Pedig azt gondoltam hogy odakünn az Opel a népautó, jóval puritánabb (meg gondolom olcsóbb) mint a VW.
Á dehogy. Az 50-es évek eleje óta a VW
A népautó a németeknél. Azt, hogy kicsit (!) drágább a konkurrenciánál, dalolva elfogadják - sőt, ez nyilván csak erősíti az érzést, hogy a magasabb árért cserébe a lehető legjobbat kapják.
A 70-es évek elején, mondjuk, majdnem megbuktak: túl sokáig ragaszkodtak az elavult farmotoros technikához, és ez kezdett erősen visszaütni. Nem sokon múlott, hogy nem dőlt be anyagilag a cég. De végül, a 24. órában, végrehajtották a nagy váltást, és bevezették sorban, rövid időn belül az új, korszerű (nagyrészt az Audi által kifejlesztett és bevezetett) technikát alkalmazó típusokat: a Passatot, a Sciroccót, a Golfot meg a Polot. Amivel nem kevesebbet alapoztak meg, mint a mostani, élre törő pozíciójukat.
Az Opel ezzel együtt, egészen a 2000-es évek elejéig tudta tartani a stabil második helyet. De azóta nagyon lecsúszott. 2013-ban pl. a VW 642.190 eladott autóval lett listavezető; az Opel csak az 5. helyet szerezte meg, kevesebb mint harmadannyi: 207.461 eladott kocsival.
http://www.autobild.de/artikel/neuzulassungen-dezember-und-gesamtjahr-2013-4508466.html - a képgalériára klikkelve tudod megnézni a sorrendet, illetve az eladott mennyiségeket.
------------------
Amúgy... mitől lenne "jóval puritánabb" az Opel
![kerdojel :?:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/07_kerdojel.gif)
?