Ha már itt tartunk, én '95-ben vizsgáztam egy Citroen BX-en.
Egy kicsit hadd kanyarodjak vissza, az 1.2-es Corsához (45LE). Szvsz csak és kizárólag nézőpont ill. használati mód kérdése, hogy elég-e ebbe a kaszniba ez a motor. Amikor az ember már kinőtt abból a korból, hogy kizárólag 150-nel tudjon közlekedni és mindenhova Ő akarjon elsőnek odaérni, akkor simán el lehet közlekedni egy ilyen teljesítményű autóval is. Városon belülre teljesen vállalható ez a motor. Ha hiszitek, ha nem még ezzel a géppel is el tudok lépni a sortól egy-egy lámpánál, mert hiába vannak körülöttem jobb, nagyobb autók, ha a sofőr "alszik". 50km/h után meg már mindegy. Mostanában jobbára már csak röhögök azokon, akik kényszeresem megelőznek, aztán a következő lámpánál meg megint elé kerülök, mert ő bealszik.
Már arra is volt példa, hogy a 6-os úton sort előzzek vele, mert a többiek nem akartak 60-nál gyorsabban menni.
Persze ezt a műveletet, ezzel a kocsival jóval körültekintőbben kellett véghez vinni, mint anno az Avéval.
Szal csak azt akarom mondani, hogy spec. nekem, melóba járáshoz tökéletes, elég. Néha lemegyek vele D.földvárra, elég.(kényelmes 100-110-et autózva). Nagyobb autóba (Astra) már én is gyengének mondanám, de egy Corsába megfelelő.
Ha pedig ismételten abba a helyzetbe kerülnék, hogy rendszeresen kellene sok száz kilométereket autóznom, akkor nem is kérdéses a minimum 2.0 dízel, de a tapasztalataim alapján már inkább 2.5 felé tendálnék.