Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4950875 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #240 Dátum: 2010.01.01 10:56:14 »
...Nekem a túl gyenge motorról amúgy mindig a (gömbölyű) Audi 80 1.6 dízel (54 LE) ugrik be. Na, AZ tényleg félelmetes egy vándordűne....
[rohog] [rohog] [rohog]
Volt még egy 1.7 (? asszem) szívó dízel Vectra is hasonló versenyzői képességekkel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #241 Dátum: 2010.01.01 11:21:12 »
Akkoriban a legtöbb gyártó tartott a programjában hasonló csigát... Bár azért voltak különbségek, mert pl. a Toyota esetében a második generációs Carina II kétliteres dízele a maga 75 (vagy mennyi) lóerejével nem is volt annyira lomha.

Az igazi gepárdok: VW Passat 1.6 d 54 LE, a már említett Audi 80, Opel Vectra 1.7 d 57 LE.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #242 Dátum: 2010.01.01 11:26:53 »
Hát nemtudom... nekünk van a családban g astra 1.4 és szoktam is használni.... ha szénné pörgetd akkor hajlandó menni..pedig 90lovas... ha nem lépsz neki oda akkor meg egy lomha dög... én nem raktam volna bele 1.6nál kisebb mocit az tuti, sztem egy ekkora kasztnival csak erölködik... és részemről az 1.2is egy rossz viccc. el nem tudom képzelni hogy ki az aki ilyet megvesz....és még a fogyasztása sem valami tündöklő....

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #243 Dátum: 2010.01.01 11:28:32 »
5 évig nyúztam akkor egy '91-es 1.9D 205 Peu-t. Az már kellemesen használható volt (230e km-rel vettem, 390e-rel adtam el, semmi problémám nem volt vele)

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #244 Dátum: 2010.01.01 11:29:17 »
Kadettem 1598 cm3 és 54 ló volt. Igaz, az önsúlya 950-960 kg, tehát nem annyira lomha. Nem volt gyorsvonat, de tanulóautónak tökéletes. :wub:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #245 Dátum: 2010.01.01 11:33:14 »
Ha már régi dízel: utánanéztem némelyikük fogyasztásának a Spritmonitoron, amelyekről adott esetben akár el is tudnám képzelni, hogy oktassak vele...

Hát kéremszépen, a VW Golf II az 1.6-os szívódízellel azért mai viszonylatban is igencsak takarékos: átlag 5.19 liter  :yes: !

VW Golf III 1.9 TDI (a régi, a megbízható, nem-PD 90 lovas): 5.33 liter.

VW Passat ('93-'96 között gyártott széria, a malacorrú faceliftje) ugyanezzel a motorral: 5.61 liter.

Mercedes 190 D: 6.58 liter; 190 D 2.5: 7.36 liter.

Mercedes W124 200 D: 7.19 liter; 250 D: 7.37 liter. (Nem semmi, hogy csak ennyivel eszik többet a plusz egy hengeres, 72-75 helyett 90-95 lóerős motor! Na ja, jóval kevésbé kell taposni, mint a kicsit. De az is érdekes, hogy az ugyanilyen motoros 190-eshez képest nem eszik többet!)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #246 Dátum: 2010.01.01 11:36:07 »
Ha már érdekesség, Kadett 1.6D fogyik (alig van, én 6 literrel jártam anno, hát lett volna még benne potenciál :sorcerer:).
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #247 Dátum: 2010.01.01 11:36:50 »
Hát nemtudom... nekünk van a családban g astra 1.4 és szoktam is használni.... ha szénné pörgetd akkor hajlandó menni..pedig 90lovas... ha nem lépsz neki oda akkor meg egy lomha dög... én nem raktam volna bele 1.6nál kisebb mocit az tuti, sztem egy ekkora kasztnival csak erölködik... és részemről az 1.2is egy rossz viccc. el nem tudom képzelni hogy ki az aki ilyet megvesz....és még a fogyasztása sem valami tündöklő....
Hozzászoktál az Avensis teljesítményéhez. De azért nem árt, ha az ember tud viszonyítani ;) ... Én is vezettem, pont most ősszel, többszáz km-en egy ilyen 90 lovas 1.4-es G-Astrát. Kompakt benzines viszonylatban átlagosan motorizált autó; nem több, de nem is kevesebb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #248 Dátum: 2010.01.01 11:40:53 »
5 évig nyúztam akkor egy '91-es 1.9D 205 Peu-t. Az már kellemesen használható volt (230e km-rel vettem, 390e-rel adtam el, semmi problémám nem volt vele)
A 205-ös PUG ezzel a szívódízellel egész megbízható autó, maximum némi elektromos gondok lehetnek vele, de ez sem akkora para, mivel nem bonyolult az elektromos rendszere. És ezzel a motorral teljesen megfelelő a teljesítménye. Azt a kis könnyű kasztnit szépen viszi; sokkal nagyobb autókba (pl. 405-ös) is beletették ezt a motort.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #249 Dátum: 2010.01.01 11:41:34 »
90 lovas 1.4-es G-Astrát. Kompakt benzines viszonylatban átlagosan motorizált autó; nem több, de nem is kevesebb.
Jah hát igen.. talán nem kevesebb de nem is több... viszont az 1.2 az már elég komolyan alulmotorizált...még egy corsat sem vennék 1.2vel...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #250 Dátum: 2010.01.01 11:47:46 »
Kadettem 1598 cm3 és 54 ló volt. Igaz, az önsúlya 950-960 kg, tehát nem annyira lomha. Nem volt gyorsvonat, de tanulóautónak tökéletes. :wub:
Uncsitesómnak volt szintén 54 lovas 1.6-os dízel Golf II-ese (az volt az első kocsija). Vezettem anno; gyorsvonatnak nem gyorsvonat, de nem is az a "mennyééé máááááááá" feeling  :) ...

Csak hát nincs belőle klímás; és szervókormányos is csak nagyon mutatóba. Pedig egyébként tényleg megfelelne oktatásra, de klíma & szervó nélküli autót nem akarok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #251 Dátum: 2010.01.01 11:50:14 »
90 lovas 1.4-es G-Astrát. Kompakt benzines viszonylatban átlagosan motorizált autó; nem több, de nem is kevesebb.
Jah hát igen.. talán nem kevesebb de nem is több... viszont az 1.2 az már elég komolyan alulmotorizált...még egy corsat sem vennék 1.2vel...
Pedig pl. a C-Corsába a benzinesek közül pont hogy az 1.2-es a legésszerűbb, legjobb kompromisszum. Teljesen elég bele a maga 75 lóerejével.

G-Astra ezzel a motorral nekem sem kéne. De, mondom, azért azt sem úgy kell elképzelni, mint valami katasztrófát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #252 Dátum: 2010.01.01 11:51:13 »
Ha már érdekesség, Kadett 1.6D fogyik (alig van, én 6 literrel jártam anno, hát lett volna még benne potenciál :sorcerer:).
Hogy kihaltak  ::) ... Mondjuk, vmiért eleve jóval kevesebb fogyott belőle, mint pl. az említett Golf II dízelből.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #253 Dátum: 2010.01.01 11:51:34 »
Ha már régi dízel: utánanéztem némelyikük fogyasztásának a Spritmonitoron, amelyekről adott esetben akár el is tudnám képzelni, hogy oktassak vele...

Hát kéremszépen, a VW Golf II az 1.6-os szívódízellel azért mai viszonylatban is igencsak takarékos: átlag 5.19 liter  :yes: !

VW Golf III 1.9 TDI (a régi, a megbízható, nem-PD 90 lovas): 5.33 liter.

VW Passat ('93-'96 között gyártott széria, a malacorrú faceliftje) ugyanezzel a motorral: 5.61 liter.

Mercedes 190 D: 6.58 liter; 190 D 2.5: 7.36 liter.

Mercedes W124 200 D: 7.19 liter; 250 D: 7.37 liter. (Nem semmi, hogy csak ennyivel eszik többet a plusz egy hengeres, 72-75 helyett 90-95 lóerős motor! Na ja, jóval kevésbé kell taposni, mint a kicsit. De az is érdekes, hogy az ugyanilyen motoros 190-eshez képest nem eszik többet!)

Ezek az autok mar nem mai darabok. Gondolom az is szempont, hogy szimpatikus legyen a tanulo jeloltek szamara. Ha ezt is nezzuk, akkor egy ujabb (2000 kornyeki) Corolla vagy Yaris (persze olyan ami meg eppen belefer a keretbe) lehet, hogy jobb valasztas lenne. Mondjuk en is a fiatalabb korosztalyt kepviselem es nekem szimpatikusak a felsorolt autok. Viszont biztos vagyok benne, hogy a nagy tobbseg (foleg holgyek...lasd. Leszilaci Celica-ja, ami sztem egyebkent gyonoru  :yes:) nem a 15-20 eves kategoriat valasztana...

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #254 Dátum: 2010.01.01 11:54:03 »
G-Astra ezzel a motorral nekem sem kéne. De, mondom, azért azt sem úgy kell elképzelni, mint valami katasztrófát.

hát akkor legyen az az újévi fogaladalmam hogy megpróbálom elfogadni az 1.2 astrák puszta létét :D