Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5849859 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29505 Dátum: 2019.04.18 07:13:24 »
Sziasztok,

az 1,4D-4D MMT-s Corollám egy ideje (fél év, egy év) két hibajelenséget produkál. Az egyik, hogy hidegen elinduláskor extrém darabos az első néhány méternél, továbbá,  nagyobb fokozatban (itt már üzemmelegen is) 4-es, 5-ös fokozatban érezni főleg, hogy mikor felvált, a motor jobban felpörög, mint ahogy azt a sebesség indokolná.. húz húz, de mintha "takony" nyúlna el.. eztán néhány mp után helyrebillen az arány.. . Ja, és néha mintha nem akarna már időben váltogatni..Lehet hogy megérett a kuplungcsere? (200k van benne). Mibe fájhat mindez, vannak tapasztalatok?


Nincsenek. Viszont te írd meg a tapasztalataidat a felvetett témával kapcsolatban, közös okulásunkra!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29506 Dátum: 2019.04.19 21:48:58 »
Nincs sok itteni tapasztalat, mert általában az MMT-s váltót kerüljük a rossz híre miatt. Annyival tudlak boldogítani, hogy örülni fogsz neki, ha tényleg "csak" egyszeri kuplungcseréről van szó.
music     

panav3

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29507 Dátum: 2019.04.22 20:54:17 »
Sziasztok,

1.4 VVTi problémám van, hidegindításnál lefullad indítás után, de csak hidegebb időbe. Hibakód bevillan: 1-2 henger gyujtásprobléma. Szerelőhöz elvittem, gyertyacsere, fojtószelep tisztítás, gyújtótrafók jók, feladta a harcot, azt mondta valami elektromos probléma lehet. Ha valakinek lenne valami ötlete, megköszönném...  :helpsmilie:

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29508 Dátum: 2019.04.23 10:32:57 »
Utazgatok az "új" (relatív, 2003-as, de nálam alig egy hónapja van még :-D) Corollával, és egy érdekes jelenséget tapasztalok: menet közben nehezen veszi be az egyest, néha kifejezetten férfiasan kell vele váltani. Induláskor nincs probléma, kettest-hármast probléma nélkül veszi, csak az egyes ilyen. Próbáltam utánaolvasni, de amit itt korábban írtak gyorsdiagnosztika (egyesben, benyomott kuplunggal elindul-e az autó) nem hozott eredményt. Váltóolaj egy hete lett cserélve.

Mi lehet ez, és ami még fontosabb, nagyságrendileg mekkora költség az orvoslása? :-D

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29509 Dátum: 2019.04.23 10:58:23 »
Utazgatok az "új" (relatív, 2003-as, de nálam alig egy hónapja van még :-D) Corollával, és egy érdekes jelenséget tapasztalok: menet közben nehezen veszi be az egyest, néha kifejezetten férfiasan kell vele váltani. Induláskor nincs probléma, kettest-hármast probléma nélkül veszi, csak az egyes ilyen. Próbáltam utánaolvasni, de amit itt korábban írtak gyorsdiagnosztika (egyesben, benyomott kuplunggal elindul-e az autó) nem hozott eredményt. Váltóolaj egy hete lett cserélve.

Mi lehet ez, és ami még fontosabb, nagyságrendileg mekkora költség az orvoslása? :-D

Van olyan helyzet, amikor ezt alkalmazni kell?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29510 Dátum: 2019.04.23 11:10:08 »
Van olyan helyzet, amikor ezt alkalmazni kell?
Jaaaj, jogos, mindig sikerül pontatlanul fogalmaznom, és valahogy mindig te veszed észre először :-D Tehát pontosítok: hidegen, induláskor nincs probléma, akkor sem, ha pl. pirosnál, fél perccel állás után kell egyesbe kapcsolni. De sokat mentem be körforgalomba a héten, ahol pont annyira kellett lassítanom, hogy még nem állt meg teljesen az autó, de már indulhattam is, na olyankor volt érezgető főleg.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29511 Dátum: 2019.04.23 11:49:30 »
(...)
 hidegen, induláskor nincs probléma, akkor sem, ha pl. pirosnál, fél perccel állás után kell egyesbe kapcsolni. De sokat mentem be körforgalomba a héten, ahol pont annyira kellett lassítanom, hogy még nem állt meg teljesen az autó, de már indulhattam is, na olyankor volt érezgető főleg.
Nem ártana tudni, milyen olajat tettél bele, bocs, ha nem vettem volna észre és már írtad.
Kuplungnál is jó néha cserélni a folyadékot (fékfolyadék), esetleg állítani rajta (Carinánál lehet).
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.23 11:51:03 írta vd1234 »

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29512 Dátum: 2019.04.23 12:07:04 »
Nem ártana tudni, milyen olajat tettél bele, bocs, ha nem vettem volna észre és már írtad.
Kuplungnál is jó néha cserélni a folyadékot (fékfolyadék), esetleg állítani rajta (Carinánál lehet).
Castrol, a viszkozitás a gyári ajánlás. A fékfolyadék-csere viszont jó ötlet, szerintem ezen még sosem volt cserélve.

tamaska01

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29513 Dátum: 2019.04.23 18:42:25 »
Sziasztok! Corolla 2002 évjáratú van kb. 300000km van benne, ès mostanában indìtáskor csörren a lánc. Valamikor az olaj lámpa világìt 1-5 másotpercet. Megnèztük a lánc feszes, szerintetek mi lehet a problèma? Köszönöm válaszok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10244
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29514 Dátum: 2019.04.24 08:30:48 »
Castrol, a viszkozitás a gyári ajánlás. A fékfolyadék-csere viszont jó ötlet, szerintem ezen még sosem volt cserélve.
Teljesítményszintet is szükséges nézni, pl. GL4 vagy GL5, az enyémbe könyv szerint jó a GL5 is, de jobban szereti a GL4-et a tapasztalat alapján.
Pont hasonló volt, nehezebben vette az 1-et egy GL5 olajjal (vagy GL4/5), csere után sokkal jobb lett.
A fékfolyadékot a kuplunghoz írtam, de mindkét helyen jó cserélni  :yes:

Pavilion

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 62
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29515 Dátum: 2019.04.26 12:35:38 »
Sziasztok!

Toyota Corolla E12-vel kapcsolatos kérdéseim lennének.

1. Csak vészfékezéskor, nem minden esetben a fékpedál felkeményedik, és gyakorlatilag nem fog, úgy érzem. Hibaüzenet nincs. Normál fékezéskor nem jelentkezik a probléma.

2. A kuplung puha, nincs hangja, megfelelően kiemel (nem csúszik). Viszont, nagy ritkán olyat tapasztalok, hogy induláskor, ahogy engedem fel a kuplungpedált, akkor rángatva indul el az autó. Ezt a jelenséget, inkább esősebb, párásabb időben tapasztalom, és csak ritkán, az első indulásnál jelentkezik, a következőnél már minden rendben.

Mi lehet a gond?

Válaszokat előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.26 12:50:50 írta Pavilion »

istvanf

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 172
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29516 Dátum: 2019.04.30 09:39:03 »
Van olyan helyzet, amikor ezt alkalmazni kell?
Végül ennél a (sugalmazott) megoldásnál maradtam... :-D Megnézettem azért (más miatt vittem szervízbe, de megkértem őket, próbálják ki), mert alapvetően túlaggódós típus vagyok, semmi baja a váltónak, megnyugtattak, hogy ez igazából normális. Ha még gurul az autó, akkor elég a kettes, igazából amúgy is csak egy rossz szokás volt részemről az egyesbe visszaváltás, ha nem állt meg az autó a lassítás végén. 

AndreasH

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29517 Dátum: 2019.04.30 10:38:28 »
...alapvetően túlaggódós típus vagyok, semmi baja a váltónak, megnyugtattak, hogy ez igazából normális. Ha még gurul az autó, akkor elég a kettes, igazából amúgy is csak egy rossz szokás volt részemről az egyesbe visszaváltás, ha nem állt meg az autó a lassítás végén.

Én is pont ilyen aggodalmaskodó tudok lenni az autóval kapcsolatban - főleg, mert elégge megjártam az első OFF autómmal.
Ugyanígy váltogtattam vissza én is, hasonló szituációban, és engem is aggasztott a jelenség.
Először arra gondoltam, hogy az E12 ilyen, meg, arra, hogy csak azért nem "engedi" egyesbe tenni, mert még gurul az autó.
Mindenesetre most engem is megnyugtattál, köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2019.04.30 10:59:59 írta AndreasH »
Andreas

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29518 Dátum: 2019.04.30 13:19:43 »
Végül ennél a (sugalmazott) megoldásnál maradtam... :-D Megnézettem azért (más miatt vittem szervízbe, de megkértem őket, próbálják ki), mert alapvetően túlaggódós típus vagyok, semmi baja a váltónak, megnyugtattak, hogy ez igazából normális. Ha még gurul az autó, akkor elég a kettes, igazából amúgy is csak egy rossz szokás volt részemről az egyesbe visszaváltás, ha nem állt meg az autó a lassítás végén. 

 ;) :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29519 Dátum: 2019.04.30 15:35:10 »
Van olyan helyzet, amikor ezt alkalmazni kell?
Az a típus vagyok, aki egyesben csak megmoccantja az autót, majd rögtön kettesbe teszi, de a Yaris az 1,33-as motorral 1600-as fordulat alatt annyira döglött, hogy amikor épphogy gurul, jobb az 1-es, mint a 2-es.
music