Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5863474 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29325 Dátum: 2018.07.23 21:45:47 »
Szinkron lesz az... 3-as szokott előszöt megkotlani, nekem is az volt. Alig lehetett betenni 3-ba, többször akadt is.

Gyanús lehet, de különös, hogy kuplungcsere előtt nem volt semmi baja. Miután elhoztam az új kuplunggal, azután kezdte el ezt produkálni, illetve néha 1-ből is erőlködve jön ki.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29326 Dátum: 2018.07.24 09:13:10 »
Gyanús lehet, de különös, hogy kuplungcsere előtt nem volt semmi baja. Miután elhoztam az új kuplunggal, azután kezdte el ezt produkálni, illetve néha 1-ből is erőlködve jön ki.
kiemel az a kuplung rendesen? Nekem mikor kezdődött a váltóbaj akkor is azt mondták első körben, hogy nem emel ki a kuplung rendesen és minden szőnyeget dobjak ki, mert nem lehet a pedál teljesen lenyomni. Ez pár hétig valóban megoldotta a problémát, de aztán szét kellett borítani a váltót. A kuplungra egy ránézést mindenképp megér, hátha megoldja.

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

feca81

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29327 Dátum: 2018.07.25 15:57:33 »
Sziasztok!

Van egy érdekes jelenség a 2006-os E12 Corollámban. Hidegen kerepel a motor, mintha a lánc csörögne. Amint felmelegszik egy picit, még az üzemi hőmérsékletet se kell elérnie, a hang megszűnik. Baromi nehéz így diagnosztizálni, mert a hanghatás pár perc alatt eltűnik. Nincs ötletetek mi okozhatja? Klímával és anélkül is csinálja, lánc kellően feszes.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29328 Dátum: 2018.07.25 21:34:40 »
Sziasztok!

Van egy érdekes jelenség a 2006-os E12 Corollámban. Hidegen kerepel a motor, mintha a lánc csörögne. Amint felmelegszik egy picit, még az üzemi hőmérsékletet se kell elérnie, a hang megszűnik. Baromi nehéz így diagnosztizálni, mert a hanghatás pár perc alatt eltűnik. Nincs ötletetek mi okozhatja? Klímával és anélkül is csinálja, lánc kellően feszes.
Én láncra, láncfeszítőre gondolnék elsőre. De lehet meg kellene nézni a vízpumpát is. Nekem volt, hogy eresztett picit, és ráfolyt a szijra, ilyen hangja volt, de aztán a forgástól felszáradt és elmúlt. Ezesetben új vízpumpa, szíj és folyadék.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29329 Dátum: 2018.07.25 22:36:58 »
Hidegen kerepel a motor, mintha a lánc csörögne. Amint felmelegszik egy picit, még az üzemi hőmérsékletet se kell elérnie, a hang megszűnik.
Milyen motorolajat van benne? 5W30 vagy vékonyabbal gyorsabban tudja ellátni az olaj a feladatát.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.25 22:38:39 írta Agyarka »

feca81

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29330 Dátum: 2018.07.26 10:01:25 »
Milyen motorolajat van benne? 5W30 vagy vékonyabbal gyorsabban tudja ellátni az olaj a feladatát.

a szerelőm Eneos olajat használ, vagy 5w vagy 0w viszkozitásút. Olajszűrőt nem tudom milyet, sosem figyeltem.

@Mondi: a vízpumpát korábban ellenőriztük,mert mi is arra gyanakodtunk, nem láttunk vele problémát.

BTW olajat vizet nem fogyasztja az autó egy cseppet sem.
Utánaolvasás után én is olaj/olajszűrőre gyanakodnék, de elvileg jó olaj van benne. Mindenesetre beszélek a szerelővel újra.

Egy másik fórumon szívósor tömítést említettek. Tényleg okozhatja ezt a kerepelő hangot a nem megfelelő tömítés?

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29331 Dátum: 2018.07.26 11:43:42 »
::) Úgy-úgy! Képem is van hozzá:
Ez akar lenni pontosan? :helpsmilie:

tiborszandi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29332 Dátum: 2018.07.26 14:21:38 »
Sziasztok.

2008 -as (E140-es) Corolla Sedan-ról mi a véleményetek?
Mikre kell figyelni vásárlás előtt? (természetesen elviszem állapotfelmérésre)
Volt visszahívás vagy garanciális csere ebből a szériából?

Köszönöm a válaszokat.
Tibi

cleaner

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29333 Dátum: 2018.07.31 08:25:25 »
Sziasztok,

(Talán már volt téma, de átlapozva pár év anyagát nem találtam, így ha mégis ott volt, csak nem vettem észre, bocs.)
Egy 1NDTV D-4D (E15) corolla tulaja vagyok. (Mondanám, hogy boldog, de most kis üröm vegyült az örömbe). Egy ideje rakoncátlankodnak a lovak a motortérben. A hibajelenség a következő: a motor jól húz, kellemesen nyomatékosan gyorsít, de úgy 100-110 KM/h körül (ötösben) 80-90 körül négyesben, gyorsítás után, ha leveszem a lábam a gázról, majd újra gázt adok - mondjuk egy rövid gurulás után - akkor elvesztem a teljesítményem jelentős részét és  az autó iszonyú módon elkezd füstölni. Ha megállok vele és hagyom, úgy 15 percet leállított motorral, akkor újra minden ok. Ugyanez az idő, álló helyzetben, ám járó motorral semmit sem segít. A hibajelenség úgy 2200-2800 fordulat/percnél jelentkezik, teljesen random módon, vagyis nem mindig, de ha nem 10 mp-ig tartom ezt a teljesítményt, hanem hosszabb ideig, akkor stabilan valamikor megjelenik. Az biztos, hogy ezt az okozza, hogy a motorban elégtelenül ég el a tüzelőanyag, de arra nem jövünk rá, hogy mi okozza. Az első az ERG szelep volt amit leellenőriztettünk és kitisztíttatunk. Toyota specialistánál is járt, a hibát produkálta és a mérés azt mutatta, hogy az ERG szelep alatti fojtószelep nem működik. Kicserélte, és el is mentek egy körre, ám nem a megfelelő tartományban, mert jónak minősítették, ám ahogy megkaptuk és felmentünk az M0-ra, máris újra produkálta a hibát. Nem tudom, hogy mit mondhatnék még, hogy közelebb vigyen a megoldáshoz. Minden ötletet köszönünk! ;)
g.
------------------------------
Turbó geometria lapátjai nincsenek megragadva? Hibát nem dob?

Olyan mintha nem állna át a lapát, emiatt felszalad a töltőnyomás, amit észlel a vezérlő, és lekorlátozza a nyomást (wastegate-et teljesen nyitja) - emiatt elmegy a power, és eldúsul a keverék.

Ha jól rémlik 2800-3200 körül vált a geo. Csak egy tipp, így elsőre.

Sziasztok,

A fenti problémára keresek még mindig ötleteket. Kicseréltük a turbófeltöltőt és a jelenség egy kb. 3-4 hetes ciklusra megszűnt, de egy ideje megint megjelent. Már nem fordulatszámhoz kötődik, mert előfordul alapjáraton piros lámpánál, visszaváltás után és egyenletes sebességen is, de egy valami mindig ugyanaz: újbóli gázadásra reagál így a rendszer. Vagyis ha elveszem a gázt és utána újra gyorsítanék, akkor eldúsul a keverék és elveszik a teljesítmény, iszonyú tömény dízelfüsttel kísérve.
Hálás vagyok minden ötletért, mert időszakos hiba lévén nagyon nehéz szakszervizben is diagnosztizálni - eddig még nem is sikerült....

Köszi!

cleaner

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29334 Dátum: 2018.08.10 10:07:23 »
Sziasztok,

A fenti problémára keresek még mindig ötleteket. Kicseréltük a turbófeltöltőt és a jelenség egy kb. 3-4 hetes ciklusra megszűnt, de egy ideje megint megjelent. Már nem fordulatszámhoz kötődik, mert előfordul alapjáraton piros lámpánál, visszaváltás után és egyenletes sebességen is, de egy valami mindig ugyanaz: újbóli gázadásra reagál így a rendszer. Vagyis ha elveszem a gázt és utána újra gyorsítanék, akkor eldúsul a keverék és elveszik a teljesítmény, iszonyú tömény dízelfüsttel kísérve.
Hálás vagyok minden ötletért, mert időszakos hiba lévén nagyon nehéz szakszervizben is diagnosztizálni - eddig még nem is sikerült....

Köszi!

Sziasztok ismét,

Tovább szűkült a hibajelenség kiváltó oka. Már biztos, hogy a gázadáshoz kötődik és már sikerül ismételten, újra és újra előállítanom a dolgot. Ehhez az kell, hogy a kuplungot hirtelen felengedjem és közben erősebb gázadással próbáljak gyorsítani. Ebben a pillanatban megjelenik a hiba és feldúsul a keverék, vagy elveszik az égéshez szükséges oxigén jelentős része. Nem tudom, hogy van-e valakinek ötlete. Minden tanács hasznos lehet!

Köszi előre is!

C.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29335 Dátum: 2018.08.12 14:15:26 »
Sziasztok!

2003-as 1.6-os Corolla Versoban merre vannak a lambda szenzorok?
És melyik szokott meghibásodni? (Világít a check engine, de arra utalás nincs hogy melyik lambda szenzor,ha jól tudom kettő van).
köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29336 Dátum: 2018.08.14 23:40:23 »
Sziasztok!

2003-as 1.6-os Corolla Versoban merre vannak a lambda szenzorok?
És melyik szokott meghibásodni? (Világít a check engine, de arra utalás nincs hogy melyik lambda szenzor,ha jól tudom kettő van).
köszi!
Dehogy nincs rá utalás, csak OBD II. olvasóra kell dugni. A hátsó szenzor hibája a gyakoribb, de csere előtt egy füstgáz összetételt is érdemes nézni, hátha egy kiemelő felszerelése is elég.

zsigno

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29337 Dátum: 2018.08.18 12:54:43 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Van egy  Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Linea Sol 2007-es évjáratú, gyújtás ráadásakor és indításkor is hangjelzést ad, rövid szaggatott sípoló hang majd egy mélyebb folyamatos sípolás kb. 5-6 másodpercig tart az egész, ajtók zárva biztonságiövek becsatolva nincsenek hibajelzések a kijelzőn, az autó indul rendesen és jól megy, csak ez a sípolás minden indításkor elhangzik. Mi lehet ennek az oka?
A segítséget előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Pesztránszki Zsigmond

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29338 Dátum: 2018.08.18 19:26:32 »
Van benne parkolóradar? Működik? Tudtommal ha a vezérlője nem tud kommunikálni a szenzorokkal akkor indításkor hangjelzéssel szokta jelezni a hibát. Esetleg utólagos riasztó is csinálhat ilyet.
« Utoljára szerkesztve: 2018.08.18 19:28:05 írta xpet »

zsigno

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #29339 Dátum: 2018.08.18 20:43:49 »
Van benne parkolóradar? Működik? Tudtommal ha a vezérlője nem tud kommunikálni a szenzorokkal akkor indításkor hangjelzéssel szokta jelezni a hibát. Esetleg utólagos riasztó is csinálhat ilyet.

Köszönöm a gyors választ, akkor valószínűleg a parkolóradar lesz a probléma oka, mert az nem működik.
Esetleg nem tudod, hogy ki lehet e kapcsolni a parkolóradart?
Vagy csak szakember tudja kikapcsolni, javítani?