Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4996836 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #225 Dátum: 2009.12.31 02:33:43 »
Alljal be csak egy napra az Opel mernokei koze, akkor majd megtanulod, hogy ez nem igy megy. Eleve nem olyan egyszeru a dolog, amikor a design reszlegrol adnak egy rajzot, es kozlik, hogy csinald meg autonak. Es ha most veletlenul az jonne, hogy de masnak sikerul, akkor nem, masnak sem sikerul. Ilyen aranyokkal, mint az Astra, mas sem tud jobbat, sot!
Ez nem indokolja a hatalmas tömeget, a rossz helykihasználást meg végképp nem. Az Astra tengelytávja 2685 mm, a Golfé 2578. Belül mégis az utóbbi a nagyobb, miközben a csomagtere is alig kisebb (350 vs. 370 liter).

Nem mondtam, hogy rossz autó, sem azt, hogy csúnya  :) ... De ezt a részét elszabták. Persze ha ennek ellenére venni fogják, akkor végül is mindegy  ::) ... De attól ez még (ebből a szempontból) nem egy jól sikerült konstrukció.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #226 Dátum: 2009.12.31 02:38:03 »
Ez nem indokolja a hatalmas tömeget, a rossz helykihasználást meg végképp nem. Az Astra tengelytávja 2685 mm, a Golfé 2578. Belül mégis az utóbbi a nagyobb, miközben a csomagtere is alig kisebb (350 vs. 370 liter).

Nem mondtam, hogy rossz autó, sem azt, hogy csúnya  :) ... De ezt a részét elszabták. Persze ha ennek ellenére venni fogják, akkor végül is mindegy  ::) ... De attól ez még (ebből a szempontból) nem egy jól sikerült konstrukció.

Nem is volt szo tengelytavrol. Alakrol, formarol, designrol beszeltem. Meg csak azt sem mondtam, hogy jo auto, sem azt hogy szep. Aranyokrol van itt szo.  :) Design, egeszen mas dolog mint az, hogy hany diszno fer a csomagtartoba. Annak a mernoknek akinek ezt a designt tovabbitjak nem sok valasztasa marad.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #227 Dátum: 2009.12.31 02:50:08 »
Nem is volt szo tengelytavrol. Alakrol, formarol, designrol beszeltem. Meg csak azt sem mondtam, hogy jo auto, sem azt hogy szep. Aranyokrol van itt szo.  :) Design, egeszen mas dolog mint az, hogy hany diszno fer a csomagtartoba. Annak a mernoknek akinek ezt a designt tovabbitjak nem sok valasztasa marad.
Én meg tömegről beszéltem, és helykihasználásról. De akkor magyarázd meg: ez a forma, ez a design, ezek az arányok miért is predesztinálják a magas tömeget és a rossz helykihasználást?

Egyébként mindegy; nekem nem tetszik, hogy egy ötajtós kompakt autó közel 1.6 tonna, közel 4.5 méter hosszú, és (hogy behozzak egy új tényezőt is) közepesen motorizált dízel létére alapban 225-ös, 17 collos kerekeken gurul. Ez az egész tendencia egyáltalán nem tetszik. Cserébe legalább lenne tágas; de még csak nem is az.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #228 Dátum: 2009.12.31 03:01:29 »
Én meg tömegről beszéltem, és helykihasználásról. De akkor magyarázd meg: ez a forma, ez a design, ezek az arányok miért is predesztinálják a magas tömeget és a rossz helykihasználást?

Egyébként mindegy; nekem nem tetszik, hogy egy ötajtós kompakt autó közel 1.6 tonna, közel 4.5 méter hosszú, és (hogy behozzak egy új tényezőt is) közepesen motorizált dízel létére alapban 225-ös, 17 collos kerekeken gurul. Ez az egész tendencia egyáltalán nem tetszik. Cserébe legalább lenne tágas; de még csak nem is az.

Mindezek ellenere, es annak is, hogy nekem sem tetszik, veszik majd mint a cukrot. Nincs ketseg.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #229 Dátum: 2009.12.31 09:05:19 »
1586 kiló az új Astra, a 125 lovas 1.7-es dízellel, Cosmo felszereltséggel  :eek: ... Megengedett legnagyobb tömege 2020 kiló  :pinch:

A 442 centis óriáskompakt hátsó lábtere: 545-820 mm; a Golf VI-osé (420 centi) 620-870 mm... Golf 1.6 TDI (hirtelen erről találtam adatot) saját tömege: 1400 kiló (nem mintha ez kevés lenne).

Ezt az Astrát úgy mégis kb. hogyan sikerült így megkonstruálniuk?! Számomra ez nem más, mint elégtelen mérnöki munka! Az autó bazi nagy és rohadt nehéz, miközben a helykihasználása is xar... Szép, mondhatom.

A II-es Prius 445 cm hosszú, 270 cm-es tengelytávval, saját tömege 1300kg (ok, pl. alu a motorháztető meg a hátsó ajtó, de a hibrid rendszer meg plusz tömeg). Bár még nem ültem egyik említett kocsiban sem, de a hátsó fejteret kivéve bármelyikkel minimum partiban van belméretre, a csomagtere meg tuti a legnagyobb. Meg lehet ezt csinálni, nem igaz, hogy nem.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #230 Dátum: 2009.12.31 09:34:59 »
Annyi, mint egy Avensis WG T27 2.0 D-4D (1520-1580kg felszereltségtől függően). Az enyém, meg csak 1400 kg   :tt2:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #231 Dátum: 2009.12.31 10:00:28 »
1586 kiló az új Astra, a 125 lovas 1.7-es dízellel, Cosmo felszereltséggel  :eek: ... Megengedett legnagyobb tömege 2020 kiló  :pinch:

A 442 centis óriáskompakt hátsó lábtere: 545-820 mm; a Golf VI-osé (420 centi) 620-870 mm... Golf 1.6 TDI (hirtelen erről találtam adatot) saját tömege: 1400 kiló (nem mintha ez kevés lenne).

Ezt az Astrát úgy mégis kb. hogyan sikerült így megkonstruálniuk?! Számomra ez nem más, mint elégtelen mérnöki munka! Az autó bazi nagy és rohadt nehéz, miközben a helykihasználása is xar... Szép, mondhatom.
Nem véletlenül panaszkodnak a tesztelők, hogy még az 1,4es turbómotorral sem az igazi, kell az 1,6 180 ló, hogy tisztességesen menjen...De ez tényleg gáz, hogy egy alsóközepes autó megengedett tömeget 2 tonna fölött legyen.  :ph34r: Anno Emlékeszem teljesen hihetetlen volt, hogy a w123as Mercink öntömege 1300 kiló volt.
« Utoljára szerkesztve: 2009.12.31 10:02:39 írta Kgabe »
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #232 Dátum: 2009.12.31 10:03:45 »
Amúgy tényleg nem értem, hogy miért nem lehet mondjuk a Mazda példáját követve haladni a korral? Jobban felszerelt, biztonságosabb, könnyebb...Ha nekik megy, sztem más is meg tudná csinálni, nem?
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #233 Dátum: 2009.12.31 14:25:47 »
Mindezek ellenere, es annak is, hogy nekem sem tetszik, veszik majd mint a cukrot. Nincs ketseg.
Éppenséggel remélem is, hogy veszik majd; ráférne az Opelre, nagyon kéne nekik most a siker. Bízom benne, hogy bejön!

De ez megint olyan, hogy aligha vennék kevésbé, ha mondjuk "csak" akkor lenne, mint az előd - aminek meglenne az a pozitív mellékhatása, hogy nem menne rosszabbul, nem kajálna többet stb... Mert most tényleg az van, hogy a tesztelők erre az 1.7 125 lovas dízelre is írták, hogy küzd az autó tömegével, sűrűn kell váltogatni, épp hogy elég bele. És azért ez tényleg gáz, amikor egy kompakt autóba egy ekkora, ilyen teljesítményű motor már épp hogy elég.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #234 Dátum: 2009.12.31 14:48:34 »
Mert most tényleg az van, hogy a tesztelők erre az 1.7 125 lovas dízelre is írták, hogy küzd az autó tömegével, sűrűn kell váltogatni, épp hogy elég bele. És azért ez tényleg gáz, amikor egy kompakt autóba egy ekkora, ilyen teljesítményű motor már épp hogy elég.

Nincs vita, ez igy van.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #235 Dátum: 2009.12.31 14:50:43 »
1586 kiló az új Astra, a 125 lovas 1.7-es dízellel... Szép, mondhatom.

Egyetértek, forma ide vagy oda, egy középkategóriásnak is becsületére válna ez a tömeg. Egy Accord dízel ennyi (az előző meg kevesebb), pedig azokban fél literrel nagyobb a blokk, bonyolultabb a futómű, nagyobb a kasztni, stb.

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #236 Dátum: 2009.12.31 14:53:18 »
Miert a g astra 1.2 mocival nem ugyanilyen volt?? Opeleknel ez van...

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #237 Dátum: 2009.12.31 15:01:33 »
Az 1.2-es G Astra egy korrekt autó volt gyenge motorral. A J meg úgy tűnik, egy baromi nagy dög, amibe - költői túlzással - nem lehet elég nagy motort szerelni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #238 Dátum: 2010.01.01 08:25:06 »
Miert a g astra 1.2 mocival nem ugyanilyen volt?? Opeleknel ez van...
Ez milyen általánosítás már  :) ? Az, hogy beleraktak egy kissé gyenge alapmotort, egy dolog. Ettől még a G-Astra egy normális méretű, normális tömegű, és az esetek nagy többségében megfelelően motorizált autója volt a kategóriájának. De a többi Opelnél sem jellemző tulajdonság az alulmotorizáltság. Persze vannak rá példák (Corsa B 45 LE, Corsa D 1.0 stb.) - de ilyen van más márkáknál is.

Nekem a túl gyenge motorról amúgy mindig a (gömbölyű) Audi 80 1.6 dízel (54 LE) ugrik be. Na, AZ tényleg félelmetes egy vándordűne. Szerintem úgy kb. egy fecskefarkú Merci 190 D-ből kellene átülni, hogy ne érezze az ember gyengének  :sorcerer:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #239 Dátum: 2010.01.01 08:29:44 »
Az 1.2-es G Astra egy korrekt autó volt gyenge motorral.
Vezettem ilyet, uncsitesómnak volt... Talán amiatt, mert úgy ültem bele, hogy na ez aztán húúú de gyenge lesz - de tény, hogy pozitív meglepetés volt. Megy. Persze nem présel az ülésbe vagy ilyesmi, de frankón nincs az az érzésed, hogy Jézusom, ezt a motort nem lett volna szabad beletenni... Ha valaki nem használja folyton 5 személlyel tele csomagtartóval, és/vagy nem akar pályán 150-es átlagot futni, akkor nem vészes. Nem alulmotorizált.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )