Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4969243 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10248
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12255 Dátum: 2011.09.05 20:48:40 »
Sziasztok!

Visszaolvastam pár oldalt, mert olajcsere előtt állok és most gondban vagyok. 2010 decemberében vettem Ave 1.6 vvti autómat és 11 január végén lecseréltem az olajakat. Az akkor olvasgatásból az jött le nekem, hogy 5w-40 jó lehet és meg is vettem a Mobil1 3000 x1-est. A gyári matricán (végig Toyotánál szervizelve) Toyota 10w-40es olaj volt. Amikor kicseréltem az olajat sokan mondták, hogy jó lehet de ha eszi akkor vissza kellene állni az 10w-re. Na most elmentem 11000 km (tudom egy kicsit túlfutott) és ezalatt az idő alatt + 2 liter olajat öntöttem bele.
Bepi81 írta, hogy ezek a motorok sajna eszik az olajat de, hogy ez a két liter ez még normális vagy nem. Mások azt mondják, hogy térjek vissza 10w-re mert nem jó ha eszi az olajat és annál nem fogja.
Fogyasztásom jó + tudom, hogy jön a tél ahol jó lenne a 5w-s de nem tudom kétszer cserélni az olajat és ezért érdeklődnék ha eszi az 5w-t akkor enni fogja a 10-es is? Plusz érdekelne a véleményetek.
Előre is köszi!
 
Csak tapasztalatot meg véleményt mondok. De biztos kapsz egzakt infót is majd  :)
Nekem állítólag 10w40 volt benne, azt - szintén állítólag - 2000 km-enként kellett rátölteni, de nálam többre jött ki az olajfogyasztása abból is. Lecseréltem 5w40-re, ebből kb. 2x többet eszik, de lehet, hogy még többet (most min. 7 deci 1000-en, rengeteg). Ez nem mérce sajnos, mert a mostani olajam másnál is jobban fogy a "kelleténél". De nem térek vissza 10w40-re, mert sokkal jobb hidegindításkor (is) az 5w40. Inkább többet töltök. 2 liter 11.000-nél sem olyan kevés, és bár túl sokat nem tudok a kocsidról, szerintem nem is olyan sok, nem bánnék ennyit 5w40-nél, beletölteném aztán jólvan: néha ránéznék (2-3 ezrenként). Esetleg a katalizátornak tesz oda kicsit, de ennyit talán elvisel az is. De 10w40-et nem tennék bele.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.05 20:52:11 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12256 Dátum: 2011.09.05 21:08:34 »
Visszaolvastam pár oldalt, mert olajcsere előtt állok és most gondban vagyok. 2010 decemberében vettem Ave 1.6 vvti autómat és 11 január végén lecseréltem az olajakat. Az akkor olvasgatásból az jött le nekem, hogy 5w-40 jó lehet és meg is vettem a Mobil1 3000 x1-est. A gyári matricán (végig Toyotánál szervizelve) Toyota 10w-40es olaj volt. Amikor kicseréltem az olajat sokan mondták, hogy jó lehet de ha eszi akkor vissza kellene állni az 10w-re. Na most elmentem 11000 km (tudom egy kicsit túlfutott) és ezalatt az idő alatt + 2 liter olajat öntöttem bele.
Bepi81 írta, hogy ezek a motorok sajna eszik az olajat de, hogy ez a két liter ez még normális vagy nem. Mások azt mondják, hogy térjek vissza 10w-re mert nem jó ha eszi az olajat és annál nem fogja.
Fogyasztásom jó + tudom, hogy jön a tél ahol jó lenne a 5w-s de nem tudom kétszer cserélni az olajat és ezért érdeklődnék ha eszi az 5w-t akkor enni fogja a 10-es is? Plusz érdekelne a véleményetek.
Előre is köszi!
A 10 W átmenetileg (néhány cserecikluson át) valószínűleg csökkenti az olajfogyasztást, utána viszont csak még jobban megnő tőle, továbbá nagyon hosszú távon jobban kopik is vele a motor, a hidegindítások után. Szal én maradnék inkább az 5 W-nél, 1 liter/5000 km egyáltalán nem vészes fogyasztás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12257 Dátum: 2011.09.05 21:13:04 »
Nemtudom hogy az Ave-nál is úgy van  e mint az E12 nél hogy a dugó lehúzó gyűrűjének kicsi a furatozása de ha igen lehet hogy még többet fog enni mivel hogy "sűrűbb" olaj és nemtudja lehúzni a gyűrű az olajat és így az égéstérbe kerül.Még a "hígabb" 5W30 at pedig jobban letudja húzni.
Vagy hülyeséget mondtam?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12258 Dátum: 2011.09.05 21:14:21 »
Én két alkalommal cseréltem olajat amióta megvettem az autót. Mivel még nem voltam járatos a témában 10W40-et raktam bele, az előző tulaj is azt mondta, hogy olyannal töltögette. Az olajfogyasztásom kb. 1 liter/5000km. Most viszont ki fogom próbálni az 5W40-et télire, kíváncsi leszek mennyi olaj fog fogyni belőle.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12259 Dátum: 2011.09.05 21:14:41 »
Innen, hogy leszorultak a gyűrűk, már effektíve mindegy a vvt-i-nek. Az 5W30-at jobban enné, de cserébe legalább jobban nem kokszosodna el. Dugó- és gyűrűszettcsere.  ::)
         

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12260 Dátum: 2011.09.05 21:35:35 »
Csak dióhéjban a hibáról, hogy érthetőbb legyek: Arról van szó, hogy a dugók kialakítása tévesnek bizonyult. Az olaj visszafolyására szolgáló két kis furat számszerint is kevés, és a furat átmérője is túl szűk, ami megnehezítette az olaj megfelelő visszafolyását. Ami ott maradt, az vagy lerakódott a dogó falára, és ráégett, vagy az égéstérben maradva részben elégve távozott a motorból, a maradék, viszont ráégett a dugattyút tetejére, illetve az így lecsökkent kenés eredményeként a kívánatosnál gyengébb minőségű gyűrűk is részben megolvadtak, képtelenek voltak a továbbiakban lehúzni az olajat a hengerfalról. Minél tovább használták az autót a nem megfelelő sűrű olajjal, annál inkább fokozódott a hiba mértéke, annál nagyobb mennyiségben ette a motor az olajat.

Nincs bizonyítva, de mindenképpen kézenfekvő FELTÉTELEZÉS, hogy ezt az "érzékenységet" a hígabb olajok kezdetektől fogva történő használatával nagyrészt el lehetett volna kerülni. Ezt bizonyítják azok a motorok, amiket - ahogy írtam is - elejétől kezdve a hígabb 5W-30-as olajakkal használtak. Persze, elképzelhető, hogy 200.000km elteltével így is jelentkezne némi minimális olajfogyás, de az, hogy 60.000km-nél már 1L/1000-2000km mértékű volt több esetben a fogyás, az semmiképpen nem nevezhető üzemszerűnek.

Én még mindig szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem olyan a motorom, amit azonnal szét kellene szedni és dugó- illetve gyűrű- és szimeringcserének kellene alávetnem. De 1-2 éven belül nálam is valószínű, hogy meg kell, hogy lépjem.
Ha még az eddig nálam eltöltött 3 éve alatt is végig 10W-s olajjal használnám a kocsit, kb most lenne ez a komoly anyagi vonzatú dolog aktuális... Na, az 5W-s olajak használatával ezt akarom minél inkább kitolni időben.
Oké, hogy ezek nagy része a "mi lett volna, ha..." feltételezéseken alapul, de mivel nagyon drága javításról van szó, talán célszerűbb, ha más kárából tanulok, szerintem...  ;)

Sziasztok!   

Bocsánat, hogy beleszólok ennyi idő kihagyás után egy általatok vezetett témába. :)    Üdv Palaczk :)

Kedves Bepi81 kolléga/volt kolléga biztosan megvan, hogy honnan tudja ezeket az infókat.  Márkaszervizes múlttal csak annyit tennék hozzá, hogy nem pont ez volt a fő probléma, nem csak ezek miatt kellett komplett blokkokat cserélni.
A vvt-i szériánál elhagyták az olajhűtőt a motorról, ami régebben még megvolt. Ebből kifolyólag nagy hőterhelésnél (pl. gyakori autópályázás), az olaj túl tudott melegedni. Ez ugye azt jelenti, hogy túlzottan felhígult, amit nem tudott már lehúzni a gyűrű. A motorblokkon módosítottak, több olajcsatornát fúrtak bele, hogy az olaj hosszabb úton tudjon áramolni és jobban lehűljön. Lehet, hogy a dugón is változtattak, de az csak mellékes.     

Érdekes módon olyan motoroknál, amiket csak városban használtak, sosem volt probléma.

A legjobb megoldásnak mi anno a castrol 10w-60as olajat találtuk. Az sosem tud túlmelegedni, és szinte az összes problémás blokknál megszűnt az olajfogyi.  Csak ennyit szerettem volna, köszönöm, leülök magamtól is :)   
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12261 Dátum: 2011.09.05 21:37:51 »
De akkor ez miért nem áll a régebbi motorokra? Az én 4EFE-mben sincs olajhűtő.
         

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12262 Dátum: 2011.09.05 21:43:35 »
Ja igen, még csak annyit:  

Egyetlen hidegindításnál kb. annyit kopik a motor, mint 100-150km melegen megtett km után... Nem egzakt infó, de így tanítják (talán nem véletlenül).

Hidegindításkor ugyanis kicsapódik a benzin a henger falára. Ezért is kell dúsabb keverék. A kicsapódó benzin azonban nem az olaj barátja, szépen lemossa onnan. Szóval el lehet képzelni, mikor hidegen még alig van kenésük a dugattyúknak, és már elkezdi magas fordulaton pörgetni valaki... Néhány ilyen mutatvány sokezer kilométernyi kopást jelent.  Ezért vennék én sokkal inkább egy 200.000-et futott autópályás gépet, és nem pedig városi 80.000-est...  (a futóműről ne is beszéljünk)

Ezért is érdekes az a felvetés, mi a jobb télen: járatni a kocsit percekig, vagy azonnal indulni.  A megoldás az azonnali indulás kíméletes gázadásokkal.  Ha hosszan járatjuk, nehezebben melegszik fel a motor, időben tovább marad hideg. :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12263 Dátum: 2011.09.05 21:49:41 »
De akkor ez miért nem áll a régebbi motorokra? Az én 4EFE-mben sincs olajhűtő.
Ez egy igen jó kérdés, valóban, tényleg nincs a 4E-FE-ben sem.  A 4A-FE-ben mondjuk van.

Sosem néztem át a blokkokat olajcsatorna-ügyileg, de valami eltérés biztos van a 4E-FE és a ZZ-s motorok közt :) 
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12264 Dátum: 2011.09.05 22:54:15 »

Egyetlen hidegindításnál kb. annyit kopik a motor, mint 100-150km melegen megtett km után... Nem egzakt infó, de így tanítják (talán nem véletlenül).


Sokan nem hiszik el vagy nem is tudják ezt! Sajnos. számukra!

Ezért is raktam be a Carinába ezt:  ;) Minden autóba kellene ilyen!

Egy kis kijelzőből és hőfokszenzorból áll. A szenzor az olajleeresztő csavarba fúrt zsákfuratban foglal helyet, ennél közvetlenebb helyet nem tudtam kitaláni, ami ennyire közel van az olajhoz.
Az eddigi utak során városban (rövidtávon) 55-60°C-ot, hosszabb távon 68-73°C-ot mutatott.

http://www.kephost.com/images4/2011/9/4/gnqu8dis1yqdqoik3kw9.jpg

http://www.kephost.com/images4/2011/9/4/c4h1lshcfs9dsscr4w12.jpg

http://www.kephost.com/images4/2011/9/4/mcsmkoybza4361xzps5r.jpg

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12265 Dátum: 2011.09.05 23:04:59 »

Ezért is raktam be a Carinába ezt:  ;) Minden autóba kellene ilyen!


Nagyon praktikus  (bár én személy szerint tuti nem raknék be ilyet :) )

Mondjuk az biztos, hogy inkább olajnyomás- és olajhőmérséklet-mérők kellenének minden kocsiba vízhőfokmérő helyett.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12266 Dátum: 2011.09.05 23:53:14 »
Ezért fújom én mindig (és képzelem, hányan utálhatt(at)ok érte, éppenséggel volt aki ki is mondta), hogy NEM olyan egyoldalú az ábra, mint amit a "mazdás cikk" sugall, és hogy NEM véletlenül léteznek "sűrűbb" olajok, és hogy a gyár pl. azért ajánlja elsődlegesen a lehető leghígabb olajat az autóba, hogy minél kevesebb üzemanyagot egyen, mert a legtöbb tulajnak csak ez számít, az meg a kutyát nem érdekli, hogy mi lesz a motorral az autó tizenéves korában.

Emlékeztek arra a pár nappal korábbi bullshitre, amikor többen is kijelentették, hogy nem vennének meg egy amúgy korrekt VVTi Corollát, csak mert 10 W-40-essel járatták?

Jó reggelt kívánok.

Tudom hogy gusztustalan ha valaki "na ugye megmondtam"-ozik, de a kép itt olyannyira egyoldalú lett olajügyben, hogy talán nem árt ilyen visszatetsző módon is tudatosítani a dolgokat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

GeriCool

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 117
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12267 Dátum: 2011.09.05 23:57:53 »
Nagyon köszönöm Nektek a gyors válaszokat!!!!
Avensis 2014
2.0 D-4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12268 Dátum: 2011.09.05 23:58:11 »
De akkor ez miért nem áll a régebbi motorokra? Az én 4EFE-mben sincs olajhűtő.
Mert az egy másik motor  :) ... Mondjuk, én régebben sokszor írtam neked, hogy tutira 5 W-40-et raknék az autódba és nem 5 W-30-at. De amilyen takarékosan te vezetsz, nem hinném hogy bármi problémád is lesz ebből.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Olajok és adalékok
« Válasz #12269 Dátum: 2011.09.06 00:01:05 »
Én két alkalommal cseréltem olajat amióta megvettem az autót. Mivel még nem voltam járatos a témában 10W40-et raktam bele, az előző tulaj is azt mondta, hogy olyannal töltögette. Az olajfogyasztásom kb. 1 liter/5000km. Most viszont ki fogom próbálni az 5W40-et télire, kíváncsi leszek mennyi olaj fog fogyni belőle.
Valszeg egy kicsit több, de összességében jobb lesz a motorodnak. Melegen az 5 W-40 is stabil (pláne hogy olajhűtője is van a Carinának), hidegen viszont kevésbé sűrűsödik be, ami fontos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )