; eleg nagy az ajto merete, sulya). Mi csak ketten vagyunk, de meg igy is sokszor tapasztaljuk hatranyat. Persze sokkal jobban nez ki (sztem...) mint az 5 ajtos, de egy tanulo autonal inkabb a praktikussag a lenyeg.
Egyebkent ha nincs fenntartasod a suzukival szemben, akkor tanulo autonak sztem az is megfelelne. Koltseghatekonysagi szempontbol mindenkeppen. Termeszetesen mas ketegoria, de alapbol fele annyibol megvenned mint a Yaris-t, fogyasztasa sem lenne tobb (apam 2001es 1.3as 16 szelepes swift sedanjaval 5nel tobbet nem nagyon lehet megetetni). Alkatresz szinte ingyen van hozza (Kopo alkatreszeket, pl. kuplungot eleg surun kell cserelni egy tanulo autonal. Ha meg torik (ami gyakran elofordulhat) akkor is olcsobb es biztositott az alkatresz utanpotlas). A karosszeria pihe konnyu, ugyhogy a 86 lo meg talan sok is neki. Egy jobban felszerelt valtozatban talalni szervo kormanyt, klimat, 2 legzsakot, elektromos ablakemelot, el. tukroket (tanulo autonal eleg hulyen venne ki magat, ha minden tanulo eseteben az oktatonak kene beallitani a tanulo iegenye szerint a jobb oldalit
). Azt mindenki tudja, hogy motorikusan megbizhato (a vilag vegere is elvisz gond nelkul). Igazabol csak 2 dolgot tudok kifogasolni benne: nagyon alacsony ulespozicio es a feke nem tul hatekony (legalabbis a sedannak, ami azt hiszem legalabb 100 kiloval nehezebb) nagy temponal (azzal szoktam viccelodni, hogy csak lassul, nem all meg
. De egy tanulo vezeto ugysem kerul olyan helyzetbe, hogy 110rol kelljen veszfekeznie, 40-50es temponal pedig megfelelonek mondhato). Anyagialag szerintem egy jo allapotban levo 5 ajtos full extras swift-el jarnal a legjobban. Nekem is vannak fenntartasaim vele szemben es sajat hasznalara nem valasztanam, de a Te esetedben a koltseghatekonysag eleg fontos szempont. Tanulo autot sokkal tobbet kell szervizelni es ha 100 km-en 1 liter benzint meg tudsz sporolni, csak naponta tobb 100 forint marad meg a zsebedben.