Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2289200 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

celicáss

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5130 Dátum: 2011.03.19 01:03:52 »
Megvan a megoldás az olajfogyasztásra és az ok is, legakábbis 1ZZFE (Celica, Avensis , Corolla Verso) motoroknál.
A gond a dugókkal van.
Részletek a Celica topikban.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #5131 Dátum: 2011.03.19 08:56:39 »
Ez elejétől kezdve erről volt szó, hogy a dugó a baj. Végre valaki leírta, hogy MIBEN más az új dugó! Köszi! :clap:
Esetleg, hogy ez mennyibe kerül és honnan lehet beszerezni?
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5132 Dátum: 2011.03.19 10:12:04 »
Sok mindent lehetett hallani, de most feny derult vegre az igazsagra.

Jol sejtettem, az a baj, hogy nem tudja az olajat lehuzni a gyuru az egesterbol, aztan odaeg az olaj a hengerfalra. Nekem eddig mondtak fut, fat, vegre tudni, hogy mi a baj.

Jol sejtettem ennek a lehetseges okait is (a konstrukcios gyengeseget leszamitva):
- tul suru olaj: nem aramlik kelloen gyorsan, igy nem tud a kis lukon lefolyni; egy higabb hamarabb befolyik a lukakon
- tulhasznalt, szar olaj: az amugy is alulmeretezett kis lukak eltomodnek, igy eselytelen az olaj lehuzasa


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5133 Dátum: 2011.03.19 10:43:50 »
Akkor, tulajdonképpen, ha kíméletesen használom továbbra is, és megfelelő olajat töltök bele, akkor egyrészt még sokáig elmegy így is a motor (ezzel az 1000km-kénti 1 decis fogyással) és majd, ha valamilyen tömítés csere miatt meg kell bontani a motort, akkor kitakaríttatom ezeket a kis lyukakat. Ha ezen kívül más sérülés nincs, akkor újra össze kell rakni, és mehet tovább a blokk...  :?: (Ezt csak nagyon hirtelen gondoltam végig...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5134 Dátum: 2011.03.19 11:21:02 »
A tomites cserehez nem kell a dugokat kiszedni es szetbontani a motort. Csak akkor kell ekkora bontas, ha tudatosan a motort szeretned felujitani, gyuruztetni.
Egy hengerfejtomites-csere sokkal kisebb melo, mint az egesz motor megbontasa.

Ha mar szet van szedve, akkor erdemes uj gyuruket, uj csapagyakat is beletenni, tehat teljesen felujitani az egesz motort. Ezen kivul a leirtak szerint kell lukakat is furni a dugoba, illetve a dugo aljaba olajlevezeto vajatokat epiteni. Ekkor lehet azt mondani, hogy tokeletes a dolog.

Amugy meg kellene probalni egy higabb 30-as olajat. Az hamarabb be tud a kis lukakon folyni, lehet, azzal meg kisebb lenne az olajfogyasztas pont emiatt. Az a koszolodas ellen is jobb, meg a hoelvezetes szempontjabol is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5135 Dátum: 2011.03.19 11:45:42 »
Amugy meg kellene probalni egy higabb 30-as olajat. Az hamarabb be tud a kis lukakon folyni, lehet, azzal meg kisebb lenne az olajfogyasztas pont emiatt. Az a koszolodas ellen is jobb, meg a hoelvezetes szempontjabol is.
Faxa! Akkor most kezd bennem kicsit kavarogni a dolog. Eddig ugye azt mondtad, mondtuk, hogy ha van egy kis olajfogyás, akkor tegyünk bele 5W-30 helyett egy jó 5W-40-es olajat, mert akkor - valószínűleg - csökkenni fog a fogyás. Fordítva, pedig nőni fog, hiszen hígabb a 30-as olaj. Ezek szerint, akkor mégiscsak jobb LEHET a hígabb olaj?
Az logikus, hogy a kicsit esetlegesen eldugult lyukon a hígabb olaj könnyebben visszafolyik...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Szerviz
« Válasz #5136 Dátum: 2011.03.19 12:27:23 »
Amugy meg kellene probalni egy higabb 30-as olajat. Az hamarabb be tud a kis lukakon folyni, lehet, azzal meg kisebb lenne az olajfogyasztas pont emiatt. Az a koszolodas ellen is jobb, meg a hoelvezetes szempontjabol is.
Faxa! Akkor most kezd bennem kicsit kavarogni a dolog. Eddig ugye azt mondtad, mondtuk, hogy ha van egy kis olajfogyás, akkor tegyünk bele 5W-30 helyett egy jó 5W-40-es olajat, mert akkor - valószínűleg - csökkenni fog a fogyás. Fordítva, pedig nőni fog, hiszen hígabb a 30-as olaj. Ezek szerint, akkor mégiscsak jobb LEHET a hígabb olaj?
Az logikus, hogy a kicsit esetlegesen eldugult lyukon a hígabb olaj könnyebben visszafolyik...
Az olajfogyasztás okának függvényében.
A típusproblémás motoroknál hígabb olajat/ néha megpörgetve, tisztuljon a vájat. /
Kopott motornál kell a sűrűbb olaj.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5137 Dátum: 2011.03.19 12:55:47 »

Az olajmennyiség megnövelése pedig nem más, mint a meglevő motorok túltőltése olajjal. Semmi mást nem csináltak, csak a pálcába beleütött maximumot jelző pöttyöt feljebb tettek 1 cm-rel kb. Igy 4,3 liter olajnál éri el a felső jelölést a szint. Gondolom a motorba elfért a nagyobb olajmennyiség is, csak a karterbe magasabban áll a szint. Eredménye viszont ennek a hidegebb és aranyaiban tisztább motorolaj -- gondolom ezzel is kivédve a hasonló hibákat a későbbiekre nézve.

Szóval pálcát nem azért cserélnek, hogy pöttyös legyen, hanem azért, hogy nagyobb mennyiségű olajnál legyen a szint "maximumon".
Ez biztos ? :hmmmm:    Elvi kérdés: az enyémre önthetek még fél litert ?  De minek ?

Minek??
Elvileg a nagyobb mennyiségű olajban nagyobb a hígulás,így lassabban koszolódik el,ezáltal tovább lesz csúcsminőségen (lassabban használódik el),jobban hűt.....stb
Most képzeljük el, ha ez az igénybevétel ami az olajat éri a blokkunkban,mondjuk 50 liter olajat érint.......ha ezt kivitelezni lehetne akkor sokkal több kilométert lehetne elmenni olajcsere nélkül,de ez logikus.Szóval ha több az olaj, és konstrukciólag elbírja a blokk,akkor csak hasznos lehet.
Most csak az a kérdés,hogy mennyire biztos a fent említett infó.

Én meg azt hallotam hogya több olajat teszel a blokba az előírtnál akkor az esetlegesen szétnyomhatja a szimeringeket.Tehát ha nem teljesen tuti az infó akkor esetleg a több olaj kárt is tehet.?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5138 Dátum: 2011.03.19 13:02:07 »
Amugy meg kellene probalni egy higabb 30-as olajat. Az hamarabb be tud a kis lukakon folyni, lehet, azzal meg kisebb lenne az olajfogyasztas pont emiatt. Az a koszolodas ellen is jobb, meg a hoelvezetes szempontjabol is.
Faxa! Akkor most kezd bennem kicsit kavarogni a dolog. Eddig ugye azt mondtad, mondtuk, hogy ha van egy kis olajfogyás, akkor tegyünk bele 5W-30 helyett egy jó 5W-40-es olajat, mert akkor - valószínűleg - csökkenni fog a fogyás. Fordítva, pedig nőni fog, hiszen hígabb a 30-as olaj. Ezek szerint, akkor mégiscsak jobb LEHET a hígabb olaj?
Az logikus, hogy a kicsit esetlegesen eldugult lyukon a hígabb olaj könnyebben visszafolyik...
Ha kopottabb egy motor, akkor csokkenti az olajfogyasztast a surubb olaj. Ez nem csak a user-nek jobb, mert olcsobb, hanem a katalizatornak, a lambda szondanak es a szelepeknek is.

A VVTi olajfogyasztas az egy specialis eset, amit nem a motor kopasa okoz elsosorban a sok hasznalat eredmenye keppen, hanem a rossz furat meretezes, elhelyezes, a dugo hibas kialakitasa.
A pontos problema ismereteben itt most kivetelesen lehet, hogy jobb a higabb olaj, jobb valasztas az olajfogyasztas merseklesere, mert nem a gyuruk vannak kikopva a nagy hasznalat miatt, hanem az olaj nem tud lefolyni kello sebesseggel a dugattyu ala.

Nem lehet pontosan megmondani, hogy a higabb olajra hogyan reagal majd a motor, csak ha ki van azzal is probalva mar. Sok az osszetevo, amit figyelembe kell venni, lehet, hogy nalad mar a gyuru is kopottabb, ezert tobb fogy majd a higabbol a gyurukopas miatt, mint amennyit megsporol a gyorsabb olaj-visszavezetes a gyuruk menten. Lehet, hogy javul majd a helyzet, a fene sem tudja elore.

Ez egy specialis eset, nem a kommersz "kopott a motor, eszi az olajat, mit toltsek bele" eset.

Az en motoromba csak egy fele 5W-40-es olaj volt a motorcsere elott, nem probaltam 30-assal, ergo nem tudom, hogy a gyakorlatban csokkenni fog-e majd a higabb olaj hatasara az olajfogyasztas.

Javaslom, hogy probald ki, aztan majd meglatod, hogy jobb lett-e vagy sem. Proba nelkul csak talalgatunk. Baja nem lesz tole, maximum 1,5x annyit kell utantolteni. Ekkor visszavalthatsz a 40-esre gond nelkul.

A kis furatokat nem art tisztan tartani, ezt nem csak a suru olajcserevel es a hig olajjal lehet megoldani a tisztantartast. A motormoso adalek is jo otlet ez esetben, lehet, hogy kipucolodnak a furatok, ekkor meg kevesebb olaj fogy majd utana.

Ezert en azt mondom, hogy egy motormosos adalekot a cserekor tenyel a regi olajba, mielott leengeded azt. Utana toltsd fel a motort 30-assal proba keppen, aztan meglatjuk, hogy mit hoz a dolog. Lehet, hogy ugyan annyi olaj fogy majd vagy meg kevesebb, ekkor jobb a 30-as valasztasa. Ha sokkal tobb fogy, akkor legkozelebb 40-eset kellene beletenni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.19 13:26:42 írta B.S. »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #5139 Dátum: 2011.03.19 13:13:36 »
Állítólag az E85-nek komoly tisztító hatása van.. :whistling:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5140 Dátum: 2011.03.19 13:24:56 »
Állítólag az E85-nek komoly tisztító hatása van.. :whistling:
Hat meg folyekony formaban biztosan. A csoveket es az injektort pucolja. De hogy az elegetett alkohol tisztitana, arrol nem tudok. Mar pedig a lehuzo gyurukig maximum az elegetett benzin-alkohol-levego keverek gazai jutnak el csak. Jobb esetben oda semmi sem jut, mert a feljebb levo gyuruk tomitenek, igy a lehuzo gyuru csak az olajjal erintkezik.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #5141 Dátum: 2011.03.19 13:31:31 »
Állítólag az E85-nek komoly tisztító hatása van.. :whistling:
Hat meg folyekony formaban biztosan. A csoveket es az injektort pucolja. De hogy az elegetett alkohol tisztitana, arrol nem tudok. Mar pedig a lehuzo gyurukig maximum az elegetett benzin-alkohol-levego keverek gazai jutnak el csak. Jobb esetben oda semmi sem jut, mert a feljebb levo gyuruk tomitenek, igy a lehuzo gyuru csak az olajjal erintkezik.

Hidegindításkor, hidegüzemben azért jut az olajba(hengerfalra) is.. :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Szerviz
« Válasz #5142 Dátum: 2011.03.19 13:32:00 »
Állítólag az E85-nek komoly tisztító hatása van.. :whistling:
Ááá, ezt most nem kéne ide keverni, mert az E85 inkább az üzemanyagrendszert takarítja ki.

Tavaly nyáron én 5, vagy 6 tanknyi keverékkel mentem (30% E85, a többi benya), és kb a 3-4. tankoláskor vettem észre, hogy megugrott az olajfogyasztás valamiért. Szerintem a mostani motorolajakhoz (API SM) nem igazán szerencsés hosszú távon E85-öt használni az autóban. Mondom, ez nekem abszolút szubjektív meglátásom, de, ha jók az emlékeim, akkor az API SN(!) olajok már pariban lesznek/vannak az E85-tel is. Addig, viszont inkább visszaállok a tiszta 95-re.

Tudtommal még nem születtek olyan hivatalos kísérletek, amelyek alátámasztanák, hogy az etanollal nő az olajfogyasztás, de én ezt tapasztaltam egyértelműen. Minden használati jellemzőm változatlan volt, és hirtelen csökkent az olaj az olajcserét követő 4-5000km-nél! Ilyet azelőtt nem csinált, ezért nem tudom másra fogni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Szerviz
« Válasz #5143 Dátum: 2011.03.19 13:34:52 »
Minden egyes olajcserénél én személy szerint használok bloköblítő szerűséget véleményem szrint jobb ha a fris olajat "tiszta blokba" öntöm bele ezáltal valamennyi ideig tisztább marad.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #5144 Dátum: 2011.03.19 13:47:47 »
Állítólag az E85-nek komoly tisztító hatása van.. :whistling:
Ááá, ezt most nem kéne ide keverni, mert az E85 inkább az üzemanyagrendszert takarítja ki.

Tavaly nyáron én 5, vagy 6 tanknyi keverékkel mentem (30% E85, a többi benya), és kb a 3-4. tankoláskor vettem észre, hogy megugrott az olajfogyasztás valamiért. Szerintem a mostani motorolajakhoz (API SM) nem igazán szerencsés hosszú távon E85-öt használni az autóban. Mondom, ez nekem abszolút szubjektív meglátásom, de, ha jók az emlékeim, akkor az API SN(!) olajok már pariban lesznek/vannak az E85-tel is. Addig, viszont inkább visszaállok a tiszta 95-re.

Tudtommal még nem születtek olyan hivatalos kísérletek, amelyek alátámasztanák, hogy az etanollal nő az olajfogyasztás, de én ezt tapasztaltam egyértelműen. Minden használati jellemzőm változatlan volt, és hirtelen csökkent az olaj az olajcserét követő 4-5000km-nél! Ilyet azelőtt nem csinált, ezért nem tudom másra fogni...
En pont ugy gondolom, hogy az E85 kicsit bepiszkolja a motort. Mindjart elmondom, miert.

Ugye a motor ugy van elkeszitve, a gyertyak hoerteke megvalasztva, stb, hogy a gyar feltetelez egy adott homerseklet intervallumot, amin a motor uzemel. Ebben a homerseklet intervallumban, amire a motor tervezve van, eleg a koksz egy jo resze, ezert kell jo hoerteku gyertyat is beletenni, nem jo akar milyen.

Pl. Ugye ha nagyobb hoerteku gyertyat hasznalunk, akkor a gyertya tobb hot ad le a hengerfejnek, ezaltal az elektroda hidegebb lesz, nem eg le rola a koksz. Ha alacsony hoerteku valasztunk, akkor a gyertya nem ad le annyi hot oldalra a hengerfejnek, igy melegebb lesz a feje, ergo a nagy ho detonacios egeshez is vezethet.

A motor tobbi resze is ugy van megtervezve (kenoanyag mennyiseg, minosege megvalasztva, stb.), hogy pont olyan homerseklet adodjon, amelykor az egesterben a koksz es a mocsok pont eleg.

Hogy jon ide az E85? Az etanol alacsonyabb hofokon eg el, mint a benzin, kisebb a nyomas is, ami az egesekor keletkezik. Ergo lehet olyan eset, hogy a korom nem eg el ugy, ahogyan a tervezo megalmodta, mert alacsony a homerseklet. Ez a nem elegetett koksz lerakodik, az olaj elszallitja tovabb egy reszet, igy a motor tisztasaga romlik. Ez okozhat olajfogyasztast is, hiszen a nem elegetett koksz beleul a motor olajfurataiba is.


Nem hiszem amugy, hogy az SM motorolajak nem birnak az etanolt. Most is van a benzinben is etanol, elvileg akkor azt a kisebb mennyiseget sem viselnek el. Az alkohol biztosan nem tesz jot az olajnak, de nem tartom valoszinunek, hogy nagy mertekben lerontana a minoseget az a kisebb mennyiseg, ami belekerul. Vannak ott szupersavak is, meg ken, meg minden, sokkal durvabb vegyuletek, amiket kezelni tud az olaj. Nem hiszem, hogy az etanoltol halna pont be.


Ezek persze nem tudomanyosan megallapitott tenyek, csak az en muszaki tudasommal elkepzelt jelenseg, ami lehet, hogy nem fedi a valosagot.