Szia!
Szerintem várható, és jó, hogy eddig ment. Nem tudom, új korától a tiéd-e, de pl. a gyújtógyertyákat sokan nagyon nem cserélik és ez megviseli a gyújtóáramköröket, erre több példát tudnék mondani.
Nálam viszont menyét miatt égett le a trafó, gyorsan kellett új, és Facet gyártmányt kaptam. Ez kb. 6-7 éve gond nélkül megy hála Istennek.
Apósom Corsájába ha jól emlékszem Tesla trafó ment, de ez még az idén. Baj nincs vele, így ránézésre brutálisabb darab, mint a gyári, több anyag van benne, persze az idő mutatja majd meg, milyen. Én azonban nem félnék egy (nem a legolcsóbb) utángyártott alkatrész beépítése miatt, sőt.
Kimérni biztosan ki lehet, Carina leírás alapján multiméterrel mértem ki a régit, ki is hozta a rossz értéket, csere után jó is lett. CoV leírásom nem tudom milyen van, ha találok valamit hozzá, küldöm.
Ha a rossznak vélt gyújtótrafó gyertyáját megnézed, a gyertyaképnek el kellene térni a többitől akkor, ha több időt mentél vele és kap üzemanyagot, mivel abban a hengerben nincs égés, viszont megy rá a benzin.
Ha pedig úgy meg lehet oldani, hogy a rossznak vélt és a vezérlêsre rákötött gyújtótrafóra rátenni a gyertyát és azt a menetes részénél vagy az alsó pólusánál földelni, akkor.meg lehetne nézni, hogy ad-e szikrát? Persze óvatosan kell, a forgó alkatrészek és a magasfeszültség miatt (nem életveszélyes, de fájdalmas lehet), csak önindítózva, motor nem kell elinduljon. Egy ember fogja a trafót a gyertyával, gyertyavéget földpotenciálra tartja (motor fémes felülete valahol, de vezetékkel is rátehető), másik indít röviden. Ha van szikra, látni lehet. Ha nincs, akkor majdnem biztos, hogy gyújtótrafó csere.
TtkRN2...