Nem tudom làttàtok-e, hogy a Cobra11 (német autopàlyrendörségröl szolo) sorozatban sürün làthato Avensis is a rendörautok között, bàr a föhösök természetesen Mercikkel, BMW-kel, Porsche-kal szàgüldoznak és üldözik a bünözöket.
Oda akarok kilyukadni, hogy jelenthet azért valamit, ha a németek annyira értékelik a Toyotàkat, hogy még a rendörségnél is befogjàk öket.
Náluk (is) van mindenféle rendőrautó
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... bár csakugyan túlnyomórészt inkább német márkájúak (meg Skodák).
Amúgy persze, értékelik ott is a Toyotát
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
... jó a híre, alacsony az értékvesztése. Nagyon megbízható márkának tartják. Csak mivel ehhez társul némiképp egy "unalmas autó, pragmatikusoknak és idősebb embereknek" image, ÉS ugye importmárka - ezért nem nagyon tudnak a mostaninál nagyobb piaci sikert elérni. 2013-ban a következő sorrend adódott a németeknél a márkák között: VW, Mercedes, Audi, BMW, Opel, Ford, Skoda, Hyundai, Renault, Seat, Toyota. Tehát 11. hely. Ez 2.5 %-os piaci részesedést jelentett, 74.056 db eladott autóval. (A Lexus pedig a 32. helyen végzett, 1.653 db eladott autóval, 0.1 %-os piaci részesedéssel.)
További ok, hogy a németek (egyelőre) nem haraptak rá a hibridekre. A Toyota ezzel, hogy a dízel helyett a hibridre helyezi a hangsúlyt, világviszonylatban eredményes - de pont a német piacon nem. Mondjuk, ez főleg a Lexusnak üt be: ha lennének a kínálatukban dízelek, és KOMBIK, akkor szvsz simán el tudnák adni a jelenlegi példányszám akár négy-ötszörösét is. Mind az IS, mind a GS választékából nagyon hiányzik a dízel-kombi.