Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764692 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7425 Dátum: 2013.10.03 22:48:06 »
Köszi szépen, akkor mivel mindketten mondtátok Charliet felveszem vele a kapcsolatot és kérek tőle egy ajánlatot.
Légy türelmes, mert nem mindig lehet könnyen elérni a sok meló miatt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7426 Dátum: 2013.10.03 22:49:36 »
Az igazság az, hogy nekem a gyűrűszett nem gyári, hanem Mahle (ACL), de szerintem is biztos, hogy a gyári jobb ennél. Mondjuk drágább is  ;)
A Mahle is jó minőségű.
A gyári gyűrűszettet 48000 ft körül tudom...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

500+

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7427 Dátum: 2013.10.03 23:21:38 »
Köszi szépen, akkor mivel mindketten mondtátok Charliet felveszem vele a kapcsolatot és kérek tőle egy ajánlatot.
Ha belekontárkodhatok: szvsz inkább keres egy keveset futott bontott motort, és azt tedd bele. Lehet, hogy 2-szer többe kerül, mint a fúrás-gyűrűzés-hézagolás-stb. kérdéses eredménnye :?:l, (az én ismertségemben még nem volt olyan felújított motor, ami 100e után nem halt volna újra be :cry:), de sokkal nyugodtabban fogsz aludni. :sleeping: (Hacsak nem b...tak át... :hmmmm: a keveset futott motorral.)

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7428 Dátum: 2013.10.03 23:25:55 »
egyetértek,ezt akartam bepötyögni,de megelöztél.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Dave1976

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7429 Dátum: 2013.10.04 02:10:30 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de mint látom ez itt egy kincsesbánya! :clap:

2002-es avensisem van 1,6-os vvt-i motorral motorszáma 3ZZU-val kezdődik, ez ugye 3ZZ-FE motort jelent? Ezzel kapcsolatban a topik korábbi bejegyzései között olvastam, hogy vezérműláncot csak akkor kell cserélni, ha gond van, illetve 500ezer kilóméternél. Az enyém épp most tölti be a 150ezret és előttem ugyan már két tulaja is volt az autónak, de hajlamos vagyok elhinni, hogy tényleg ennyi van benne.
A kérdésem az lenne, hogy a szervízkönyben a 150 ezres szervízhez leírtakon kívül, kell-e még valamit ellenőriztetni, cserélni (nem pont toyotára szakosodott szerelőhöz vinném)? A vezérléssel tényleg nem kell foglalkozni?

Azért van két tünetem is amire megoldást keresek:
Az egyik indításkor jelentkezik: nem pöccre indul az autó, hanem kb 2 másodpercig kell indítózni. Ha bemelegedett és le kell állítani, az újbóli beindítás még tovább tart. Ezt mi okozhatja?
A másik az alapjárattal kapcsolatos, ha bemelegedett a motor, akkor leejti az alapjáratot olyan 650-es fordulatszámra és kicsit beremeg a kaszni tőle. Hasonló problémára fojtószelep tisztítást javasoltatok, ez az én jelenségemre is megoldást adhat?

Előre is köszönöm a válaszokat, csak így tovább!

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7430 Dátum: 2013.10.04 07:45:09 »
közös nyomócsö?

bezony, benzinesnél. üzemanyagcső néven fut, 3 barral szállítja a benzint a fúvókákhoz. 42 ezer magyar forintért a toyotától. egy membrán szakad ki.
23807   PIPE SUB-ASSY, FUEL DELIVERY
23807-22030      1   € 106.46

http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2001_TOYOTA_AVENSIS_ZZT221R-ALPEKW_2211.html

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7431 Dátum: 2013.10.04 07:53:29 »
a betyár mindenit. ilyen hibáról én még nem hallottam.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7432 Dátum: 2013.10.04 08:25:38 »
Ha belekontárkodhatok: szvsz inkább keres egy keveset futott bontott motort, és azt tedd bele. Lehet, hogy 2-szer többe kerül, mint a fúrás-gyűrűzés-hézagolás-stb. kérdéses eredménnye :?:l, (az én ismertségemben még nem volt olyan felújított motor, ami 100e után nem halt volna újra be :cry:), de sokkal nyugodtabban fogsz aludni. :sleeping: (Hacsak nem b...tak át... :hmmmm: a keveset futott motorral.)

SZtem jobb a gyűrűzés, egy bontottnál mi lesz a garancia, hogy teljesen OK ? Ráadásul át is kellene papírozni a kocsit. SZtem gyűrűzés, dugattyúalakítás, "oszt csá" hogy egy klasszikussal éljek :D Én a hengerfejet viszont nem babrálnám, csak ha dzsuvásak a szelepek. Meg esetleg egy nyomáspróba(jól zárnak e a szelepek), de alapból nem szedném szét szimeringezni meg szeelepezni. Még a szívó-kipufogótorkot sem venném le. Csak hengerfejtömítést vennék, meg esetleg vezérműfedél, olajteknő. Hengerfejcsavar is csak akkor kell, ha a régiek megnyúltak. Így az anyagköltségeket szépen le lehet szorítani.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7433 Dátum: 2013.10.04 08:27:53 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, de mint látom ez itt egy kincsesbánya! :clap:

2002-es avensisem van 1,6-os vvt-i motorral motorszáma 3ZZU-val kezdődik, ez ugye 3ZZ-FE motort jelent? Ezzel kapcsolatban a topik korábbi bejegyzései között olvastam, hogy vezérműláncot csak akkor kell cserélni, ha gond van, illetve 500ezer kilóméternél. Az enyém épp most tölti be a 150ezret és előttem ugyan már két tulaja is volt az autónak, de hajlamos vagyok elhinni, hogy tényleg ennyi van benne.
A kérdésem az lenne, hogy a szervízkönyben a 150 ezres szervízhez leírtakon kívül, kell-e még valamit ellenőriztetni, cserélni (nem pont toyotára szakosodott szerelőhöz vinném)? A vezérléssel tényleg nem kell foglalkozni?

Azért van két tünetem is amire megoldást keresek:
Az egyik indításkor jelentkezik: nem pöccre indul az autó, hanem kb 2 másodpercig kell indítózni. Ha bemelegedett és le kell állítani, az újbóli beindítás még tovább tart. Ezt mi okozhatja?
A másik az alapjárattal kapcsolatos, ha bemelegedett a motor, akkor leejti az alapjáratot olyan 650-es fordulatszámra és kicsit beremeg a kaszni tőle. Hasonló problémára fojtószelep tisztítást javasoltatok, ez az én jelenségemre is megoldást adhat?

Előre is köszönöm a válaszokat, csak így tovább!

Sztem az a 2 sec nem sok. Esetleg próbáld ki azt a trükköt, hogy 2x adod rá a gyújtást, és úgy indítod. Az alapjárati remegés normális, ezek ilyenek, Corollánál is. Nekem se tetszik de ez van.
A vezérlést nem kell babrálni, csak ha zörög, csörög.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7434 Dátum: 2013.10.04 08:34:25 »
Ha belekontárkodhatok: szvsz inkább keres egy keveset futott bontott motort, és azt tedd bele. Lehet, hogy 2-szer többe kerül, mint a fúrás-gyűrűzés-hézagolás-stb. kérdéses eredménnye :?:l, (az én ismertségemben még nem volt olyan felújított motor, ami 100e után nem halt volna újra be :cry:), de sokkal nyugodtabban fogsz aludni. :sleeping: (Hacsak nem b...tak át... :hmmmm: a keveset futott motorral.)
Az se két fillér és bizonytalan az előélete, a munkadíj viszont adott ott is. Garit sztem ezekre a használtakra nem adnak.  ::)
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7435 Dátum: 2013.10.04 08:35:33 »
Hű, ez a melegen alig indul sztorit legalább 3x olvastam már itt a fórumon, de nem emlékszem, mi volt a megoldás...  :wacko:
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7436 Dátum: 2013.10.04 09:03:31 »
Az se két fillér és bizonytalan az előélete, a munkadíj viszont adott ott is. Garit sztem ezekre a használtakra nem adnak.  ::)

Max kapugaranciát  :devil:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7437 Dátum: 2013.10.04 10:33:22 »
Ha belekontárkodhatok: szvsz inkább keres egy keveset futott bontott motort, és azt tedd bele. Lehet, hogy 2-szer többe kerül, mint a fúrás-gyűrűzés-hézagolás-stb. kérdéses eredménnye :?:l, (az én ismertségemben még nem volt olyan felújított motor, ami 100e után nem halt volna újra be :cry:), de sokkal nyugodtabban fogsz aludni. :sleeping: (Hacsak nem b...tak át... :hmmmm: a keveset futott motorral.)
Ez a legnagyobb lutri! Honnan tudod, hogy az a bontott motor jó-é? Kifizet érte egy rakás pénzt, ha meg nem jó, mit csinál vele?

A legésszerűbb megoldás ilyen esetre, hogy bizony az embör saját maga felújíttatja a motort. Azért van már ezzel a hibával kapcsolatban igen sok tapasztalat. Általában, ha nem az elhanyagolás miatt eszi a motor az olajat, elegendő csak gyűrűzés és dugó-tisztítítás, valamint ezt követően megfelelő minőségű 5W-30-as olaj használata és 10.000km-re rövidített olajcsere periódus.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7438 Dátum: 2013.10.04 12:20:42 »
Így van, az olajevés oka a dugattyúgyűrűk leszorulása. A módosított motorokban már több és nagyobb átmérőjű lyukak vannak. Ez kb. 100 ezres tétel, de ennyi km-rel ha már egyszer szétkapják a motort, a fene tudja, mi kerül még elő, szóval ezt a számot meg lehet akár hárommal is lazán szorozni.  ::) Van, ahol egyszerűen a régi dugattyúkat fúrják meg.

Részletesebben:
Olajfogyi összeszedve: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=10.msg405408#msg405408
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg487468#msg487468

vvt-i dugószett
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg395962#msg395962
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=82.msg396006#msg396006
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=118.msg396190#msg396190
 
olajkajálás oka by bepi:
2 helyett 4db van az újabbikon és ezek a furatok nagyobb átmérőjűek is. Azért fontos, mert a 10W-40-es olajok sűrűségük folytán nem tudtak visszafolyni a kezdeti 2db furaton, emiatt maradt az olaj az égéstérben, ahol beégett, lerakódott a henger falára, ezzel tönkretéve a lehúzógyűrűt, ami egyébként is a szükségesnél puhább anyagból volt. Ezután úgy gondolom, már érthető a probléma folytatása...

olajfogyi szeke 10W60: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=116.msg425596#msg425596


Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #7439 Dátum: 2013.10.05 07:24:31 »
Ez az oljeszegetős 1.8-ra is megoldás lehet?

By Szeke:
"
Sziasztok!   

Bocsánat, hogy beleszólok ennyi idő kihagyás után egy általatok vezetett témába. :)    Üdv Palaczk :)

Kedves Bepi81 kolléga/volt kolléga biztosan megvan, hogy honnan tudja ezeket az infókat.  Márkaszervizes múlttal csak annyit tennék hozzá, hogy nem pont ez volt a fő probléma, nem csak ezek miatt kellett komplett blokkokat cserélni.
A vvt-i szériánál elhagyták az olajhűtőt a motorról, ami régebben még megvolt. Ebből kifolyólag nagy hőterhelésnél (pl. gyakori autópályázás), az olaj túl tudott melegedni. Ez ugye azt jelenti, hogy túlzottan felhígult, amit nem tudott már lehúzni a gyűrű. A motorblokkon módosítottak, több olajcsatornát fúrtak bele, hogy az olaj hosszabb úton tudjon áramolni és jobban lehűljön. Lehet, hogy a dugón is változtattak, de az csak mellékes.     

Érdekes módon olyan motoroknál, amiket csak városban használtak, sosem volt probléma.

A legjobb megoldásnak mi anno a castrol 10w-60as olajat találtuk. Az sosem tud túlmelegedni, és szinte az összes problémás blokknál megszűnt az olajfogyi.  Csak ennyit szerettem volna, köszönöm, leülök magamtól is :)  "