De miért pont az? Alatta már nem jó? Sokaknak elég egy H Jazz családinak, pedig lomhább.
Nem kötekedni akarok, de ez nagyon egyéni vonal, kinek mi a "pont elég, a többi luxus". Nálam ez egy kb. 150Le-s dízel lenne.
Nekem bőven elég lenne az is. Csak gondoltam nem borzolom jobban a kedélyeket.
Amúgy 126LE-s 2.0D4D Avensist pont vezettem. Az egy nagyon kafa motor, objektív okokkal nem magyarázható, hogy miért is kell erősebb bele.
Arról beszélek, hogy az elég nyomatékszegény 1.6-os, 109LE-s és 1300+kg-os S40-es Volvoval is lehet előzni országúton, pályán tudja tartani akár a 150-160-as utazót is, stb. Ok, az 1.8-as meg az 1.9D harmonikusabb. De a többit (2.0, 2.0t, T4) már csak azzal lehet megindokolni, hogy jobban tetszik, hogy erősebb.
Ez valahol szubjektív is meg nem is. Szeretem, hogy minden gond nélkül tudok előzni a Prius-szal (olyan helyzetben, amikor egyáltalán elgondolkodom az előzésen), de ha kicsit gyengébb lenne az sem zavarna. Ebből csak egyféle van, szóval nincs hova lejjebb.
Tehát még egyszer. Nem azt mondom, hogy baj, ha egy autó erősebb, mindössze annyit, hogy adott esetben ez "luxus" (értsd nem alapkövetelmény), és ezt a tulajdonságát meg is kell fizetni, vételárban, fenntartási költségekben.