Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192216 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Egyéb autók
« Válasz #20100 Dátum: 2014.05.16 00:22:50 »
Miben nyilvánul meg?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20101 Dátum: 2014.05.16 00:37:42 »
Miben nyilvánul meg?
Van rajta, például, tudtommal 4 lambdaszonda, ami -ha jól emlékszem- csak gyáriban szerezhető be. A katalizátorai (asszem, 2 van neki belőlük) is kényesek - és szintén drágák. Nagyon igényes továbbá az üzemanyagra. Hajlamos "becsörögni", mintha rossz lenne rajta az előgyújtás. Ha az injektorai meghibásodnak, az is fenemód drága mulatság.

Az első generációs, közvetlen befecskendezéses benzinmotorok eléggé primadonna jószágok voltak - és ez alól ez sem kivétel. Csak 100 % biztos előéletű, gondosan szervizelt, megkímélt, keveset futott példányt mernék megvenni belőle. Dehát, minimum 11 éves autóból nem lenne könnyű olyat találni, amiben mondjuk maximum 140-150 ezer km van  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #20102 Dátum: 2014.05.16 08:28:06 »
Nemhiába szajkózom én, hogy ha Avensis, akkor 1ZZ motor!  :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Egyéb autók
« Válasz #20103 Dátum: 2014.05.16 08:44:51 »
Hát... azért az sem egy életbiztosítás.  :whistling:
Pont egy hete, mikor több topicban is ismét fellendült az olajfogyasztás kérdés, megállapítottam hogy az itteni, az átlagosnál lényegesen gondosabb tulajok egy elég jelentős hányadát érinti (szinte mindenkit) az olajfogyasztás. Vagy már volt feljújítás / blokkcsere vagy jelenleg tapasztalnak olajfogyasztást - van akinél jelentős, van akinél még elfogadható keretek között.
Persze, az előélet, az előző tulaj(ok) gondossága nem garantált, 10 év feletti autókról beszélünk, stb., de én akkor is erős fenntartásokkal mernék megvenni 2000-s évek elején gyártott vvt-i motoros autót. Túl nagy a kockázat, gyakorlatilag egy zsákbamacska.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #20104 Dátum: 2014.05.16 08:57:18 »
Túl nagy kockázat? Micsoda? Az olajfogyás. Ennyi. Más hibaforrása nincs.  ;)
Ha a Priushoz vagy szokva, érthető, hogy kockázatosnak tartod, máskülönben túlzott az aggodalom. Bármilyen más autóhoz mérten ez igen kis hibaforrás.
Ahogy említed, jellemzően ezek legalább 200.000-et futott autók és tizen évesek. Nem első tulajos autók. Ez van. De erre legalább lehet számítani és tudjuk, mi a megoldás rá. És azt is, hogy mennyibe kerül. De ezen kívül...?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Egyéb autók
« Válasz #20105 Dátum: 2014.05.16 10:09:20 »
Nemhiába szajkózom én, hogy ha Avensis, akkor 1ZZ motor!  :cool2:

Èn szó nélkül bevállalnék egy 2000 ccm VVTI D4 motort.  ;)

Lehet, hogy problémásabb, mint az egy 1.8, de így sem egy tragédia, kérdezd Andrást, tudtommal nagy gondjai nem voltak az autójával.  :hug:

De ha már több ccm, akkor egy 2.4 Ave kéne.  :wub:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Egyéb autók
« Válasz #20106 Dátum: 2014.05.16 10:13:06 »
Nemhiába szajkózom én, hogy ha Avensis, akkor 1ZZ motor!  :cool2:

Gyengébb is! :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Egyéb autók
« Válasz #20107 Dátum: 2014.05.16 10:29:35 »
Èn szó nélkül bevállalnék egy 2000 ccm VVTI D4 motort.  ;)

Lehet, hogy problémásabb, mint az egy 1.8, de így sem egy tragédia, kérdezd Andrást, tudtommal nagy gondjai nem voltak az autójával.  :hug:

De ha már több ccm, akkor egy 2.4 Ave kéne.  :wub:
Ha jól tévedek, music D4-es Avensise utazott többször is tréleren ...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #20108 Dátum: 2014.05.16 10:32:49 »
Gyengébb is! :)
Naná, de nem szigifikáns a különbség köztük. A korai tesztek is azt mondták, hogy az 1,8 az aranyközépút, ami mindenre elég.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #20109 Dátum: 2014.05.16 10:33:12 »
Ha jól tévedek, music D4-es Avensise utazott többször is tréleren ...
Én csak egy benzinpumpa hibára emlékszem...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #20110 Dátum: 2014.05.16 11:08:11 »
Naná, de nem szigifikáns a különbség köztük. A korai tesztek is azt mondták, hogy az 1,8 az aranyközépút, ami mindenre elég.
Szerintem szignifikáns, statisztikailag biztosan! Ugyanis, ha 95%-os konfindencia intervallumon kívül esnek egymástól, márpedig ezt biztosan így van, mert a szórás meglehetősen alacsony (0), akkor azt kell, hogy mondjam, a különbség szignifikáns!  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Egyéb autók
« Válasz #20111 Dátum: 2014.05.16 11:22:14 »
Szerintem szignifikáns, statisztikailag biztosan! Ugyanis, ha 95%-os konfindencia intervallumon kívül esnek egymástól, márpedig ezt biztosan így van, mert a szórás meglehetősen alacsony (0), akkor azt kell, hogy mondjam, a különbség szignifikáns!  :D

 :clap:  :D



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Egyéb autók
« Válasz #20112 Dátum: 2014.05.16 11:34:22 »
Van rajta, például, tudtommal 4 lambdaszonda, ami -ha jól emlékszem- csak gyáriban szerezhető be. A katalizátorai (asszem, 2 van neki belőlük) is kényesek - és szintén drágák. Nagyon igényes továbbá az üzemanyagra. Hajlamos "becsörögni", mintha rossz lenne rajta az előgyújtás. Ha az injektorai meghibásodnak, az is fenemód drága mulatság.

Nem hangzik túl jár bár pl. utánanéztem a lambdaszondának bárdi autonál van is 40-ért a két sima Denso szonda, szabályzó szonda már nincs feltüntetve, viszont a Denso aftermarket-es oldalán kiböngészve a katalógust létezik ilyen is. Biztos be lehet szerezni valahogy. Persze tényleg durva, hogy 4 szonda van, ami, ha elromlik máris egy 100ezres mutatvány. 2.4-es motornál ugyanez a szitu, bár kérdés tényleg mennyire bírják.

No de 2000 utáni motor, bonyolultabb, cserébe erősebb. Valamit valamiért, mostanság már ezek szerint hozzá kell szokni ehhez.

Idézet
Az első generációs, közvetlen befecskendezéses benzinmotorok eléggé primadonna jószágok voltak - és ez alól ez sem kivétel. Csak 100 % biztos előéletű, gondosan szervizelt, megkímélt, keveset futott példányt mernék megvenni belőle. Dehát, minimum 11 éves autóból nem lenne könnyű olyat találni, amiben mondjuk maximum 140-150 ezer km van  ::)
Ezek szerint hiába Toyota, ugyanolyan félelemmel vennéd meg mint egy Passatot pl.? :) (Vagy ez csak szigorúan a korai VVT-i -re vonatkozik?)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Egyéb autók
« Válasz #20113 Dátum: 2014.05.16 11:42:14 »
Naná, de nem szigifikáns a különbség köztük. A korai tesztek is azt mondták, hogy az 1,8 az aranyközépút, ami mindenre elég.

Tesztek így tesztek úgy az tény, hogy próba után lehetne köztük különbséget tenni, hogy számomra melyik a menőbb, mindenesetre így specifikációból a 2.0VVT-i izgalmasabban hangzik a +20LE és +30Nm nyomaték többletével :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #20114 Dátum: 2014.05.16 11:49:31 »
Ezek szerint hiába Toyota, ugyanolyan félelemmel vennéd meg mint egy Passatot pl.? :) (Vagy ez csak szigorúan a korai VVT-i -re vonatkozik?)
Szigorúan csak ERRE az első generációs, 150 lóerős, 2.0 D-4 VVTi-re vonatkozik - és ezen belül is csak a motorra. Ettől még magát a típust (tehát a faceliftes Avensis I-est) százszor nyugodtabb szívvel venném meg, mint a vele egyidős Passatot.

Azt a Passatot csak akkor venném meg, ha rajta kívül csak Renault Lagunát lehetne választani  ::) ! Mert egy nagy kupac probléma. Számokban kifejezve: 2012-es TÜV-statban a 10-11 éves kocsik kategóriájában az Avensis a 4., a Passat a 65. (a Laguna az 55.!) helyen áll - egy 73-as listán. A kategóriájában ezzel a Passat az utolsó helyen áll  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )