Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5186271 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #20010 Dátum: 2014.05.07 21:06:18 »
a jelenlegi példányszám 4-5-szörösével 0.4-0.5%-on állnának... ami még mindig lófsz. de érthető is. ha német lennék, soha a büdös életben nem vennék meg egy japán autót...a lexust egyszerűen nem érdekli európa, és hát lássuk be, van is benne valami. európa folyamatosan szorul vissza a fontossági listán, ráadásul finnyásak is vagyunk, meg szegmentáltak...
én egyébként kiegyeznék egy hibrid kombival is, a dízeleket európának is hanyagolnia kellene

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20011 Dátum: 2014.05.07 21:11:01 »
Szerintem a Németek úgy vannak a hazai autóikkal mint mi a téliszaláminkkal , pirospaprikánkkal, Tokaji aszunkkal.
Még úgyabbul  :yes: ! Mert már az anyatejjel azt szívják magukba, és utána is az ömlik rájuk mindenhonnan, hogy az ő autóik a LEGJOBBAK (amiben van is sok igazság, csak nem minden szempontból). Szóval... azok a legjobb autók, ráadásul ők gyártják őket - miért vennének mást?  :sorcerer: ::) ... Az imént néztem a most áprilisi újautó-eladási adataikat. A Top 20-ban egyetlen (!) nem-német típus van (a 9. helyen): a Skoda Octavia. Szóval, egy kvázi-német  :lol:

De nincs ez máshogy a többi nagy autógyártó ország esetében sem. Az egyetlen kivétel az USA, ahol a Toyota, a Honda meg a Hyundai be tudta előzni a hazai márkákat - legalábbis a "normál" személyautók között. Mert azért az abszolút piacvezető ott is egy amerikai típus: a Ford F-sorozat, tehát egy pickup kisteher.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Egyéb autók
« Válasz #20012 Dátum: 2014.05.07 21:16:15 »
a jelenlegi példányszám 4-5-szörösével 0.4-0.5%-on állnának... ami még mindig lófsz. de érthető is. ha német lennék, soha a büdös életben nem vennék meg egy japán autót...a lexust egyszerűen nem érdekli európa, és hát lássuk be, van is benne valami. európa folyamatosan szorul vissza a fontossági listán, ráadásul finnyásak is vagyunk, meg szegmentáltak...
én egyébként kiegyeznék egy hibrid kombival is, a dízeleket európának is hanyagolnia kellene

Ennyi.  :clap:


Nem tudom làttàtok-e, hogy a Cobra11 (német autopàlyrendörségröl szolo) sorozatban sürün làthato Avensis is a rendörautok között, bàr a föhösök természetesen Mercikkel, BMW-kel, Porsche-kal szàgüldoznak és üldözik a bünözöket.

Oda akarok kilyukadni, hogy jelenthet azért valamit, ha a németek annyira értékelik a Toyotàkat, hogy még a rendörségnél is befogjàk öket.

Hát, nálunk voltak Astra rendőrautók, most akkor az ettől jó autó?  :flowers:

Szerintem a flottás kedvezmények és az adott típus "igénytelensége" jobban belejátszik a dologba, mint a márka megbecsültsége.  :yes:

Barátnőm kolléganőjének a férje itt, Bécsben taxis. Mindig is érdekelt, hogy miért Merci szinte minden taxi itt.
Hát kiderült: A manus most vett egy zsírúj E-Mercit taxizni, listaára 55 ezer juró, megkapta taxisként 37-ért.  :eek:

A Merci adja a legnagyobb kedvezményeket, ha taxis veszi az autót. Mondjuk a manus elmondása szerint a Merci, BMW és Audin kívül más szóba sem jöhetett volna.  :innocent:

Nyugaton (Ausztriában és Németeknél) egyszerűen a céges kocsik szinte CSAK német autók lehetnek.  :yes:

Nálunk is pl. a nagyfőnök X5-el jár, a többiek meg Golf Varianttal.  ;)



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #20013 Dátum: 2014.05.07 21:16:37 »
Meg azért ott van országon belül nekik egy VW konzorcium, amit már a neve elad, meg a három nagy európai luxusmárka, akik lényegében egymással versengenek. Van valami Opel nevezetű is a listán, hogy a Porscheról ne is beszéljek.
Gondolom alkatrész sem vészes, tudásbázis is megvan, nem hiszem hogy nagyon rászorulnak külföldi márkákra :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20014 Dátum: 2014.05.07 21:20:20 »
a jelenlegi példányszám 4-5-szörösével 0.4-0.5%-on állnának... ami még mindig lófsz. de érthető is. ha német lennék, soha a büdös életben nem vennék meg egy japán autót...a lexust egyszerűen nem érdekli európa, és hát lássuk be, van is benne valami. európa folyamatosan szorul vissza a fontossági listán, ráadásul finnyásak is vagyunk, meg szegmentáltak...
én egyébként kiegyeznék egy hibrid kombival is, a dízeleket európának is hanyagolnia kellene
Na ja, a németeknek bőven van miből válogatni, a hazai palettáról. És, igen, a Lexus nyilvánvalóan csak presztízs-okokból van jelen az európai piacon, de elsősorban nem ide fejleszt - ilyen eladási számok mellett, ez érthető is. (Ezzel együtt, mondjuk, nekem eszembe nem jutna a prémium szegmensben bármi mást venni, mint Lexust. Szívjon a többi megbízhatatlan jószággal az, akinek túl unalmas az élete, és stressz-hiánya van. Az egyetlen kivétel a G-Merci  :D !)

Továbbá, szintén igen: a dízelnek hosszú távon szerintem sincs jövője a személyautókban. Közép- és pláne rövid távon viszont azért továbbra is ez lenne az európai piaci siker egyik kulcsa.

Ami pedig Európa helyét illeti a fontossági listán... Ez év februárjában a következőképpen nézett ki a világpiac: Kína és az USA fej-fej mellett (!) 1.2-1.2 millió eladott személyautóval; a harmadik Európa, 900 ezerrel; és utána csak jóval lemaradva következik a 4. helyezett Japán, 490 ezerrel. Szóval, azért az európai piac továbbra is ott van elöl, és nyilván ott is marad még nagyon sokáig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20015 Dátum: 2014.05.07 21:34:05 »
Meg azért ott van országon belül nekik egy VW konzorcium, amit már a neve elad, meg a három nagy európai luxusmárka, akik lényegében egymással versengenek. Van valami Opel nevezetű is a listán, hogy a Porscheról ne is beszéljek.
Gondolom alkatrész sem vészes, tudásbázis is megvan, nem hiszem hogy nagyon rászorulnak külföldi márkákra :D
Na igen, a "Volkswagen" náluk nagyon szó szerint értendő  :yes:

Áprilisi top 5? Golf, Passat, Tiguan, és az 5. helyen: Polo. Amióta az Opel rogyadozik, a VW tényleg uralja a német piacot - a házon belüli Audit leszámítva igazából még a Mercedes szokta a leginkább megszorongatni - de a Golf eladási számainak (egy hónapban jellemzően huszon-ezer db) a közelébe sem érnek.

Sokáig máshogy volt ez: a 60-as évek legeleje, tehát a Kadett A megjelenése óta a VW és az Opel állandó harcot vívott a legelső helyért - a VW a Bogárral és utána a Golffal, az Opel pedig nyilván a Kadettek, aztán az Astrák generációival. A Kadett/Astra volt jó 40 éven át (!) kb. a biztos 2. helyezett - és időről időre át is vette az első helyet (pl. a Bogárról Golfra váltás után közel két éven át). Nade... ez már a múlté. Mióta az Opel lecsúszott, a 2. helyen tipikusan olyasmik állnak, mint Passat, Polo, Merci C, BMW 3, Audi A4.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #20016 Dátum: 2014.05.07 21:41:56 »
Na igen, a "Volkswagen" náluk nagyon szó szerint értendő  :yes:

Áprilisi top 5? Golf, Passat, Tiguan, és az 5. helyen: Polo. Amióta az Opel rogyadozik, a VW tényleg uralja a német piacot - a házon belüli Audit leszámítva igazából még a Mercedes szokta a leginkább megszorongatni - de a Golf eladási számainak (egy hónapban jellemzően huszon-ezer db) a közelébe sem érnek.

Sokáig máshogy volt ez: a 60-as évek legeleje, tehát a Kadett A megjelenése óta a VW és az Opel állandó harcot vívott a legelső helyért - a VW a Bogárral és utána a Golffal, az Opel pedig nyilván a Kadettek, aztán az Astrák generációival. A Kadett/Astra volt jó 40 éven át (!) kb. a biztos 2. helyezett - és időről időre át is vette az első helyet (pl. a Bogárról Golfra váltás után közel két éven át). Nade... ez már a múlté. Mióta az Opel lecsúszott, a 2. helyen tipikusan olyasmik állnak, mint Passat, Polo, Merci C, BMW 3, Audi A4.
Pedig azt gondoltam hogy odakünn az Opel a népautó, jóval puritánabb (meg gondolom olcsóbb) mint a VW.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20017 Dátum: 2014.05.07 22:09:42 »
Pedig azt gondoltam hogy odakünn az Opel a népautó, jóval puritánabb (meg gondolom olcsóbb) mint a VW.
Á dehogy. Az 50-es évek eleje óta a VW A népautó a németeknél. Azt, hogy kicsit (!) drágább a konkurrenciánál, dalolva elfogadják - sőt, ez nyilván csak erősíti az érzést, hogy a magasabb árért cserébe a lehető legjobbat kapják.

A 70-es évek elején, mondjuk, majdnem megbuktak: túl sokáig ragaszkodtak az elavult farmotoros technikához, és ez kezdett erősen visszaütni. Nem sokon múlott, hogy nem dőlt be anyagilag a cég. De végül, a 24. órában, végrehajtották a nagy váltást, és bevezették sorban, rövid időn belül az új, korszerű (nagyrészt az Audi által kifejlesztett és bevezetett) technikát alkalmazó típusokat: a Passatot, a Sciroccót, a Golfot meg a Polot. Amivel nem kevesebbet alapoztak meg, mint a mostani, élre törő pozíciójukat.

Az Opel ezzel együtt, egészen a 2000-es évek elejéig tudta tartani a stabil második helyet. De azóta nagyon lecsúszott. 2013-ban pl. a VW 642.190 eladott autóval lett listavezető; az Opel csak az 5. helyet szerezte meg, kevesebb mint harmadannyi: 207.461 eladott kocsival.

http://www.autobild.de/artikel/neuzulassungen-dezember-und-gesamtjahr-2013-4508466.html - a képgalériára klikkelve tudod megnézni a sorrendet, illetve az eladott mennyiségeket.

------------------

Amúgy... mitől lenne "jóval puritánabb" az Opel  :?: ?
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.07 22:14:31 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20018 Dátum: 2014.05.07 22:20:14 »
Most olvastam amúgy egy cikket az AutoBild Klassikban, a Golf 40. (!) születésnapja kapcsán. Ebben, a rájuk jellemző tárgyilagos módon, szépen leírják a németek, hogy a Golf tulajdonképpen nem vezetett be a világon semmilyen újdonságot  :sorcerer: - új volt, persze, de csak a VW számára. A karosszériát Giugiaro tervezte, az alkalmazott technika nagyrészt az Auditól származott, a felhasznált megoldások mind debütáltak már korábban, más márkáknál. A karosszéria-kialakítástól kezdve, a hajtáslánc elrendezésén át, a padlólemez-stratégiáig. Az első kis dízel sem a Golfban jelent meg, hanem a Peugeot 204-esben; az első GTI sem a Golf volt, hanem előtte a Maserati 3500 GTI.

Szóval, a VW tulajdonképpen azt csinálta, amivel kapcsolatosan a japánokat szokás cikizni  :) : bölcsen összeszedte, egésszé gyúrta, és továbbfejlesztette a mások által kialakított megoldásokat  :yes: :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #20019 Dátum: 2014.05.07 22:29:10 »
Azért azt a GTI-t kissé túlzásnak tartom :D
Az a Maserati kicsit messze van a Hot Hatch kategóriától :D
OK, vágom hogy csak az elnevezést koppintották
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20020 Dátum: 2014.05.07 22:43:44 »
Azért azt a GTI-t kissé túlzásnak tartom :D
Az a Maserati kicsit messze van a Hot Hatch kategóriától :D
OK, vágom hogy csak az elnevezést koppintották
Ennyi  :yes: ! Nagyon sokan hiszik, hogy a GTI megnevezést a VW találta ki, és a Golfnál alkalmazták először. Pedig ez nem állja meg a helyét. Aztán van még pár ilyen tévhit... a cikk ezeket számolta fel.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20021 Dátum: 2014.05.07 22:46:09 »
Viszont ez a Maserati annyira álomszép  :wub: , hogy mindenképp látni kell  :yes: ... szóval tessék, ez itt egy 1962-es Maserati 3500 GTI Sebring :





('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Egyéb autók
« Válasz #20022 Dátum: 2014.05.07 22:51:09 »
Na, EZ igen! Az első olasz autó, amiért bolond ülni tudnék. Csodaszép!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20023 Dátum: 2014.05.07 22:57:00 »
Na, EZ igen! Az első olasz autó, amiért bolond ülni tudnék. Csodaszép!
Ó... tudnék még mutatni párat neked, Mester  :yes:

Ez itt pl. egyik nagy kedvencem: Lancia Flaminia  :wub:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20024 Dátum: 2014.05.07 23:12:10 »
Az olaszok az 50-es évek elejétől kb. a 70-esek végéig nagyrészt világszínvonalú, gyakran élenjáró, szinte mindig igen mutatósra tervezett kocsikat gyártottak - méghozzá nagyjából kategóriától függetlenül.

Mostanra ez a képességük leginkább a felső kategóriás sport-, és kisebb részben luxusautókra (Ferrari, Lamborghini, Maserati) "korlátozódott" (gondolom, érthető, miért teszem ezt idézőjelbe) - de ezekkel azért továbbra is, folyamatosan megmutatják, hogy milyen technikai remekművek alkotására képesek  :yes:

Első generációs Maserati Quattroporte ...

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )