Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5009613 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #300 Dátum: 2010.01.02 16:45:03 »

Neked most milyen is van? :1eye:


Nagy, kék, rengeteg lóerővel és sofőr vezeti.   :tt2:  [rohog] [rohog][rohog]

TSityu

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #301 Dátum: 2010.01.02 16:47:21 »
Vagyis felesleges. Volt már az én autómban is kb. 100 belőle. De aztán felnőttem... :)


Örülök, hogy megtaláltad a számodra ideális autót, de azért más járhat erősebbel?  ;)

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #302 Dátum: 2010.01.02 16:54:12 »
Örülök, hogy megtaláltad a számodra ideális autót, de azért más járhat erősebbel?  ;)

Felőlem aztán. Nem vagyok hittérítő... :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #303 Dátum: 2010.01.02 16:54:48 »
Vagyis felesleges. Volt már az én autómban is kb. 100 belőle. De aztán felnőttem... :)


Örülök, hogy megtaláltad a számodra ideális autót, de azért más járhat erősebbel?  ;)

Nem :D  Az veszélyes :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #304 Dátum: 2010.01.02 17:26:01 »
Azon nincs mit ragozni, hogy ha az előzés túl sokáig tart, az veszélyes. Persze ez is relatív, mert mi az, hogy "túl sok"... Hát, én valahol ott húznám meg a jelenlegi jellemző forgalmi helyzetekre is elégséges motorizáció határát, amit ugyanez a Corsa az 1.4 60 lovas motorjával tud. Az ennél gyengébb motorizáció igazából csak városban jó; azon kívül már elég sok kompromisszumot, vagy-vagy jellegű döntéseket igényel a sofőrtől.

Egyetértek veled, viszont ennek tükrében utólag fura az a vita, amit régebben az elegendő illetve felesleges teljesítményről illetve kg/LE arányról folytattunk. :flowers:
Az adóról? Meg hogy én mit húznék meg a luxus határaként? Hát, az egy kicsit más, mint amiről itt most szó volt  ;) ... Itt most az volt a kérdés, hogy mi az, ami elégséges. Ettől még, ha van több tartalék, az nem árt. Sőt. Persze nyilván van egy felső határ, ami fölött a további többlet teljesítmény már valóban az esetek 99.99 %-ában felesleges, a normál hétköznapi forgalomban gyakorlatilag kihasználhatatlan. De az is értelemszerű, hogy eközött és az elégséges között van egy meglehetősen széles sáv.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #305 Dátum: 2010.01.02 17:29:56 »
Vagyis felesleges. Volt már az én autómban is kb. 100 belőle. De aztán felnőttem... :)
Kötve hiszem, hogy az a felnőttség mércéje, hogy az ember megelégszik egy alacsonyabb teljesítményű autóval  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #306 Dátum: 2010.01.02 17:41:24 »
Kötve hiszem, hogy az a felnőttség mércéje, hogy az ember megelégszik egy alacsonyabb teljesítményű autóval  :)

Az nem, de az igen, hogy feleslegesen nem dobja ki a család pénzét jóval magasabb fogyasztásra, karbantartásra, teljesítményadóra. :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #307 Dátum: 2010.01.02 18:17:46 »
Az nem, de az igen, hogy feleslegesen nem dobja ki a család pénzét jóval magasabb fogyasztásra, karbantartásra, teljesítményadóra. :)
Nyilván; csak nem erről volt szó  :)

Különben ez is egy gyakorlatilag definiálhatatlan dolog, hogy kinek mi a felesleges. Ha én pont hogy egy nagy, erős autóban érzem biztonságban a családomat, akkor számomra máris nem feleslegesek az ezzel kapcsolatos költségek.

Félre ne érts, tisztában vagyok azzal, hogy nem azt akarod mondani te sem, hogy ültesse mindenki régi Swiftbe a családját  ;) ... Csak arra akarok utalni, hogy ez a "felesleges" egy igen tág határok között tologatható fogalom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #308 Dátum: 2010.01.02 19:33:00 »


feleslegesen nem dobja ki a család pénzét jóval magasabb fogyasztásra, karbantartásra, teljesítményadóra. :)


Ha egy eros, kenyelmes, biztonsagos utazoautot szeretne az ember, akkor nem sok valasztasa marad. Szarbol ugye nem lehet varat epiteni.  ;)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #309 Dátum: 2010.01.02 20:15:24 »
Ha egy eros, kenyelmes, biztonsagos utazoautot szeretne az ember, akkor nem sok valasztasa marad. Szarbol ugye nem lehet varat epiteni.  ;)

Jó, akkor beszélgessünk arról, hogy elég-e az XC-70-be a 163LE-s D5 (szerintem még sok is), vagy muszáj a 200LE-s? Elég-e egy Octaviaba a 105LE-s 1.9 TDi, vagy muszáj a mittomén 180 lovas 1.8T? Elég-e egy Avnesisbe a 126LE-s 2.0D, vagy kell a 177 lovas D-CAT? Stb, stb. Mondhattok bármit, mondjuk egy 1.6 E12 Corolla menetteljesítménye bármire elég, ami efölött van az már játék, aminek meg is kell fizetni az árát. Meg lehet magyarázni, hogy valakinek tetszik, szereti és meg is értem. De hogy nem létszükséglet az biztos.

A 200+-os német autópályázás sem muszáj, tehát azzal se tessék jönni.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #310 Dátum: 2010.01.02 20:28:01 »
... Mondhattok bármit, mondjuk egy 1.6 E12 Corolla menetteljesítménye bármire elég, ami efölött van az már játék, aminek meg is kell fizetni az árát...
De miért pont az? Alatta már nem jó? Sokaknak elég egy H Jazz családinak, pedig lomhább.
Nem kötekedni akarok, de ez nagyon egyéni vonal, kinek mi a "pont elég, a többi luxus". Nálam ez egy kb. 150Le-s dízel lenne.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #311 Dátum: 2010.01.02 20:39:02 »
De miért pont az? Alatta már nem jó? Sokaknak elég egy H Jazz családinak, pedig lomhább.
Nem kötekedni akarok, de ez nagyon egyéni vonal, kinek mi a "pont elég, a többi luxus". Nálam ez egy kb. 150Le-s dízel lenne.

Nekem bőven elég lenne az is. Csak gondoltam nem borzolom jobban a kedélyeket. :)

Amúgy 126LE-s 2.0D4D Avensist pont vezettem. Az egy nagyon kafa motor, objektív okokkal nem magyarázható, hogy miért is kell erősebb bele.

Arról beszélek, hogy az elég nyomatékszegény 1.6-os, 109LE-s és 1300+kg-os S40-es Volvoval is lehet előzni országúton, pályán tudja tartani akár a 150-160-as utazót is, stb. Ok, az 1.8-as meg az 1.9D harmonikusabb. De a többit (2.0, 2.0t, T4) már csak azzal lehet megindokolni, hogy jobban tetszik, hogy erősebb.

Ez valahol szubjektív is meg nem is. Szeretem, hogy minden gond nélkül tudok előzni a Prius-szal (olyan helyzetben, amikor egyáltalán elgondolkodom az előzésen), de ha kicsit gyengébb lenne az sem zavarna. Ebből csak egyféle van, szóval nincs hova lejjebb.

Tehát még egyszer. Nem azt mondom, hogy baj, ha egy autó erősebb, mindössze annyit, hogy adott esetben ez "luxus" (értsd nem alapkövetelmény), és ezt a tulajdonságát meg is kell fizetni, vételárban, fenntartási költségekben.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #312 Dátum: 2010.01.02 20:51:33 »
Ha egy eros, kenyelmes, biztonsagos utazoautot szeretne az ember, akkor nem sok valasztasa marad. Szarbol ugye nem lehet varat epiteni.  ;)

Jó, akkor beszélgessünk arról, hogy elég-e az XC-70-be a 163LE-s D5 (szerintem még sok is), vagy muszáj a 200LE-s? Elég-e egy Octaviaba a 105LE-s 1.9 TDi, vagy muszáj a mittomén 180 lovas 1.8T? Elég-e egy Avnesisbe a 126LE-s 2.0D, vagy kell a 177 lovas D-CAT? Stb, stb. Mondhattok bármit, mondjuk egy 1.6 E12 Corolla menetteljesítménye bármire elég, ami efölött van az már játék, aminek meg is kell fizetni az árát. Meg lehet magyarázni, hogy valakinek tetszik, szereti és meg is értem. De hogy nem létszükséglet az biztos.

A 200+-os német autópályázás sem muszáj, tehát azzal se tessék jönni.


Az XC70-be pont eleg a 185 LE, nem veletlen nem 163 LE mar. A 105 lovas Octaviaval sem lehet ott elozni es ugy, ahogyan akar az ember. Kell hozza a 130 lovas verzio. Avensist nem vezettem, de nem hiszem, hogy amaga 126 loerejevel akkor es ott eloznek, ahol szeretnek, ahogy elnezem a gyari adatokat.

Nem letszukseglet ez igaz, de sose art a biztonsagi tartalek. Jo dolog az, ha nem kell stresszelni, csak kimegyek megelozom az elottem kozlekedot, es visszasorolok. Uton lenni nem egy eletbiztositas, ezert jobb minimalizalni a veszelyt, amihez kell a nagy es eros auto.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #313 Dátum: 2010.01.02 20:54:48 »
...A 105 lovas Octaviaval sem lehet ott elozni es ugy, ahogyan akar az ember. Kell hozza a 130 lovas verzio. Avensist nem vezettem, de nem hiszem, hogy amaga 126 loerejevel akkor es ott eloznek, ahol szeretnek, ahogy elnezem a gyari adatokat. ...

...de az Octaviába elég a 130 ló.

Nehéz komolyan venni a hasonló kijelentéseket.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #314 Dátum: 2010.01.02 20:55:44 »
Nem azt mondom, hogy baj, ha egy autó erősebb, mindössze annyit, hogy adott esetben ez "luxus" (értsd nem alapkövetelmény), és ezt a tulajdonságát meg is kell fizetni, vételárban, fenntartási költségekben.


Ez tiszta sor, mindennek megvan az ara. Ezzel egyutt a 170 lovas hatar egy jo nagy vicc. Akkor minek szamit a 300 loero vagy a 400?
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/