Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4927901 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14685 Dátum: 2012.08.30 22:00:02 »
Mi lehet ez a massza? Hűtőtömítő? Mivel lehet eltávolítani? Csak mechanikusan?
Sűrített levegő és nitrohígító volt a megoldás.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14686 Dátum: 2012.08.31 08:48:39 »
Szerintetek melyik olajat tegyem inkább a kocsimba (a motorba   ::) )?    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vagy  Fuchs Titan GT1 Pro C-3 ?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #14687 Dátum: 2012.08.31 08:50:40 »
Mobil1.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14688 Dátum: 2012.08.31 09:09:47 »
Igen. Kéne dugattyúszettet cserélni vagy legalábbis szétkapni a motort és megnézni, milyen állapotban van, aszerint a régit felfúrni, stb. vagy újat venni bele. Le van ragadva, tapadva a gyűrű, az olajfurat kevés és szűk, ott a sok koksz, így az olaj nem képes a megfelelő helyen távozni.
Nagyvonalakban ezek a lehetőségek, de, hogy adott esetben konkrétan mi(ke)t kell(ene) kicserélni, azt mindig a szétszedés utáni "leltár" és a tulaj pénztárcája határozza meg.
Dugattyúkat csak nagyon ritka esetben megoldás cserélni. Ráadásul, az új dugattyúkat, ha beleteszik a hengerbe, koránt sem biztos, hogy megszűnik az olajfogyasztás, ezért sem célszerű ezeket piszkálni. Alapos tisztítás (ami érinti a dugattyú külső és belső felületeit, valamint különös tekintettel a furatokat) után max egy szett gyári gyűrűre érdemes költeni és összerakni a motort, majd ezután szigorúan gyári előírásokat teljesítő olajokat használni.
Viszonylag kis futású motorok esetében még erre sem biztos, hogy szükség van. Pl. kisfiatal autójánál elég lenne egy alapos tisztítás (lerakódásokat eltávolítani) és, ha a gyűrűk rendesen mozognak a dugattyúkon, akkor csak össze kell rakni újra a motort és használni. Bár ezutóbbi a legolcsóbb művelet, koránt sem biztos, hogy a legkevésbé célravezető is egyben.

Tévhit, hogy egy 100-200000km-t futott motor (de ugyanez igaz a 300-400.000km-t futottra is!) kopott lenne. Dehogy az! Az olajfogyasztás a lerakódások miatt jelentkezik, NEM a motorkopás miatt. A gyűrűk valóban lágyulhatnak, megszorulhatnak szélsőséges esetekben, ezáltal sérülhet a dugattyú és a hengerfal is, de jellemzően nem erről van szó, hanem arról, hogy a dugattyúk furataiban lerakódik a nem megfelelő olajok használata során a sok trutyi és az olaj nem jut vissza a dugattyú belsejébe (ahol részben a dugattyúk hűtése is lenne a feladata a kenésen kívül). Az így odakerülő többletolaj a kompressziógyűrűn keresztül feljut az égéstérbe, ahol egy része elég, egy része, pedig lerakódásokat képez. Ezeket a lerakódásokat nincs az a szuper olaj (legyen az Sustina, vagy bármi), ami a motor működése közben(!) onnan leoldaná. Aki csinált már ilyet, az tudja, hogy bizony vésőt is maga mellé kell készítenie! Egy hiperszuper olaj max azt a vékony olajfilmréteget képes eltávolítani, ami miatt enyhén bebarnul a motor belseje.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #14689 Dátum: 2012.08.31 09:10:10 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #14690 Dátum: 2012.08.31 09:22:15 »
Mobil1.
Így van, az én autómba is Mobil 1 ESP megy, mert az jó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14691 Dátum: 2012.08.31 12:49:04 »
+1 :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14692 Dátum: 2012.08.31 14:42:51 »
... nincs több kérdésem!  :surrender:  :clap: Mobil lesz!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14693 Dátum: 2012.08.31 16:42:39 »
az enyèmben lassan 140ezer lesz. tudom mi az oka az olajfogyasztasnak de egyelore nem olyan merteku hogy szetszedessem. szerintem (es masok tapasztalata alapjan) az 5w40 a legmegfelelobb nekem. egyebkent meg gyakran cserelem az olajat. a Sustina ami szoba kerult joval dragabb es most ez is szamit nekem. bocs az ekezetek hianya miatt (telefon az oka) :)
A gyakori (értsd: a gyár által előírtnál gyakoribb) olajcsere pénzkidobás, és fölösleges környezetszennyezés. A gyári intervallum eleve túl van biztosítva (nézd meg, európai gyártók miket írnak elő, és hasonlítsd ehhez a Toyota 15 ezer km/egy év előírását).

Csúcsminőségű olajak használata esetén a dolog fokozottan igaz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14694 Dátum: 2012.08.31 16:44:41 »
Már több éve csak kínai gyártmányúak vannak a márkaszervizekben, előtte meg tajvani volt. Csak az angol Ebay-en láttam Japán gyártásút, lehet keletre csak az olcsóbb jut?
Lehet, megint azt hisszük, hogy a minőség a gyártási hely függvénye?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14695 Dátum: 2012.08.31 16:59:22 »
Mert? A többiből is ennyit evett, vagy inkább többet.. Vétel óta nem romlott ez az érték(22e kmt mentem), sőt akkor mintha többet evett volna, mert vételkor emléxem középen volt a szint, és egyből mentünk vele nyaralni, és ahogy odaértünk, egyből ránéztem, és az alsó nívón volt. Ez ugye 6-7 deci kb 800-1000kmen. Jó mondjuk sok motorfékes gurulás is volt.
Tény, hogy nem kevés ez az olajfogyi, de a litertől még messze van. Ha nem romlik, nem izgatom magam. És hogy ne romoljon, ehhez igen jó a Sustina, ha igaz amit leírtak róla. Egy évben 7-8 ezret megyek, az a 2-3 liter plusz olaj meg nem vág földhöz. Ha 20-30 ezret mennék, akkor nyilván inkább megcsináltatnám, vagy eladnám. Most egyelőre várok és figyelek.
Egyetértek veled. Ha sikerül szinten tartani ezt az olajfogyasztást (amit semmiképp nem neveznék még vészesen nagynak, 1 liter olaj/3000 km ezeknél a motoroknál nem kevés, de nem is sok, ennyi km-rel), akkor én sem látom indokoltnak a felújítást. Márpedig a jó minőségű olaj használatával meg is van az esélyed rá, hogy szinten maradjon a dolog. Mikor szerelőmet kérdeztem, mit lehet tenni azért, hogy ezek a korai VVTi-k ne kezdjék el enni az olajat/ne romoljon a már meglévő olajfogyasztásuk, pontosan ezt válaszolta: tisztességes olajat kell tenni beléjük (ami megakadályozza a gyűrűk leragadását és a furatok eltömődését), nem valami sűrű vackot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14696 Dátum: 2012.08.31 17:04:19 »
Igen, a kipuffon távozik. Ahogy egyre több olaj fogy, csöpög majd az olaj onnan is, a katalizátornak harangoznak, stb. Tudom, kolleganőm Corijának végítéletét 3. éve nézegetem naponta. Ez a motor amúgy még betonnal is megy sztem (amit szerencsétlen autó kap a csajtól...). 1200 km/5 liter olaj. Kissé drága.  :devil:
Hagyd már ezt az olajcsöpögést  :hug: ... Ilyet én még nem láttam, pedig volt olyan Moszkvicsom, ami 200 km-en megevett egy liter olajat. Az égéstérbe kerülő olaj ELÉG, nem jut folyékony állapotban a kipufogórendszerbe. Különben a motor be sem indulna, mert az el nem égett olajtól a gyertyák működésképtelenné válnának.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14697 Dátum: 2012.08.31 17:09:38 »
Szerintetek melyik olajat tegyem inkább a kocsimba (a motorba   ::) )?    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 vagy  Fuchs Titan GT1 Pro C-3 ?
Fuchs. Exkluzívabb, minőségibb olaj, mint a Mobil.

Hogy konkrétum is legyen: nekünk csalódás volt a Mobil ESP. Az Avensis motorja csipegette. Most, az elvileg "hígabb", 0 W-30-as Liqui Moly olajat nem csipegeti. A hangja is szebb az Avénak az LM olajjal, főleg alapjáraton, simább, halkabb - mind hidegen, mind melegen.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.31 17:12:59 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14698 Dátum: 2012.08.31 17:19:14 »
Pécsi talira levigyem kolleganő kocsiját??? Belenyúlsz és tiszta olaj lesz a kezed. Oké, sarkítottam. Valójában nem folyik szó szerint, hiszen akkor már csak a közlekedőedények elve alapján is kb 20 km-enként kéne bele 10 liter olaj.  [rohog]
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #14699 Dátum: 2012.08.31 17:37:06 »
Pécsi talira levigyem kolleganő kocsiját??? Belenyúlsz és tiszta olaj lesz a kezed. Oké, sarkítottam. Valójában nem folyik szó szerint, hiszen akkor már csak a közlekedőedények elve alapján is kb 20 km-enként kéne bele 10 liter olaj.  [rohog]
Az valami emulzió lehet, nem elégetlen motorolaj. Kizártnak tartom, hogy elégetlen motorolaj kerüljön a kipufogórendszerbe. Technikailag, úgy mégis hogyan lenne ez lehetséges?

Persze, nem mondom hogy nincsenek csodák, de amíg ezt nem látom, nem hiszem el  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )