Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5865726 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29415 Dátum: 2018.12.14 22:27:55 »
Sziasztok,

a Corolla Verso (1.8 ) egyik hengere nem megy. Úgy tűnik nekem h az egyik trafó adta meg magát - ahova azt teszem, az a henger megszűnik járni (legalábbis ha lehúzom a trafó vezetékét, akkor nem változik a háromhengerezés)
MIelőtt veszek új trafót - lehet-e más a hiba ezek alapján, vagy menjek és vegyem a trafót sebesen?
Van valami tuti multiméteres módszer kimérni hogy tényleg ez e a hiba?

Egyáltalán, várható ez egy 14 éves, 300ekm-t futott kocsinál, vagy örüljek hogy csak most jött a hiba?

Ha trafócsere - milyet vegyek? (Tudom, gyárit, de nekem rögtön kell...) Van bevált vagy kerülendő márka?

Köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.14 22:48:06 írta big_mafa »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29416 Dátum: 2018.12.15 05:36:39 »
Szia!
Szerintem várható, és jó, hogy eddig ment. Nem tudom, új korától a tiéd-e, de pl. a gyújtógyertyákat sokan nagyon nem cserélik és ez megviseli a gyújtóáramköröket, erre több példát tudnék mondani.
Nálam viszont menyét miatt égett le a trafó, gyorsan kellett új, és Facet gyártmányt kaptam. Ez kb. 6-7 éve gond nélkül megy hála Istennek.
Apósom Corsájába  ha jól emlékszem Tesla trafó ment, de ez még az idén. Baj nincs vele, így ránézésre brutálisabb darab, mint a gyári, több anyag van benne, persze az idő mutatja majd meg, milyen. Én azonban nem félnék egy (nem a legolcsóbb) utángyártott alkatrész beépítése miatt, sőt.
Kimérni biztosan ki lehet, Carina leírás alapján multiméterrel mértem ki a régit, ki is hozta a rossz értéket, csere után jó is lett. CoV leírásom nem tudom milyen van, ha találok valamit hozzá, küldöm.
Ha a rossznak vélt gyújtótrafó gyertyáját megnézed, a gyertyaképnek el kellene térni a többitől akkor, ha több időt mentél vele és kap üzemanyagot, mivel abban a hengerben nincs égés, viszont megy rá a benzin.
Ha pedig úgy meg lehet oldani, hogy a rossznak vélt és a vezérlêsre rákötött gyújtótrafóra rátenni a gyertyát és azt a menetes részénél vagy az alsó pólusánál földelni, akkor.meg lehetne nézni, hogy ad-e szikrát? Persze óvatosan kell,  a forgó alkatrészek és a magasfeszültség miatt (nem életveszélyes, de fájdalmas lehet), csak önindítózva, motor nem kell elinduljon. Egy ember fogja a trafót a gyertyával, gyertyavéget földpotenciálra tartja (motor fémes felülete valahol, de vezetékkel is rátehető), másik indít röviden. Ha van szikra, látni lehet. Ha nincs, akkor majdnem biztos, hogy gyújtótrafó csere.

TtkRN2...
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.15 05:57:22 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29417 Dátum: 2018.12.15 06:00:52 »
Gyújtáson állítottak valamit de Viszont most meg sokkal rosszabb lett a rázkódás... Gyújtótekercs meg kábel csere kellene valószínű ha jól tudom?
A 98-as 4AFE gyújtása már nem állítható. Főtengely és vezérműtengely jeladó alapján az ECU szabályozza. Ezért kell hibakód. Ne találomra cserélj, megvannak adva az ellenállás értékek, amik alapján dönteni lehet. Gyertya csere viszont mindenképpen ajánlott, ha nem tudni, mennyit futott.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29418 Dátum: 2018.12.15 09:00:17 »
Gyújtáson állítottak valamit de Viszont most meg sokkal rosszabb lett a rázkódás... Gyújtótekercs meg kábel csere kellene valószínű ha jól tudom?
Valami itt nekem nagyon nem kerek.
1. Az írod, E110-es  a Corrollád és 1989-es. Ebből valamelyik elírás.
2. OBD1-es hibatárolóról írsz, tehát vsz. az évszán nem stimt.
3. Ebben az esetben HALL-jeladós gyújtású 4A-FE a motorod. Ha egy ilyenre egy szerelő azt mondja: "állított a gyújtáson", én a közelébe sem mennék többet.
+ az alapjárati ingadozást tisztítással orvosolják és nem az állítócsavarral.
+ A "jó kompresszió" 10-13,5 Barig bármi lehet. Minden hengerben. Pedig az nem mindegy, ha az egyikben 2 Barral kevesebb, mint  szomszédban. Tehát ilyet nem mondunk, hanem részletezzük az adatokat. Már ha tisztességes szerelő az illető. Mert akkor mérési eredmény is van, és nincs mit el nem mondani.
+ Olyan nincs, hogy az "OBD1-es nem sok információt ad".Ez nem kifogás, hogy nem nézték meg. A Carináé ez előtti rendszer, mégis ki lehet voillogtatni sok hibakódot.
4. Meg kell vizsgálni, ki kell mérni az elektronikai rendszer elemeit, és aszerint cserélni, mindig a legolcsóbbal, legközönségesebb hibaforrással kezdve. Jelen esetben a gyertyákkal.
5. Alapjárati szeelep, fojtószelep pucolás izibe.
6. Ha a fentiek nem segítenek, nem lehet kizárni az üzemanyagellátás problémáját sem. Benzinszivattyú, szűrő pl. Itt nyomást kellene mérni.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29419 Dátum: 2018.12.15 09:55:22 »
Szia!
Szerintem várható, és jó, hogy eddig ment. Nem tudom, új korától a tiéd-e, de pl. a gyújtógyertyákat sokan nagyon nem cserélik és ez megviseli a gyújtóáramköröket, erre több példát tudnék mondani.

Köszi.

Gyertyákat nálam cseréljük rendesen 7 éve.
Vettem egy trafót (Delphi, 17e Ft), és ezzel a hiba meg is szűnt. Kösz a megerősítést.
Viszont sztem veszek rögtön mégegyet tarcsiba. Illetve gondolkodok hogy azt is beteszem vmelyik helyére, és a használt lesz a tarcsi. Matematikailag így jobban járok, de valóságban nem tudom ez tényleg jó ötlet-e...

Kösz mégegyszer a gyors választ!

AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29420 Dátum: 2018.12.15 16:56:50 »
Sziasztok!

Amatőr kérdés: minimum szinten van a motohűtő folyadékszint az 2006-os E12U 1,6 VVTI (benzin) Hatchback Corollámban, és hosszú útra készülök holnap reggel.

A kézikönyv szerint sima víz természetesen nem mehet bele.
Gyári Longlife Coolant folyadék van benne, kb. két hónapja volt cserélve márkaszervizben, akkor kupakig töltötték, és szóltak, hogy kicsit fogyni fog belőle.

A könyv szerint akkor áll ellen -35°C-ig, ha max 50%-ban van ioncserélt vízzel hígítva.

Kérdés: utántölthetem-e demineralizált, de nem ioncserélt vízzel?
Andreas

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29421 Dátum: 2018.12.15 19:26:36 »
Sziasztok!

Amatőr kérdés: minimum szinten van a motohűtő folyadékszint az 2006-os E12U 1,6 VVTI (benzin) Hatchback Corollámban, és hosszú útra készülök holnap reggel.

A kézikönyv szerint sima víz természetesen nem mehet bele.
Gyári Longlife Coolant folyadék van benne, kb. két hónapja volt cserélve márkaszervizben, akkor kupakig töltötték, és szóltak, hogy kicsit fogyni fog belőle.

A könyv szerint akkor áll ellen -35°C-ig, ha max 50%-ban van ioncserélt vízzel hígítva.

Kérdés: utántölthetem-e demineralizált, de nem ioncserélt vízzel?

Hát, ha nem akarsz hazardírozni, ne tedd.
A higítással nagyon gyorsan nő a fagyáspontja a folyadéknak - beleöntessz 3-4dl-t, és dobhatod ki az egészet a fenébe utána (hiszen már eleve bekeverve tették bele, és ebben a tartományban 10% töménységváltozás kb 12 fokot emel a fagyásponton, és -25 fokos fagyálló az már rizikós lehet), főleg így tél elején. Inkább vegyél hozzá bekevert fagyállót, mégha nem pont olyan a típusa akkor is. Az hogy minimumon van (hidegen), az önmagában nem gond. Az a baj, ha (hidegen!) elfogy az összes folyadék. (ha melegen sincs semmi a tartályban az már komoly gond)
Kérdés hogy mitől fogy - vagy mert nem légtelenítettek rendesen (ez esetben 3-4 hidegindítás-bemelegedés után nem fogy tovább), vagy ha folyamatosan fogy, akkor az baj. Ha nem esik a szint tovább, akkor ezzel el lehetsz addig míg akár márkaszervízben utána nem töltetsz...

Én vennék egy bele való bekevert fagyállót még ha nem is LongLife (ha nem találsz, akkor ioncserélt vizet), bedobnám a kocsiba, de csak akkor öntenék bele, ha tovább csökken a szint, és elfogy a tartályból. És akkor is csak a minimum alá... És nézném gyakran hogy áll...

(Azt nem tudom mi az a demineralizált víz - de ioncserélt (vagy desztillált) van bármelyik benzinkúton / Tescoban, és az biztos jó "higításnak" ha más nincs)
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.15 19:42:44 írta big_mafa »

AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29422 Dátum: 2018.12.15 20:40:45 »
...
(Azt nem tudom mi az a demineralizált víz - de ioncserélt (vagy desztillált) van bármelyik benzinkúton / Tescoban, és az biztos jó "higításnak" ha más nincs)
Ezer köszönet!

Akkor bedobom a vizeskannát az útra és gyakran csekkolom a szintet, remélve, hogy kibírja a márkaszervízig.
Én vagyok a figyelmetlen, mert a csere óta egyszer sem néztem rá, hogy hogyan áll, pedig az olajat minden tankolásnál megnézem (annak ellenére, hogy sosem változik).

A demineralizált víz az valamilyen - talán ozmózisos elven - ásványi- és vegyianyag mentesített víz, ugyanazt tudja, mint a desztillált. Az ioncserélt elvileg ugye más, ha jól tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.15 20:42:45 írta AndreasH »
Andreas

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29423 Dátum: 2018.12.22 23:26:14 »
Egy adag elég, hagyd bent pár száz km-ig. Én kombinálnám egy dekarbonizálóval is. PCV szelepet féktisztítóval érdemes kiáztatni. Alapjárati szelep pucolásához. . Menet közbeni rázkódás inkább gyújtásproblémára utal. Gyertyák, kábelek? Hibakód? Lambdaszonda hiba is esélyes lehet.

Szia! Gondoltam hogy leírom az eddig történteket.
Mentem 200kilómétert a Tisztítóval, az olaj jó fekete lett, aztán fél órát ment még a Motor öblítő olajjal. Az meg totál sűrű fekete dolgot hozott ki belőle. Új olaj meg szűrő ugye. Ezután mentem vele egy kicsit és megnéztem hogy milyen lett az olaj színe, és olyan volt mint ha most töltöttem volna bele. Átlátszó. Ez elég jó jel. Most mérem az olaj fogyasztást. Kíváncsi vagyok hogy mi lesz az eredménye. Eddig bízakodó vagyok.

A másik probléma volt ugye:
2500 fordulatszám körül meg néha alatta is rázkódott a motor( az derült ki, hogy az egyik motor tartó bak szakadt el) Még nem cseréltem ki de utána remélem meg fog szűnni.
Még jelentkezem.

Még egy kérdésem lenne:
Egy olyan furcsa dolog van vele, hogy ha finoman akarok gyorsítani akkor úgy gondolkodik hogy gyorsítson vagy ne. Egészen a háromnegyed gázig. Ha viszont lepadlózom tövig, akkor begyullad és gyorsul szépen.... Lehet a gázpedál állás érékelő?
Gyújtás kábelek lettek cserélve, a gyújtást megnézték és azzal nincs gond, ha minden igaz. Valakinek volt már ilyen?
Előre is köszi!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29424 Dátum: 2018.12.23 08:20:15 »
A hezitálás tipikusan lambdaszonda hiba jele. Nyitott fojtószelepnél az ECU figyelmen kívűl hagyja az értékeit., ezért gyorsul sokkal jobban. Ehhez hibakódot kell ismerni. Persze, lehet, hogy csak belassult, mert bekoszolódott. Nagy olajfogyasztásnál ez nem lenne csoda. Meg lehet próbálni valamilyen adalékkal tisztítani.
Kis esélye van a TPS-nek(fojtószelep állás érzékelő), lehet még MAP szenzor hiba is. Érdemes lenne a szívókamra vákuum csövekeit is kipucolni. De a csatlakozók állapota is fontos. Fojtószelep tisztítás megvolt? Szerepe van a gázreakcióban.
Köszönjük a visszajelzést. A fórum a tapasztalatok megosztására van. Jó lenne, ha az olajfogyasztás alakulásáról is írnál.

AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29425 Dátum: 2018.12.24 01:47:18 »
...
Én vennék egy bele való bekevert fagyállót még ha nem is LongLife (ha nem találsz, akkor ioncserélt vizet), bedobnám a kocsiba, de csak akkor öntenék bele, ha tovább csökken a szint, és elfogy a tartályból. És akkor is csak a minimum alá... És nézném gyakran hogy áll...

Visszajelzés:
Mintha másnapra még egy kicsit csökkent volna a szint - ez persze lehet a -10 fokos éjjeli hőmérsékletnek köszönhető, nem tudom.
Út közben vettem egy G12+ bekevert hűtőfolyadékot, abból töltöttem a min-max közé nagyjából félig.
Ami meglepetésemre Budapestre érve (kb. 800km megtétele után) felment a max alá úgy egy ujjnyival, és azóta sem moccant.
Januárban a visszaúton meglátom, hogy változik-e, de ettől függetlenül mindenképp visszaviszem a márkaszervizbe, hogy mondjanak rá valamit.

Köszönöm a segítséget!
Boldog karácsonyt mindenkinek!
« Utoljára szerkesztve: 2018.12.24 01:50:19 írta AndreasH »
Andreas

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29426 Dátum: 2018.12.24 09:08:28 »
A hezitálás tipikusan lambdaszonda hiba jele. Nyitott fojtószelepnél az ECU figyelmen kívűl hagyja az értékeit., ezért gyorsul sokkal jobban. Ehhez hibakódot kell ismerni. Persze, lehet, hogy csak belassult, mert bekoszolódott. Nagy olajfogyasztásnál ez nem lenne csoda. Meg lehet próbálni valamilyen adalékkal tisztítani.
Kis esélye van a TPS-nek(fojtószelep állás érzékelő), lehet még MAP szenzor hiba is. Érdemes lenne a szívókamra vákuum csövekeit is kipucolni. De a csatlakozók állapota is fontos. Fojtószelep tisztítás megvolt? Szerepe van a gázreakcióban.
Köszönjük a visszajelzést. A fórum a tapasztalatok megosztására van. Jó lenne, ha az olajfogyasztás alakulásáról is írnál.

Köszönöm! Ki fogok próbálni egy adalékot a lambdaszondára. A Map szenzor elég újnak tűnik benne de még le fogom csekkolni. Ha egyébként nem ég motor ellenőrzés lámpa attól még lehet valamilyen hibakód? Csak nem jelzi a motor?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29427 Dátum: 2018.12.24 14:22:00 »
Köszönöm! Ki fogok próbálni egy adalékot a lambdaszondára. A Map szenzor elég újnak tűnik benne de még le fogom csekkolni. Ha egyébként nem ég motor ellenőrzés lámpa attól még lehet valamilyen hibakód? Csak nem jelzi a motor?
Katalizátor tisztítót keress. Ami nekem bevált anno, az a cataclean. Többféle anyag van azóta, azokról nincs tapasztalatom. Carinánál 21-es hibakód jelöli a lambdaszonda hibát. (Oxigén szenzor). Ha megnézed a táblázatot, látható, hogy sok hiba esetén nem jelez a check engine. Ennél sem.

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29428 Dátum: 2018.12.25 11:06:50 »
Katalizátor tisztítót keress. Ami nekem bevált anno, az a cataclean. Többféle anyag van azóta, azokról nincs tapasztalatom. Carinánál 21-es hibakód jelöli a lambdaszonda hibát. (Oxigén szenzor). Ha megnézed a táblázatot, látható, hogy sok hiba esetén nem jelez a check engine. Ennél sem.

Én most protec oxicat-et rendeltem az is ugyan ezt tudja ha minden igaz. Kíváncsi vagyok.

palazs007

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29429 Dátum: 2018.12.25 18:44:07 »
Szia! Gondoltam hogy leírom az eddig történteket.
Mentem 200kilómétert a Tisztítóval, az olaj jó fekete lett, aztán fél órát ment még a Motor öblítő olajjal. Az meg totál sűrű fekete dolgot hozott ki belőle. Új olaj meg szűrő ugye. Ezután mentem vele egy kicsit és megnéztem hogy milyen lett az olaj színe, és olyan volt mint ha most töltöttem volna bele. Átlátszó. Ez elég jó jel. Most mérem az olaj fogyasztást. Kíváncsi vagyok hogy mi lesz az eredménye. Eddig bízakodó vagyok.

A másik probléma volt ugye:
2500 fordulatszám körül meg néha alatta is rázkódott a motor( az derült ki, hogy az egyik motor tartó bak szakadt el) Még nem cseréltem ki de utána remélem meg fog szűnni.
Még jelentkezem.

Még egy kérdésem lenne:
Egy olyan furcsa dolog van vele, hogy ha finoman akarok gyorsítani akkor úgy gondolkodik hogy gyorsítson vagy ne. Egészen a háromnegyed gázig. Ha viszont lepadlózom tövig, akkor begyullad és gyorsul szépen.... Lehet a gázpedál állás érékelő?
Gyújtás kábelek lettek cserélve, a gyújtást megnézték és azzal nincs gond, ha minden igaz. Valakinek volt már ilyen?
Előre is köszi!

Egy kérdés : vettem koromtalanitot amit írtál. Meg szeretném csinálni csak az van rajta egy hogy "időzítő vagy Hall érzékelőt le kell húzni. Azok mik és feltétlenül kell? Mert néztem videókat és ott szinte senki nem csinálja... Előre is köszi!